Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2016

Σε κλίμα έντασης η συνεδρίαση της ΙΣΙ για την Σύνοδο της Κρήτης

2642138-1.jpg

Ανδρέας Λουδάρος
Σε εξαιρετικά έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας σήμερα το πρωί όπου συζητήθηκαν τα θέματα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης.
Η συζήτηση, που ξεκίνησε μετά την εισήγηση του μητροπολίτη Σερρών κ. Θεολόγου, επικεντρώθηκε στο θέμα της αλλαγής στάσης της Εκκλησίας της Ελλάδος όσον αφορά στην περιβόητη, πλέον, αναφορά σε άλλες «Εκκλησίες» του έκτου κειμένου της Συνόδου της Κρήτης.

Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, ενημερώνοντας το Σώμα της Ιεραρχίας, αναφέρθηκε στις έντονες πιέσεις που δέχθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος, αναφερόμενος, χωρίς όμως να τον κατονομάσει, στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο, ο οποίος είχε χαρακτηρίσει την στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος αρνητική και πως θέτει σε ομηρία την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.
«Δείξαμε σύνεση και υπομονή», είπε ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος υποστήριξε ότι οι ζυμώσεις που θα γίνουν σε βάθος χρόνου θα επιφέρουν τις απαραίτητες αλλαγές. «Πολλά δογματικά ζητήματα στην εκκλησιαστική ιστορία κράτησαν χρόνια», είπε ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας προς του μητροπολίτες, υποστηρίζοντας ότι στην πορεία κάποια θα βελτιωθούν και κάποια θα ανακληθούν.
«Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι δικαστικές… έχει πορεία, θα γίνουν ζυμώσεις», φέρεται να είπε ο Αρχιεπίσκοπος.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΙΜΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Την άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος.
Μάλιστα, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να κλείσει την συνεδρίαση μετά το τέλος της εισήγησης του μητροπολίτη Σερρών αφού ο ίδιος έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος συζήτησης.
Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε και η συζήτηση προχώρησε κανονικά με τον μητροπολίτη Ναύπακτου να αναδεικνύεται σε κυρίαρχο πρόσωπο της συνεδρίασης, μιας και ήταν αυτός που εξέφρασε τις περισσότερες επιφυλάξεις.
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΩΡΙΜΟ
Η βασική θέση του μητροπολίτη Ναυπάκτου ήταν πως το κείμενο στο οποίο γίνεται αναφορά σε άλλες Εκκλησίες δεν ήταν ώριμο. Μάλιστα, επικαλέστηκε τις επιφυλάξεις που εξέφρασαν και οι Εκκλησίες Σερβίας και Ρουμανίας αλλά και αυτές που δεν συμμετείχαν.
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του μητροπολίτη Ναυπάκτου, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις εντός της αίθουσας. Ο μητροπολίτης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να τηρήσει τον κανονισμό ενώ απευθυνόμενος προς τους μητροπολίτες που του ζητούσαν να αλλάξει τη στάση του, είπε «Αν θέλετε να με εκφοβίσετε, δεν θα το κατορθώσετε».
Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου υπεραμύνθηκε της στάσης του να μην θέσει εν τέλει την υπογραφή του κάτω από το κείμενο αυτό επιμένοντας πως η φράση περί αποδοχής της ιστορικής ονομασίας των άλλων Εκκλησιών δεν έχει νόημα αφού όπως υποστήριξε δεν γίνεται να υπάρχει ονομασία χωρίς ύπαρξη.
Ο ίδιος τόνισε πως ο τρόπος με τον οποίο έχουν γίνει κάποιες αναφορές στο κείμενο και ιδιαίτερα ο όρος «ετερόδοξες Εκκλησίες» ομοιάζουν με την καταδικασμένη ομολογία του Λουκάρεως τονίζοντας πως ο όρος ετερόδοξοι αφορά σε πλανεμένους οι οποίοι δεν μπορεί να αποτελούν Εκκλησία.
Τόνισε δε πως η αποδοχή από πλευράς Ορθοδόξου Εκκλησίας της ύπαρξης άλλων Εκκλησιών προσομοιάζει με την θεωρία περί αόρατης και ορατής Εκκλησίας, θεωρία την οποία έχουν αναπτύξει οι Προτεστάντες.
Ο μητροπολίτης Ιερόθεος ζήτησε να υπάρξει μελέτη επί των κειμένων ώστε σε μελλοντική Σύνοδο να υπάρξουν σχετικές βελτιώσεις.
Ο ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
Στα επιχειρήματα του μητροπολίτη Ναυπάκτου απάντησαν τόσο ο μητροπολίτης Χαλκίδος Χρυσόστομος όσο και ο Καστορίας Σεραφείμ.
Ο μητροπολίτης Χαλκίδος θέλοντας να τονίσει πως η χρήση του όρου «Εκκλησία» δεν αποδίδει και την αντίστοιχη αναγνώριση, μίλησε για την φράση που υπάρχει στην Αγία Γραφή όπου γίνεται αναφορά σε αυτούς που διδάσκουν «έτερο Ευαγγέλιο», τονίζοντας πως δεν σημαίνει πως η αναφορά σε άλλα «Ευαγγέλια» δεν σημαίνει πως είναι αποδεκτά ως τέτοια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο μητροπολίτης Καστορίας. Ο μητροπολίτης Σεραφείμ ανέγνωσε αποσπάσματα από κείμενο του καθηγητή Τσελεγγίδη, ενός εκ των μεγαλύτερων αντιρρησιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης, ο οποίος χρησιμοποιεί τους όρους Καθολική και προτεσταντική Εκκλησία.
Οι μητροπολίτες τόνισαν πως η χρήση του όρου είναι τεχνική (technicus terminus) και πως δεν σημαίνει αποδοχή. Ωστόσο, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου θεωρεί πως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται τεχνικοί όροι σε συνοδικά κείμενα τέτοιας βαρύτητας.
Η ΙΣΙ θα συνεχίσει και αύριο.


12 σχόλια :

  1. Ο όρος "Εκκλησία", χρειάζεται ΜΕΓΑΛΗ διευκρίνηση.
    Για παράδειγμα: στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχε η "Εκκλησία του Δήμου", η οποία όμως ΔΕΝ ήταν η Εκκλησία του Ιησού Χριστού.
    Εάν οι ετερόδοξοι Παπικοί και Προτεστάντες, θέλουν να ονομάζονται "Εκκλησία", ας γνωρίζουν όλοι ότι αυτές οι λεγόμενες "Εκκλησίες", ΔΕΝ είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ Ορθόδοξη Εκκλησία του Ιησού Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκτός των άλλων, ας ακούνε οι ιερείς της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης καλά τη θέση και να βλέπουν χωρίς απλώς να κοιτάζουν τη στάση, του Παναγιωτάτου Θεσσαλονίκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Την άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος".
    Εφ όσον το σχετικό ρεπορτάζ αληθεύει, και δεν έχουμε βασίμους λόγους να αμφιβάλλουμε περί τούτου, τότε πρόκειται, αναντιλέκτως, περί αρχιερατικού καταντήματος και ποιμαντικής καταπτώσεως.
    Επί ποίας εκκλησιολογικής, ιεροκανονικής, ιστορικής και λογικής βάσεως στηρίζονται τα όσα στρεβλά δήλωσαν οι προαναφερθέντες επίσκοποι;
    Είναι δυνατόν τοιαύτα "άρρητα ρήματα" να εξήλθαν από αρχιερατικά στόματα;
    Και έχουν την απαίτηση, κατόπιν τούτου, να τους αποδεχθεί το ορθοφρονούν ποίμνιο ως αληθείς και γνησίους ποιμένες και διδασκάλους;
    Μα καλά, έχει ισοπεδωθεί το παν;
    Δεν σκέφθηκαν, άραγε, προτού εκστομίσουν τα αντορθόδοξα και προδοτικά ληρήματα οι δύο ιεράρχες ότι αμφότεροι τυγχάνουν προβεβηκότες τη ηλικία;
    Θεέ μου, εις ποίους καιρούς τετήρηκας ημάς!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτοί δεν είναι επίσκοποι αλλά επισκοπίδια όπως έλεγε ο μακαριστός Ν.Σωτηρόπουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παναγία μου σώσε μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γνωριζετε Παναγιωτατε την λεξη ΜΕΤΑΝΟΙΑ; οφειλετε να ζητησετε ΣΥΓΓΝΩΜΗ απο τοορθοδοξο ποιμνιο της Θεσσαλονικης. Επισκεπτεστε τον μητροπολιτικο ναο του αγ. Γρηγοριου Παλαμα, ολοι οι προκατοχοι σας ΑΓΙΑΣΑΝ, δεν ειστε αξιος γιαυτη τη θεση, δεν μας εκπροσωπειτε. Ευαγγελια Ζαλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΓΙΑ ΕΤΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ,ΩΣΤΟΣΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΔΥΝΙΤΙΚΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ .ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΠΟΦΑΝΙΣΑΝ 20 ΑΤΟΜΑ ΩΣΑΝ ΠΑΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Μάλιστα, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να κλείσει την συνεδρίαση μετά το τέλος της εισήγησης του μητροπολίτη Σερρών αφού ο ίδιος έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος συζήτησης."
    Αγαπητοί Θεσσαλονικείς, πάρτε το χαμπάρι ότι έχετε έναν επίσκοπο με φασίζουσα νοοτροπία!! Φάνηκε ξεκάθαρα από την δίωξη κατά του π.Νικόλαου Μανώλη, δεν δέχεται την αλήθεια, τον ενοχλεί. Δεν κοιτάει τά χάλια του που είναι σε μαύρο χάλι να φροντίσει τουλάχιστον την ψυχή του...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμπατριώτες μου Θεσσαλονικείς,αντιδράστε δυναμικά κατά του Άνθιμου και της αυλής του.Όχι άλλο "κατ' οικονομία".Καιρός για αγώνα, καιρός για ομολογία. Και εμείς έτοιμοι είμαστε.
    Από την Αργολίδα,με αγάπη Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Την άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος".
    Εφ όσον το σχετικό ρεπορτάζ αληθεύει, και δεν έχουμε βασίμους λόγους να αμφιβάλλουμε περί τούτου, τότε πρόκειται, αναντιλέκτως, περί αρχιερατικού καταντήματος και ποιμαντικής καταπτώσεως.
    Επί ποίας εκκλησιολογικής, ιεροκανονικής, ιστορικής και λογικής βάσεως στηρίζονται τα όσα στρεβλά δήλωσαν οι προαναφερθέντες επίσκοποι;
    Είναι δυνατόν τοιαύτα "άρρητα ρήματα" να εξήλθαν από αρχιερατικά στόματα;
    Και έχουν την απαίτηση, κατόπιν τούτου, να τους αποδεχθεί το ορθοφρονούν ποίμνιο ως αληθείς και γνησίους ποιμένες και διδασκάλους;
    Μα καλά, έχει ισοπεδωθεί το παν;
    Δεν σκέφθηκαν, άραγε, προτού εκστομίσουν τα αντορθόδοξα και προδοτικά ληρήματα οι δύο ιεράρχες ότι αμφότεροι τυγχάνουν προβεβηκότες τη ηλικία;
    Θεέ μου, εις ποίους καιρούς τετήρηκας ημάς!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com