Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2016

Καθηλωτικός ο καθηγητής κ. Δημ. Τσελεγγίδης στη χθεσινή ομιλία του με θέμα «Δόγμα και ζωή, μία αδιάρρηκτη συνύπαρξη»

DSC_0037 (Copy).JPG
Μέσα στο κατάμεστο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Καλαμπάκας, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το απόγευμα του Σαββάτου η εκδήλωση του Συλλόγου ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ με θέμα: «Δόγμα και ζωή, μία αδιάρρηκτη συνύπαρξη», με ομιλητή τον Καθηγητή Δογματικής Θεολογίας του Α.Π.Θ. κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη.

Ο κ. Τσελεγγίδης είναι γνωστός και ιδιαίτερα δημοφιλής στους εκκλησιαστικούς κύκλους και η παρουσία του στην πόλη μας αποτέλεσε σημαντικό γεγονός για όλο τον νομό και προσέλκυσε πλήθος κόσμου, ιερέων, μοναχών και πολλών παλαιών φοιτητών του από την περιοχή μας.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων, ο Δήμαρχος Καλαμπάκας, πολλοί Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι στρατιωτικών αρχών και φορέων, ανώτατοι δικαστικοί και πολλοί άλλοι.
Ο ομιλητής συνεπήρε με το λόγο του και καθήλωσε πραγματικά το ακροατήριο, το οποίο παρέμεινε επί αρκετές ώρες συμμετέχοντας ενεργά στην συζήτηση που ακολούθησε. Ο λόγος του Καθηγητή ακέραιος, μεστός και εμπειρικός, καρπός προσωπικών βιωμάτων, εξέπεμψε γνησιότητα και κέρδισε τους ακροατές. Ο ίδιος, άλλωστε, θεωρεί τον εαυτό του ταπεινό διάκονο της ορθόδοξης εμπειρικής παράδοσης της Εκκλησίας μας, αποστασιοποιούμενος απόλυτα από την εκφορά ενός στείρου και ψυχρού ακαδημαϊκού λόγου.  
Ο κ. Καθηγητής ανέπτυξε με αδιάσειστα θεολογικά και εκκλησιολογικά επιχειρήματα το θέμα του, καταδεικνύοντας την σχέση της ορθής πίστεως και της ζωής του πιστού εντός της Εκκλησίας. Επικέντρωσε το λόγο του στο επίμαχο, όσο και πολύ επίκαιρο, θέμα του Οικουμενισμού. Σημείωσε πως ο εκκοσμικευμένος δυτικός τρόπος ζωής αποτελεί την κύρια αιτία κάθε ετεροδοξίας, αλλά και της σύγχρονης παναίρεσης του Οικουμενιστικού συγκρητισμού, αφού η εσφαλμένη ζωή είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει κάποτε και στην εσφαλμένη πίστη.
Σημείωσε ότι η Εκκλησία μας, ως ασφαλές κριτήριο για έναν σταθερό προσανατολισμό ορθής πίστεως και αγιοπνευματικής ζωής, έχει πάντοτε τους χαρισματικούς φορείς της, τους αγίους, κληρικούς, μοναχούς ή ακόμα και λαϊκούς, που πάντοτε και σε κάθε εποχή αναδεικνύει ο Θεός, για να αποτελούν σημείο αναφοράς για όλους εμάς τους υπολοίπους πιστούς.
Αυτούς μας κάλεσε ο κ. Καθηγητής να ακολουθούμε, ώστε «επόμενοι τοις αγίοις πατράσι» να είμαστε ασφαλείς και αισιόδοξοι ότι δεν κινδυνεύουμε, για να προσορμιστούμε στη Βασιλεία του Θεού.
Στην συζήτηση που ακολούθησε κυριάρχησαν τα ερωτήματα αναφορικά με την Σύνοδο της Κρήτης και τον οικουμενισμό. Στις απαντήσεις του ο κ. Καθηγητής υπήρξε ιδιαίτερα κριτικός στις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, η οποία όπως τόνισε δεν ήταν ούτε Αγία ούτε Μεγάλη, συγκροτήθηκε με ένα πρωτόγνωρο τρόπο, χωρίς την συμμετοχή όλων των Επισκόπων και χωρίς την παροχή δικαιώματος ψήφου σε όσους συμμετείχαν. 

Ακολουθεί η προσφώνηση του Γραμματέα του Συλλόγου Δημ. Λάσκου:

Σεβαστοί πατέρες,
Σεβαστές αδελφές,
Ελλογιμώτατε κ. Καθηγητά,
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι των αρχών,
Αγαπητά μέλη του Συλλόγου μας, φίλες και φίλοι,
κυρίες και κύριοι,
        Η εποχή μας χαρακτηρίζεται, κατά γενική παραδοχή, ως εποχή σύγχυσης και ακρισίας. Ζούμε στις πονηρές ημέρες της πλήρους αποστασίας, της παγκοσμιοποίησης και της αμετανοησίας. Ζούμε στον καιρό της αμβλύνσεως και της αλλοιώσεως δόγματος και ήθους, στην εποχή του άκρατου θρησκευτικού συγχρωτισμού και συγκρητισμού.
        Επιπλέον, παρατηρείται στις μέρες μας μια λυσσαλέα επίθεση κατά όλων αυτών που μας συνέχουν ως χριστιανούς και Έλληνες. Μια επίθεση που συνεχώς εντείνεται και συστηματοποιείται.
        Η παράδοσή μας αποδομείται, η πίστη μας αλλοιώνεται, η ιστορία μας παραθεωρείται. Η Νέα Τάξη και τα όργανά της επιτίθενται λυσσωδώς και επιδιώκουν την εξαφάνιση κάθε συνεκτικού δεσμού με το παρελθόν μας και την πίστη των πατέρων μας.
        Οι πρόσφατες εξελίξεις επιβεβαιώνουν τον παραπάνω ισχυρισμό. Η Ορθοδοξία μας, η πίστη των αγίων, των μαρτύρων και των οσίων, βρίσκεται υπό ανηλεή διωγμό. Εκ των έξω και εκ των έσω.
        Αντ’ αυτής, διαφημίζεται, προωθείται και τεχνηέντως εγκαθιδρύεται μια νέα θρησκεία. Πρόκειται για την πολυδιαφημιζόμενη θρησκεία του πλουραλισμού και της διαφορετικότητας, τη θρησκεία της ανοχής, τη θρησκεία της αποδοχής κάθε διαφορετικού και κάθε διαστροφής, μια πολυπολιτισμική - κατά τον προσφιλή νεολογισμό - θρησκεία. Η Πανθρησκεία, λοιπόν, με συνοπτικές και - δυστυχώς - «συνοδικές» διαδικασίες, βρίσκεται προ των πυλών…
        Ο Σύλλογός μας, από τήν σύστασή του έχει θέσει ως μία από τις κύριες προτεραιότητές του το έμπρακτο και ανύστακτο ενδιαφέρον του για ζητήματα που αφορούν στην ελληνορθόδοξη παράδοσή μας.
        Στα πλαίσια αυτού του ενδιαφέροντος και της συνολικής δραστηριοποίησής μας - για να γίνουμε, κατά το αποστολικό, σοφοί και όχι άσοφοι - εντάσσεται και η αποψινή μας εκδήλωση.
        Είναι η δική μας παρέμβαση στην έντονη συζήτηση που αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα, τόσο σχετικά με τον ρόλο καί την θέση της ορθοδοξίας στην σύγχρονη ελληνική πολιτεία και κοινωνία μας, όσο και για την ανάγκη διασφάλισης της αλήθειας και της ακρίβειας του ορθοδόξου δόγματος σε μια εποχή πολλαπλών προκλήσεων και ποικίλων απειλών.
        Η αποψινή μας εκδήλωση έχει να κάνει με τη δική μας υποχρέωση να διασφαλίσουμε την Αλήθεια όπως αυτή μας έχει αποκαλυφθεί κι όπως αυτή έχει διατυπωθεί από το πλήθος των αγίων πατέρων της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως αυτή η Αλήθεια έχει σαφώς καθορισθεί από τις αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών και άλλων Συνόδων. Είναι η δική μας ανάγκη να γνωρίσουμε την Αλήθεια, η οποία - κατά τον παύλειο λόγο - και θα μας ελευθερώσει.
Ο αποψινός εκλεκτός μας προσκεκλημένος είναι γνωστός για τις καίριες, εμπεριστατωμένες και θεολογικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις του σε μια σειρά από ανάλογα θέματα. Έχει καθιερωθεί και αναγνωρίζεται ως ένας από τους καταλληλότερους για να μας μεταφέρει την αλήθεια και να μας δώσει αξιόπιστες απαντήσεις σε δογματικά και θεολογικά ζητήματα.
Κυρίως, όμως, ο κύριος Δημήτριος Τσελεγγίδης είναι ένας άνθρωπος ευσεβής, πιστό τέκνο της Εκκλησίας, εγκρατής της ακαδημαϊκής αλλά – κι αυτό είναι το ουσιαστικότερο - μέτοχος και μύστης της εμπειρικής θεολογίας.
Αυτή την προσωπική του εμπειρία μεταλαμπαδεύει επί σειρά ετών σε μεγάλο πλήθος μαθητών του στα αμφιθέατρα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Και δεν θα μπορούσε να είναι άλλος ο σημερινός ομιλητής μας, ιδιαίτερα για ένα τόσο σημαντικό θέμα που αφορά στην αδιάρρηκτη σχέση δόγματος και ζωής, καθώς – κατά τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά – «Αυτός που έχει την εμπειρία της Χάριτος, της ενώσεως δηλαδή με τον Θεό, μπορεί να ομιλεί με αυθεντικό, με απλανή τρόπο για τον Θεό. Ο λόγος του είναι έκφραση και διατύπωση, δημιούργημα εκείνου του νου που ενώνεται και κοινωνεί εμπειρικά με τον ενυπόστατο Θεό Λόγο. Αυτός, μπορεί να θεολογεί ορθώς».
        Περαίνοντας αυτή τη σύντομη εισαγωγή, και πριν καλέσουμε τον κύριο Καθηγητή να ανέβει στο βήμα, επιτρέψτε μου να επαναλάβω την πάντοτε επίκαιρη, ειδικά στους καιρούς μας, προτροπή του Αποστόλου Παύλου προς τους Εφεσίους και προς όλους εμάς:
«Βλέπετε πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε,
μή ὡς ἄσοφοι ἀλλ’ ὡς σοφοί,
ἐξαγοραζόμενοι τόν καιρόν,
ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι»
        Νομίζω ότι όλοι μας συμφωνούμε πως έφθασε πια η εποχή της ομολογίας. Για να βγούμε  αλώβητοι από αυτή τη λαίλαπα οφείλουμε να λάβουμε τη γενναία απόφαση να παραμείνουμε πιστοί, εδραίοι και αμετακίνητοι στην ορθόδοξη πίστη μας και στη θεότητα του Κυρίου μας, αφού:
«Οὐκ ἐστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενί ἡ σωτηρία»
        Υπενθυμίζω ότι μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο κύριος Καθηγητής θα απαντήσει σε ερωτήσεις που θα του απευθυνθούν από το ακροατήριο και θα ακολουθήσει ανοικτή συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και για θέματα της τρέχουσας εκκλησιαστικής επικαιρότητας.
        Γι΄αυτό, αν επιθυμείτε να υποβάλλετε κάποιο ερώτημα στον κύριο Καθηγητή. Θα προηγηθούν οι γραπτές ερωτήσεις και στην συνέχεια, αν υπάρξει χρόνος, μπορούν να υποβληθούν και προφορικές ερωτήσεις.
Σας ευχαριστώ.
DSC_0027 (Copy).JPG
DSC_0029 (Copy).JPG
DSC_0051 (Copy).JPG
DSC_0033 (Copy).JPG
DSC_0027 (Copy).JPG
DSC_0036 (Copy).JPG

3 σχόλια :

  1. Δυστυχως, ο κυριος Δημητριος Ομολογει μονο στα λογια. Για να εισαι γνησιο τεκνο της Εκκλησιας πρεπει να μην τραβας την υπογραφη σου για τα αυτονοητα, και να διωκεσαι. Τιποτα απο αυτα. Δυστυχως μονο λογια. Μας απογοητευσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΚΡΙΒΩΣ. Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΕΡΓΑ. ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ. ΦΥΣΙΚΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΙΜΝΙΟ, ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΟΓΙΑ. Ο Κ. ΤΣΕΛΛΕΓΓΙΔΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΠΤΩΚΩΣ, ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΩΚΩΝΤΑΙ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΡΑΤΟΥΝ ΤΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. ΣΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΒΙΩΜΑ, ΜΗΔΕΝ. ΤΟΥ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. ΑΥΤΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΤΙΣΤΟΥ

      Διαγραφή
  2. Καλός και Άγιος ο κ. Τσελεγγίδης, αλλά λίγο μας τα χάλασε και μας προβλημάτισε με τις παλινωδίες του στο ανακοινωθέν της Σύναξης Κληρικών και Μοναχών . Θέλει ανδρείο φρόνημα η Ομολογία της Πίστης και απόφαση για το μαρτύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com