Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016

Το Φανάρι τα βάζει με Αγιορείτες- Σύμβουλος Βαρθολομαίου: Η επιστολή των 60 δεν εκφράζει το Άγιο Όρος

95c2f5448d1c737e3246e8774054894b_L.jpg
                                                                                
        ΦΑΝΑΡΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
        Του Μάνου Χατζηγιάννη
        
Όλα του φταίνε του Φαναρίου και παντού βλέπει εχθρούς… Μετά την πρόσφατη επιστολή 60 μοναχών του Αγίου Όρους με την οποία καταδικάζονται οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης ιδίως για τις σχέσεις με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο και ζητείται από την Ιερά Κοινότητα να διακοπεί το μνημόσυνο του κ. Βαρθολομαίου, είχαμε την πρώτη αντίδραση του Φαναρίου
Ο θεολογικός σύμβουλος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου Αρχιδιακόνος Ιωάννης Χρυσαυγης, ο οποίος υπενθυμίζεται πως είχε τονίσει ότι οι αποφάσεις της Συνόδου είναι δεσμευτικές και για τους μη συμμετέχοντες,  σχολίασε σχετικά με την πρόσφατη επιστολή των  60 μοναχών του Αγίου Όρους με την οποία η Σύνοδος αποκαλείται «ληστρική», πως η γνώμη τους δεν αντικατοπτρίζει τη θέση ολόκληρης της κοινότητας του Αγίου Όρους.
        Συγκεκριμένα όταν ο Peter Anderson από το Σιάτλ, ένας εμπειρογνώμονας σε θέματα σχέσεων μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ρ/καθολικών  απευθύνθηκε στον Αρχιδιάκονο Ιωάννη Χρυσαυγη, ζητώντας του την αξιολόγηση της επιστολής και ο σύμβουλος του Οικ. Πατριάρχου έστειλε την απάντησή του στην οποία αναφέρει άλλων :
        "Κάθε ίδρυμα ή οποιοδήποτε άτομο μπορεί να αξιολογήσει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Η εκτίμηση αυτή ήταν μέρος της προσυνοδικής διαδικασίας και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων της Συνόδου.
        Μερικές φορές, ωστόσο, χρειάζεται η κατάλληλη μικρή διευκρίνιση. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αν και μερικοί Αθωνίτες μπορούν να δηλώσουν την αντίθεσή τους, από την Ιερά Κοινότητά του [Άγιον Όρος] στην πραγματικότητα υποστηρίζεται η Σύνοδος. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης πρότεινε στο Άγιο Όρος να στείλει έναν αντιπρόσωπο στην Κρήτη, στο πλαίσιο της επίσημης αντιπροσωπείας του Οικουμενικού Πατριάρχη (ως σύμβουλος) - ακριβώς επειδή εκφράζει την ικανοποίησή της και σέβεται τη γνώμη (και ίσως ακόμη περισσότερο, την προσευχή) του Όρους. Σε απάντηση, η Ιερά Κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των εκπροσώπων των μονών του Αγίου Όρους, όρισε επίσημα έναν πληρεξούσιο για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Έτσι, ο Σεβασμιώτατος, Αρχιμανδρίτης Τύχων, ηγούμενος της μονής Σταυρονικήτα (για όσους θέλουν μια αναφορά στους αγίους, είναι σκόπιμο να υπενθυμίσουμε ότι ο ίδιος ήταν μαθητής του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη) παρακολούθησε την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Επιπλέον, σε αρκετές περιπτώσεις κλήθηκε να συμβουλεύσει τους επισκόπους που συμμετείχαν. με τον ισορροπημένο χαρακτήρα του αυθεντικού μοναχισμού ενός Αθωνίτη.
        Έτσι, το Άγιο Όρος όχι μόνο υποστήριξε ανοιχτά, αλλά και εκπροσωπήθηκε στην Αγία & Μεγάλη Σύνοδο μετά  από πρόσκληση της Α.Θ.Π. Πατριάρχου Βαρθολομαίου "
        Μετά την απάντηση αυτή του Αρχιδιάκονου και βέβαια με δεδομένη την επιστολή των Αγιορειτών που κυκλοφορεί ευρέως πλέον και την παραθέτουμε παρακάτω μένει να δούμε τι θα πράξει η Ιερά Κοινότητα...
        Μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή των Αγιορειτών ΕΔΩ

7 σχόλια :

  1. Διακοπή του Μνημοσύνου του με παραμονή εντός της Εκκλησίας προς αποφυγή Σχίσματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά είναι απίστευτοι αυτοί του Πατριαρχείου : δε δέχονται ότι η επιστολή των 60 Αγιορειτων εκπρόσωπει το Άγιο Όρος αλλά οι αποφάσεις των λίγων της Συνόδου ΠΡΈΠΕΙ να γίνουν αποδεκτές από Όλους.... Τώρα αν τους χαρακτηρίσω Φασίστες θα χω άδικο? Ελένη Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειναι αυτονόητο, οτι η γνώμη 60 μοναχών (δηλαδή του 3% του συνολικού αριθμού των Αγιορειτών Πατερων), δεν εκφράζει την συνολική άποψη του Αγίου Ορους, δεδομένου ότι, δεν είχαν οι πατερες αυτοι εξουσιοδοτηση για κάτι τέτοιο.
    Η Ιερά Κοινότης ειναι αρμόδια να εκφράση την συνολική άποψη του Αγίου Ορους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. H ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ 10 ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ?????ΚΑΝΕΝΑΝ ΘΕ ΠΕΙΘΕΙ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
    ΜΙΚΡΗ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΨΕΥΤΟΣΥΝΟΔΟΣ ΗΤΑΝ Η ΣΥΝΑΞΗ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκπροσωπήθηκε το Όρος πράγματι...
    http://orthodoxostypos.gr/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b7%ce%b3%ce%ba%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%ce%b8%ce%b7-%ce%b7%ce%b3%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%b3-%cf%8c%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%82/

    Όσο για το αν εκφράζει τους Αγιορείτες... ο ίδιος τους ρώτησε και ξέρει ή άλλος του το 'πε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κ. Μανο Χατζηγιαννη σας ευχαριστουμε για το αρθρο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ἔπειτα ἀπὸ τοιαύτη δήλωσι τοῦ π. Ἰωάννου Χρυσαυγῆ, παρακαλεῖται ἡ Ἱερὰ Κοινότης νὰ ἐπισπεύσῃ τὴν σύνταξι μιᾶς ὁμολογιακῆς ἀπαντήσεως. Ἐὰν αὐτὸ δὲν συμβῇ καλεῖται καὶ παρακαλεῖται ἡ ἁγιορειτικὴ ὁμολογιακὴ ὁμήγυρις τῶν ὑπογραψάντων τὸ τελευταῖο κείμενο νὰ προβῇ στὴν διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου τοῦ Πατριάρχου (καὶ σὲ μία συνεπῆ ἀποτείχισι), ὅπως σημειώνεται στὸ κείμενο καὶ ὅπως ἀκριβῶς σημειώνεται σὲ ἀνάλογο κείμενό τους πρὸ δεκαετιάς (2006).
    Πάτερ Νικόλαε Μανώλη, κάπου λέτε (σὲ ἔνα βίντεο) ὅτι γιὰ νὰ προβῇ κάποιος σὲ ἀποτείχισι, ἀπαιτεῖται ἐπιφοίτησι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀσφαλῶς, αὐτὸ εἶναι τὸ ἰδανικόν. Εἶναι μία μεγάλη ἀπόφασις. Ὡς ἀκριβῶς καὶ ἡ ἀπόφασις κάποιου νὰ ἱερωθῇ, ἀφοῦ, ίδανικῶς, κεκαθαρμένος ὢν καὶ ἄνευ κωλυμμάτων πρέπει νὰ εἶναι Θεόκλητος ἢ λαόκλητος. Ἔχομε τοιαύτην ἐπιφοίτησιν; Προσωπικῶς βλέπω τὸ ζήτημα «ἀποτείχισι» μὲ βάσι τὴν συνείδησί μας, ἀφοῦ δὲν εὑρισκόμεθα σὲ ὑψηλὴ πνευματικὴ κατάστασι (ὥστε νὰ ἀναμένωμε ἐπιφοίτησι). Ὁμολογουμένως, ἡ ὑπακοὴ στὴν συνείδησί μας δὲν εἶναι ἡ ἀσφαλεστέρα ὁδὸς, ἀλλὰ καὶ ἀναμένοντες μιὰν ἐπιφοίτησι, μιὰν ἄνωθεν πληροφορίαν, εἶναι πιθανὸ νὰ μὴ λάβωμε ποτὲ ἀποφάσεις. Ἐξάλλου, ἔχουμε τὰ παραδείγματα τῶν πολλῶν καὶ μεγάλων Ἁγίων τοῦ παρελθόντος, οἱ ὁποίοι ἀπετειχίσθησαν (δὲν δημιουργοῦμε «καινῆν ὁδόν»). Ἀναπαυόμεθα, λοιπόν, νὰ κοινωνοῦμε μὲ αἱρετικοὺς καὶ μὲ κοινωνοῦντες μὲ αἱρετικούς; Ἀναπαυόμεθα νὰ συμμετέχουμε σὲ μίαν ὁλοένα πιὸ ἐκκοσμικευμένην Ἐκκλησία, ποὺ θίγει, παραποιεῖ καὶ ἀγνοεῖ δόγματα, κανόνες, Ἱερὰ Παράδοσι, γνήσιο χριστιανικὸ ἦθος; Δὲν θὰ ἤταν καλύτερον νὰ ἀποτειχισθοῦμε καὶ νὰ συναγωνισθοῦμε κατὰ τῆς Νέας Ἐποχῆς ὅλοι μαζὶ οἱ ἀποτειχισμένοι, καὶ, σαφῶς, οἱ ἤδη ἀποτειχισμένοι καὶ ἀπὸ δεκαετίες κατατρεγμένοι Παλαιοημερολογῖτες, ἀφοῦ ἐπιδείξουμε ἅπαντες ἐν ταπεινώσει «ἀνωτερότητα»;
    Πάτερ Σαββα Λαυριώτη καὶ λοιποὶ ἀγαπητοὶ ὁμόφρονες, παρακαλῶ πολὺ δὲν χρειάζεται νὰ γράφετε γενικευτικῶς καὶ ἀπαξιωτικῶς γιὰ «ζηλωτὲς» «ἀκραίους» καὶ «φανατικούς», τονίζοντες ὅτι δὲν ἔχετε σχέσι μὲ αὐτούς. Γνωρίζετε καλῶς ὅτι εἶναι πολλοὶ ποὺ δὲν εἶναι ἔτσι. Σκοπός μας, εὐλογημένε, εἶναι νὰ βρεθοῦμε ἐπὶ τὸ αὐτό. Νὰ ἐνωθοῦμε ἐν ταπεινώσει καὶ ἀληθείᾳ· καὶ τότε θὰ εἴμεθα ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ. Νὰ ὁμονοήσουμε καὶ νὰ ἀντισταθοῦμε κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, διατηρώντας τὴν Ἐκκλησία μας χωρὶς σπίλο ἢ ρυτίδα, ὅπως ἀκριβῶς τὴν θέλει ὁ Θεός μας. Ἐν μέσῳ τραγικοτάτης (σὲ κάθε ἐπίπεδο) καταστάσεως δὲν ἔχουμε τὴν πολυτέλεια νὰ παρουσιαζώμεθα (αὐταρέσκως, ἴσως· καὶ ὁμιλῶ γιὰ τὸν ἑαυτόν μου) γνησιώτεροι ὁμολογηταὶ ἀπὸ ἄλλους, δὲν ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ δημιουργοῦμε καὶ ἄλλες μερίδες ἀντιοικουμενιστῶν μὴ κοινωνούντων ἀλλήλοις. Πόσο θὰ ἤθελα, πάτερ Σάββα καὶ λοιποί, νὰ βρεθοῦμε κάπου, ἀποτειχισμένοι καὶ μὴ ἀποτειχισμένοι καὶ νὰ συζητήσουμε ὡς χριστιανοί, ὡς ἄνθρωποι, χωρὶς νὰ προσπαθοῦμε ὁ ἕνας νὰ βγῇ πάνω ἀπὸ τὸν ἄλλον, χωρὶς νὰ νοιώθουμε διακριτικώτεροι ἀπὸ τοὺς ἄλλους. Νὰ συζητήσουμε ταπεινά, ἀδελφοί. Εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ τὸ κάνουμε. Ἔχουμε ἱερὸ χρέος νὰ ἀγωνισθοῦμε, τώρα περισσότερον, γιὰ τὴν Πίστι μας, διότι πνέουμε τὰ λοίσθια...
    Νεόφυτος Βάτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com