Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ: Κατάργηση προσευχής, παρελάσεων και εκκλησιασμού προτείνει η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου



ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η πρόταση 39 σημείων για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δημοσίευση: 26/05/2016
Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής, είναι μεταξύ των προτάσεων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που περιλαμβάνονται στην εισήγηση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, την  οποία το   esos δημοσιεύει κατ’ αποκλειστικότητα, και θα παρουσιαστεί στην τελική συνάντηση των Επιτροπών του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, που θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή, στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας.

Ειδικότερα η εισήγηση περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
 Ζητήματα Λειτουργικής Φύσης
1.Εξασφάλιση των συνεδριάσεων του Συλλόγου των διδασκόντων για την ενίσχυση των δημοκρατικών διαδικασιών του σχολείου.
2.Εξασφάλιση εντός του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών των ωρών για διοικητικό έργο, συνεδρίαση του Συλλόγου, συνάντηση με Συμβούλους και εξασφάλιση της συναίνεσης ως προς αυτό
3.Συγκεκριμενοποίηση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών και του τρόπου άσκησης και ελέγχου τους.
4.Μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών σε σχέση με τις δράσεις του σχολείου.
5.Ενίσχυση των διοικητικών-γραμματειακών υποδομών των σχολείων.
6.Αποσαφήνιση του ρόλου των συμβούλων.
7.Ενίσχυση του εκπαιδευτικού ως προς την συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίαΒκαι ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες.
8. Εξίσωση των ευθυνών και υποχρεώσεων των διευθυντών α και β βαθμίδας.
9.Αποσαφήνιση και οροθέτηση των αρμοδιοτήτων των μονομελών και πολυμελών οργάνων.
10. Υποστήριξη των πρωτοβουλιών ανάληψης προγραμμάτων και αντίστοιχη αναγνώριση της προσφοράς εργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς και αναγνώριση της διοικητικής εργασίας των εκπαιδευτικών.
11. Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής.
12. Κατοχύρωση της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση, σε σύνδεση με τους μαθησιακούς στόχους των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Ζητήματα Σχολικής Μονάδας
13. Καθιέρωση ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού με παράλληλη προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες (ευελιξία).
14. Δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία και την τοπική κοινότητα και σε επίπεδο προγράμματος (προγράμματα με κοινωνικό ή τοπικό ενδιαφέρον).
15. Ενίσχυση του θεσμού και των διαδικασιών της μαθητικής εκπροσώπησης.
16. Θεσμοθέτηση εφημερίδας του σχολείου ή του δικτύου των σχολείων και αντίστοιχα ηλεκτρονικής σελίδας.
17. Καθιέρωση της ετήσιας θεατρικής παράστασης (άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα).
18. Διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης της δομής και των χώρων του σχολείου σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα κατά τις απογευματινές ώρες.
19. Ευρωπαϊκή δικτύωση της σχολικής μονάδας (αδελφοποίηση με σχολεία στο εξωτερικό, ανταλλαγές επισκέψεων).
20. «Βάπτιση» του σχολείου για λόγους συμβολικούς και για την εξασφάλιση ταυτότητας.
21. Ενοποίηση της οργανωτικής δομής της (τώρα δεκάχρονης) υποχρεωτικής εκπαίδευσης (σε ολοήμερη βάση).
22.Ενίσχυση της αυτονομίας και των πρωτοβουλιών του εκπαιδευτικού.
23.Άμεση συνεργασία φορέων (σχολείο-σύμβουλοι-κοινότητα-δήμοι).
Ζητήματα Γνωστικής Φύσης
24. Άμεσος περιορισμός της ύλης κατά τουλάχιστον 20%-30% (μείωση της έκτασης, αύξηση του βάθους).
25. Αντικατάσταση ωρών μαθήματος με ώρες για προγράμματα και σχολικές δραστηριότητες.
26.Ανανέωση προγράμματος και κυρίως βιβλίων με προτεραιότητα σε όσα έχουν ήδη κριθεί ως απαράδεκτα.
27. Μεταβολή δια των υλικών και προγραμμάτων της μαθητικής στάσης απέναντι στη γνώση.
28.Κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων (και του μήνα εξετάσεων) στο Γυμνάσιο – αντικατάστασή τους με εργασίες (και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του έτους).
29.Θεσμοθέτηση των ομαδικών εργασιών ως τρόπου εξέτασης.
30.Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων (ενδεικτικά: σε 3 ή 4, όπως [α] Γλώσσες και Πολιτισμός, [β] Μαθηματικά, [γ] Τέχνες, [δ] Εισαγωγή στην κουλτούρα των Φυσικών και [ε] των Κοινωνικών Επιστημών).
31.Αντίστοιχη ενοποίηση των ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.
32.Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση ψηφιακού υλικού, την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την αξιοποίηση της εικόνας και του ήχου στα μαθήματα, τη συμμετοχή μαθητών με αναπηρία στην τάξη, τη συμμετοχή παιδιών διαφορετικής εθνοτικής προέλευσης και διαφορετικού πολιτισμού.
33.Εξασφάλιση της ενισχυτικής διδασκαλίας.
34.Καθιέρωση ολοκληρωμένου προγράμματος Ευέλικτης Εβδομάδας.
35.Θεσμοθέτηση και αξιοποίηση εναλλακτικών τρόπων συνεργασίας των μαθητών (αμοιβαία διόρθωση, συνεργασία διαφορετικών τάξεων από διαφορετικά σχολεία, ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλιών από τους μαθητές).
36.Διεύρυνση του ποσοστού της ύλης που διαμορφώνεται από τους
εκπαιδευτικούς τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο.
37.Άρση της λογικής της επανάληψης σε κύκλους των σχολικών αντικειμένων (π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας) με έμφαση στο χρονικό και τοπικό παρόν.
38.Εξασφάλιση της εσωτερικής συνοχής της ύλης που διδάσκεται σε διαφορετικά αντικείμενα (π.χ. Λογοτεχνία-Ιστορία-Γεωγραφία).
39.Δημιουργία ωρολόγιων ενοτήτων σε βάρος της πολυδιάσπασης των ωρών.

9 σχόλια :

  1. ΟΙ ΕΘΝΟΜΙΔΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΑΓΓΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΣΩΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
    Ιδου τι λεει το Συνταγμα μας
    . H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και λοιπόν που είναι το κακό ; Στην Ελληνική Επανάσταση το 1821 και στον πόλεμο του 1940 δεν πολέμησαν μαθητές ,αλλά Στρατιώτες. Ρεζίλεμα του Έθνους έχουν καταντήσει οι μαθητικές Παρελάσεις.Όσο για την Προσευχή και τον Εκκλησιασμό αναφέρει επακριβώς "Κατάργηση... του ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ εκκλησιασμού και της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ προσευχής".Πού είναι το κακό;Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλλει με την βία σε έναν μαθητή που δεν πιστεύει στην Ορθοδοξία να παρευρίσκεται ούτε στον Εκκλησιασμό ,ούτε στην πρωινή Προσευχή.Δεν νομίζω πως κανένας Ορθόδοξος αν τον πήγαινε εκδρομή το σχολείο του σε ένα τζαμί θα δεχόταν να πάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή είχα αλλόθρησκους φίλους/λες και συμμαθητές/τριες κανένας δεν τους υποχρέωνε να εκκλησιαστούν και να προσευχηθούν. Δεν το γνώριζε ο κύριος Φίλης;
      Ο σκοπός τους δεν είναι να διαφυλάξουν τα δικαιώματα των αλλόθρησκων (που ήταν πάντα σεβαστά) αλλά θέλει στην ουσία να καταργήσει τα δικαιώματα των Ορθοδόξων Χριστιανών.

      Διαγραφή
    2. Ναι όμως χάρις των πολεμιστών του 1821 και του 1940 είμαστε τώρα ελεύθεροι. Πρέπει να τιμούνται αυτοί που πολέμησαν για την ελευθερία μας, την πατρίδα μας και την πίστη μας.
      Τα παιδιά τα οποία φοιτάν στα σχολεία μας και δεν είναι Ορθόδοξα μπορούν να πάρουν απαλάγη από τα θρησκευτικά και από την προσευχή. Αλλά τόσα ξέρουμε... τόσα λέμε...

      Διαγραφή
    3. Να χαιρόμαστε τον βουλευτή μας! Σαν δεν ντρέπεται!

      Διαγραφή
    4. 8:03 Σωστό αυτό που λες ,συμφωνώ,ίσως τελικά να είναι έτσι,στην πράξη θα δούμε.
      10:18 Εννοείται πως πρέπει να τιμούνται αυτοί που πολέμησαν για την ελευθερία μας ,την πίστη και την Πατρίδα μας.Δεν υπερασπίστηκα την κατάργηση των Παρελάσεων, ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ,για λόγους ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ. Νομίζω πως αν παρακολουθήσεις 1 λεπτό μίας ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ Παρέλασης την ίδια γνώμη θα σχηματίσεις.Επίσης γράφεις "Αλλά τόσα ξέρουμε,τόσα λέμε" : Πληροφοριακά είμαι μαθητής Λυκείου. Ο νόμος (άρθρο 11) έρχεται απλά να επικυρώσει κάτι που ισχύει σε όλα τα σχολεία-όπως πολύ σωστά αναφέρεις-άρα τί το επιλήψιμο έχει;Επίσης δεν ανέφερα ΠΟΥΘΕΝΑ,ΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ το μάθημα των Θρησκευτικών.ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ,ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ γιατί είναι μάθημα, ενώ η Προσευχή και ο Εκκλησιασμός είναι Θεία Λατρεία.
      Καλό θα ήταν να διαβάζεις 2 τουλάχιστον φορές κάθε σχόλιο για να σχηματίσεις σωστή γνώμη.
      10:19 Διάβασα πολλές φορές το σχόλιο σου ,αλλά δεν έβγαλα άκρη.

      Διαγραφή
  3. ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΟΙ ΧΜΕΡ ΧΤΥΠΗΣΑΝ.ΚΟΚΚΙΝΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ σημειον του ΣΤΑΥΡΟΥ τρομαζει!!! τους ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΥς του υπουργειου ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΛΛΛΟΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com