Δευτέρα, 2 Ιανουαρίου 2017

Τι να θυμάμαι από το 2016;

contributor columnist
Είναι σχεδόν επιβεβλημένο, το τέλος μιας χρονικής περιόδου, μας βρίσκει με μια διάθεση απολογισμού. Στον πυρήνα αυτής βρίσκεται η ανάγκη μας για νέα κίνητρα. Η χαρά της δημιουργίας, κρύβεται στην επίτευξη των στόχων μας. Περισσότερο καμουφλαρισμένη βρίσκεται και η ανάγκη μας, να ξεπεράσουμε, (μάλλον να μην κολλήσουμε) στα λάθη μας. Το μυστήριο της συγχώρεσης κρύβεται κατ’αρχήν, στη συγχώρεση και την αποδοχή των δικών μας λαθών και τελικά στο γνώθι σ’αυτόν.
Η ανασκόπηση του 2016, όταν δεν έχει προηγηθεί συστηματική καταγραφή, καταλήγει σε φιάσκο. Για παράδειγμα όποιος θέλει να καταγράψει τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για το 2016, αυτό το αποφασίζει στο τέλος του 2015 και χτίζει μια ρουτίνα: π.χ.  “αποδελτιώνει” την επικαιρότητα, κρατά δημοσιεύματα που αφορούν στο θέμα του. Μετά το τέλος του 2016 έχει το υλικό, πάνω στο οποίο θα εργαστεί, θα το επεξεργαστεί, θα το μελετήσει, θα απαντήσει σε κάποια καίρια ερωτήματα που μπορεί πια να τα αποδείξει με ντοκουμέντα. Στην ηλεκτρονική εποχή, δημιουργούμε αρχεία, φακέλους, σελιδοδείκτες και τελικά πολύ πιο εύκολα, έχουμε τα στοιχεία που αφορούν στο θέμα της ανασκόπησης.  
Το θέμα που με κάποιο τρόπο, όχι τόσο συστηματικό,παρακολούθησα το 2016, ήταν το τρίπτυχο: οικουμενισμός, αντιαιρετικός αγώνας, και η "Αγία και Μεγάλη Σύνοδος" στο Κολυμπάρι της Κρήτης. Το 2016 λοιπόν αποτελεί σταθμό στη σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία. Αισθάνομαι πως είναι εξαιρετικά χρήσιμο να παρουσιαστεί ένας απολογισμός ακόμη και αν δεν έγινε με συστηματικό-επιστημονικό τρόπο, αλλά μάλλον από “ένστικτο”. 

Η αρθρογραφία, η έρευνα, η μελέτη απορροφούν πλέον επισήμως, τον ελεύθερο χρόνο μου. Προσπαθώ να κατανοήσω κάποια πράγματα με την ψυχραιμία και την ακεραιότητα ενός φανταστικού δημοσιογράφου, ταγμένου στο ρεπορτάζ και στην έρευνα. Φανταστικού γιατί έχει αποδειχθεί εν τοις πράγμασιν, πως δημοσιογραφία και ακεραιότητα είναι ασυμβίβαστες έννοιες. Ο όρος δε εκκλησιαστικό ρεπορτάζ, δημιουργεί αποστροφή και απέχθεια, από μόνος του, στις μέρες μας.    
Με την αγωνία λοιπόν, ενός ανθρώπου που υπηρέτησε επί 19 χρόνια την ενορία του, ως βοηθός και ως υπεύθυνος Κατηχητής, με την αγωνία ενός παιδαγωγού-συμβούλου, (λόγω επαγγέλματος) και το μικρόβιο της έρευνας και της ερμηνείας λόγω σπουδών, θα επιχειρήσω μια συστηματικότερη προσπάθεια καταγραφής και ερμηνείας, της σύγχρονης εκκλησιαστικής πραγματικότητας.
Στη φιλόξενη και μαχητική γωνιά της Κατάνυξης, κάτω από την ετικέττα ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-2017, θα αναρτώνται όλα τα σχετικά δημοσιεύματα αλλά και τα σχετικά άρθρα, που φιλοδοξούμε να είναι εβδομαδιαία.
Αυτά είναι κάποια διαδικαστικά, για να είναι ενημερωμένοι οι φίλοι και αναγνώστες του Ιστολογίου. Δε θα μείνετε όμως παραπονεμένοι, στον επίλογο του άρθρου, θα πάρετε μια μικρή μόνο γεύση, από την μεγάλη ετήσια έρευνα του 2016.
Καλό ταξίδι λοιπόν :)
#01. Εισαγωγή
Είναι γόνιμο πολλές φορές, πριν αναλωθούμε σε πολλές λεπτομέρειες, να σκιαγραφήσουμε με αδρές γραμμές, “το άρωμα”, “την αίσθηση” που μας άφησε το 2016 στο μέτωπο του οικουμενισμού.
Τα δεδομένα:
  • Η σύνοδος του Κολυμπαρίου (ΣΤΚ) για άλλους Αγία και Μεγάλη Σύνοδος (ΑΜΣ), πραγματοποιήθηκε και παρήγαγε κάποια κείμενα, που είναι το κλειδί, που αποκωδικοποιεί τα όσα διαδραματίστηκαν αυτή τη χρονιά.
  • Οι Αρχιερείς και τα φερέφωνα της οικουμενιστικής πτέρυγας, αλλάζουν τη ρητορική τους, χαρακτηρίζοντας τους αντιοικουμενιστές, φανατικούς ζηλωτές.
  • Οι Αρχιερείς της αντιοικουμενιστικής πτέρυγας, πριν τη ΣΤΚ, μετά από αυτήν έχουν σιωπήσει, ίσως και να έχουν αλλάξει στάση.
  • Συνοδική απόφαση της Βουλγαρικής Εκκλησίας (αναμένεται της Εκκλησίας της Γεωργίας), κατά της ΣΤΚ.
  • Τα φαινόμενα εκκοσμίκευσης στην Εκκλησία, συμπροσευχές, όργανα σε Ι.Ναούς, συνέδρια, ημερίδες, επισκέψεις εθιμοτυπίας σε αιρετικά οικουμενιστικά μοναστήρια, ύποπτες Μ.Κ.Ο. στην υπηρεσία της παγκοσμιοποίησης, αναγορεύσεις από αιρετικά πανεπιστημιακά Ιδρύματα κτλ έχουν πολλαπλασιαστεί θεαματικά μετά τη ΣΤΚ.
  • Η οικουμενιστική πτέρυγα, χρησιμοποιεί ήδη την ΣΤΚ, με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία, παρουσιάζοντας τις αποφάσεις της ως συνοδική απόφαση της Εκκλησίας.
  • Έγινε μια πρώτη σημαντική αποτείχιση από Αγιορείτες Πατέρες, σε κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού.
  • Διώξεις μοναχών και Ιερομονάχων ξεκίνησαν ήδη με τους π.Σάββα Λαυριώτη (Ι.Μ.Μεγίστης Λαύρας) και π.Παϊσιο Παπαδόπουλο (Ι.Μ.Αγ. Γρηγορίου Παλαμά-Φιλώτα), που όμως προχώρησαν στη διακοπή της μνημόνευσης των επισκόπων τους.
  • Στα πρόσωπα των π. Θεοδώρου Ζήση και π.Νικολάου Μανώλη κλιμακώνονται οι διώξεις όσων διαφωνούν ανοιχτά με την Πατριαρχική γραμμή.

Η συστηματική ανάλυση των γεγονότων, είναι πολλές φορές αποκαλυπτική και του ρόλου και των προθέσεων πίσω από κάποιες μεθοδεύσεις, τακτικές και πρακτικές. Ακόμη και η αποκωδικοποίηση της επιλογής προσώπων ή του χρόνου για κάποιες ενέργειες, κρύβουν συνταρακτικές αλήθειες και αποκαλύπτουν το παρασκήνιο, που είναι και η ρίζα του κακού. Το 2017 θα είναι χρονιά μεγάλων ανατροπών και εξελίξεων. Εμείς θα επιχειρήσουμε να συμπυκνώσουμε το νόημα των γεγονότων του 2016.
Στο επόμενο άρθρο μας θα ασχοληθούμε με την προίκα του 2015, τις ελπίδες και τις ανησυχίες που κληροδότησε στο 2016 και το 1ο τετράμηνο του 2016.
Καλή φώτιση
Κοσμίδης Ελευθέριος, φυσικός-Συ.Ε.Π.
μέλος της Ενώσεως Συντακτών Διαδικτύου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com