Δευτέρα, 18 Απριλίου 2016

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Περί ερωτικής και σεξουαλικής ζωής (ακατάλληλο για ευσεβιστές) [ΒΙΝΤΕΟ 2016]

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Περί ερωτικής και σεξουαλικής ζωής (ακατάλληλο για ευσεβιστές) [ΒΙΝΤΕΟ 2016]
    Ομιλία του εφημερίου του Ι.Ν. Αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης, π. Νικολάου Μανώλη. 
    Με νέα, πρόσφατη εντολή (20-11-2015), ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, απαγορεύει εκ νέου και στην ενορία του αγίου Σπυρίδωνος να Ομιλεί ο π. Νικόλαος!!! Κρίνεται ως επικίνδυνος!!!
    Ο π. Νικόλαος Μανώλης, εφημέριος του ιερού βυζαντινού ναού Προφήτου Ηλιού Θεσσαλονίκης επί 26 έτη, για λόγους Πίστεως (ως γνωστόν ο π. Νικόλαος δίνει μεγάλες μάχες εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού που έχει αλώσει τα υψηλά κλιμάκια της εκκλησιαστικής ηγεσίας), από τις 21 Μαῒου 2015μετατέθηκε αναγκαστικά, με την σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατόπιν αιτήματος του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, και την απόφαση του τελευταίου, στον ιερό ναό Αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας. 
    Στη νέα του ενορία ο π. Νικόλαος, παρά τις συνεχιζόμενες απειλές και τους εκφοβισμούς, συνεχίζει ακάθεκτος το αντιοικουμενιστικό και αντιαιρετικό του έργο καθώς και την εν γένει πνευματική του δραστηριότητα.
Παρακολουθείστε το βίντεο:

28 σχόλια :

  1. Προσωπικα ουτε ευσεβιστης ειμαι και σαρκικα παθη εχω και χιλια δυο...
    αλλα για να ρωτησω κατι ρε παιδια.
    Ειπε ο πατερ σε καποια φαση "να εξυπηρετηθει ο ανθρωπος,εχει αναγκες,για ηδονη"κλπ..
    Το σεξ συμφωνα με τα της πιστεως δεν ειναι μονο για τεκνογονια ; Και τοτε ολοι αυτοι που προσπαθουν να ειναι εγκρατεις τι ειναι ; βλακες ; Tι καταπιεζουν τον εαυτο τους για να τηρουν την εγκρατεια ; H αυτα ειναι μονο για τους μοναχους ; Ετσι οπως τα ειπε κ αν καταλαβα σωστα ο πατερ συμφωνει κ με τον πάπα που λεει οτι το σεξ ειναι δωρο Θεου. Eπομενως τι καθομαστε ; Bοουουρρρ...... Ολοι εχουν αναγκες.
    Θα εκτιμουσα πολυ αν καποιος απ το ιστολογιο απαντουσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να δέχεστε και απαντήσεις εκτός ιστολογίου, μια που δημοσίως τοποθετείστε. Παρακολούθησα όλο το βίντεο με προσοχή. Δεν καταλάβατε την ουσία μάλλον. Κατάλαβα πάρα πολύ καλά ότι αν θέλουμε να έχουμε ευλογία μέσα στην οικογένειά μας, αρκεί να τηρούμε τις ευχές της Εκκλησίας δηλαδή να απολαμβάνουμε μέσα στο γάμο σαν ανδρόγυνο. Το σκεπτικό σας δεν διαφέρει από την κυρίαρχη κοσμική (και δυτική) αντίληψη περί "βουρ", ακόμη και περί τιμωρίας με τηγάνια, πιατικά, κλπ που προωθούνται χρόνια τώρα με διαφόρους τρόπους, έχουν υιοθετηθεί από πολλούς και έχουν αλώσει τις παραδοσιακές αξίες μας. Είναι δώρο Θεού ο έρωτας μέσα στο γάμο και μάλιστα αν προσέξατε και αν καταλάβατε καλά, είπε ο πατήρ ότι και αυτό δεν χρειάζεται διότι με τον τρόπο που μιλούν μεταξύ τους τα ζευγάρια μπορεί κρατηθεί ζωντανός ο έρωτας που τους ένωσε στην αρχή και τους οδήγησε στο γάμο.
      Σίγουρα πάντως χρειάζεται πνευματικός οδηγός για κάθε ψυχή, πόσο μάλλον για τα ανδρόγυνα. Ευλογείτε και καλή Ανάσταση!
      Και σίγουρα ο συγκεκριμένος ιερέας έχει αποδείξει ότι δεν πρόκειται να φέρει την Ορθοδοξία στα μέτρα του πάπα.

      Διαγραφή
    2. Tην μια λεει ο πατερ οτι το σεξ κ αυτο δεν χρειαζεται διότι με τον τρόπο που μιλούν μεταξύ τους τα ζευγάρια μπορεί κρατηθεί ζωντανός ο έρωτας που τους ένωσε στην αρχή και τους οδήγησε στο γάμο κ απ την αλλη οτι οι γυναικες που δεν φροντιζουν την σεξουαλικη υγεια του αντρα τους ειναι "αφωτιστες" (3 09-3 20).
      Tελικα τι ισχυει ;
      Πως θα φροντισουν την σεξουαλικη υγεια αμα δε γινει η πραξη ;
      Mαλλον το σεξ μεσα στο γαμο περαν της τεκνογονιας,απ οτι συμπεραινω ειναι o.k παρ οτι προσωπικα τα ηξερα απο μικρος καπως διαφορετικα. Αρα το σεξ ειναι δωρο Θεου κ δικιο εχει ο πάπας παρ οτι ειναι αιρετικος.
      Κ αφου εχουν αναγκες οι παντρεμενοι τις ιδιες αναγκες εχουν κ οι ελευθεροι. Σωστα ; Αρα τοτε τι απαγορευονται οι προγαμιαιες σχεσεις ;
      Τελος παντων..ο Χριστος ευλογει αδερφε,οχι εγω,καλο Πασχα κ καλη Ανασταση σε ολους.

      Διαγραφή
    3. Αδερφέ 19 απριλίου 5¨22 : ο πάτερ μιλάει γενικά για τα ζευγάρια με μια ποικιλία στις πνευματικές καταστάσεις και κυρίως εστιάζει στις γυναίκες που δεν φροντίζουν τις σεξουαλικές ανάγκες του άντρα τους , και μιλάει με στόχο εναν ευτυχισμένο γάμο. Δίνει συμβουλές πώς να κάνει μια γυναίκα , που δε μπορεί ασφαλώς να επιβαλλει στον άντρα της εγκράτεια και της λέει ακριβώς το εξής: ε,χριστιανή, μην πλανηθείς, το ευλογημένο για σενα που εχεις τον συγκεκριμένο άντρα,δεν είναι να τον απομονώσεις γιατί δήθεν είσαι εγκρατής χριστιανή, αλλά να τον κερδίσεις και στο κρεββάτι και παντού, να τον γεμίσεις , να τον καλύψεις , να είστε ένα ,για να δικαιώσετε και το μυστήριο του γάμου .

      Διαγραφή
  2. Προσοχή μήπως επηρεάζονται και καλοί κληρικοί άθελα τους από τον νικολαϊτισμό. Χρειάζεται πολύ προσοχή και ταπείνωση.


    Καλλίστρατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η χαρα του ερωτα Νο 2..!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. E όχι και έτσι.... Μάλλον δεν ξέρεις τί λές...

      Διαγραφή
    2. Επίσης καμία σχέση . Ο πάτερ δε μας προτρέπει να βγάζουμε τα μάτια μας , μας προτρέπει να φροντίζει ο ένας τις ανάγκες του άλλου και να μην αμελούμε-αδιαφορούμε γι' αυτές .

      Διαγραφή
  4. το σαρκικο στοιχειο ακομα και εντος γαμου πρεπει να καταπολεμηθει με τον καιρο...η γυναικα πατερ δεν ειναι ουτε αφωτιστη ουτε ανεραστη συμφωνα με οικουμενιστες κληρικους επειδη δεν ικανοποιει τις ορεξεις του συζυγου της...!!!η αποφαση πρεπει να ειναι κοινη...πνευματικους θελουμε και οχι σεξολογους που θα μας πουν και πως θα ερεθισουμε τον αντρα μας,ελεος ξεφυγατε πατερ...!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο λέει ενας πνευματικός που ξέρει και την άλλη όψη του νομίσματος,δηλ.τί προβλήματα προκαλεί αυτή η γυναίκα στον άντρα της στο σπίτι της και τί πειρασμούς.

      Διαγραφή
  5. Πάτερ μου να είστε καλά. Η ελευθερια και η απλότητα είναι ένδειξη γεμάτου και αναπαυμενου ανθρώπου. Οι αλήθειες επικοινωνούν σ αυτον που τις αναζητά πραγματικά και δεν κρύβεται πίσω από μάσκες ευσεβισμου, σεμνότυφιας και φοβου. Ο χριστιανισμός δεν είναι βρογχος στο λαιμό αλλά η πραγματική ελευθερία. Καλη μ.εβδομαδα, καλό σταδιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάτερ Νικόλαε, να είστε καλά. Η ελευθερία ειναι ένδειξη
    αναπαυμένου ανθρώπου όπως και η ελευθεροστομία. Το θέμα βέβαια είναι πού ειναι αυτός αναπαυμένος και -το κυριότερο- εάν αναπαύεται το Άγιο Πνεύμα σε αυτόν.

    Δυστυχώς πάτερ μου αστοχήσατε και εύχομαι να μετανοήσετε.
    Αυτά που μας είπατε δεν έχουν πατερική τεκμηρίωση. Μάλιστα ο ιερός Χρυσόστομος συμβουλεύει άλλα πράγματα και δεν νομίζω να ειναι ευσεβιστής, άπαγε!
    Η ηδονοθηρία στον γάμο είναι το σαράκι του.

    Καλή Ανασταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό π.Νικόλαος πολύ καλά τα λέει.Διάβασε αδελφέ Νικόλαε τί λέει ό ιερός Χρυσόστομος για την ηδονή εντός του γάμου, ότι ή σαρκική ένωση του ανδρόγυνου χωρίς ηδονή είναι καταραμένη!!Εγώ προσωπικά τό χαίρομαι αφάνταστα όταν κάνω έρωτα με την γυναίκα μου και σκασιλα μου τί θα πει ό καθένας. Χαρείτε τήν ζωή!!Τό άλλο άκρο του νικολαιτισμου είναι οι εγκρατειτες,προσοχή!!!!

      Διαγραφή
    2. ...και καλά κάνεις που το χαίρεσαι. Δεν είπε κανείς να μην το χαιρόμαστε.
      Απλά, δεν δόθηκε η ηδονή για να την επιδιώκουμε, αλλά για να μπορούμε να συνέλθουμε με το έτερον φύλον. Δεν έδωσε την συνουσία για την ηδονή αλλά την ηδονή για την συνουσία.

      Σε παρακαλώ να μου στείλεις το χωρίο (στην ΕΠΕ εάν είναι δνατόν) που λέει ότι η σαρκική ένωση του ανδρογύνου χωρίς ηδονή (εάν φυσικά τα καταφέρει κανείς έτσι χωρίς να τραυματιστεί!!!) είναι καταραμένη.
      Ευχαριστώ και καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  7. Αρχάγγελος Μιχαήλ22 Απριλίου 2016 - 2:22 π.μ.

    Λόγος Κυρίου είναι καρπός εγκράτειας, ταπείνωσης και προσευχής. Όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοίέχουν ως πρότυπό τους τον Κύριο υμών Ιησού ΧριστόΑναστάντα κ εσταυρωμένο. Ας ψάξουμε μέσα στην Κ.Διαθήκη μήπως και βρούμε κάτι απο τα σόκιν λόγια που ξεστομίζει ο φίλος μας ο πατερ.Ας ανοίξουμε λίγο τα γεροντικά( ο καθένας μας ) να δούμε πώς ομιλούν οι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας μας Μ Βασίλειος,Α.Ι.Χρυσόστομος, Γ.Παλαμάς...για καποιους λοιπόν που δεν εχουν χρόνο να τα μελετήσουν αναφέρω επιγραματικά οτι : οι πατέρες της εκκλησίας μας, δέν κάθονται να αναλίσουν εξονοιχυστικά σαρκικά θέματα δια τον απλό λόγο οτι τα πολεμούν και προσπαθούν να τα κατευνάσουν. Πάρτε τα συγγράματα των Αγίων πατέρων της εκκλησίας μας και δείτε το λεξιλόγιό τους περί του θέματος, συγκρίνετε μετά με το λεξιλόγιο του φίλου μας του Πάτερ... αδέρφια μου ας τον μαζέψει καποιος, γιατι ουδέποτε ο Χριστός μας ομιλησε ετσι και κανένας Μεγάλος Πατήρ.Σας παρακαλώ πρίν απαντήσετε ψάξτε...ψαξτε και μετά απντήστε γιατι η ορθοδοξία μας κυρήτει.." Πίστευε κ ερεύνα και ερευνάτε τας γραφάς"...Δηλαδή οποιος αγωνίζεται είναι ευσεβιστής, όποιος εγκρατεύεται ειναι παλιό μυαλό?! Αδέρφια μου...μελετώντας, ξέρεται τι ειναι καποιο απο τα πολλά που μας χωρίζουν από τους παπικούς?? Η εγκρατευμένη ζωή και το ασκητικό φρόνημα( εκτός των άλλων). Κάποτε ο Μ.Αντώνιος αναρωτιόταν αν υπάρχει κάποιος εφάμιλός του πνευματικά...κάποια μέρα, εμφανίζεται άγγελος Κυρίου και του λέει να πάει στην πόλη κ εκεί θα συναντήσει κάποιον ισάξιό του.Λοιπόν παίρνει το ραβδάκι του και πάειι έξω απο την πόρτα καποιου τσαγκάρη! Παραξςνεμένος χτυπάει την πόρτα κ ανοίγει ο τσαγκάρης...τον βάζει μέσα του βάζει μετάνοια κ τον κερνάει. Τον ρωτά επίμονα ο Μ .Αντώνιος τί κάνεικαι είναι σε τόσο μεγάλα μέτρα αρετής κ μεταά από κόπο απαντά ο τσαγκάρης οτι..όταν παντευτίκαμε με τη γυναίκα μου αποφασίσαμε κ οι δύο να ζήσουμε εν προσευχή και εγκράτεια... θαύμασε ο Άγιος κ πήρε την απάντησή του. Αδέρφια μου αυτή η ιστορία ειναι απο τα γεροντικά, ψάξτε να βρείτε πνευματικό που να κυρήτει εγκράτεια κ προσευχή κ όχι σόκιν κ άνεση στον λόγο με σαρκικά λόγια. Τώρα θα μου πείτε πώς κύριε εγκράτειια;? Γιατί παντρεύτικα? Συναγωνιστές μου σε αυτο βοηθάει ο Θεός μέσο ενός υγιούς πνευματικού κ αφού δεί τον αγώνα μας τότε ΑΥΤΟΣ και μόνο μπορεί να μαας βοηθήσει στον αγώνα μας.Όποιος πραγματικά θέλει να ψάξει συστήνω, εκτός απο την Κ.Δ. και τα συγγράματα των πατέρων, και το βιβλίο ο Γερων Ιωσήφ Ο Ησυχαστής και Σπηλαιότης το οποιο έχει αρκετές απαντήσεις.Καλόν αγώνα και καλή Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφε , ο πατηρ σαν πνευματικος μερικών χιλιάδων διαπιστωνει αποτυχίες μεσα στον γάμο λόγω αμέλειας στο ερωτικο και σεξουαλικό κομμάτι. Αν εσυ εισαι πιο έμπειρος πνευματικός και εχεις βγάλει άλλα συμπεράσματα, τί να σου πω ; Μάλλον θα πρέπει να ρωτήσουμε την γυναίκα σου πόσο απολαμβάνει στον γάμο της.
      Ο π.Νικ. μας δίνει τις συντεταγμένες ενος ευτυχισμένου γάμου , γιατί πολυ συχνά πλανιόμαστε οι άνθρωποι. Είσαι παντρεμένος και δεν απολαμβάνει στο απίτι σου ουτε η γυναίκα σου ουτε τα παιδιά σου , με το μυαλό σου είσαι ευσεβής , αλλά δεν έχεις πετύχει . Και τα λέει αυτά πνευματικός που ζει με νύψη , με υποταγή σε γέροντα . Και τί σου λέει , κάτι που συγκρούεται με τον πουριτανισμό σου , τον ευσεβισμό σου , οτι μέσα στον γάμο ΠΡΕΠΕΙ να χαίρεσαι τον έρωτα κι οτι αυτό δεν το αποστρέφεται ο Κύριος ουτε αυτό σου στερεί την χάρη αλλιώς ο γάμος δεν θα ήταν Μέγα μυστήριο . Με αυτό το μυστήριο με την γυναίκα σου γίνατε ενα σώμα , αυτο που πριν τον γάμο ήταν θανάσιμο αμάρτημα πλέον δεν είναι .
      Σου λέει επίσης οτι πρέπει να αναπαύεται και να χαίρεται η οικογένειά σου , πράγματα που τα ξεχνάμε γιατί δεν τα έχουμε προφανώς , δεν τα ξέρουμε , αλλά ο πνευματικός, ο χειραγωγός της χάριτος δεν πρέπει να μας τα πει; Να μας αφυπνίσει ; Αυτό κάνει διαρκως ο π.Νικ. , φωνάζει " ε, χριστιανέ , κοίτα γύρω σου , στο σπίτι σου, είναι τα παιδιά σου ευχαριστημένα, ευτυχισμένα;έγινες παιδί μαζί τους; τα ακούς;τα νοιάζεσαι; τα προσεχεις; ε, χριστιανέ, είναι η γυναίκα σου αναπαυμένη,καλυμμένη , ευτυχισμένη ,αισθάνεται συναισθηματική ασφάλεια μαζί σου ; ε, χριστιανή μου , προσέχεις τον άντρα σου ή τον έχεις παρατημένο , αχόρταστο , ανικανοποίητο , αφρόντιστο , απομονωμένο ".
      Τώρα αν εσείς έχετε φτάσει σε μέτρα πνευματικά και είστε υπεράνω , αφήστε τον π.Νικόλα μας να βοηθάει εμάς τους ταπεινούς , τους μικρούς , που πολύ ωφεληθήκαμε απο τις παρεμβάσεις του στην ζωή μας και γίναμε και καλύτεροι χριστιανοί αφου φροντίσαμε περισσότερο τα σπίτια μας.

      Διαγραφή
    2. Αυτά τα λέτε στους Αγιους ή μονολογείτε;
      Που μίλησε ποτε ο Χριστός για σεξ και ικανοποίηση και χορτασμό. Εισαι με τα καλάσου. Ποιος άγιος μίλησε ποτε για τέτοιου ειδους σχέση με τον πλησίον;

      Εάν αισθάνεσαι και καλύτερος χριστιανός, τότε το έχασες αδερφέ και σύνελθε.

      Ο καλος πνευματικος δεν στρέφει τα πνευματικοπαιδια του στον εαυτό του, αλλά στον Χριστό.

      Με αυτά που λές δεν τον τιμάς τον π. Νικόλαο.

      Ευλόγησον

      Διαγραφή
    3. Στο μυστήριο του γάμου τα λέει αυτά . Δε μπορώ να καταλάβω ποιό είναι το πρόβλημά σας . Αλλιώς κάνουν έρωτα οι χριστιανοί και αλλιώς όλοι οι άλλοι άνθρωποι; Πραγματικά οι ιδέες σας απηχούν τον μουσουλμανισμό . Και σας ξαναλέω , αξία έχει να θυσιάσετε για τον Κύριο κάτι πετυχημένο , πετυχημένη σεξουαλική ζωή , κι όχι μια αποτυχία .

      Διαγραφή
  8. Ἀκουγοντας τό βίντεο, θεωροῦμε πώς ὁ π. Νικόλαος κινήθηκε ἀνάμεσα στήν περίπτωση ὅπου κάποια ζευγάρια ἔχουν φθάσει σέ τέτοια πνευματική κατάσταση ὥστε νά ἀπέχουν πλέον ἀπό τή σαρκική σχέση,

    καί στήν περίπτωση ὅπου κάποια ζευγάρια δέν ἔχουν φθάσει ἀκόμη σέ τέτοια πνευματική κατάσταση, ἀλλά ΝΟΜΙΜΩΣ (θά τό ἐξηγήσουμε παρακάτω) μέσα στόν γάμο τους ἔχουν σαρκική σχέση. Ἴσως δέν χειρίστηκε τό ζήτημα τόσο καλά λεκτικά.

    Ἡ φυσική ἕλξη δέν εἶναι πρᾶγμα κακόν, διότι ἄν δέν ὑπῆρχε, κανένας ἄνθρωπος δέν θά ἤθελε νά ζευγαρώσει καί νά τεκνοποιήσει. Θυμηθεῖτε πῶς θαύμασε ὀ Ἀδάμ τήν Εὕα μόνο στήν ὄψη της, μόλις τήν ἔπλασε ὀ Κύριος ἀπό τό πλευρό του. Ὁ θαυμασμός τοῦ κάλλους δέν εἶναι φιλήδονος, ἄν πίσω ἀπό αὐτό θαυμάζουμε τήν δημιουργία τοῦ Πλάστη καί Θεοῦ, τοῦ "Ὡραῖου κάλλει παρά πάντων τῶν ἀνθρώπων" καί ὡς Θεός καί ὡς ἄνθρωπος καί ἀκτίστως καί κτιστῶς!

    Περιπτώσεις συνεύρεσης ἄνευ ἡδονῆς, ὅπως τοῦ Αγίου Ἰωσήφ καί τῆς Αγίας Ἄννας, ἀπαιτοῦν μέτρα ἁγιότητας τά ὀποῖα δέν ἔχουν οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι, γι' αὐτό καί ἐπιτρέπει ὀ Κύριος τίς σαρκικές σχέσεις μέσα στόν γάμο:

    Α Κορ. 7,2 "διὰ δὲ τὰς πορνείας ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καὶ ἑκάστη τὸν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω".

    Ἡ ψυχική καί ἡ φυσική τρυφερότητα (στά ὀποῖα ἀναφέρθηκε ὀ πατήρ μέ τόν τρόπο του) δέν εἶναι ἀπαγορευμένες, οὔτε ἀπό τήν Ἁγία Γραφή, οὔτε ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες. Τό κυνήγι, ὅμως, τῆς ἡδονῆς εἶναι.

    Παραθέτουμε:

    Α Κορ. 7,2 "διὰ δὲ τὰς πορνείας ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καὶ ἑκάστη τὸν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω".

    Α Κορ. 7,3 "τῇ γυναικὶ ὁ ἀνὴρ τὴν ὀφειλομένην εὔνοιαν ἀποδιδότω, ὁμοίως δὲ καὶ ἡ γυνὴ τῷ ἀνδρί".

    Α Κορ. 7,4 "ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ἡ γυνή".

    Α Κορ. 7,5 "μὴ ἀποστερεῖτε ἀλλήλους, εἰ μή τι ἂν ἐκ συμφώνου πρὸς καιρόν, ἵνα σχολάζητε τῇ νηστείᾳ καὶ τῇ προσευχῇ καὶ πάλιν ἐπὶ τὸ αὐτὸ συνέρχησθε, ἵνα μὴ πειράζῃ ὑμᾶς ὁ σατανᾶς διὰ τὴν ἀκρασίαν ὑμῶν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. (συνέχεια)
    Ἀκόμη καί στίς σχέσεις μεταξύ τῶν ἀνθρώπων (ὄχι τίς συντροφικές τῶν δύο φύλων μόνο), δέν εἶναι ἀπαγορευμένες ἡ φυσική καί ἡ ψυχική τρυφερότητα.

    Π.χ.:"ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἁγίῳ" (Ρωμ. 16, 16).

    Ἐπίσης ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (καί ὄχι μόνο) ἔγραφε πώς ἐπιθυμεῖ ἀπό κοντά νά πάει καί νά δεῖ τά τεκνία του καί τούς παραλῆπτες τῆς ἐπιστολῆς του καί νά μήν ἐπικοινωνεῖ μαζί τους μόνο γραπτῶς.

    Πόσοι καί πόσες δέν ἔπεσαν στά πόδια τοῦ Χριστοῦ ἀσπαζόμενοι αὐτά! Ἐπίσης τοῦ ἄλειψαν μέ μῦρο τό κεφάλι! Ὁ Ἀπόστολος Θωμᾶς ἤθελε νά πιάσει ἀκόμη καί τίς πληγές Του γιά νά πιστέψει ὄτι Αὐτός εἶναι ὄντως ὁ Κύριός του.

    Στόν Παράδεισο θά εἴμαστε σέ διάταξη κύκλου γιά νά βλεπόμαστε ὄλοι μεταξύ μας καί νά εὐφραινόμαστε ἐν ἀγάπῃ αἰωνίως ὁ ἕνας μέ τήν παρουσία καί τήν δόξα τοῦ ἄλλου.

    Πλασθήκαμε καί ἀπό πνεῦμα καί ἀπό σάρκα. Καί τά δύο ἄν τά διαχειριστοῦμε ἐν Κυρίῳ, μποροῦμε νά φυλαχθοῦμε ἀπό τήν ἁμαρτία. Ἡ νέκρωσις τῆς σαρκός (ὄσον ἀφορᾶ τά πάθη της καί τίς ἀνάγκες της) βεβαίως, καθορίζει καί τό ὕψος-τό σκαλοπάτι τῆς ἁγιότητος (ἤ ὄχι) τοῦ καθενός. Καί ὄπως σέ μία σκάλα ὑπάρχουν ὕψη καί ὕψη, ἔτσι καί στήν ἁγιότητα ἡ ὁποία δέν ἀποκλείει οὔτε παρθένους (ἡ Παναγία τό μέγιστο παράδειγμα), οὔτε ἐγγάμους μέ ΝΟΜΙΜΕΣ ἐν τῷ γάμῳ σαρκικές σχέσεις τεκνογονίας (π.χ. Ἅγιος Εὐστάθιος), οὔτε ἔγγαμους μέ κοινή συμφωνία ἀποχῆς ἀπό τίς σαρκικές σχέσεις μέ τόν σύντροφό τους, οὔτε πρώην πόρνους καί μοιχούς πού μετενόησαν καί ἔπαψαν τίς ἀκολασίες τους.

    Πιστεύουμε πώς ὁ π. Νικόλαος μίλησε κάπως πιό χαλαρά, μέ περισσότερο χιοῦμορ, καλῶς ἤ κακῶς, καί αὐτό εὔκολα παρεξηγεῖται ἀπό τούς ἀκροατές, ὄπως καί εὔκολα μπορεῖ νά ξεφύγει κάτι πού δέν ἀκούγεται καί τόσο σωστά ἀπό τόν ὁμιλητή. Ἄς τό ξεκαθαρίσει ὁ πατήρ καλύτερα, διότι διά στόματός του ὁ καθένας μας ἐνδεχομένως νά τόν ἀδικήσει.

    Τά θέματα τῶν σαρκικῶν σχέσεων εἶναι καυτά, καί οἱ περισσότεροι πατέρες ἀποφεύγουν νά μιλήσουν γιά αὐτά ἤ ἀκόμη χειρότερα νουθετοῦν ἐσφαλμένα λέγοντας πώς δέν εἶναι πορνεία οἱ σαρκικές σχέσεις ἐκτός γάμου ἄν ὑπάρχει ἀγάπη, ἄκουσον ἄκουσον! Ἐπίσης δέν ἐξηγοῦν πώς τό ὅτι βρίσκεται κάποιος μέσα στόν γάμο, δέν τόν ἀπαλλάσσει ἀπό τόν ἀγῶνα του κατά τῆς φιληδονίας καί ὑπέρ τῆς ἐλευθερίας ἀπό τό σαρκικό φρόνημα (καί κυριολεκτικά)!

    Ἐμεῖς ἐκ τοῦ Ἱστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ ὡς σχολιαστές τοῦ παρόντος ἄρθρου στό Κατάνυξις, ξεκαθαρίζουμε γιά νά μήν παρεξηγηθοῦμε πιθανόν, πώς:

    1) Ἡ φιληδονία εἶναι ἕνα ἀπό τά 8 κύρια πάθη!

    2) Ὑπάρχει πορνεία καί μέσα στόν γάμο ἀπό τό ἴδιο τό ζευγάρι ὅταν ἐπιδιώκουν τήν ἡδονή, προφυλάγονται καί, ἄς μᾶς ἐπιτραπεῖ, πετιοῦνται τά ζωτικά ἐκεῖνα στοιχεῖα ἐκ τοῦ ἀνδρός καί τῆς γυναικός πού θά μποροῦσαν νά φέρουν μία νέα ζωή καί νά γίνουν συνδημιουργοί τοῦ Θεοῦ, ἐκτελώντας τήν ἐντολή: "αὐξάνεσθε καί πληθύνεσθε"!

    Θέλουμε καλοπροαίρετα νά πιστεύουμε ὅτι δέν καταστρατηγοῦνται αὐτές οἱ ἀρχές στό βίντεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα μου επιτρέψετε να παραθέσω χωρία από λεγόμενα Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, για ωφέλεια πάντων ημών και στό τέλος αυτό που μας λέγει ο Κύριος.

    Γράφει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὅτι ὁ γάμος εἶναι συγγνώμη πάθους, εἶχε τά πρωτεῖα στόν καιρό τοῦ νόμου καί τῶν σκιῶν, ὅταν πνευματικά ὁ κόσμος ἦταν νήπιο. Ἀλλά, ὅταν ξεπεράστηκε τό γράμμα, ἀντ' αὐτοῦ εἰσῆλθε τό πνεῦμα. Τότε ἔπαθε ὁ Χριστός ἐν σαρκί. Τότε ἔλαμψε ἡ ἁγνότητα, συντέμνουσα τόν κόσμο. Ἐκεῖ πρέπει νά μεταβεῖ καί ὁ κόσμος καί νά συνανέλθει μέ τόν Χριστό.

    (ΕΠΕ τ.9 Work #060 634.7 to Work #060 635.8)

    Ἁγ. Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ:
    «Κακία ἐστίν ἡ ἐσφαλμένη κρίσις τῶν νοημάτων, ᾗ ἐπακολουθεῖ ἡ παράχρησις τῶν πραγμάτων. Οἷον ὡς ἐπί τῆς γυναικός, ἡ ὀρθή κρίσις τῆς συνουσίας ὁ σκοπός ἐστι τῆς παιδοποιίας. Ὁ οὖν εἰς τήν ἠδονήν ἀποβλεψάμενος ἐσφάλη περί τήν κρίσιν, τό μή καλόν ὡς καλόν ἡγησάμενος. Ὁ γοῦν τοιοῦτος παραχρῆται γυναικί συνουσιαζόμενος».

    Δηλαδή: «Κακία εἶναι ἡ ἐσφαλμένη κρίση τῶν νοημάτων, ἡ ὁποία ἔχει σάν ἐπακόλουθο τήν κακή χρησιμοποίηση τῶν πραγμάτων. Ὅπως, γιά παράδειγμα, στήν περίπτωση τῆς σχέσεως μέ γυναίκα, ἡ ὀρθή κρίση τῆς συζυγικῆς σχέσεως εἶναι ὁ σκοπός τῆς ἀποκτήσεως παιδιῶν. Ἐκεῖνος πού ἀπέβλεψε στήν ἡδονή, ἔσφαλε στήν κρίση του, διότι θεώρησε σάν καλό ἐκεῖνο πού δέν εἶναι καλό. Ὁ ἄνθρωπος λοιπόν μέ κρίση παρόμοια, ἐρχόμενος σέ σωματική σχέση μέ τήν γυναίκα του, κάνει κακή χρησιμοποίηση τοῦ πράγματος». Κεφάλαια περί ἀγάπης Ἑκατοντάδα Β΄,17,PG90,989ΑΒ.

    Μᾶς λέει ὁ Κύριος ὅτι μπορεῖ νά μολυνθεῖς στήν καρδιά καί νά πάψεις ἔτσι νά εἶσαι ἁγνός, ἀκόμη καί ἄν σωματικά δέν κάνεις τήν ἁμαρτία (Ματθ. 5:27.1-5:28.3):

    «5.27 Ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις͵ οὐ μοιχεύσεις. 5.28 Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ».

    Δηλαδή: «ἀκούσατε ὅτι ἐλέχθη στούς ἀρχαίους· νά μή μοιχεύσεις. Ἐγώ ὅμως σᾶς λέγω ὅτι καθένας ὁ ὁποῖος βλέπει γυναίκα μέ τήν πονηρή ἐπιθυμία πρός ἁμαρτία, ἤδη μέ τήν ἐμπαθῆ αὐτήν ματιά, διέπραξε τήν ἁμαρτία τῆς μοιχείας μέσα στήν ἀκαθαρτη καρδιά του».

    Προσοχή: Ἐδῶ εἶναι πολύ σημαντικό νά τονίσουμε ἰδιαιτέρως πώς ἀπό τό παραπάνω δέν ἐξαιροῦνται οἱ ἔγγαμοι (ἄντρες καί γυναῖκες), ἀφοῦ ἡ ἐντολή δέν περιορίζει τήν ἀπαγόρευση στήν ξένη γυναίκα, ἄλλά λέγει γενικά "γυναίκα". Αὐτό σημαίνει ὅτι καί τήν/τόν σύζυγο δέν θά πρέπει νά βλέπει ὁ\ἡ σύζυγος μέ τήν πονηρή ἐπιθυμία πρός ἁμαρτία, δηλαδή ἡδονοθηρικά (ὡς ἀντικείμενο ἡδονῆς), ἀφοῦ ἡ συνεύρεση δέν παραχωρήθηκε ἀπό τόν Θεό μέ σκοπό τήν ἡδονή (αὐτονομημένη) ἀλλά τήν παιδοποιΐα, ὅπως μᾶς εἶπε παραπάνω ὁ Ἅγιος Μάξιμος.

    Ὁ ἰδανικός λοιπόν καί σύμφωνος μέ τό πνεῦμα τῆς Ἐκκλησίας στόχος, πρός τόν ὁποῖο ὀφείλουν νά κατευθύνονται οἱ πιστοί, εἶναι ἡ ὑπερνίκηση τοῦ σαρκικοῦ φρονήματος. Ὅπως ἀπό τούς ἀγάμους (σ' αὐτούς περιλαμβάνονται καί οἱ μνηστευμένοι) ἀπαιτεῖται ἡ καθολική ἁγνότητα, ἔτσι καί ἀπό τούς ἐγγάμους ἀπαιτεῖται ὁ ἀπόλυτος σεβασμός τῆς συνδέσεως τῶν σαρκικῶν σχέσεων μέ τήν τεκνογονία. Γι' αὐτό καί πολλοί Χριστιανοί σύζυγοι, μετά τήν ἀπόκτηση μερικῶν παιδιῶν, ζοῦσαν σάν ἀδέλφια, ἐντείνοντας τήν πνευματική τους ζωή καί ὑπερνικώντας τό σαρκικό φρόνημα. Αὐτό κατανοεῖται, ὅταν ληφθεῖ ὑπόψη ὅτι καί ἡ νόμιμη στόν γάμο ἡδονή δέν παύει νά ἀποτελεῖ σαρκικό στοιχεῖο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπήτε άδελφέ μπορείς να ακούσεις τις 999 ομιλίες του παπα Νικόλα περί νοεράς προσευχή,ς περί αγιορείτικου μοναχισμού , περί αποταγής και τα υπόλοιπα συναφή θέματα. Αυτή τη 1 ομιλία που ασχολείται με τα συζυγικά άσ' την για κάποιον άλλο που μπορεί να την καταλάβει. Εγώ πνευματικός δεν είμαι. όμως ξέρω τουλάχιστον δέκα περιπτώσεις διαζυγίων ή προβληματικών γάμων στο συγγενικό και φιλικό μου περιβάλλον που το σεξουαλικό ζήτημα έπαιξε δραματικό ρόλο. Όλα όσα λέει ο παπα Νικόλας είναι σωστά 200% και φυσικά έχουν στοιχεία οικονομίας. Άλλά έτσι είναι ο καλός γιατρός,πέρνει ούρα και εξετάζει κάθε ακαθαρσία και έκρυση του σώματος γιατί εκεί που εσύ ντρέπεσαι να κοιτάξεις βρίσκεται όλη η σαπίλα της αμαρτίας
      Δ

      Διαγραφή
  11. Αγάπη σημαίνει νοιάξιμο,ενδιαφέρον,φροντίδα.Δεν παντρεύεσαι για να εγκρατευτείς δήθεν,αν θέλεις να εγκρατευτείς πάνε στο μοναστήρι. Δε μπορεία να έχεις άνθρωπο δίπλα σου και να τον βασανίζεις με την αφροντισιά σου . Γιατρός φίλος μας έλεγε οτι ζευγάρι του παραπονιόταν οτι δε μπορεί να κάνει παιδί και στην κουβέντα αντιλήθθηκε οτι δεν ήξερε καν τί σημαίνει οργασμός και τί σημαίνει εκσπερμάτιση . Εγκρατείς δεν σημαίνει βλαμμένοι. Εδω και η ευθυνη του πνευματικού που πρέπει να βοηθήσει κάποιες ψυχές να μην είναι βλαμμένες. Βοηθάει και στην εξομολόγηση αυτη η άνεση. Ποιό το όφελος να πηγαίνεις να εξομολογηθείς και να σου βγαίνει η ψυχή για να πεις μια σαρκικη αμαρτία;Μήπως και αυτό το θεωρείτε ταπείνωση ; Αν είναι δυνατόν! Αφήστε τον ποιμένα να κάνει το έργο του ! Είναι δύσκολο όντως μερικές φορές να τον πιασουμε τον π.Νικόλαο γιατί το επίπεδό μας είναι πολύ χαμηλό και αυτός είναι "διάστημα" , αλλά τί να κάνουμε ; Λέγε λέγε κατι θα καταφέρουμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα αθεολόγητα που αραδιάζεις τα τεκμηριώνεις πατερικά ή ειναι τού χαμηλού σου (μιας και το παραδέχεσαι)επιπέδου;
      Ποιός άγιος ξεχώρισε ποτέ το Ευαγγέλιο σε αυτό που απευθύνεται σε λαϊκούς και σε αυτό που κάνει μόνο για μοναχούς.
      Ειναι άλλο το να παραδεχόμαστε ότι απο αδυναμία δεν μπορούμε να τηρήσουμε τις εντολές του Κυρίου μας και άλλο να τις διαστρέφουμε για να κάνουμε τα αμαρτωλά θελήματά μας.

      Λυπάμαι που ο π. Νικόλαος δεν ζήτησε συγγνώμη που σκανδάλισε με τον τρόπο που μετέδωσε το ποιμαντικό του μήνυμα, γιατί τον ξέρω για ταπεινό ιερέα.
      Όσο το αφήνει μετέωρο το θέμα τόσο χειρότερα.

      Ο Θεός να τον φωτίσει και να του χαρισει πλούσια τα ελέη του, και να μας ελεήσει όλους.

      Να με συγχωρείτε και
      Καλή Ανάσταση

      Διαγραφή
    2. Ασε μας ρε φίλε στον πόνο μας....έτσι ωμα γυμνα εμας μας αρέσει.....

      Διαγραφή
    3. Το θεμα είναι απλό,πριν αποφασίσει να εγκρατευτεις μα έχεις καταφέρει να απολαύσεις ή όχι ; Αν η απάντηση είναι όχι ο μουσουλμανισμός ίσως σας ταίριαζε καλύτερα όπου αφαιρούν κομμάτι της κλειτορίδας για να μην απολαμβανει η γυναίκα π.χ.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ απόλυτα με τον grammàtaspoudamata!Εγκράτεια σαρκική και γάμος, πέραν των ημερών της νηστείας, δεν συμβαδίζουν!!! Πέρα από τον πειρασμό της εξωσυζυγικης σχέσης, δεν υπάρχει κάποιος άλλος περιορισμός.Όσο για τις αμαρτίες και το ότι κάποιοι βγάζουν την ψυχή του ιερέα στην εξομολόγηση με την δήθεν ντροπή τους, ό π.Σαράντης λέει πως όπως έχουμε το θράσος και κάνουμε την αμαρτία, με το ίδιο θράσος να την ομολογούμε!Ή δήθεν ντροπή στην εξαγορευση είναι εκ του πονηρού!!!

      Διαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com