Κυριακή, 10 Ιουλίου 2016

Σύνοδος της Κρήτης. Ούτε αγία, ούτε μεγάλη…

Υπό Γεωργίου Μηλιώτη, εκπαιδευτικού
Πολλά ελέχθησαν και πολλά γράφτηκαν για την λεγόμενη αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης η οποία ολοκληρώθηκε προ ημερών. Παρά τις τυμπανοκρουσίες και τα μεγάλα λόγια των  διοργανωτών και υποστηρικτών αυτής της ιδιότυπης συνάντησης, η αλήθεια είναι ότι δεν  μπορούμε να είμαστε και πολλοί ευτυχείς ή αισιόδοξοι για όσα συζητήθηκαν και αποφασίσθηκαν εκεί.

Η διαπίστωσή μας αυτή βασίζεται σε γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνόδου και από το αποτέλεσμα, την ψήφιση δηλαδή, των συνοδικών κειμένων από τις αντιπροσωπείες των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Οφείλουμε, λοιπόν, όλοι μας, το πλήρωμα της Εκκλησίας, να φροντίσουμε να ενημερωθούμε για το τι ακριβώς συνέβη, τι αποφασίσθηκε και με ποιον τρόπο στην Κρήτη. Κι αυτό γιατί, δυστυχώς, παρατηρείται πλήρης άγνοια των αποφάσεων της Συνόδου, της θεματολογίας της και του περιεχομένου των εψηφισμένων κειμένων.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι το κείμενο για τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο, το οποίο προσδίδει – για πρώτη φορά με συνοδική απόφαση Ορθοδόξων – εκκλησιαστικότητα σε αιρετικούς, ΔΕΝ ψηφίσθηκε ομοφώνως. Τουλάχιστον 7 Ιεράρχες, συνεπείς στην Ορθόδοξη Παράδοση και διδασκαλία (δυστυχώς μόλις ένας από την Εκκλησία της Ελλάδος), μειοψήφισαν και δημοσιοποίησαν αυτή τους τη διαφωνία. Εντούτοις, στην επίσημη ιστοσελίδα της Συνόδου το κείμενο αυτό φαίνεται ψευδώς ως ομοφώνως ψηφισθέν.
Πρέπει ακόμη να γνωρίζουμε ότι κατά δημόσια ομολογία συμμετέχοντος Αρχιερέως, ασκήθηκαν σοβαρές πιέσεις προς την Εκκλησία της Ελλάδος για να αποσύρει τροπολογία που ενέκρινε το Σώμα των εν Ελλάδι Ιεραρχών. Μάλιστα, ο ίδιος Ιεράρχης έγινε δέκτης προσβλητικότατης συμπεριφοράς από άλλους «αγίους» αδελφούς, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει στην παρεκτροπή. Και αναρωτιόμαστε, πώς αναπαύθηκε το Άγιο Πνεύμα σε μια τέτοιου τύπου συνοδική διαδικασία όπου βασίλεψε η βία, η νοθεία, η παραπληροφόρηση και οι «άγιες» προσβλητικές εκφράσεις.
Επιπλέον, πρέπει να γνωρίζουμε ότι πριν τη Σύνοδο, η Εκκλησία της Ελλάδος κατέθεσε τροπολογία επί συγκεκριμένου κειμένου, η οποία αποφασίσθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την Ιερά Σύνοδο. Μετά από πιέσεις, κατά τη διάρκεια συζητήσεως του κειμένου, η αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος τροποποίησε την τροπολογία που η ίδια κατέθεσε, προκειμένου αυτή να γίνει δεκτή – όπως και έγινε – από τους διαφωνούντες. Το ερώτημα είναι βάσει ποιας νομιμότητας η αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών καταστρατήγησαν και παρέκαμψαν την απόφαση της Ιεραρχίας, υιοθετώντας αντιπαραδοσιακές, αντορθόδοξες και καινοφανείς θέσεις.
Πόσο μεγάλη, εν τέλει, μπορεί να είναι η Σύνοδος αυτή όταν απείχαν 4 συνολικά τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες που εκπροσωπούν το μεγαλύτερο πληθυσμιακά ποσοστό Ορθοδόξων παγκοσμίως; Ή πόσο αγία μπορεί να είναι η Σύνοδος αυτή όταν ονομάζει Εκκλησίες τις αιρετικές ομάδες των χριστιανών της Δύσης και επαινεί και εγκωμιάζει τη δράση του αντορθόδοξου Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών; Πόσο αγία είναι όταν παραθεωρεί την πανθολογούμενη αποτυχία των θεολογικών διαλόγων των ορθοδόξων με τους αιρετικούς παπικούς, μονοφυσίτες και προτεστάντες; Και πόσο «Σύνοδος» είναι, όταν αποκλείει τη συμμετοχή των Ορθοδόξων Ιεραρχών και το δικαίωμά τους να εκπροσωπούν το πλήρωμα της Εκκλησίας;
Ελπίζουμε ότι, συν Θεώ, τα αποφασισθέντα από αυτή την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου θα απορριφθούν στη συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας. Και τότε, όλοι οι παραβάτες, όλοι οι καινοτόμοι θα κριθούν καταλλήλως. Συνοδικώς και Ορθοδόξως.

5 σχόλια :

  1. Ούτε Αγία ούτε Μεγάλη ούτε Σύνοδος. Συνέδριο 10 Προκαθημένων σε παπικά πρότυπα, που συνυπέγραψε τα προαποφασισμένα τους από καιρό, και τίποτα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μητροπολίτης Ναυπάκτου, Ιερόθεος: Αποσπάσματα από το βιβλίο του, "Ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ".

    http://www.pelagia.org/uploads/apokalypsitheoua.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από πού πηγάζει το κύρος των Συνόδων;

    Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου, Ιεροθέου Βλάχου

    Απόσπασμα από το βιβλίο: "Η Αποκάλυψη του Θεού" σελ. 43-51.

    http://oodegr.co/oode/dogma/synodoi/eksousia1.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολυ ωραιο αρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αλεξανδρος Γαλανοπουλος βερολινο11 Ιουλίου 2016 - 10:25 π.μ.

    ...Ἐὰν ζούσαμε ΠΑΤΕΡΙΚΑ, θὰ εἴχαμε ὅλοι πνευματικὴ ὑγεία, τὴν ὁποία θὰ ζήλευαν καὶ ὅλοι οἱ ἑτερόδοξοι, καὶ θὰ ἄφηναν τὶς ἀρρωστημένες τους πλάνες καὶ θὰ σώζονταν δίχως κήρυγμα.

    Τώρα δὲν συγκινοῦνται ἀπὸ τὴν ἁγία μας ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙ, γιατί θέλουν νὰ δοῦν καὶ τὴν ΠΑΤΕΡΙΚΗ μας συνέχεια, τὴν πραγματική μας συγγένεια μὲ τοὺς Ἁγίους μας.

    Αὐτὸ ποὺ ἐπιβάλλεται σὲ κάθε Ὀρθόδοξο εἶναι νὰ βάζη τὴν καλὴ ἀνησυχία καὶ στοὺς ἑτεροδόξους, νὰ καταλάβουν δηλαδὴ ὅτι βρίσκονται σὲ πλάνη, γιὰ νὰ μὴν ἀναπαύουν ψεύτικα τὸν λογισμό τους, καὶ στερηθοῦν καὶ σ΄αὐτὴν τὴν ζωὴ τὶς πλούσιες εὐλογίες τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ στὴν ἄλλη ζωὴ τὶς περισσότερες καὶ αἰώνιες εὐλογίες τοῦ Θεοῦ.

    πατηρ Παϊσιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com