Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2016

Ι.Μ. Σερρών: Εκφυλιστικά φαινόμενα λατρευτικού νεωτερισμού στον Μητροπολιτικό Ναό των Σερρών (ΒΙΝΤΕΟ)

SERRES2.png
Ιστολόγιο Κατάνυξις αποκλειστικό: Από το διαδίκτυο πληροφορηθήκαμε την νέα εκτροπή που έλαβε χώρα στο Μητροπολιτικό Ναό των Σερρών, με την προσωπική φροντίδα του οικείου Μητροπολίτου. Όπως φαίνεται στο βίντεο ντοκουμέντο, υιοθετείται η χρήση μουσικού οργάνου (αρμονίου), κατά την ώρα τέλεσης της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας.

Προτού αρχίσουν οι αυτόκλητοι υπερασπιστές του Φαναριώτικου πνεύματος εκκοσμίκευσης, να μας κατηγορούν για θεωρίες συνωμοσίας, φονταμενταλισμό και φανατισμό, θέλουμε να θέσουμε ένα μόνον ερώτημα: ΓΙΑΤΙ;
Ποιά είναι η αιτία που οδήγησε τον Μητροπολίτη Σερρών σε τούτη την επαίσχυντη, αντικανονική, αντιπατερική και ακραιφνώς εκκοσμικευτική απόφαση;  Αντιγράφουμε την απάντηση που δίδει στο facebook μέλος της Κερκυραϊκής χορωδίας, ο οποίος με το δίκιο του ενθουσιάστηκε με την παράσταση:
“ … Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ , ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΜΟΝΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ !!!!!!”
Ζούμε σε ημέρες πονηρές. Το καλοκαίρι στο Κολυμπάρι, ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η κουστωδία του, με πρωτοφανές αντισυνοδικό σύστημα, αναγνώρισε εκκλησιαστικότητα στους παπικούς και λοιπούς αιρετικούς. Το εσωτερικό της Εκκλησίας είναι ένα καζάνι που βράζει. Ο πιστός λαός περιμένει την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, να ακυρώσει την υπογραφή της Ελληνικής αντιπροσωπείας που δεν εξουσιοδοτήθηκε για μια τέτοια υπογραφή, να ορθοτομήσει και να σταματήσει τις Πατριαρχικές μεθοδεύσεις επισημοποίησης της παναιρέσεως του οικουμενισμού στην Εκκλησία.
Δεν είναι καιρός για αχρείαστες προκλήσεις, όπως η επαίσχυντη, αντικανονική, αντιπατερική και ακραιφνώς εκκοσμικευτική απόφαση, του Μητροπολίτη Σερρών να βάλει όργανα στην Θεία Λειτουργία.
Εκτός και αν η χρονική στιγμή που επιλέχθηκε η προκλητική αυτή ενέργεια, δεν ήταν καθόλου τυχαία αλλά επιλέχτηκε με χειρουργική ακρίβεια. Παρερμηνεύοντας την οικονομία της Εκκλησίας στα ήθη και έθιμα της μαρτυρικής Κέρκυρας, να εισαγάγουμε βίαια παπικές πρακτικές στην Ορθόδοξη Λατρεία. Σερραϊκή μπουγάτσα με Σοφρίτο Κέρκυρας δηλαδή… με άχνη και κανέλα.. :(
Υ.Γ.Ι  Υπενθυμίζουμε στους φίλους και αναγνώστες του Ιστολογίου μας, μια σύμπτωση που τελικά ίσως απαντάει στο έμπονο ΓΙΑΤΙ μας;
Εντεταλμένος εισηγητής της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην έκτακτη κρίσιμη Ιεραρχία του Νοεμβρίου για την σύνοδο του Κολυμπαρίου, είναι ο …. Μητροπολίτης Σερρών κκ Θεολόγος.


Υ.Γ.ΙΙ Λόγω της σοβαρότητος του θέμοτος, ενημερώσαμε για το γεγονός τον π.Νικόλαο Μανώλη, ο οποίος αφού πρωτίστως εξέφρασε την βαθύτατη λύπη του αλλά και την οργή του για το ολίσθημα της μητροπόλεως Σερρών προς τον μεταπατερικό νεωτερισμό, που αποδεικνύει η συγκεκριμένη πράξη, δεσμεύτηκε να κάνει ομιλία για την απαγόρευση βάσει των ιερών κανόνων της Εκκλησίας μας και τις θέσεις των αγίων Πατέρων, για χρήση μουσικών οργάνων αλλά και της σαφούς θέσεως αυτών, για την αποπομπή του ενορχηστριακού πνεύματος κατά την τέλεση των λατρευτικών ακολουθιών της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.  

40 σχόλια :

  1. Σιγά..
    Μπροστά σε αυτά που κάνουμε εμείς στη Θεσσαλονίκη, τίποτα δεν είναι αυτά στις Σέρρες..
    Τους φάγαμε λάχανο, γιατί δε πιστεύω να ξεχάσαμε και τα κατορθώματα στον Ι.Ν.Αγ.Μαρίνης Θεσσαλονίκης που τη Μ.Πέμπτη είχαμε πλήθος μουσικών οργάνων να παίζουν το Σήμερον Κρεμάται

    Βλέπετε είναι και το ότι είμαστε κοντά στο Άγιο Όρος, που είναι πολύ αυστηρό στις Ορθόδοξες παραδόσεις, και έτσι έχουμε την ευλογία να είμαστε σε ένα κλίμα κατάνυξις συνέχεια.

    Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://www.youtube.com/watch?v=oHOnoDyNFlI
      δείτε το βίντεο αυτό και μετά να μου πείτε για θεατρινισμούς
      ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ | ΠΑΣΧΑ 2016 - ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!

      Διαγραφή
  2. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ.. ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΟΥΤΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν κοιτάτε που σε λίγο οι Χριστιανοί θα είμαστε μειονότητα στην πατρίδα μας...το αρμόνιο σας πείραξε...

      Διαγραφή
    2. Και πως να μην είμαστε μειονότητα σε λίγο, όταν η διοικούσα Εκκλησία δεν κοιτά να διαφυλάξει ανόθευτη την πίστη μας, αλλά επιτρέπει να υιοθετούνται ξένα στοιχεία στη λατρευτική μας ζωή. Αντί να ακολουθούν τους αγίους πατέρες, ακολουθούν τους οικουμενιστές.

      Διαγραφή
  3. Αυτές είναι πολύ σοβαρές εξελίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στις ενορίες της Αγίας Τριάδας και Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου στην Θεσσαλονίκη συχνά πυκνά η Θεία Λειτουργία γίνεται με χορωδίες και μάλιστα είναι προκλητικά εμφανής η προσπάθεια τους να μοιάζει με μουσική βγαλμένη από παπικές ή προτεστα ντικές λειτουργίες!!!Αίσχος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμείς πάλι στον Βόλο έχουμε ιερέα που έραψε στο ράσο του (στο ύψος της αριστερής κνήμης) το σήμα της harley davidson, για να πηγαίνει με την μηχανή του !!!

    Άλαλα και μπάλαλα κατά τον Άγιο Πατροκοσμά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδελφέ Βασίλειε, το σταμάτησες απότομα. Γράψε κι ότι υπάρχει μερίδα λαού που τον θέλει για ιερέα του, παρά τα πολλά ευτράπελα . . . .

      Διαγραφή
  6. Ο σκοπός τους αυτός είναι. Να διαστρεβλωθεί τόσο πολύ η Ορθοδοξία, ώστε να αφομοιωθεί από τους δυτικούς σε όλα τα επίπεδα, αλλοιώνοντας εντελώς τον τρόπο λατρείας και την Πίστη μας. Έτσι, ξεκινούν από τα σχετικά εύκολα, που είναι οι χορωδίες και τα μουσικά όργανα. Μετά θα εισάγουν και τους κατάλληλους "ύμνους" γι' αυτά και αργότερα ίσως καταλήξουμε να κοινωνούμε με τον δικό τους τρόπο. Με το τρόπο αυτό θα καταλήξουμε να υμνούμε και να δοξάζουμε κάτι άλλο, πέρα από την Πίστη μας και την Ορθοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πατέρα Νικόλαε χαίρετε ασπάζομαι την δεξιά σας,θέλω να ξέρετε οτι για εμάς εδώ στην Κέρκυρα είναι μέρος της παράδοσης μας και αμα ακούσετε το τοπίκο ιδίωμα είναι ποίο ωραίο απο του Σακελαρίδη κλπ, την ευχή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν ξερω αν εννοουν κυριολεκτικα αρμονιο αλλα αν εννοουν την χορωδιακης μορφης αρμονια (που θυμιζει δυτικοτροπη ψαλμωδια) τοτε ειστε λιγο πισω γιατι στον Αη-Γιαννη στην Νεαπολη τα τελευταια χρονια εχουν εμφανιστει αυτοι οι χορωδοι (δεν ξερω ποιοι ειναι κι αν ειναι οι ιδιοι) τουλαχιστον 3 φορες. Πολυ ευκολο να την πατησει καποιος μιας που ειναι γοητευτικο στα αυτια και αν δεν δεις αντιδρασεις απο τους ιερεις τοτε νομιζεις οτι ολα καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κυριολεκτικα αρμονιο!αντε και μπασο η καλυτερα μπαντζο λογω ομπαμα να βγει λιγο πιο καντρυ.Πατα επανω στην πηγη κατω αριστερα και θα σε ανακατευθυνει στο βιντεο.ζουμε μεγαλες στιγμες τελικα!!!ποιος να μας το ελεγε.ΑΜΠΑΤΖΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

      Διαγραφή
  9. Οι δικοι μας θελουν να μοιασουν τους παπικους. Ντροπη και αισχος για αυτην την ενορια στις Σερρες αλλα και σε αυτης της Θεσσαλονικης οι οποιες χρησιμοποιουν μουσικα οργανα κατα την Θεια Λειτουργια.
    Ντροπη επισης και στους δεσποταδες που τα βλεπουν και δεν κανουν τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ...Και ο χορος καλα κρατει......
    Ο μακαριστος πατερας μου ελεγε: "καθε αρνακι απ το ποδαρακι του" παιδι μου.
    Ετσι και στους καιρους μας, ο καθενας πορευεται, αναλογα με το κατα ποσο εχει μεσα του "φοβον Θεου" η' καταληψη διαβολου....Και ο χορος καλα κρατει......ΚΡΙΜΑ!!!!
    Στωμεν καλως........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ντροπή !!! Προτεσταντίζουν...και περιφρονούν τους Πατέρες και την Ιερή Παράδοσή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επίσης και οι επι πληρωμή περιπλανώμενες "χορωδίες" Ιεροψαλτών σε κάποιες Μητροπόλεις θεωρώ ότι δεν είναι συμβατές με το Ορθόδοξο ήθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ17 Νοεμβρίου 2016 - 6:56 μ.μ.

    Αγιος Διονυσιος στη Ζακυνθο !!! Με αυτην την λογικη , αιρετικοι ειναι λοιπον και οι Ρωσσοι , οι Σερβοι , Οι Ρουμανοι , οι Βουλγαροι και αλλοι Ορθοδοξοι λαοι που ψαλλουν οπως εμεις στην Κερκυρα δηλαδη με Ευρωπαικη τετραφωνια (πολυφωνια) ... ΕΛΕΟΣ δηλαδη !!! Και με αυτην την λογικη να μην αγοραζει κανενας μας αυτοκινητα η προιοντα απο την δυση γιατι προερχονται απο Καθολικους και Προτεσταντες !!! Ειμαστε σοβαροι ? Η ορθοδοξη Θεολογια ειναι ξεκαθαρη : Απο την στιγμη που δεν πειραζεται το Ορθοδοξο δογμα , ο τροπος εκφρασης της λατρειας μπορει να μεταβαλλεται αναλογα με τις αναγκες των πιστων παντα μεσα στα πλαισια της Εκκλησιαστικου υφους υμνωδιας προς τον Θεο !!! Αινειτε Αυτον εν χορδαις και οργανοις λεει πολυ σοφα η Αγια Γραφη και εμεις οι Κερκυραιοι ετσι εκφραζομαστε λατρευτικα !!! Δεν πεταμε απο την Αγια Γραφη οτι δεν μας συμφερει !!! Η μουσικη δεν ειναι δογμα !!! Ειναι τροπος εκφρασης του δογματος και εμεις οι Κερκυραιοι ως ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ χρησιμοποιουμε και την Βυζαντινη και την Ευρωπαικη Εκκλησιαστικη μουσικη !!! Η μουσικη δεν εχει συνορα και περιορισμους !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν υπηρετεί το εκκοσμικευμένο πνεύμα, πειράζει. Εάν όχι, όχι. Τόσο απλά.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητε εν Χριστω αδελφε,αν δεν γνωριζεις θεολογια -και ορθη ομως οχι πρωτεσταντιζουσα-,δεν πρεπει να τα γραφεις ολα αυτα τα ανεδαφικα και αστηρικτα παντελως απο τους ορθοδοξους κανονες που ισχυουν ανα τους αιωνες και δεν πειραχτηκαν ουτε αλλοιωθηκαν και διαστρεβλωθηκαν οπως εν προκειμενω παρερμηνευοντας γραφες και κανονες κατα το δοκουν.
      Η μουσικη αγαπητε μου οπως γραφετε "δεν εχει συνορα και περιορισμους" .Αυτο επιτρεψτε μου να σας πω, οτι ισχυει οπουδηποτε αλλου εκτος της Εκκλησιας.
      Φευ. Ειναι καιροι, που στα πλαισια της παγκοσμιοποιησης και της "αγαπης" ολων των ομολογιων, προσαρμοζομαστε κι εμεις ...αναλογα....και ο καθενας κρινεται και για τους λογους και για τις πραξεις του....
      Αν και σιγουρα θα περιφρονησετε τα γραφομενα μου, εγω το εκανα απο ιερο προς την Ορθοδοξια μας καθηκον, που ιδιως τον τελευταιο καιρο βαλλεται πανταχοθεν..
      Στωμεν καλως......

      Διαγραφή
    3. Η μία σειρά που γράφτηκε, νομίζω ότι είναι ξεκάθαρη.

      Διαγραφή
    4. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ19 Νοεμβρίου 2016 - 8:33 μ.μ.

      Η Εκκλησια δεν ειναι δικτατορια και οι κανονες δεν ειναι τυφλοσουρτης για να το γραψω πιο απλα !!! Υπαρχουν κανονες οι οποιοι θεσπιστηκαν ομως δεν εφαρμοζονται κατα γραμμα ... Πχ 40 ημερες αποχη απο την Θεια Κοινωνια η 6 μηνες κλπ ... Ομως δεν ειναι δυνατον να εφορμοσθουν κατα γραμμα γιατι θα φυγουν οι περισσοτεροι ανθρωποι απο την Εκκλησια !!! Οι κανονες ειναι οι δεικτες !!! Ο ανθρωπος μπορει να βαδισει και χωρις τους δεικτες !!!Η μουσικη ειναι Θεια Τεχνη που υπηρετει το ΘΕΟ και εμεις στην Κερκυρα εχουμε αυτον τον πολιτισμο και την καλλιεργεια και ειναι τιμη μας : Να αγκαλιαζουμε και τις δυο μουσικες παραδοσεις : Και την Βυζαντινη και την Ευρωπαικη !!! Με περισσοτερη εμφαση στην Ευρωπαικη !!! Οσον αφορα την Θεολογικη μου καταρτηση , τεσσερα χρονια που φοιτησα με καθηγητες Θεολογους κληρικους και λαικους , διδαχθηκα ξεκαθαρα και με υγιη τροπο (και λεγεται υγιης Ορθοδοξη Θεολογια) οτι απο τη στιγμη που δεν πειραζεται το Ορθοδοξο Δογμα , η μουσικη εκφραση αυτου δεν ειναι δογμα και μπορει να μεταβαλλεται αναλογα με τις λατρευτικες αναγκες των πιστων !!! Αν οσοι καταφερεστε εναντιον της Ευρωπαικης Εκκλησιαστικης Μουσικης ειχατε γεννηθει στην Κερκυρα η στα υπολοιπα επτανησα η στις Ορθοδοξες Χωρες οπως Ρωσσια , Σερβια , Ρουμανια , Βουλγαρια οι οποιοι ψαλλουν Ευρωπαικα πολυφωνικα οπως εμεις στην Κερκυρα , θα ειχατε εντελως διαφορετικη θεση οπως εμεις οι Κερκυραιοι και οχι μονο !!! Θα αγκαλιαζατε και τη Βυζαντινη και την Ευρωπαικη μουσικη παραδοση !!!

      Διαγραφή
    5. Όλα αυτά καλά τα λέτε, αλλά να προσέχετε μόνο να μην αγκαλιάζετε τους παπικούς εν ώρα ιερών ακολουθιών. Απαγορεύεται από τους ιερούς κανόνες.
      Μόνο βαπτισμένοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του ιερού ναού εν ώρα ιερών ακολουθιών και μυστηρίων.
      Αναστάσιος Παπαμαργαρίτης

      Διαγραφή
    6. Οι κανόνες είναι ισότιμοι και ισόκυροι με την Αγία Γραφή και ισχύουν αιώνια.
      Ο κ.Γεωργίου μιλά αντικανονικά!

      Διαγραφή
  14. Η συμμετοχή της χορωδίας,του Ι.Ν. του Αγίου Σπυρίδωνος Κέρκυρας στην Θεία λειτουργία, στις 13 του Νοέμβρη στον Μητροπολιτικό Ναό των Σερρών, έγινε σε ανταπόδωση της επίσκεψης της Βυζαντινής Χορωδίας Σερρών στην Κέρκυρα. Η χρονική στιγμή της επισκέψεως λόγο ανειλημμένων υποχρεώσεων της Κερκυραϊκής χορωδίας καθώς και η χρήση αρμονίου, έγινε κατόπιν συννενοήσεως, μεταξύ των υπευθύνων των χορωδιών. Καθότι η εκκλησιαστική χορωδία της Κέρκυρας είναι τεράφωνη πολυφωνική και απαραίτητη η χρήση αρμονίου. Ουδεμία ανάμειξη είχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερρών κ.κ. Θεολόγος στις μεταξύ μας συννενοήσεις. Όλα όσα γράφονται είναι ψευδή και αποκυήματα φαντασίας κάποιου ή κάποιων κύκλων που στόχο έχουν να συκοφαντούν και να κατηγορούν Αξιοσέβαστους Ιεράρχες. Εμείς τα μέλη και Χορωδίας του Ι.Ν. του Αγίου Σπυρίδωνος της Κέρκυρας διαψεύδουμε τον συντάκτη ή τους συντάκτες του κειμένου που μας προκαλεί αηδία!

    Για την Εκκλησιαστική Χορωδία
    του Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Κέρκυρας
    Ο Μαέστρος
    Σπυρίδων Μπόχαλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοητά όλα και σεβαστά αλλά αν έλειπε το όργανο τι θα άλλαζε; Αυτό ενόχλησε και ενοχλεί.

      Διαγραφή
    2. Για τους συντάκτες δεν ξέρω, αλλά εμάς δεν μας πείσατε.
      Αυτή η εκκοσμίκευση έχει αποδειχθεί ολέθρια για την Εκκλησία μας κι εσείς αντί να προσπαθείτε να κρατάτε τις παραδόσεις, παλεύετε να μας κάνετε λατινόφρονες. Απαράδεκτο.

      Διαγραφή
    3. Ευθύνη έχει ο Ιερέας του Ναού των Σερρών

      Διαγραφή
  15. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ19 Νοεμβρίου 2016 - 10:47 μ.μ.

    Προς Αποστολο : Αινειτε Αυτον εν χορδαις και οργανω λεει πολυ σοφα η Αγια Γραφη και δεν ειναι οι φωνητικες χορδες και το στομα που ευκολα λενε μερικοι αλλα ακριβως αυτο που λεει !!! Επισης αινειτε Αυτον εν ηχω σαλπιγγος , αινειτε Αυτον εν ψαλτηριω και κιθαρα !!! Οι σαλπιγγες , η κιθαρα ειναι παλι με το στομα ; Ελεος !!! Αποστολος εμεις οι Κερκυραιοι ετσι λατρευουμε τον Θεο με οργανο(αρμονιο) και με πολυφωνια και ειμαστε Χριστιανοι Ορθοδοξοι !!!Ας κοιταει λοιπον ο καθενας τα του εαυτου του (τις αμαρτιες του) και οχι αν υμνουμε το Θεο με αρμονιο !!! Στην Κερκυρα εχουμε την τιμη να φυλασσουμε δυο ολοσωμους Αγιους : Τον Αγιο Σπυριδωνα και την Αγια Θεοδωρα την Αυγουστα !!! Στην κεφαλλονια τον Αγιο Γερασιμο και στην Ζακυνθο τον Αγιο Διονυσιο !!! Ειμαστε Χριστιανοι Ορθοδοξοι αλλα με ανοιχτο μυαλο και ακολουθουμε αυτο που λεει η Υγειης Ορθοδοξη Θεολογια οτι η μουσικη δεν ειναι δογμα , δεν εχει συνορα και προκαταληψεις και ειναι ως Θεια Τεχνη , τροπος λατρευτικης εκφρασης του δογματος !!! Πριν την βυζαντινη μουσικη υπηρχε αλλος τροπος εκφρασης του ορθοδοξου δογματος !!! Οταν εμφανιστηκε για την εποχη αρχικα ηταν νεωτερισμος σε σχεση με τον προηγουμενο τροπο λατρειας !!! Αργοτερα εμφανιστηκε η Ευρωπαικη που με την πολυφωνια της ηρθε να προστεθει στην κατανυξη του τροπου λατρειας του δογματος !!! Λυπουμαι βαθυτατα για τα δηθεν περι εκφυλισμου της λατρειας στο αρθρου και καποιων στα σχολια περι εκφυλισμου της λατρειας κλπ !!! Η προσκληση της Ευρωπαικης Τετραφωνης Χορωδιας του Αγιου Σπυριδωνα Κερκυρας εγινε στα πλαισια της ανταλλαγης των δυο Χορωδιων : Της Βυζαντινης Χορωδιας των Σερρων και της Ευρωπαικης Τετραφωνης του Αγιου Σπυριδωνος της Κερκυρας και ο Μητροπολιτης Σερρων δεν εχει καμμια σχεση και ειναι ανυποστατες και ψευδεις ολες αυτες οι υβρεις που εκτοξευονται εναντιον του !!! Εγω στο βιντεο που ανεβασα με την χορωδια μιλαω για Εκκλησιαστικες αρχες και οχι για Μητροπολιτη !!! Εκκλησιαστικες Αρχες ειναι και οι ιερεις και οι ψαλτες ως κατωτεροι κληρικοι σε σχεση με το Εκκλησιασμα !!! Αυτο εγραψα στα δυο σχολια μου εδω και απορω για ποιον λογο η συντακτικη ομαδα της ιστοσελιδας εδω μου εμφανισε μονο το ενα απο τα τρια σχολια μου και οχι τα αλλα δυο με αποτελεσμα να μην υπαρχει ολοκληρωμενη εικονα της τοποθετησης μου !!! ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Μουσικος και Θεολογος !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ19 Νοεμβρίου 2016 - 11:03 μ.μ.

    Το οτι ορισμενοι εχουν προκαταληψη με το οργανο (αρμονιο) στην Θεια Λατρεια δεν σημαινει οτι εχουμε ολοι !!! Αποστολος σου απαντω σε αυτο που γραφεις οτι τι θα πειραζε αν ελλειπε το οργανο : Θα πειραζε και πολυ διοτι για εμας του Κερκυραιους δεν ηταν ολοκληρωμενη η αρμονικη εκφραση λατρειας της Ευρωπαικης Μουσικης !!! Για εμας τους Κερκυραιους δεν εννοειται Ευρωπαικη Εκκλησιαστικη Μουσικη χωρις αρμονιο !!! Αλλιως θα αποχωρουσαμε απο τους Ιερους Ναους οπως τοτε επι Αθηναγορου Μητροπολιτου Κερκυρας , οπου οι Εκκλησιες στην Κερκυρα ειχαν αδειασει εντελως και οι Κερκυραιοι πηγαιναν στους Καθολικους για να κατανυχθουν με αρμονιο !!! Ο Αθηναγορας ενεκρινε τη χρηση αρμονιου σε ολες τις Ορθοδοξες Εκκλησιες της Κερκυρας και κορυφαιοι Εκκλησιαστικοι Ορθοδοξοι μουσικισυνθετες οπως : Πολυκρατης , Μαντζαρος(Ο Κερκυραιος μουσικοσυνθετης του Εθνικου μας Υμνου , Μοναστηριωτης , Σακελλαριδης (Ναι ο Βυζαντινος που ηταν και Ευρωπαικος) και αλλοι , μελοποιησαν Θειες Λειτουργιες για Τετραφωνες Ευρωπαικες Χορωδιες και Αρμονιο για τις Εκκλησιες της Κερκυρας και οχι μονο !!! Αυτος ειναι ο πολιτισμος μας και ως Κερκυραιοι ειμαστε πολυ περηφανοι γιαυτο και ειναι τιμη μας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαίνετε όμως κ. Γεωργίου ότι αυτό είναι μια ιδιομορφία τοπική της Κέρκυρας και όχι θέσφατο; Ήδη στο παραπάνω άρθρο αναφέρεται ότι η επίσημη Εκκλησία έχει κάνει οικονομία για τον λαό της Κέρκυρας για να χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο υμνωδίας αλλά αυτός ο τρόπος δεν είναι κοινός στην υπόλοιπη Ελλάδα και στην εκκλησιαστική μας παράδοση. Θα ήταν δεκτό ως ανταλλαγή "πολιτισμού" και μόνο στα πλαίσια χορωδιών δυο τοπικών κοινοτήτων της Ελλάδας αλλά δεν έχουν σχέση με την ορθόδοξη εκκλησιαστική μας παράδοση όσον αφορά το θέμα της εκκλησιαστικής υμνωδίας. Δεν νομίζω ότι μπορείτε να αρνηθείτε ότι η οικονομία αυτή που γράφει το άρθρο έγινε ακριβώς επειδή υπήρχε ιστορικά μεγάλη επιρροή της Κέρκυρας και των Επτανήσων από τους παπικούς και συνεπώς την πίστη και τα έθιμά τους. Δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι η ύπαρξη της ευρωπαϊκής μουσικής στις εκκλησιαστικές ακολουθίες στον τόπο σας είναι ιστορικά καθαρά παπική επιρροή. Αλλιώς τι άλλο είναι και πώς δικαιολογείται ή ύπαρξή σας στην τοπική σας παράδοση; Επίσης, δεν αμφισβητούμε ότι είστε χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά αυτό δεν έγινε χωρίς θυσίες από τους προγόνους σας που δέχθηκαν αφόρητες πιέσεις για να γίνουν καθολικοί. Η ύπαρξη της μουσικής επιρροής ίσως είναι ένα ελάχιστο μείον σε σχέση με το ότι δεν χάσατε την ορθόδοξη πίστη σας (όσοι από εσάς δεν την χάσατε, γιατί υπάρχουν και μεγάλες κοινότητες καθολικών στην Κέρκυρα) αλλά δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είστε περήφανοι. Ούτε θα πρέπει να είστε περήφανοι για το ότι οι ναοί άδειασαν όταν σας απαγόρευσαν την ευρωπαϊκή μουσική και πηγαίνατε στους καθολικούς. Αυτό αντίθετα είναι ντροπή. Και μην ξεχνάτε ότι τα αδιάφθορα λείψανα πέντε αγίων που υπάρχουν στα Επτάνησα τα παραχώρησε ο Άγιος Θεός ως πνευματικό τείχος στην κακοδοξία της δύσεως από την οποία κινδύνευαν επί αιώνες οι πρόγονοί σας. Τέλος, δεν νομίζω ότι έχετε λόγο να στρέφεστε εναντίον του ως άνω άρθρου αφού αυτό δεν καταφέρετε ΚΑΘΟΛΟΥ εναντίον της χορωδίας ούτε καν της τοπικής σας ιδιομορφίας ή παραδόσεως αλλά ασκεί κριτική σε άλλους.

      ΠΜ

      Διαγραφή
    2. H πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική μετρά ήδη αιώνες παρουσίας στην Ελλάδα. Αποτελεί μέρος της παράδοσης της εν Ελλάδι εκκλησιαστικής μουσικής.
      Η ελληνική πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική δεν έχει ως κύρια επιρροή την μουσική της καθολικής εκκλησίας. Τα μέλη είναι κατά κανόνα των ιδίων τρόπων και μελωδικών μοτίβων της "Βυζαντινής Μουσικής". Μόνο η πρακτική της συνηχήσεως έχει έρθει από την δυτική μουσική (εκκλησιαστική και κοσμική). Αναφέρεστε σε "παπική επιρροή". Ελάχιστη υπάρχει και μόνο ως λογική υπόθεση, όχι ως επιστημονική διαπίστωση.
      Αντίθετα, η "Βυζαντινή Μουσική", είναι επιστημονικως αποδεδειγμένο οτι έχει δεχθεί σημαντικότατες επιρροές από την θρησκευτική και κοσμική μουσική του Ισλάμ. Ένα σημαντικό μάλιστα μέρος της (σε συγκεκριμένους ήχους) δεν είναι παρά προσαρμογή μουσουλμανικών μελωδιών στην ελληνική γλώσσα.
      Είναι κοινό μυστικό σε ερευνητές οτι στην Κερκυραϊκή Ψαλτική, το "Κρητικό Μέλος", στην εν γένει "Κρητοεπτανησιακή σχολή, επιβιώνουν μέχρι σήμερα πανάρχαια μέλη τα οποία έχουν εκλείψει από την "Βυζαντινή Μουσική" στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
      Όσο για το άρθρο, αναφέρεται σε "εκφυλιστικά φαινόμενα λατρευτικού νεωτερισμού". Δεν υπάρχει ούτε εκφυλισμός, ούτε νεωτερισμός. Μόνο ένας προσβλητικός και ανιστόρητος αρθρογράφος.







      Διαγραφή
    3. Ου με πείσεις, καν με πείσεις. Πράγματα που είναι γνωστά τοις πάσι, τα αρνείστε και μου λέτε και για Ισλάμ.
      ΠΜ

      Διαγραφή
  17. Άλλο είπα, άλλο κατάλαβες, άλλο λες. Άλλο η εκκοσμίκευση, άλλο ο ύμνος με όργανο, άλλο χωρίς. Δεν διαφωνώ σε όσα πολλά λες αλλά ο Αθηναγόρας δεν είναι καλό επιχείρημα. Με το συμπάθειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αδελφοί Κερκυραίοι να είστε περήφανοι γι αυτό: 12 Νοεμβρίου 1716-Ο ‘Αγ.Σπυρίδων αποτρέπει τους Παπικούς (Ρωμαιοκαθολικούς) απ’το να χτίσουν αλτάριο στον ναό του!
    Να μην είστε περήφανοι για ξενόφερτα στοιχεία στη λατρευτική μας παράδοση. Είμαστε περήφανοι που είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί χωρίς να αλλάξουμε ούτε ένα γιώτα στην πίστη των Αγίων Πατέρων μας. Δηλαδή σε λίγα χρόνια θα πρέπει να είναι "παράδοση" και η συμπροσευχή με αιρετικούς και να είμαστε περήφανοι; Σκεφτείτε καλά ποιον Άγιο έχετε να σας προστατεύει και να ακολουθείτε τα βήματά του.
    Αγγελική Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Να κατανυχθούν με αρμόνιο... λυπηρό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπηρότατο, αλλά πρέπει να το καταλάβουν. Όσο πιο πολλά ταξίδια γίνεται στο Άγιον Όρος αδελφοί Κερκυραίοι, όσοι μπορείτε.

      Διαγραφή
    2. Αυτό που συμβαίνει στα Επτάνησα με αυτές τι περίεργες χορωδίες και τα αρμόνια, (τα οποία είναι ξένα προς την Ορθόδοξη παράδοση) ε, είναι και αυτό ένα κατάλοιπο της ενετοκρατίας. Όπως Π.Χ και αυτό με τις στάμνες, που πετάνε οι Κερκυραίοι από τα μπαλκόνια τους το Μέγα Σάββατο. Βέβαια 400 χρόνια ενετοκρατίας για την Κέρκυρα, δεν είναι και λίγα! Για να είμαστε όμως ακριβοδίκαιοι θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι κατάλοιπα υπάρχουν σε πολλά μέρη της Πατρίδας μας, είτε αυτά είναι από τον καιρό της τουρκοκρατίας, είτε από άλλους κατακτητές που πέρασαν από διάφορα μέρη της Ελλάδας μας, κάπως έτσι άφησαν τα ίχνη τους.Τώρα όποιος θέλει αρμόνιο για να έρθει σε κατάνυξη την ώρα της Θείας Λειτουργίας,(πιστέψτε με, αυτό πού λέω δεν κρύβει κάποια εμπάθεια για κάποιον, και πως άλλωστε, αφού δεν γνωριζόμαστε) είναι πολύ εύκολο να μάθει (εάν δε το ξέρει)τι λέει ο Άγιος Πορφύριος ο καυσοκαλυβίτης για την Βυζαντινή μουσική. Όσων αφορά τούς Σέρβους, Ρώσους, και λοιπούς Σλάβους αδελφούς, και τη μουσική που χρησιμοποιούν στη Θεία Λατρεία, τώρα ανοίγουμε μια μεγάλη συζήτηση αλλά όπως καταλαβαίνετε αυτός ο τρόπος εκφράσεως δεν ενδείκνυται για κάτι τέτοιο. Καλή εβδομάδα σε όλους.

      Διαγραφή
  20. Το καλύτερο θα ήταν να επιστρέψετε στην παράδοση της Εκκλησίας μας, όχι των 100, αλλά των 2000 ετών. Επίσης να ζητήσετε από τον επίσκοπό σας να μη ξαναγίνει περιφορά του Επιταφίου μαζί με τους παπικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου

2) Υβριστικά ή προσβλητικά και εν γένει παράνομου περιεχομένου σχόλια δεν θα αναρτώνται ή θα αφαιρούνται

3) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.

4) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.

5) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com