Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016

Καθηγητής πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης, Μολδαβία 29 Ιουνίου / 12 Ιουλίου, 2016

Διεθνής Θεολογική συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, σχετικά με το μέλλον της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Μολδαβία , Ιούνιος 29/ 12 Ιουλίου, 2016(μτφ google)

5 σχόλια :

  1. Η θεωρία περί '' μολυσμού '' και '' συγκοινωνούντων δοχείων '' που διακινούν διάφοροι '' αποσχιστές '' είναι κακόδοξη. «...Δὲν ὑπάρχει κίνδυνος νά... μολυνθῶμεν, οὔτε μνημονεύοντες τοὖ Πατριάρχου (ἐφ' ὅσον ἀκόμη δὲν κατεδικάσθη), οὔτε, πολλῶ μᾶλλον, δεχόμενοι εἰς κοινωνίαν τοὺς μνημονεύοντας αὐτοὖ. Τὰ ἀντιθέτως λεγόμενα εἶνε ἀνόητοι «ζηλωτισμοί». Ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων δὲν ἐμολύνθη καίτοι ἔλαβε χειροτονίαν ἐπισκοπικὴν παρὰ τοὖ Μητροπολίτου Καισαρείας Ἀκακίου, ὁ ὁποῖος ἦτο μὲν δεδηλωμένος ἀρειανὸς (καὶ μάλιστα ἀρχηγὸς μίας μερίδος τῶν ἀρειανῶν), ἀλλ’ ἀκόμη διετέλει καὶ ἐνήργει ἐντός της Ἐκκλησίας. Ὁ ἅγιος ἀνατόλιος ἐχειροτονήθη καὶ αὐτὸς ἐπίσκοπος (καὶ μάλιστα Πατριάρχης Κῶν/πόλεως) παρὰ τοὖ Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας Διοσκόρου, ὁ ὁποῖος ἦτο μὲν μονοφυσίτης καὶ μέγας προστάτης τοὖ αἱρεσιάρχου Εὐτυχοὖς, ἀλλὰ δὲν εἶχεν ἀκόμη καταδικασθῆ ὑπὸ τῆς Δ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἂν λοιπὸν δὲν μολύνη οὕδ' αὔτη ἡ χειροτονία παρ' Ἐπισκόπων, κηρυσσόντων μὲν αἱρετικὰ φρονήματα, ἀλλὰ μήπω Συνοδικῶς καταδικασθέντων, παραμενόντων δ' ἀκόμη ἐντός της Ἐκκλησίας, πολλῶ μᾶλλον δὲν μολύνει τὸ μνημόσυνον αὐτῶν καὶ ἀκόμη περισσότερον δὲν μολύνει ἡ κοινωνία μετὰ προσώπων ἀνεχομένων οἰκονομικῶς αὐτοὺς καὶ διατηρούντων τὸ μνημόσυνον αὐτῶν. ......» (Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ὅταν ὁ ἅγιος Γρηγόριος (πατήρ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου) ὑπέγραψε ἀπό ἁπλότητα ἕνα ἡμιαρειανικό σύμβολο (361), οἱ μοναχοί διέκοψαν τήν ἐπικοινωνία μαζί του. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὅμως καί ἄλλοι δέν τόν ἐχώρισαν. Αὐτό τό ἀποκρύπτουν συνήθως οἱ Ζηλωτές καθώς καί τίς κρίσεις τοῦ ἱεροῦ πατρός γιά τούς μοναχούς. Ἡ ἕνωση ἐπετεύχθη, ἀφοῦ ὁ υἱός Γρηγόριος ἔπεισε τόν πατέρα του νά ἐκφωνήση δημοσίως ἕνα Ὀρθόδοξο Σύμβολο (364). Ἐπί πλέον δέ στόν α΄ Εἰρηνικό του λόγο, ἐπί τῇ ἑνώσει τῶν διεστώτων, ὁ μέγας Θεολόγος ἐλέγχει ἐμμέσως τούς μοναχούς γιά ἀνταρσία, ταχύτητα καί αὐθάδεια. Τούς συμβουλεύει νά μή ἐπιστρέψουν στόν “ἴδιον ἔμετον”,καθώς καί τό ὅτι εἶναι προτιμότερο νά μένουμε στό κοινό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν δέν εἴμεθα τελείως σίγουροι. Ο όσιος Νικόδημος κατέκρινε τους «λατινόφρονες» της εποχής του και όπως οι λοιποί Κολλυβάδες της εποχής του ηγωνίσθησαν σθεναρώς υπέρ των ιερών Παραδόσεων, όμως δεν φαίνεται πουθενά να διέκοψαν την επικοινωνία με τους λατινόφρονες η τους λοιπούς κακοδόξους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφού επίσημα πλέον νομιμοποιούν τον οικουμενισμό και τις αιρέσεις, αφού τις αποκαλούν ΄΄εκκλησίες΄΄ και προδίδουν την πίστη μας, η διακοπή της μνημόνευσης του Βαρθολομαίου είναι η μόνη υγιής αντίδραση των ορθοδόξων .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Την ευχη σας π. Θεοδωρε. Σας ευχαριστουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΝΑ ΣΑΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ, ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΟΥΝ ΨΥΧΕΣ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
    Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΚΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com