Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Λυκούργος Νάνης, Σχόλιο πάνω στο ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου


Η εν προκειμένω στάση της Ελλαδικής Εκκλησίας παρέχει σε πολλούς πιστούς την εντύπωση ότι η τελευταία σύρεται από τις εξελίξεις ενώ θα έπρεπε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωσή τους.


Φαντάζομαι ότι η ολότητα των μητροπολιτών της έχει μελετήσει επισταμένως και με αίσθημα αυξημένης ποιμαντικής ευθύνης τα προσυνοδικά κείμενα ή ουσιώδη αποσπάσματα εξ αυτών καθώς επίσης και τις εμπεριστατωμένες και καταλυτικές κριτικές που ασκήθηκαν υπό των επαιόντων σε αυτά καθώς και τον σφόδρα προβληματικό και ανατρέποντα εκ θεμελίων το Κανονικό Δίκαιο κανονισμό λειτουργίας της επικειμένης να συνέλθει "συνόδου" του Κολυμπαρίου.

(Γράφω  "φαντάζομαι" γιατί  υπάρχουν αμφιβολίες σχετικώς υπό την έννοια ότι κάποιοι μητροπολίτες "δεν έχουν πάρει ανάσα", κατά το δη λεγόμενο, από τα πανηγύρια και τα συλλείτουργα οπότε, πιθανώς, να μην υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για την πραγματοποίηση της σχετικής μελέτης...).

Ασφαλώς θα έχουν αντιληφθεί οι προαναφερθέντες ποιμενάρχες, επί τη βάσει των όσων διαλαμβάνει το περιεχόμενο των προσυνοδικών κειμένων και, κυρίως, οι προμνημονευθείσες εξουθενωτικές κριτικές αναλύσεις τους, ότι η μέλλουσα να συνέλθει "σύνοδος" της Κρήτης τυγχάνει μία σύναξη σκοπιμότητας, άντικρυς αντιθετη προς το Κανονικό Δίκαιο, σε θεμελιώδεις διατάξεις του οποίου προσκρούει, αποδοκιμαζόμενη από τον υπερμαχούντα της Ορθοδοξίας έντιμο κληρο και πιστό λαό, καταλύτης και πυροδότης ενδοορθοδόξων διαιρέσεων, διαστάσεων και σχισμάτων και, κυρίως και πρωτίστως, υπηρέτρια και προαγωγός του επαράτου οικουμενισμού, που συνιστά κορυφαία εκδήλωση πνευματικής πορνείας και μοιχείας και  αντίκειται οξέως και ολοκληρωτικώς στην αποστολική και πατερική παρακαταθήκη και στις αποφάνσεις και διακελεύσεις των Οικουμενικών Συνόδων, τις οποίες ακυρώνει πανηγυρικώς.

Κατόπιν τούτων, αμείλικτο προβάλλει το ερώτημα: ποιος ο λόγος και ποια η σκοπιμότητα της συμμετοχής των επισκόπων της Εκκλησίας μας (της ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ και ουχί εξαρτωμένης εκ του οικουμενιστικού πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως Εκκλησίας της Ελλάδος)στην ψευδο-σύνοδο του Κολυμπαρίου; Δεν καταλαβαίνουν οι μητροπολιτες που πρόκειται να συμμετάσχουν ως μέλη σε αυτή ότι διά της συμμετοχής τους "νομιμοποιούν" την αντικανονικότητα; Ότι  μεταβάλλονται, διά της φαλκιδεύσεως απαραγράπτων κανονικών δικαιωμάτων τους, σε μαριονέττες, απλούς θεατές και παρατηρητές και "γλάστρες";

Δεν προβληματίζονται από το γεγονός της παραιτήσεως από μέλη της "συνόδου" ικανού αριθμού συνεπισκόπων τους οι οποίοι επικαλέσθηκαν βασίμους και ουσιώδεις λόγους προκειμένου να την τεκμηριώσουν;

Δεν τους προβληματίζει το γεγονός ότι η Εκκλησία της Βουλγαρίας αιτήθηκε, αποφασίζοντας εν συνόδω, χρονική μετάθεση της συγκλήσεώς της προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικότερα τα προβληματικά προσυνοδικά κείμενα επί απειλή μη συμμετοχής της σε περίπτωση μη υλοποιήσεως του αιτήματός της;

Ο λαός του Θεού ανέμενε από τη συνέλευση της Ιεραρχίας, υποτιθέμενο ερμηνέα, εκφραστή και εντολοδόχο του φρονήματος και των θελήσεων του δεινώς αλγούντος για την επικείμενη προδοσία ποιμνίου, πιο ανδρεία και ομολογιακή στάση στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Περίμενε ένα περηφανο ΟΧΙ! Μία σθεναρή και πεπαρρησιασμένη άρνηση συμμετοχής της σε μία τόσο μα τόσο επικίνδυνη για την ιερή υπόθεση της προασπίσεως του πατρώου δόγματος αλλά και για την πανορθόδοξη ενότητα "σύνοδο".

Δυστυχώς οι ιεράρχες μας δεν έπραξαν κάτι τέτοιο! Αλλά επεχείρησαν, διά του συνοδικού ανακοινωθέντος, να καθησυχάσουν τις δεινώς ταραχθείσες συνειδήσεις και να συστήσουν ηρεμία αφού πρώτα αναγνώρισαν (και πώς θα μπορούσαν να πράξουν το αντίθετο) ότι η ανησυχία του πιστού λαού τυγχάνει εν πολλοίς δικαιολογημένη.

Τόνισαν, σαν πολύ σημαντικό γεγονός, τη διατήρηση της ενότητας στο ιεραρχικό σώμα! Αλλά, σεβασμιώτατοι, όταν πρόκειται περί ζητημάτων Ορθοδόξου Πίστεως και Ήθους η ενότητα δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Τότε "κρείσσων επαινετός πόλεμος, ειρήνης χωριζούσης  Θεώ", ως υμείς κάλλιον εμού γνωρίζετε! Υπάρχει καλή ενότητα και σκάρτη και ψευδής ενότητα.

Εχέτωσαν, τούτο, υπόψει όσοι επιχειρούν με την προσχηματική επίκληση της ενότητας, να ψύξουν τον ιερό ζήλο κλήρου και λαού και να  και μαράνουν την αγωνιστικότητά του. Όσο για την προμνημονευθείσα εντός του επισκοπικού σώματος ενότητα αναμένουμε να δούμε αν αυτή θα διατηρηθεί και μετά τις τυχόν προδοτικές αποφάσεις που όπως όλα δείχνουν πρόκειται να ληφθούν στα πλαίσια της εν Κρήτη συνάξεως...

Ο φρουρός της Ορθοδοξίας ειναι ο πιστός λαός του Θεού καθοδηγούμενος από ομολογητές και φωτισμένους ποιμένες. Και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συμβιβασθεί με την εκκλησιολογική θεσμοθέτηση του οικουμενιστικού συγκρητισμού.

Ας ελπίσουμε ότι οι ιεράρχες που αντικανονικότατα πρόκειται να συμμετάσχουν στη σύναξη του Κολυμπαρίου δε θα προσθέσουν στη "νομιμοποίηση" της αντικανονικότητας και τη θεσμοθέτηση της προδοσίας.

Αλλέως θα έχουν να αντιμετωπίσουν τη δίκαιη οργή του ποιμνίου τους και την επιβεβλημένη απομάκρυνσή του από αυτούς! Διότι εν τοιαύτη περιπτώσει δε θα φέρουν τον τιμητικότατο τίτλο του ποιμένα αλλά το δυσειδή χαρακτηρισμό του λυκοποιμένα!
Λ.Ν.


6 σχόλια :

  1. Κοντός ψαλμός αλληλούια, σε λίγες ημέρες τελειώνουν τα λόγια και έρχεται η πραγματικότητα με δύο επιλογές ή την αληθινή Ομολογία ή τον συμβιβασμό. Ο Κύριος να μας στηρίξει στον δρόμο της αληθινής Ομολογίας, η οποία πάντοτε είχε και θα έχει κόστος. Στενή η οδός που οδηγεί στη σωτηρία. Χριστός Ανέστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειναι πολυ σωστη και αξια παντος επαινου η αποφαση της Εκκλησιας της Ελλαδος να συμμετεχη στην Πανορθοδοξη Συνοδο.
    Οι Ελληνες Επισκοποι ποτε δεν υπηρξαν ριψασπιδες, αλλα παντοτε εδιναν την καλη μαρτυρια της Πιστεως, οσο δυσκολες και αν ησαν οι συνθηκες.
    Οταν επαινουμε και εκθειαζουμε τους "ομολογητες κληρικους" , γιατι να μην επαινεσουμε τους ομολογητες Επισκοπους, οι οποιοι θα δωσουν την Ορθοδοξη Μαρτυρια ενωπιον ολων των Ορθοδοξων Εκκλησιων, αλλα τους προτρεπουμε να το βαλουν στα ποδια και να εγκαταλειψουν το καθηκον τους ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σύνοδος αυτή είναι αντικανονική εξ υπαρχής και οι όποιες αποφάσεις της εκ των προτέρων άκυρες. Αντικανονικό σώμα παράγει αντικανονικές αποφάσεις.

      Διαγραφή
    2. Η γνώμη σου, αγαπητέ Ανώνυμε 3-25, ακυρώνει ολόκληρη Πανορθόδοξη Σύνοδο και τις αποφάσεις της !
      Υποθέτω ότι δεν συμπαθείς τον παπισμό, αλλά όμως θέτοντας την άποψη σου υπεράνω μιας ολόκληρης Συνόδου, κάνεις ακριβώς αυτό που κάνει και ο Πάπας !

      Διαγραφή
    3. Προς 10:04 3/6: η αντικανονικότητα της συνόδου της Κρήτης έχει καταδειχθεί επισταμένα και έχει τεκμηριωθεί από πλειάδα επισκόπων, θεολόγων-καθηγητών πανεπιστημίου, μοναχών κ.ο.κ.
      Γι αυτό το λόγο και πολλοί ιεράρχες δε θα παραστούν σε αυτή.
      Η σύνοδος στο Κολυμπάρι αυτοακυρώνεται με βάση τα προσυνοδικά κείμενα και τον κανονισμό λειτουργίας της. Είναι και αντικανονική και ληστρική. Και τις ληστρικές συνόδους οι πιστοί τις αναφράφουν στις σόλες των παπουτσιών τους!

      Διαγραφή
  3. " Άλλο προβληματικό σημείο της Συνόδου είναι η άρνηση ενεργούς συμμετοχής όλων των Επισκόπων όλων των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών που δεν υπερβαίνουν παγκοσμίως τους 700, όπως γινόταν σε όλες τις Οικουμενικές Συνόδους.
    Με τον αντιπαραδοσιακό αυτό τρόπο αποφεύγεται η πιθανότητα κάποιοι επίσκοποι να αντιδράσουν σε αποφάσεις της Συνόδου, που θα είναι ανατρεπτικές της Παραδόσεως, η κάποια Τοπική Εκκλησία να έχει μεγαλύτερη δύναμη στην λήψη των αποφάσεων, λόγω του μεγαλυτέρου αριθμού επισκόπων. Αυτά, όμως, αποτελούν ανθρώπινες ιδιοτελείς σκοπιμότητες, ξένες προς τα αγιοπνευματικά κριτήρια, αλλά και προς την ορθόδοξη εκκλησιολογία, η οποία θεωρεί ότι ο επίσκοπος κάθε επαρχίας, και της μικρότερης ακόμη, εκπροσωπεί με το ποίμνιό του ένα ζωντανό μέρος της Καθολικής Εκκλησίας. Η απουσία του όχι μόνο τραυματίζει την ολοκληρία του Σώματος του Χριστού, αλλά και στερεί την δυνατότητα να εκφρασθεί από όλους η συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας, την οποία φαίνεται ότι φοβούνται οι υπεύθυνοι για την προετοιμασία και σύγκληση της Συνόδου. Δεν δικαιολογείται από κανένα κριτήριο, ούτε ποιμαντικό ούτε εκκλησιολογικό, η συμμετοχή μόνο εικοσιτεσσάρων επισκόπων από κάθε Εκκλησία, πράγμα που προσβάλλει και την ισότητα των επισκόπων, αλλά και δημιουργεί ερωτηματικά για τα κριτήρια επιλογής των επισκόπων, που θα μετάσχουν. Μήπως είναι μειωμένης επισκοπικής ευθύνης και αξίας οι επίσκοποι, που δεν θα μετάσχουν στη Σύνοδο και που αποτελούν την μεγάλη πλειονότητα στις περισσότερες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες; Ποιος γνωρίζει και ποιος θα μεταφέρει στην Σύνοδο τις σκέψεις, τις εκτιμήσεις και τις αντιδράσεις των ποιμνίων τους; Παρέλκει βεβαίως να τονισθεί το γεγονός ότι στις Ορθόδοξες Συνόδους, εκτός των Επισκόπων, συμμετείχαν και κληρικοί κατωτέρων βαθμών, όπως Καθηγούμενοι, Αρχιμανδρίτες, Ιερείς, Μοναχοί, καθώς επίσης και ο πιστός λαός. Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να λεχθεί ότι η επικείμενη Σύνοδος θα είναι μία Πανορθόδοξη Σύνοδος χωρίς Ορθοδόξους.
    Παντελώς αμάρτυρη στην Ορθόδοξη παράδοση και γι’αυτό απαράδεκτη είναι και η θέση ότι κάθε Εκκλησία διαθέτει μία ψήφο. Το ορθόν είναι ότι κάθε Επίσκοπος διαθέτει μία ψήφο και όχι κάθε Τοπική Εκκλησία. Παραλλήλως, η αρχή της ομοφωνίας κινείται κι αυτή μέσα σε αντιπαραδοσιακά πλαίσια. Η παραδοσιακή τακτική λήψεως αποφάσεων σε μια Σύνοδο είναι η κανονική αρχή, που ορίζει ότι «η των πλειόνων ψήφος κρατείτω» (ΣΤ κανών Α΄ Αγίας Οικουμενικής Συνόδου)".
    Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com