Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Μηνύματα με πολλούς αποδέκτες για τη Σύνοδο της Κρήτης από την Αγιορείτικη Μόνη Κουτλουμουσίου

ee4f641249f2974aed47911a04d3abf3_L.jpg
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Πληθώρα μηνυμάτων μέσω μιας βαθιάς πνευματικής ανάλυσης και με έντονο το αλληγορικό στοιχείο περιλαμβάνει ανακοίνωση της αγιορείτικης μονής Κουτλουμουσίου για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης. Σημειώνει μεταξύ άλλων πως κάποιοι φέρνουν "έρημο", τονίζει πως "κάποιοι συκοφαντούν τη Σύνοδο, γιατί δεν τους εξυπηρετεί", κάποιοι "επιζητούν «βαρβάρους»"...   "Ευτυχώς, ακόμη κάθε Ορθόδοξος κληρικός και λαϊκός καταλαβαίνει ότι η πνευματική ένδεια δεν αναπληρώνεται από δομές και αξιώματα"σημειώνεται ακόμη μεταξύ άλλων.

Αναλυτικά αναφέρει:
Μία σύνοδος (αγία και μεγάλη ή ο,τιδήποτε άλλο) μπορεί να γίνει σε ένα νησί μέσα στο πέλαγος. Μια σύνοδος μπορεί επίσης, παραδόξως, να γίνει σε ένα πέλαγος μέσα σε ένα νησί. Νησί είναι ο άνθρωπος, πέλαγος είναι ο εσωτερικός κόσμος του.
Εάν το έσω πέλαγος είναι ειρηνικό, θα γίνει απάνεμη οδός επικοινωνίας. Εάν μάλιστα γίνει ύδωρ ζωής, θα υπερχειλίσει, δροσίζοντας και ποτίζοντας τις άλλες ψυχές. Εάν όμως παραμείνει μια τρικυμισμένη και θολή θάλασσα, θα καταδικάσει τον άνθρωπο ξερονήσι άγονης γραμμής.
Πάντοτε στην εμπειρική και χαρισματική σκέψη και γραφίδα των αγίων Πατέρων η πραγματικότητα θεωρείται διττώς. Εξωτερικά και εσωτερικά. Η εκκλησιαστική τάξη καὶ ακολουθία προβάλλεται ως εικόνα της πνευματικής ακολουθίας στην πρόοδο της ψυχής. Έτσι υπάρχει ο ναός όπου συνάζονται οι πιστοί, αλλά και ο εσωτερικός ναός της καρδίας. Υπάρχει το θυσιαστήριο όπου τελείται το μυστήριο της Θείας Λειτουργίας αλλά και το ένδον θυσιαστήριο, όπου επίσης τελείται το ευχαριστιακό μυστήριο. Η εκκλησιαστική δομή αντιστοιχεί στις αρετές, η Ευχαριστία καὶ μετάληψη αντιστοιχεί στη μυστική ενέργεια Πνεύματος εν τη καρδία.
Έτσι, υπάρχουν η ορώμενη Σύνοδος, όπου πολλοί άνθρωποι συνάζονται επί το αυτό, αλλά και η μυστική, αόρατη Σύνοδος, που λαμβάνει χώρα σε έναν άνθρωπο. Τόπος εδώ είναι το υπερώο που λέγεται νους, οφθαλμός της ψυχής ή βαθεία καρδία. Μέλη αυτής της συνόδου οι δυνάμεις της ψυχής: βούληση, επιθυμία, θυμός, λογισμοί. Πολύ απλά οι Πατέρες της ερήμου λένε: Σύναξε όλους τους λογισμούς σου, τοποθέτησε τους μπροστά στον Χριστό και όλοι μαζί ας πουν: «Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν Χριστῷ τῷ Βασιλεῖ καὶ Θεῷ ἡμῶν».
Ο άνθρωπος «προσκυνεῖ ἐν αὐλῇ ἁγίᾳ» του Θεού, διευρύνοντας την καρδιά του στον αγιασμό. Η αυλή είναι η εκκλησιαστική σύναξη, αλλά πολύ περισσότερο είναι κατάσταση πνευματική, εσωτερική. Χωρίς την επουράνια διαγωγή, λέγει ο Μ. Βασίλειος σε Ομιλία του στους Ψαλμούς, κανείς δεν προσκυνεί «ἐν αὐλῇ ἁγίᾳ», ακόμη κι αν θεωρεί τὸν εαυτό του άξιο των αισθητών συνάξεων. Ο εγκαινισμός της Εκκλησίας προκύπτει από την εν Πνεύματι ανακαίνιση του καθενός μέλους του Σώματος. Η επουράνια εκκλησία συνάγεται μυστικώς στον έσω άνθρωπο. Εδώ αρχικώς τελεσιουργείται το μυστήριο της ενότητας του ανθρώπου και της ενότητας του κόσμου. Και ο δρόμος προς την ενότητα είναι η μετοχή στην μία Σοφία, το ένα Κάλλος, την Δικαιοσύνη, την Αγάπη, την Αγιότητα.
Πως μπορεί να υπάρξει ενότητα, σύναξη, κοινωνία, αν ο άνθρωπος που καλείται να ενωθεί με τους άλλους είναι δέντρο χωρίς ρίζα και χυμούς, χωρίς εσωτερική ενότητα; Χωρίς την αγία αυτή και μεγάλη σύνοδο όλα τα άλλα σχήματα είναι τρίμματα που συντρίβονται. Αυτά είναι τα ανθρώπινα που είναι μόνο ανθρώπινα και έχουν την αφετηρία τους σε ένα Εγώ που διεκδικεί υπερβατική αξία. Έργα βαρύγδουπα και ασθμαίνοντα, που τελειώνουν γρήγορα. Κι είναι πια όπως όταν περπατάς στην άνυδρη έρημο, στα ερείπια μιας έρημης από εκατοντάδες χρόνια πόλης: βλέπεις αγάλματα, προτομές, στήλες αφιερωματικές και επιγραφές, όπου ο καυτός άνεμος και η άμμος έχουν σβήσει ονόματα και ιστορίες. Και ό,τι έγινε, πρόσωπα και γεγονότα, βυθίστηκαν, έσβησαν στη φθαρτή δόξα.
Κάτι αντίστοιχο σκέφθηκε και ο νομοδιδάσκαλος Γαμαλιήλ, όταν το Συνέδριο των Εβραίων ήθελαν να θανατώσουν τους Αποστόλους: «Προσέχετε αδελφοί», τους είπε, «πολλοί νόμισαν ότι κάτι είναι, απέκτησαν οπαδούς, αλλά μετά το θάνατό τους όλα εξαφανίσθηκαν. Μείνετε λοιπόν μακριά από τους ανθρώπους τούτους κι αφήστε τους. Αν το θέλημα και το έργο τους είναι ανθρώπινο, θα καταλυθεί. Αν πάλι είναι από Θεού, δεν θα μπορέσετε να το σταματήσετε, και θεομάχοι επιπλέον θα βρεθείτε.» (Βλ. Πράξεις 5, 35-40)
Κάποιοι, με σοβαρότητα και ευγενές αίσθημα, αγωνιούν για τα ανθρώπινα έργα, μήπως μας οδηγήσουν μακράν του Θεού και της αληθείας. Άλλοι, πάλι, με ταραγμένο νου και τρομαγμένα μάτια σπεύδουν να φέρουν οι ίδιοι καύσωνα άνεμο, και με κοφτερά εργαλεία να ξύσουν ονόματα και κείμενα. Αυτοί φέρνουν την έρημο, προτού ο ίδιος ο χρόνος δοκιμάσει την ποιότητα και αντοχή των πραγμάτων. Σπεύδουν να εντοπίσουν εχθρούς, να κυνηγήσουν ληστές, αφήνοντας την δική τους πόρτα ανοιχτή και την αυλή τους απότιστη. Είναι αυτοί που επιζητούν «βαρβάρους», γιατί αυτοί είναι μια κάποια λύσις, δίνουν κάποιο νόημα στη ζωή, διέξοδο στα πάθη που κινούνται προς μάχην. Κάποιος διάβασε πως ο Θεός έχει «πείσμα» για τη σωτηρία του ανθρώπου, και θεώρησε ότι μιμούμεθα το Θείο πείσμα με το να επιδιώκουμε με πείσμα να γίνει το θέλημά μας—και μάλιστα το «πρώτο» μας θέλημα, αφού αγαθό είναι το πρώτο θέλημα του Θεού. Αυτό είναι ένα παράδειγμα του πώς διαβάζοντας τους Πατέρες διαβάζουμε μάλλον αυτό που έχουμε στο (πολύ μικρό) μυαλό μας…
Όσοι μαζεύουμε σακιά με άμμο στην πόρτα μας ή λίθους αναθέματος, ας μπούμε στον κόπο να ανοίξουμε το Ευαγγέλιο, σε κάποια σελίδα τυχαία, να εστιάσουμε σε μια φράση και να ρωτήσουμε τον εαυτό μας: Εγώ το κάνω αυτό; Αξίζει εδώ να καταγράψουμε μια στιχομυθία με κάποιον νέο του εξωτερικού. Στον οποίον είπαμε: «Αντί να ψάχνεις συνεχώς για αιρετικούς, και να ασχολείσαι αποκλειστικά με τους άλλους, να ασκείς πολεμική και να κάνεις την ψυχή σου πεδίο μάχης, γιατί δεν στρέφεις την προσοχή σου και στα ελλείμματα της προσωπικής σου ζωής, στις αμαρτίες σου, στην πνευματική σου καλλιέργεια;» Η απάντηση ήταν καταπέλτης: «Γιατί αυτό εμένα μου δίνει ζωή.» Α, τί ωραία! Πόσες άραγε φαινομενικά γενναίες και ασυμβίβαστα ορθόδοξες συμπεριφορές καλύπτουν μιαν επικίνδυνη παθολογία; Ο κίνδυνος έρχεται από αλλού, από το ίδιο το υποκατάστατο της ζωής. Κι αυτή η απειλή ανέτοιμους μας βρίσκει και μας συνεπαίρνει.
Ας επιστρέψουμε στη συμβουλή των Πατέρων:
«Ἐν σεαυτῷ τὴν κτίσιν πᾶσαν κατόπτευε, καὶ τὰ πάντα εἰς ἑαυτὸν ἐννόει. Μὴ βλέπε πρὸς τὰ ἔξω, σύννευσον πρὸς τὰ ἔσω, σύστρεψον τὸν νοῦν ὅλον εἰς τὸ νοερὸν τῆς ψυχῆς ταμεῖον, ἀνείδωλον τῷ Κυρίῳ τὸν ναὸν εὐτρέπισον.» (Οσίου Νείλου, Επιστολή 119)
Αυτή είναι πριν από όλα η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος. Κάποιοι ούτε καν την υποπτεύονται, γιατί ο σπόρος του σπορέα έχει πέσει πάνω σε πέτρα. Κάποιοι τη χρησιμοποιούν εικονικά για τα κηρύγματά τους, γιατί ο σπόρος έχει από καιρό συμπνιγεί στην κοσμική φαντασία. Και κάποιοι τη συκοφαντούν, γιατί δεν τους εξυπηρετεί.
Σήμερα τονίζεται μονομερώς το εξωτερικό, η δομή, η σχέση, και παραθεωρείται το εσωτερικό, σαν κάτι φανταστικό. Αυτή η στάση ταιριάζει στον άνθρωπο της νέας εποχής. Σ’ αυτή τη μονομέρεια συμβάλλει και η χτισμένη στον αέρα θεολογία του προσώπου, από την οποία προκύπτει το πρωτείο εξουσίας και η κατάργηση της αγιοπνευματικής ισότητας.
Γι αυτό και ένα καλό που έγινε στην πρόσφατη Σύνοδο της Κρήτης ήταν η μνεία στην ησυχαστική παράδοση και στις Συνόδους που την επικύρωσαν. Αυτή η θεολογική παράδοση, που ομολογεί την πραγματική, προσωπική μετοχή στις άκτιστες ενέργειες του Θεού, είναι η ουσία που χωρίζει εμπειρικά την ορθόδοξη πίστη από την αίρεση. Η μέθεξη των θείων ενεργειών υπερβαίνει την έννοια και λογική της άτεγκτης ιεραρχίας και των εξουσιαστικών σχημάτων και συμπεριφορών, που χαρακτηρίζει την Ρωμαιοκαθολική εκκλησιολογία, και τελευταίως παρεισφρέει στα καθ’ ημάς.
Ευτυχώς, ακόμη κάθε Ορθόδοξος κληρικός και λαϊκός καταλαβαίνει ότι η πνευματική ένδεια δεν αναπληρώνεται από δομές και αξιώματα. Κι ότι, αν θέλουμε να βρεθεί η αλήθεια σε κάτι, θα την αναζητήσουμε στους Αγίους,τους ταπεινούς φίλους του Θεού με την φωτισμένη καρδιά, που έχουν κάνει το δόγμα ζωή. Αυτή την αλήθεια ο ίδιος ο πιστός λαός θα παραλάβει και θα φυλάξει. Αυτή η αλήθεια θα μείνει.

17 σχόλια :

  1. Δέν εἶναι τώρα αὐτοί οἱ παπικοί Ἐκκλησία, ἀφοῦ μ᾽ αὐτούς δέν μποροῦμε νά τελέσουμε τήν Θεία Λειτουργία. Καί ὅμως ὑπάρχουν μερικοί, καί ὁ Πατριάρχης μας ἀκόμη, πού τούς ὀνομάζει «ἀδελφή Ἐκκλησία».

    Ἔτσι δημιουργεῖται μπέρδεμα, ἐκκλησιολογικό μπέρδεμα στούς χριστιανούς μας. Γιατί οἱ αἱρετικοί δέν μπορεῖ νά ἀποτελέσουν Ἐκκλησία. Γιά νά μή σᾶς λέγω πολλά, χριστιανοί μου, σᾶς συμβουλεύω σάν Ἐπίσκοπος κάθε μέρα νά κάνετε τήν προσευχή σας καί νά παρακαλᾶτε τόν Χριστό νά κρατήσετε τήν πίστη, τήν ὀρθόδοξη πίστη, ὅπως ἀκριβῶς μᾶς τήν παρέδωσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες.

    Καί ἐγώ σάν Ἐπίσκοπός σας, μέ τήν Χάρη τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Παναγίας μας τήν Εὐχή, σᾶς ὑπόσχομαι ὅτι δέν θά σᾶς προδώσω, ἀλλοιώνοντας τήν πίστη τῶν Πατέρων μας, ὀνομάζοντας τούς παπικούς «ἀδελφή Ἐκκλησία».


    † Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ ΣΤΩΜΕΝ ΜΕΤΑ ΦΟΒΟΥ... ΚΑΝΤΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ...

      Διαγραφή
  2. ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ? ΚΑΤΙ ? ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΑΥΤΟΥ ΑΓΙΟΤΗΣ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ ? ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ .ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΣΑΛΑΠΑΤΑΝ.. Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΙΝΑΞΕΙ ΣΑΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ! ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΤΗΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το αρθρο τελειωνει με τα ακολουθα λογια :

    Κι ότι, αν θέλουμε να βρεθεί η αλήθεια σε κάτι, θα την αναζητήσουμε στους Αγίους,τους ταπεινούς φίλους του Θεού με την φωτισμένη καρδιά, που έχουν κάνει το δόγμα ζωή. Αυτή την αλήθεια ο ίδιος ο πιστός λαός θα παραλάβει και θα φυλάξει. Αυτή η αλήθεια θα μείνει.

    Αυτη την αληθεια λοιπον την αναζητησαμε και την βρηκαμε σε ολους τους αγιους και συγχρονους χαρισματικους γεροντες της εποχης μας. Και η αληθεια ειναι οτι ολοι τους ησαν αντιοικουμενιστες. Ολοι τους διαφωνησαν με την παναιρεση του οικουμενισμου.

    Με ολο το σεβασμο προς το προσωπο του πατερα Χριστοδουλου, ας αναζητησει και αυτος αυτη την αληθεια των αγιων μας, και ας αναρωτηθει αν οι αγιοι μας συμφωνουν με το κειμενο που εγραψε και οσα αυτο υπονοει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό καταλαβαν οι αγιοριτες πατερες από την αγια και μεγαλη συνοδο στην Κρητη και μ αυτά θελουν να μας καθησυχασουν να ασχοληθουμε με τον εσω ανθρωπο ,τις αμαρτίες μας,αυτο ετσι και αλλιως το κανουμε,αλλα δεν φτανει μονον αυτό,και να μη μας νιαζει αν αυτος που βρίσκεται μπροστα στο Αγιο Βημα η μεσα στο Αγιο Βημα είναι αιρετικος η όχι εδώ ο κοσμος καίγεται και εμεις το χαβα μας.
    Θα πρεπει να υποτιμουν μεγιστα την πνευματικη και διανοητικη καταστασι του ποιμνίου και να μας ψαλλουν τετοιου είδους τροπαρια.Αγιοι δεν υπαρχουν μονον στο Αγιον Ορος ,μονον μοναχοι ,η αγαπη του Θεου επιτρεπει να αγιαζουνε οι πιστοι και μεσα στον κοσμο,οσοι εχουν ορθοδοξο φρόνημα και ορθοπραξια.
    Η ορθη πιστι είναι προυποθεσι του Αγιασμου του ανθρωπου,κανεις αιρετκος δεν αγιασε μετα το σχισμα, ενώ υπαρχουν αναρίθμητοι ορθοδοξοι αγιοι,μετανοουντες αμαρτωλοι,διοτι εις Αγιος εις Κυριος Ιησους Χριστος.
    Όλα οσα κηρυτη ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος γυμνη τη κεφαλη , είναι συμφωνα με το Ευαγγελιο,ειναι συμφωνα με την Παρακαταθηκη των Αγιων Αποπστολων και των Αγιων Πατερων,δεν ειδαμε καμια αντιδρασι εναντιων των χοντροειδων ,αιρετικών αποψεων του ,ότι ολες οι θρησκείες σωζουν και ο Χριστος και ο Βουδας και ο Μωαμεθ και για πολλα αλλα παρεκτροπα ,εκτος μεμονοιμενων προσωπων που μετριουντε στα δαχτυλα.
    Λυπομαστε για την πνευματικη ατονια που είναι καταδηλη μεσα στην αγιοριτικη ανακοινωσι.
    Δεν βλέπουμε πνευμα δυνάμεως ,πνευμα θαρους για την καταδικη της παναιρεσεως του οικουμενισμού,αλλα πνευμα δειλιας αποδοχης του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σεβαστοί πατέρες, συνεχίζεται στο ασαφές κλίμα του συνεδρίου της Κρητης.
    Ναι, οι ταπεινοί φίλοι του Χριστου ξέρουν και στη συνείδηση τους έχει καταδικαστεί η συνοδος αναγνώρισης των αιρέσεων. Ή ορθοδοξία είναι σε διωγμό.
    Ο Γαμαλιηλ το είπε στο ιερατείο της εποχής του που ήθελε να εκδιωξει τους μαθητές του Κυρίου μας. Το λέει και στο σήμερινο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα άκρα είναι του διαβόλου. Στη βασιλική οδό του Θεού βρίσκεται η Εκκλησία των Αγίων και των θεοφόρων Πατέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλεξάνρου Αναστάσιος23 Αυγούστου 2016 - 6:01 μ.μ.

    Η ανάλυση αυτή με αναπαύει.
    Απλώς νοιώθω ότι αυτοί που αναζητούν "βαρβάρους" το κάνουν με αγνή πρόθεση.
    Αν αυτό όμως δημιουργεί πρόβλημα στο πλήρωμα, δεν είμαι σε θέση να ξέρω.
    Επιπλέον δεν είμαι καθόλου σίγουρος εάν αυτά που νοιώθω είναι και σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ειρηνικο πνευμα γραφης, το βαθος και το πλατος της σκεψης, η αναλυση των γεγονοτων με βαση τα Πατερικα Λογια, η αποκαλυψη των κρυφων λογισμων των καρδιων, οσων κρινουν την Συνοδο, ειναι πραγματι ανταξια του Πνευματικου επιπεδου μιας Αγιορειτικης Μονης !
    Κειμενο βαθεια Πνευματικο, που νουθετει και διαφωτιζει χωρις να προσβαλη, και επι πλεον αποτελει υποδειγμα για οσους κηρυττουν, γραφουν αναρτησεις, αρθρα, σχολια, κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δηλαδή όσοι επίσκοποι βαρύνονται με κανονικά παραπτώματα τα οποία επάγονται ποινή καθαιρέσεως δεν έχουν το ηθικό δικαίωμα να παριστάνουν τους πνευματικούς πατέρες και διδασκάλους της αληθείας, ακόμη και εάν έχουν το τυπικό δικαίωμα να συγκαλούν-συγκροτούν σύνοδο. Οι υπόλοιποι κληρικοί,μοναχοί και λαϊκοί δεν έχουν επίσης το ηθικό δικαίωμα να εμφανίζονται ως αμύντορες της πίστεως όταν και οι ίδιοι βρίσκονται σε κυκεώνα ποικίλων παθών. Αυτή δεν είναι η διαχρονική διδασκαλία του Αγίου Όρους; Πρώτον καθαρθήναι επίσκοπε, κληρικέ μοναχέ, λαϊκέ και είτα καθάραι, και τα ιερά ζητήματα της πίστεως πρέπει να ακουμπούν καθαρά χέρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το έντεχνο πνεύμα της θρησκευτικής αποστασίας και της Νέας Τάξης λειτουργεί σήμερα με μακροσκελή κείμενα από τα οποία σκόπιμα δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα, (γνωστή η τέχνη του διαβόλου) και το μονό που επιτυχαίνουν είναι να θολώνουν τα νερά και να εκστασιάζονται στην τακτική του… «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε», χωρίς να παίρνουν καμία θέση στο προκείμενο.

    Κρίμα για το μοναστήρι Κουτλουμουσίου. Επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά το θλιβερό κατρακύλισμα του Αγίου Όρους που άρχισε δυστυχώς με την οικονομική του υποδούλωση στο «τέρας» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με την υποταγή του στον μασονικό Οικουμενισμό του Φαναριού.

    ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
    Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η αδυναμια κατανοησεως δογματων απο πολυ κοσμο που δε γνωριζει,αλλα θελει να μαθει,δε σημαινει και αδυναμια ενασχολησεως με αυτα,προκειμενου να βγαλει μιαν ακρη.
    Απο την αλλη η αδιαφορια σε ζητηματα πιστεως,ειναι το τριτο ειδος αθειας και η αμελεια για θεματα αιρεσεων ειναι μεγα αμαρτημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. «Ορθοδοξείν εστί το αεί σχοινοβατείν» (Αγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Κυριος πηρε το φραγκελιο και αναποδογυρισε τις τραπεζες των αργυραμοιβων, υπαγε οπισω μου σατανα ειπε στον Πετρο τον πρωτοκορυφαιο,εχιδνες ειπε τους φαρισαιους , ειπατε τη αλωπεκι ιταυτη για τον Ηρωδη.Ο Αγιος Προδρομος ουκ εξεστι σου εχειν την γυναικα του αδελφου σου ειπε στον Ηρωδη και τον αποκεφαλισε.Μηπως ειχαν ταραγμενο νου και θολο ματι?Καθαρες κρυσταλινες κουβεντες.Εδω γινονται συμπροσευχες με αιρετικους .Δεν φτανουν διφορουμενες αοριστιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπερδεμένα πράγματα και όσο πάνε θα χειροτερεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λόγια ξερά και ανούσια.. δεν καταλαβαίνουν πως χειροτερεύουν την κατάσταση και υποβαθμίζουν το κύρος τους ως μοναχοί του Αγίου Όρους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com