Δευτέρα, 2 Ιανουαρίου 2017

“Επικηρυγμένος” ο π.Νικόλαος Μανώλης στην Ι.Μ. Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως

Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Είναι εντυπωσιακό το φαινόμενο που λαμβάνει χώρα στη σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα. Για τα δογματικά θέματα, τον Οικουμενισμό, τις Πατριαρχικές εκτροπές, την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου και τις Συμπροσευχές, τα αντανακλαστικά των Αρχιερέων είναι ασθενέστατα έως ανύπαρκτα. Για την φίμωση και τη δίωξη των κληρικών, που επαναστατεί η συνείδησή τους, τα αντανακλαστικά τους λειτουργούν τέλεια, η μέθοδος γνωστή, οι διαδικασίες συνοπτικές: “Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει” που λέει και ο λαός.  
Ο π. Νικόλαος Μανώλης, προανήγγειλε πως θα κάνει ειδική ομιλία, για τις δημόσιες θέσεις των μητροπολιτών, Κορίνθου κ.Διονύσιο και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως  κ.Ιερεμία, διότι επαναστάτησε η Ιερατική του συνείδηση.

Ο μητροπολίτης Γόρτυνος, επιδεικνύοντας εξαιρετικά αντανακλαστικά, προβαίνει σε τετρασέλιδη ανακοίνωση, προς τους Ιερείς, το ποίμνιό του και το διαδίκτυο.
Πληροφορούμε τους αγαπητούς αναγνώστες μας, πως ο π.Νικόλαος Μανώλης, δεν απάντησε ακόμη, προανήγγειλε πως θα απαντήσει. Συγκεκριμένα ο π. Νικόλαος είχε δηλώσει τα εξής:
"Πίκρα και αγανάκτηση αισθάνομαι από όσα είδα και άκουσα σε βίντεο..
..Θα τους απαντήσω, με ελέγχει η ιερατική μου συνείδηση. Θα απαντήσω με θεολογικό και πατερικό τρόπο σε όσα ανακριβή, αθεολόγητα και αντιεκκλησιαστικά διατύπωσαν οι δύο μητροπολίτες. Δεν μπορούν οι επίσκοποί μας να καθησυχάζουν το λαό εν καιρώ οικουμενιστικής προπαγάνδας και πολεμικής εναντίον της Πίστης μας και κανείς να μην αντιδρά. Δεν ανέχομαι να προσβάλλεται η πατερική μας Παράδοση με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο από Ορθοδόξους Ιεράρχες.
Δημόσια τοποθετήθηκαν, δημόσια θα λάβουν και την αρμόζουσα απάντηση".
Μικρό το θίξιμο, μεγάλη η ταραχή, τεράστιος ο εγωισμός” 
(γ. Ιωσήφ ο ησυχαστής και Σπηλαιώτης).
Δεν επιδεικνύει ο Σεβασμιότατος, ούτε τη στοιχειώδη ψυχραιμία και υπομονή, ώστε να ακούσει τις (θεολογικές και πατερικές) θέσεις του πατρός Νικολάου και σπεύδει να προκαταλάβει τον πιστό λαό Του Θεού. Βιάζεται και χαρακτηρίζει την πολύ σύντομη δήλωση του πατρός Νικολάου ως κείμενο!!! Γράφει στον υπότιτλο της μητροπολιτικής επιστολής: “Μέ ἀφορμή τό κατ᾽ ἐμοῦ κείμενο τοῦ Πρωτ. Νικολάου Μανώλη”.  Είναι προφανές πως ο Σεβασμιότατος,  ευρίσκεται σε πανικό και ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος. Τι φοβάται;
Η στοιχειώδης ευγένεια που ευαγγελίζεται για τον έλεγχο των αιρετικών, ο επιστημονικός διάλογος, ακόμη και η διαφωνία, σε θεολογικό επίπεδο, δεν του επιβάλει πρώτα να ακούσει την άλλη πλευρά;
Η αυστηρότητα των Αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος, εξαντλείται φυσικά εκεί που τους παίρνει. Η στάση τους απέναντι στην αίρεση, τον Πατριάρχη και τους ομοϊδεάτες του, στην λαίλαπα του Κολυμπαρίου, αποτελούν μνημείο ανοχής, παθητικότητας και υποτέλειας.
Αξίζει να ενημερώσουμε τους αγαπητούς αναγνώστες του Ιστολογίου μας, πως ο μητροπολίτης Γόρτυνος με κάθε ευκαιρία μέσω κοινών γνωστών ή συνεργατών, μέχρι προσφάτως, δεν έχανε την ευκαιρία να στέλνει τα προσκυνήματά του στον π.Νικόλαο Μανώλη και να εκφράζει την εκτίμησή του, στο πρόσωπό του. Άλλωστε και ο π.Νικόλαος με πάρα πολλές Ομιλίες του, ευχαριστούσε και επαινούσε τον μητροπολίτη για τις αντιοικουμενιστικές του θέσεις.
Η εκτίμηση αυτή, που είναι ατράνταχτη απόδειξη πως ο π. Νικόλαος δεν κινείται από κάποια προσωπική εμπάθεια, είχε χρόνια τώρα ως αποτέλεσμα, ο Σεβασμιότατος να χαίρει της δημοσίευσης των κυρηγμάτων του στο Ιστολόγιο Κατάνυξις, ασχέτως αν πολλοί από εμάς, διατυπώσαμε εγκαίρως τις επιφυλάξεις μας,  όταν πήρε πίσω την υπογραφή του στην “Ομολογία Πίστεως” της Συνάξεως κληρικών και μοναχών,  υμνώντας τότε μάλιστα τον Αιρεσιάρχη Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
        Ο π. Νικόλαος ρωτήθηκε για την εξέλιξη, ενημερώθηκε για το ότι θεωρήθηκε επικίνδυνος πρωτοχρονιάτικα, από τον Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία, ο οποίος έσπευσε να “προφυλάξει” το ποίμνιό του, και μας δήλωσε πως θα σεβαστεί την εορταστική περίοδο του Δωδεκαημέρου. Μετά τα Θεοφάνεια, ενώ δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί κυρίως με τον μητροπολίτη Γόρτυνος, τώρα με την αφορμή που του δίδει η παρακάτω ανακοίνωση, θα ασχοληθεί ιδιαιτέρως με τις αντιεκκλησιαστικές του θέσεις, ασχέτως που ο κ. Ιερεμίας τον υποτίμησε σφόδρα με την παρούσα επιστολή.
Ένα παράδειγμα απαξιωτικής αναφοράς του μητροπολίτη που φανερώνει εχθρικά και εμπαθή συναισθήματα είναι και το παρακάτω απόσπασμα της επιστολής. Φυσικά είναι πρόδηλο σε ποιον αναφέρεται: “Ἀφοῦ, ἐσύ πάτερ καί ἐσύ λαϊκέ ἀδελφέ, πού θέλετε νά κάνετε τόν ἀγωνιστή, ἀφοῦ, ὅπως σᾶς γνωρίζουμε, εἶστε θυμώδεις καί ὀργίλοι στήν ψυχή καί ἀφοῦ δέν γνωρίζετε τήν ἑρμηνεία τῆς Ἁγίας Γραφῆς οὔτε ἔχετε μελετήσει τήν πατερική θεολογία, ποῦ πᾶτε χωρίς ἅρματα γιά ἀντιαιρετικό ἀγώνα; Μπορεῖ δηλαδή ὁ καθένας νά κάνει τόν χειροῦργο ἰατρό;
Παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή του κ.Ιερεμία, δηλώνοντας απογοητευμένοι για τους λόγους που προαναφέραμε. Ένας ακόμα επίσκοπος που κατατάσσει τον πνευματικό μας πατέρα Νικόλαο Μανώλη, εκτός εκκλησιαστικής κανονικότητας. Από αυτόν ομολογουμένως, όλοι, δεν το περιμέναμε...
            ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
    ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, 1η Ἰανουαρίου 2017
ΕΠΙΣΤΟΛΗ 4η
ΠΕΡΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ
(Μέ ἀφορμή τό κατ᾽ ἐμοῦ κείμενο τοῦ Πρωτ. Νικολάου Μανώλη)
Ἀγαπητοί μου συλλειτουργοί Ἀδελφοί
καί εὐσεβεῖς χριστιανοί
τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως
Σᾶς εὔχομαι εὐλογημένο ἀπό τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό τό νέο ἔτος 2017.
Σᾶς παρακαλῶ, ἀδελφοί, νά διαβάσετε τήν παροῦσα μου ἐπιστολή, τήν ὁποία ἔγραψα μέ πόνο καί ἀγάπη πρός Σᾶς. Καί παρακαλῶ νά τήν διαβάσετε, γιατί πρόκειται γιά τήν σωστή πνευματική μας πορεία, τήν ἐκκλησιολογική μας πορεία, δηλαδή, πρόκειται γιά τήν σωτηρία μας.
1. Μέ ἀφορμή τά φιλοπαπικά καί φιλοοικουμενιστικά κινήματα πού παρατηροῦνται στίς ἡμέρες μας, ὅπως συνέβαιναν καί παλαιότερα καί τά ὁποῖα ἀσφαλῶς καταδικάζουμε, γιατί ὁ παπισμός εἶναι αἵρεση, ὁ δέ οἰκουμενισμός παναίρεση, μερικοί, κληρικοί καί λαϊκοί, δείχνουν ἕναν ὑπέρμετρο ἄκριτο καί ἄτακτο ζῆλο καί ἐπιτίθενται ἐναντίον τῶν Ἀρχιερέων κυρίως, τούς ὁποίους ἀποκαλοῦν μέ προσβλητικές ἐκφράσεις καί τούς παρουσιάζουν ὡς προδότες τῆς πίστης μας καί ἀνάξιους, λοιπόν, γιά τήν διαποίμανση τῆς ποίμνης τους. Μία φράση ἄν πεῖ κάποιος Ἀρχιερεύς στήν ροή τοῦ λόγου του, θά ἁρπαχθοῦν αὐτοί ἀπ᾽ αὐτήν καί θά παρουσιάσουν στά διαδίκτυά τους τόν Ἀρχιερέα αὐτόν καί ὡς αἱρετικό ἀκόμη.
Ἔτσι καί ἐγώ σέ μία πρόσφατη ὁμιλία μου στήν πόλη τῆς Κορίνθου, καλεσμένος σ᾽ αὐτήν ἀπό τόν καλό της Ποιμένα, τόν ἀγαπητό συλλειτουργό ἀδελφό κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ, εἶπα κάπου στήν πρόχειρή μου ἐκείνη ὁμιλία: «Ἄντε στό καλό του ἀπ᾽ ἐκεῖ μ᾽ αὐτόν τόν Πάπα καί τούς δογματισμούς. Ὅλο μ᾽ αὐτά θά ἀσχολούμαστε; Ἄς κοιτάξουμε καί λίγο τήν ψυχή μας». Αὐτήν τήν φράση μου, λοιπόν, τήν πῆρε ἕνας ἱερεύς τῆς Ἱ. Μ. Θεσσαλονίκης, ὁ πρωτοπρ. π. Νικόλαος Μανώλης, τήν ἀνέβασε στήν ἱστοσελίδα Κατάνυξη καί τήν ἔκριναν καί τήν κατέκριναν αὐτός καί οἱ ἀναγνῶστες μέ σκληρά σχόλια, δυσφημίζοντάς με βέβαια στόν λαό τοῦ Θεοῦ καί σέ σᾶς τό ποίμνιό μου ἰδιαίτερα.
2. Τήν φράση πού εἶπα, ἀγαπητοί μου, δέν τήν ἀνακαλῶ, ἀλλά τήν ἐπαναλαμβάνω καί τώρα. Ναί! Δέν θά ἀσχολούμαστε μονομερῶς μέ τήν αἵρεση, ἀλλά θά φροντίζουμε γιά τόν καθαρμό τῆς ψυχῆς μας πρῶτα, γιά νά ἔχουμε τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὥστε νά εἶναι εὐλογημένοι οἱ λόγοι μας καί οἱ ἀγῶνες μας γιά τήν πίστη.
Τήν φράση μου αὐτή, γιά τήν ὁποία ὁ π. Νικόλαος Μανώλης «αἰσθάνεται πίκρα καί ἀγανάκτηση», τήν ἐμπνεύστηκα ἀπό ἕνα σύντομο λόγο τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, πού μοῦ ἔκανε φοβερή ἐντύπωση. Τόν παραθέτω: «Ποθήσωμεν τήν εἰρήνην... Τό ζυγοστατεῖν καί σταθμίζειν τάς λέξεις τοῦ δόγματος καταλείπωμεν. Παυσώμεθα τοῦ θέλειν εἶναι διδασκάλων διδάσκαλοι. Μισήσωμεν τό λογομαχεῖν ἐπί καταστροφήν τῶν ἀκουόντων. Οὐκ ἐσμέν τῶν ποιμένων ποιμένες, ἀλλά πρόβατα» (MPG 64,38). Στόν λόγο του αὐτόν ὁ ἱερός πατήρ, πού πρέπει νά τόν ἐξεφώνησε ὅταν ἦταν ἀκόμη πρεσβύτερος, μᾶς λέγει αὐτό πού εἶπα καί ἐγώ κατ᾽ ἔμπνευσή του: Νά μήν ἀσχολούμαστε μέ λογομαχίες μέ τά δογματικά θέματα, ἀλλά νά ἐπιδιώκουμε τήν μεταξύ μας εἰρήνη καί ἀγάπη. Ἀλλά καί ἄλλοι ἅγιοι Πατέρες δέν ἔνοιωθαν εὐχάριστα ὅταν ἦταν ἀναγκασμένοι ἀπό τά πράγματα νά ἀσχοληθοῦν ἐξονυχιστικά μέ δογματισμούς. Ὁ Μ. Βασίλειος, γιά παράδειγμα, λέγει ὅτι ἀρκεῖ ἡ παράδοση τῶν Ἀποστόλων καί ἡ ἁπλότητα τῆς πίστης, ἀλλά ἐπειδή ὁ Εὐνόμιος ἀσχολήθηκε μέ ὑψηλά θέματα, σπέρνοντας ζιζάνια, θά ἀσχοληθεῖ ἀναγκαστικά καί ὁ ἴδιος μέ αὐτόν (βλ. MPG 29,500ΑΒ. 32,949ΒC). Ὁ ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος πάλι μᾶς λέγει νά ἀποφεύγουμε τόν δογματισμό σάν νά εἶναι ἕνα ἐξαγριωμένο λιοντάρι. Μακρυά – λέγει – ἀπό τέτοιες συζητήσεις εἴτε μέ μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἴτε καί μέ ἀνθρώπους ἔξω ἀπ᾽ αὐτήν. Λέγει ἐπί λέξει ὁ ἅγιος πατέρας: «Φεῦγε τοῦ δογματῖσαι, ὡς ἀπό λέοντος ἀτάκτου· μήτε μήν μετά τῶν τροφίμων τῆς Ἐκκλησίας εἰς τοῦτο συνεισέλθῃς, μήτε μετά τῶν ἀλλοτρίων» (Ἰσαάκ τοῦ Σύρου, Τά εὑρεθέντα ἀσκητικά, ἐν Ἀθήναις 1895, σ. 35).
Μέ τόν λόγο μου, λοιπόν, «ἄντε στό καλό του μέ τόν Πάπα καί τούς δογματισμούς, ἄς κοιτάξουμε τήν ψυχή μας», ἐξέφρασα, νομίζω, τό πατερικό πνεῦμα, ὅπως ἀποδείχθηκε ἀπό τούς παραπάνω λόγους.
3. Ἀγαπητοί μου, ἡ ἀγωνιστικότητα εἶναι ἕνα χάρισμα στήν Ἐκκλησία, ἀλλά δέν δίνεται σέ ὅλους τό χάρισμα αὐτό. Τά χαρίσματα τά λαμβάνουν οἱ καθαροί στήν ψυχή. Ντροπή μας, νά θέλουμε νά κάνουμε τόν ἀγωνιστή, ἐνῶ βαρυνόμαστε μέ ποικίλλα πάθη. Ἰδιαίτερα οἱ ἀγῶνες γιά τήν πίστη πρέπει νά γίνονται μέ ταπείνωση, μέ ἀγάπη καί μέ πλουτισμό θεολογίας. Ἀφοῦ, ἐσύ πάτερ καί ἐσύ λαϊκέ ἀδελφέ, πού θέλετε νά κάνετε τόν ἀγωνιστή, ἀφοῦ, ὅπως σᾶς γνωρίζουμε, εἶστε θυμώδεις καί ὀργίλοι στήν ψυχή καί ἀφοῦ δέν γνωρίζετε τήν ἑρμηνεία τῆς Ἁγίας Γραφῆς οὔτε ἔχετε μελετήσει τήν πατερική θεολογία, ποῦ πᾶτε χωρίς ἅρματα γιά ἀντιαιρετικό ἀγώνα; Μπορεῖ δηλαδή ὁ καθένας νά κάνει τόν χειροῦργο ἰατρό;
Τά λέγω αὐτά, ἀδελφοί μου, πατέρες καί χριστιανοί μου, γιά νά μήν ἐμπιστεύεστε σ᾽ ὅλες τίς ἀκουόμενες φωνές καί νά μήν ἀκολουθεῖτε τό κάθε κίνημα τοῦ κάθε τάχα ἀγωνιστοῦ. Νά εἶστε σεσοφισμένοι καί νά ἔχετε φωτισμένο νοῦ, γιά νά δοκιμάζετε τά πνεύματα, ὅπως λέγει ὁ Ἀπόστολος καί Εὐαγγελιστής Ἰωάννης, ποιά εἶναι τοῦ Θεοῦ καί ποιά τοῦ πονηροῦ (Α´ Ἰωάν. 4,1 ἑξ.). Προσέχετε τούς «σοῦπερ ὀρθοδόξους», τούς «λίαν φιλοθέους καί φιλοχρίστους», ὅπως τούς λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ θεολόγος (Α´ Εἰρηνικός, ΣΤ´ 3), οἱ ὁποῖοι τοῦ ἦταν τό μεγαλύτερο ἐμπόδιο στόν ἀγώνα του ἐναντίον τῶν αἱρετικῶν. Γιατί αὐτός σάν ἅγιος ἔκανε τόν ἀγώνα αὐτόν μέ προσευχή, μέ ἀγάπη καί μέ τούς θεολογικούς του λόγους, ἀντίθετα ἀπό ὅ,τι ἤθελαν καί ἔλεγαν οἱ «σοῦπερ ὀρθόδοξοι».
Ἴσως, πατέρες μου καί ἀδελφοί μου χριστιανοί, νά σᾶς ἔκανα καί ἐγώ ζημιά στό θέμα πού σᾶς μιλῶ, ἐκφράζοντας θέσεις, οἱ ὁποῖες θεωροῦνταν ἀκραῖες καί λέγοντας μάλιστα ἐνίοτε μέ ἔνταση τίς θέσεις αὐτές. Σᾶς ζητῶ συγγνώμη, ἄν σᾶς ἔκανα ζημιά. Σᾶς δηλῶ ὅμως ὅτι ἡ προσευχή μου καί ἡ ἐπιθυμία μου εἶναι νά εἶμαι ὁμολογητής τῆς Ὀρθόδοξης πίστης, ἀλλά μέ ταπείνωση καί μέ εὐγένεια καί στούς λόγους μου νά φαίνεται ἡ ἀγάπη πρός τούς αἱρετικούς καί ὄχι μῖσος καί ἐχθρότητα πρός αὐτούς· καί κυρίως ὁ ἀγώνας μου αὐτός ὑπέρ τῆς πίστεως νά γίνεται μέ θεολογία, τήν ὁποία ὁμολογῶ ὅτι δέν γνωρίζω. Γιατί θέλει εἰδική θεολογική γνώση ὁ ἀντιαιρετικός ἀγώνας. Ἔχω περιπλακεῖ, πατέρες, μέ τήν ἑρμηνεία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, εἶναι καί τά ποιμαντικά τῆς Μητροπόλεως καί δέν ἀπομένει χρόνος γιά τήν μελέτη τῆς ἀντιαιρετικῆς θεολογίας. Ἀλλά προσπαθῶ νά τόν ἐξευρίσκω. Ἐκεῖνο ὅμως πού σᾶς παρακαλῶ, πατέρες καί ἀδελφοί, εἶναι νά μοῦ δίνετε ἐμπιστοσύνη. Ὅσο καί ἄν εἶμαι ἁμαρτωλός καί ἀδύναμος στήν θεολογία, ὅμως προσεύχομαι στήν Παναγία καί τό πιστεύω ὅτι δέν θά μέ ἀφήσει ἡ Κυρία Θεοτόκος νά πλανηθῶ καί νά ὁδηγήσω καί ἐσᾶς, τό ποίμνιο, σέ λάθος δρόμο. Καί δέν θά πλανηθῶ γιατί ὡς βάση μου ἔχω τό, «ὅ,τι λέγει ἡ Ἐκκλησία»!
Προσέχετε τούς ἄλλους, τούς «σοῦπερ Ὀρθοδόξους», ὅπως τούς εἶπα. Μήν τούς ἀκοῦτε, γιατί θά σᾶς κάνουν τήν μεγάλη ζημιά, τό νά σᾶς βγάλουν ἀπό τά τείχη τῆς Ἐκκλησίας. Ναί! Τό πᾶνε γιά τήν «ἀποτείχιση». Δέν ὑπάρχει μεγαλύτερη ζημιά καί μεγαλύτερο κακό ἀπ᾽ αὐτό. Ἐμεῖς εἴμαστε σφόδρα ἐναντίον τῆς Ἀποτειχίσεως. Θά παραμείνουμε ἐντός τῆς Ἐκκλησίας μας. Καί ὅταν βλέπουμε λάθη τῶν Ἀνωτέρων μας, θά διαμαρτυρόμαστε πονετικά, θά κλαῖμε, ἀλλά μέσα στήν Ἐκκλησία.
4. Αὐτοί πού λέγουν καί γράφουν καί κινοῦν τά πράγματα πρός τήν Ἀποτείχιση, τό κάνουν αὐτό, γιατί, ὅπως τά κρίνουν, βλέπουν παραπλάνηση καί αἵρεση σέ ᾽μᾶς, πού εἴμαστε ἐντός τῶν τειχῶν. Ἀλλά, τούς λέγουμε: Ἐξετᾶστε, κύριοι, καλύτερα τά πράγματα. Ἀφῆστε τά ὅπλα καί τίς ἀπειλές καί δέστε μας μέ θεολογικό καί εὔσπλαγχνο μάτι καί θά δεῖτε ὅτι εἴμαστε ἀδελφοί καί ὄχι ἐχθροί. Θά τελειώσω, πατέρες καί χριστιανοί μου, μέ μία σχετική περικοπή ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη, πού παρακαλῶ νά τήν προσέξετε:
Οἱ φυλές τοῦ Ἰσραήλ Ρουβήμ, Γάδ καί ἡ μισή φυλή τοῦ Μανασσῆ, πού κατοικοῦσαν ἀνατολικά τοῦ Ἰορδάνου, χωρισμένοι, δηλαδή, ἀπό τίς ὑπόλοιπες φυλές τοῦ Ἰσραήλ, πού κατοικοῦσαν στήν δυτική πλευρά τοῦ ποταμοῦ, αὐτοί, λοιπόν, γιά νά μή φαίνονται κομμένες ἀπό τίς ἄλλες, τίς πολλές φυλές, καί τά παιδιά τους λησμονήσουν ὅτι ἔχουν τόν ἴδιο Θεό μέ αὐτές, ἔκτισαν ἕνα πελώριο βωμό, γιά νά τούς θυμίζει ἁπλᾶ τόν Θεό τους. Ὄχι βωμό γιά νά προσφέρουν θυσία, γιατί ὅλος ὁ Ἰσραήλ ἕνα βωμό καί ἕνα ναό ἔπρεπε νά ἔχει, τήν Σκηνή τοῦ Μαρυτίου. Ἀλλά ἔκτισαν βωμό ὡς ἀναμνηστικό μόνο  τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ τους. Εἶδαν ὅμως οἱ δυτικά τοῦ Ἰορδάνου Ἰσραηλῖτες αὐτόν τόν νέο βωμό τῶν Ἰσραηλιτῶν τῆς ἄλλης πλευρᾶς τοῦ Ἰορδάνου καί, μή γνωρίζοντες τόν εὐσεβῆ σκοπό τους, τούς θεώρησαν προδότες, ὅτι δηλαδή ἀνακηρύττουν ἄλλο θεό, καί πῆραν τά ὅπλα γιά πόλεμο ἐναντίον τους. Ἔμαθαν ὅμως ἀπό τούς ἰδίους τά κίνητρά τους γιά τήν ἀνέγερση τοῦ βωμοῦ καί χαιρετήθηκαν ἔπειτα ὡς ἀδελφοί. Παρ᾽ ὀλίγον, δηλαδή, ἐμφύλιος πόλεμος μεταξύ ἀδελφῶν (βλ. Ἰησ. Ν. 22,1-34).
Τό περιστατικό αὐτό τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀγαπητοί πατέρες καί ἀδελφοί, εἶναι ἕνα ὡραῖο δίδαγμα γιά τούς ἀγωνιστές τῶν πατρώων παραδόσεων. Πολλές φορές συμβαίνει νά λέγουμε, νά γράφουμε καί νά ἐνεργοῦμε ἐναντίον ἄλλων, γιατί τούς νομίζουμε γιά προδότες καί ἀρνητές τῶν ἱερῶν παραδόσεων. Ἀλλά ἡ παραπάνω ἁγιογραφική περικοπή μᾶς λέει νά ἐξετάζουμε καλά τά κίνητρα τῶν ἄλλων. Μήπως οἱ ἄλλοι δέν εἶναι προδότες; Μήπως τούς παρεξηγήσαμε; Μήπως εἶναι ἀδελφοί μας καί ὄχι ἐχθροί μας;
5. Καί συγκεκριμένα: Πολύς λόγος ἔγινε γιά τήν Σύνοδο τῆς Κρήτης ὅτι ὀνόμασε «Ἐκκλησίες» τίς αἱρέσεις. Καί ἐγώ γραπτῶς ἐξεδήλωσα τήν διαφωνία μου γι᾽ αὐτό καί ἐμμένω στήν ἀντίθεσή μου αὐτή, γιατί, ὁμοῦ μέ πολλούς ἄλλους, δέν θά ἤθελα σέ ἐπίσημο κείμενο Συνόδου νά ὑπάρχει ἡ ἔκφραση αὐτή. Ἀλλά δέν μπορῶ ἀπό τήν ἔκφραση αὐτή νά πῶ, οὔτε καί συμφέρει γιά τήν λατρευτή Ἑλλαδική Ἐκκλησία τήν Ὁποία διακονῶ νά πῶ αὐτά τά ἀποτροπιαστικά πού λέγονται ἀπό φανατικούς, ὅτι ὅλοι οἱ ἀντιπρόσωποι τῆς Ἐκκλησίας μας μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο μαζί πρόδωσαν τήν πίστη καί φράγκεψαν καί ἀναγνώρισαν τίς αἱρέσεις ὡς Ἐκκλησίες, μέ τήν ἔννοια τῆς Μιᾶς, τῆς σώζουσας Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως πολλοί Ἀρχιερεῖς στήν Ἱεραρχία τοῦ παρελθόντος Νοεμβρίου μᾶς ἐξήγησαν καί διαβεβαίωσαν, ἡ ἔκφραση «Ἐκκλησίες» γιά τά ξένα δόγματα στήν Σύνοδο τῆς Κρήτης ἐλέχθη καταχρηστικῶς μέ τήν ἔννοια τῶν συγκεντρώσεων καί δέν εἶχε καθόλου τήν ἔννοια τοῦ σώζοντος καθιδρύματος πού ἵδρυσε ὁ σαρκωθείς Υἱός τοῦ Θεοῦ, τό Ὁποῖο εἶναι ἡ ΜΙΑ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Αὐτό μᾶς τό εἶπαν καθαρά ὅλοι οἱ Ἱεράρχες.  
Δέν ἐπιτρέπεται, λοιπόν, γράφω τώρα ὅτι ἀπό τήν ὀνομασία τῶν ξένων δογμάτων ὡς «Ἐκκλησίες», μέ αὐτή τήν παραπάνω ἑρμηνεία καί ἐξήγηση τῶν ἁγίων Ἱεραρχῶν, νά τούς χαρακτηρίσουμε «προδότες», ὅπως ἔχει γραφεῖ. Ἐπαναλαμβάνω ὅμως ὅτι καί ἐγώ θά ἤθελα νά ἀπεφεύγετο ἡ ἔκφραση αὐτή, γιατί διευκολύνει τόν Οἰκουμενισμό.
Μέ τήν εὐκαιρία τοῦ λόγου ἄς ἐρωτήσω: Ἐπανειλημμένως ὁ μακαριστός Γέροντας Φλωρίνης π. Αὐγουστῖνος καί σέ κηρύγματά του καί σέ γραπτά του ἔλεγε τήν ἔκφραση «Ρωμαϊκή Ἐκκλησία». Τό ἴδιο καί ὁ πολύς Τρεμπέλας. Τό ἴδιο καί ὁ ἅγιος Νεκτάριος. Θά τολμήσουμε, λοιπόν, νά χαρακτηρίσουμε ὡς ἀθεολογήτους (!....) καί, τό χειρότερο, ὡς προδότες (!.....), τούς ἁγίους αὐτούς πατέρες καί διδασκάλους, γιατί ὀνομάζουν τούς Παπικούς «Ἐκκλησία»;
6. Σᾶς ἐκούρασα, ἀγαπητοί μου πατέρες καί ἀδελφοί χριστιανοί. Σᾶς ζητῶ συγγνώμην. Καί ἐγώ κουράστηκα. Τά ἔγραψα αὐτά ἐξ αἰτίας τῆς ἀποτόμου καί ἀσπλάγχνου κατ᾽ ἐμοῦ ἐπιθέσεως τοῦ πρωτ. π. Νικολάου Μανώλη. Μαζί μέ ἐμέ ὁ εἰρημένος αὐτός κληρικός ἐπιτίθεται καί κατά τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορίνθου κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ. Μέ τά ὅσα εἶπε ὁ λόγιος καί δραστήριος Ἱεράρχης κ. ΔΙΟΝΣΙΟΣ στό περιεκτικό του λογίδιο, ἀνέπτυξε τό ἄλλο δεύτερο ἥμισυ τοῦ χρυσοστομικοῦ χωρίου, πού ἀνέφερα, τό «παυσώμεθα τοῦ θέλειν εἶναι τῶν διδασκάλων διδάσκαλοι... Οὐκ ἐσμέν τῶν ποιμένων ποιμένες, ἀλλά πρόβατα».
Γιά τήν συμβουλή ὅμως αὐτή τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου θά σᾶς μιλήσω στήν ἑπόμενή μου ἐπιστολή.
– Σᾶς ἀνακοινώνω ὅτι τό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς στό ἑξῆς θά εἶναι ἁπλούστερο καί πνευματικώτερο καί θά κυκλοφορεῖ σέ ἰδιαίτερο φυλλάδιο μέ τόν τίτλο ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΚΗΡΥΓΜΑ. Παρακαλῶ τούς ἁγίους ἱερεῖς νά φροντίζουν νά τό παίρνουν οἱ Χριστιανοί μας. Νά τό διανέμετε μαζί μέ τό Ἀντίδωρο.
Καλή χρονιά καί εὐλογημένη,
Μέ πολλές εὐχές
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας

75 σχόλια :

  1. Τό ἔπραξε κουτοπόνηρα γιά νά κλείσει τό στόμα τοῦ παπαΝικόλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οταν σου κανουν δωρα εγκολπια και επαινους, οταν σε ξελασπωνουν απο απειλες ανωνυμων γραμματων και σε βοηθανε στα οικονομικα ελλειματα τοτε τρεχεις και υπερασπιζεσαι αυτους ,και ας ξερεις οτι διδασκουν αιρεση ....ξερετε εσεις αγιε Γορτυνος,πολυ καλα ξερετε!!
    καλη μετανοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ορθόδοξος αλλά πλανεμένος σε πολλά. Αυτό μένει με την πρώτη ανάγνωση. Κύριε Ελέησον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ὡς γνωστόν τό Ἱστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» τά τελευταία σχεδόν τρία μέ τέσσερα χρόνια συνεργάζεται, διαδικτυακῶς, μέ διάφορες ἱερές Μητροπόλεις. Μία μητρόπολη ἐξ αὐτῶν ἦτο μέχρι τήν σήμερον καί ἡ Ἱερά Μητρόπολις Γόρτυνος καί Μεγαλοπούλεως. Λαμβάνουμε δηλαδή, συστηματικῶς, καί κάθε ἐβδομάδα μέσῷ τοῦ ἠλεκτρονικοῦ μας ταχυδρομείου τά διάφορα Ἐπισκοπικά καί Ἐγκύκλια Γράμματα, τίς γραπτές Κατηχήσεις, τά Κηρύγματα, τίς ἀκαδημαϊκές Βιβλικές μελέτες, τά ἀντιΟἰκουμενιστικά κείμενα κ.ο.κ. τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γόρτυνος κ. Ἰερεμία.

    Τόν σεβασμιώτατον τόν θεωροῦμε προσωπικά, ὡς τινά ἀξιόλογον διδάσκαλον καί καθηγητήν μας, ἄν καί δέν ἔτυχεν νά τόν γνωρίσουμε ποτέ προσωπικά. Ἔτσι καί ἐμεῖς ὡς διαδικτυακοί μαθητές του, τοῦ τά ἐδημοσιεύαμεν ἀνελλειπῶς. Ὅπως ἀνελλειπῶς, ἀκούγαμε και παρακολουθούσαμε τίς περίφημες ἀκαδημαϊκές ὁμιλίες του σέ συνέδρια καί τά μαθήματά του ἐκ ῥαδιοφώνου.

    Σήμερα ὅμως, μέ τόν νέο χρόνον τοῦ 2017, θά πρέπει μᾶλλον νά ἀναθεωρήσουμεν σοβαρά τίς σωρηδόν ἐκκλησιαστικές καί διαδικτυακές συνεργασίες μας. Νά ἀναμετρηθοῦμε πρώτιστα καί κυρίως μέ τόν παλιάνθρωπον ἑαυτόν μας ἀλλά καί κατά φυσιολογικήν ἐξέλιξη μέ τούς δῆθεν φίλους μας. Θά πρέπει προφανῶς, νά  προβληματίσομεν και να ξεκαθαρίσομεν κυρίως, τίς σχέσεις μας, καί μέ τούς κάθε λογῆς καί εἶδους «ἀντιΟἰκουμενιστές».  Διότι χειρώτερος ἐχθρός, δέν ὑφίστατο, κυρίως ἀπό τόν ἀριστοτεχνικά κεκρυμένον ἐχθρόν.

    Δηλαδή, ἐξάπαντος ὑφίστατο καί ἕνας κακόδοξος, ὕπουλος καί πανούργος ἀντιΟἰκουμενισμός (π.χ. οἱ «ἀντιοἰκουμενιστές» σχισματικοαιρετικοί ἀποτυχημένοι ψευδοἈποτειχισμένοι κ.ἄ.) καί τοῦτο τό ἀποδεικνύουμεν, ὅταν συγγράφουμεν καί κατά συγκεκριμένων ἀντιΟἰκουμενιστῶν Κληρικῶν ἤ καί Λαϊκῶν θεολόγων.

    Ὅπου θεωροῦμε, ὅτι τινές ἀντιΟἰκουμενιστές ἀδελφοί καί πατέρες μας σφάλλωσι, δηλ. σφάλλωσι θεολογικά, θά προσπαθοῦμε με τά ἐλάχιστα δεδομένα μας, νά τό καταγράφουμεν ἀποδεικτικά καί κριτικά ὥστε νά συνεχίσουμε νά συμπροβληματιζώμεθα ἐντός καί ἐκτός τοῦ Κυβερνοχώρου.

    Στην παρούσα φάση, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Γόρτυνος, ὁ μητροπολίτης κ. Ἰερεμίας σφάλλει θεολογικῶς καί εὐελπιστῶ ἵνα μή γίνεται ἐξ ἰδιοτέλειας καί τινῶν σκοπιμοτήτων. Εἶναι τοῖς πάσιν φανερόν, ὅτι ἐνίοτε τό συνἘπισκοπικόν «Φιλάδελφον» καταντάει καί στυγνῆ κακοδοξία καί ὑποκρισία (ὅταν μάλλιστα ὑφίσταντο καί φοβερά ἀποδεικτικά ντοκουμέντα) ἐνώποιον Θεοῦ καί ἀνθρώπου....

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ: Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΥΠΟΣΚΑΠΤΕΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΝ ΑΓΩΝΑ http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/01/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητοι εν Χριστω αδελφοι του ιστολογιου και πνευματικα τεκνα Αξιου πνευματικου πατρος, Χρονια Πολλα εν Χριστω Ιησου.
    Σας ευχαριστουμε για την αληθη ενημερωση και τη σωστη θεση που εχετε στα θεματα της πιστεως.
    Ο πατερας σας ειναι στην καρδια μας, επειδη αγωνιζεται για την Αγια μας πιστη. Οσοι αγωνιζονται για την Μια, Αγια, Καθολοκη Ορθοδοξη Εκκλησια μας, διωκονται απο ολους που, οπως, επεσημανε ο μητροπολιτης Γορτυνης, κυριαρχουνται απο τα παθη τους. Μαλλον το ελεγε για τον εαυτο του. Γιατι δεν μπορει να εξηγηθει αλλιως η σταση του. Σημερα θελει να ειναι ομολογητης, λεει, αλλα χτες στιγματιζε, χαρακτηριζε, ταμπελοποιουσε τους πραγματικους ομολογητες της πιστεως. Ας προσεξει λιγο, τον παρακαλω. Δυο καρπουζια σε μια μασχαλη δεν χωρανε. Καποιος πρεπει να του πει οτι εναν Ορθοδοξο Ιεραρχη πρεπει να τον χαρακτηριζει η μεγαλη αρετη της ανδρειας, για να ειναι ετσι πραγματικα " Εις τυπον και τοπον Χριστου".
    Πατερα Νικολαε, σου ευχομαι να τιμησεις μεχρι τελους το Αγιο Ρασο που ο Κυριος σου εβαλε. Σε ακολουθουμε. Χ. Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμένα προσωπικά ο Π.Ιερεμίας,ο Γόρτυνοςπριν 13 χρόνια περίπου λίγο πριν γίνει επίσκοπος μου είπε ότι το 666 μπορει(σε μερικά κείμενα μου είπε) να είναι και 616 και ότι όποιος και να είναι ο αριθμός αν η Σύνοδος δώσει το ΟΚ εμείς πρέπει να το πάρουμε.Πρέπει να κάνουμε υπακοή στην εκκλησία.Εγώ του είπα αυτό το χωρίο της Καινής Διαθήκης που λέει "ακόμη και άγγελος αν έρθει και ευαγγελισθεί διαφορετικα απ'ότι σας παραδώσαμε,ανάθεμα έστω" και ο π.Ιεραμίας δεν είχε τι να απαντήσει και μου είπε πάλι ότι πρέπει να κάνουμε υπακοή στην εκκλησία.
    Από τότε δεν του έχω εμπιστοσύνη και δυσφορούσα που πολλά καλά ιστολόγια,μαζί και το δικό σας αναίβαζαν συνέχεια καίμενά του.Δεν έγρα ψα όμως ποτέ αυτά που σας γράφω τώρα.Τώρα το κάνω γιατί αισθάνομαι ότι είρθε ο καιρός να μαθευτεί και αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απο τα μεχρι τωρω δημοσιευθεντα, μπορει κανεις να βγαλει τα συμπερασματα του. Ποιος ομως θα δειξει ''ανωτεροτητα'' ωστε να σταματησει αυτος ο κυκλος της αντιπαραθεσης, που μονο τον κοινο εχθρο εξυπηρετει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όταν ο Άγιος Νικόλαος χαστούκισε τον Άρειο δεν είχε αγάπη,δεν είχε ταπείνωση αλλά τί οργή και κακία;Ο ίδιος ο Χριστός όταν πήρε μαστίγιο και έδιωξε τους εμπόρους από τον ναό του Θεού είχε μέσα του οργή με κακία;Ασφαλώς όχι.Είχανε μέσα τους ιερά αγανάκτηση και οργή δικαίου όπως την χαρακτηρίζει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης,την οποία όλοι μας πρέπει να έχουμε σε θέματα πίστεως γιατί δεν έχει μέσα της την κακία αλλά την αγάπη για την ορθοδοξία.Όσο για τα όρια αυτού του αγώνος επειδή αναφερθήκατε στην αποτείχιση, ο σύγχρονος πατήρ Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αναλύει την ορθή αποτείχιση,τον οικουμενισμό αλλά και τον ακραίο ζηλωτισμό.Αν θεωρείτε και αυτόν λάθος όπως τον πατέρα Νικόλαο Μανώλη λυπούμαι πολύ γιατί ο πατήρ Επιφάνιος είχε οσιακό τέλος και είναι και αυτός σύχρονος Άγιος στον οποίο κάνουμε παράκληση.Μενέλαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα πάντα μπορεί να διακινδυνεύσει ένας επίσκοπος, εκτός από τον θρόνο του. Κορόιδο είναι, αυτό που πέτυχε με τόσους αγώνες, να το πετάξει για μια ομολογία πίστεως. Αδελφοί πιστεύω οτι παρήλθαν οι εποχές των κανόνων και των νόμων. Βαδίζουμε προς ένα Χριστιανισμό αποστεωμένο και απονευρωμένο. Έναν Χριστιανισμό καθαρά Προτεσταντικής μορφής αναμεμιγμένο με τα μυστήρια της Εκκλησίας. Εξομολογούμαστε, κοινωνούμε, προσευχόμαστε, χωρίς να γνωρίζουμε την πίστη μας ή απλά αποδεχόμαστε τα δυο δόγματα, το Χριστολογικό και το Τριαδολογικό και αυτό είναι αρκετό. Για πολλούς Δεσποτάδες οι κανόνες της Εκκλησίας αφορούσαν μια άλλη εποχή και ήταν αναγκαίοι για τότε. Σήμερα δεν εξυπηρετούν απολύτως τίποτα, για ένα και μόνο λόγο: Γιατί απλούστατα ο λαός δεν ενδιαφέρεται ούτε για Εκκλησία ούτε για Χριστό, και προκειμένου να τους κρατήσουμε στην Εκκλησία κατεβάζουμε τον πήχυ της πίστεως και αναμειγνύουμε την πίστη με εκδηλώσεις κοινωνικές, πολιτιστικές, ποδοσφαιρικές, και άλλου είδους νομίζοντας οτι έτσι θα πλησιάσει η Εκκλησία τον κόσμο. Αυτό είναι το μοτίβο που πλασάρουν οι περισσότερες μητροπόλεις. Αν αυτό θέλει ο Χριστός τότε ``πάω πάσο``. Αλλά νομίζω οτι έτσι οδηγούμεθα στον Χριστιανισμό που προανέφερα. Μπορεί λείψανα να πηγαινοέρχονται, εικόνες να μετακινούνται από μητρόπολη σε μητρόπολη, μπορεί να γίνονται τέτοιου είδους ``Εκκλησιαστικές φιέστες`` αλλά έχω την εντύπωση οτι μάλλον αλλάζει η ουσία της πίστεως αφού πλέον ο κόσμος ακολουθεί τους κληρικούς από φόβο προς το Θείο παρά από ουσιαστική πίστη. Και αυτό βολεύει τους πάντες και τον κόσμο και τους κληρικούς. Προπάντων δε τους Δεσποτάδες για πολλούς και διαφόρους λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απολύτως! Όταν ο πιστός λέει Εκκλησία εννοεί τα 4 ντουβάρια. Έτσι η αποτειχιση φαντάζει αδιανόητη! Η Εκκλησία όμως είμαστε εμείς, κλήρος και λαός, που φρονουμε και ζούμε ορθόδοξα! Οι υπόλοιποι βγαίνουν μόνοι τους εκτός της μάνδρας...
      Κ. Μ.

      Διαγραφή
  10. Ὅπως βλέπουμε, μετὰ τὴν ἐν Κρήτῃ Συνάντησι κορυφῆς τῶν κορυφαίων Οἰκουμενιστῶν τὰ πράγματα ξεκαθαρίζουν περισσότερο. Ἂς ἀφήσουμε γιὰ τὴν ὥρα τοῦς Οἰκουμενιστές. Τώρα, βλέποντας τὴν στάσι τοῦ Γόρτυνος, διακρίνονται καλύτερα ποιοὶ εἶναι οἱ συνεπεῖς Ἀντιοικουμενιστὲς Ὀρθόδοξοι. Εὐχόμεθα νὰ μὴ ἀδικοῦμε κανένα μὲ τὴν εκτίμησί μας αὐτή. Ὑπ’ ὄψιν, ἐπίσης, ὅτι κατὰ δήλωσι τοῦ πατρὸς Θεοδώρου Ζήση, ὁ Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ «ἔκανε πίσω»...

    Χαίρομαι γιὰ τὸ ἰστολόγιό σας ποὺ πολεμᾶ καὶ τὴν ἐκκοσμίκευσι, τὸν μέγιστο εχθρὸ τῆς Ἐκκλησίας μας μαζὶ μὲ τὸν Οἰκουμενισμό. Ἡ πολὺ λίγη προσευχή, προσοχή, νηστεία, ἄσκησι, ἀρετὴ ἡμῶν, ἡ ἐνασχόλησί μας μὲ πολλὰ κοσμικὰ πράγματα, ἡ ἐσωτερικὴ καὶ ἐξωτερική μας "περιβολή" (π.χ., ποὺ νὰ βρῆς σήμερα, ὅπως ἔβλεπες παλαιά, γυναίκα μὲ γυναικεία περιβολή, μὲ μανδήλα, ἥσυχη, ὑπάκουη στὸν ἄνδρα, ἀκαλλώπιστη – ποῦ νὰ βρῆς ἄνδρα ταπεινὸ, προσευχόμενο, ἐγκρατῆ, φίλο τῆς ἡσυχίας, μακρὰν τῶν θορύβων τοῦ κόσμου τοῦτου;). Ἔγραφε κάπου ὁ πατὴρ Σεραφεὶμ Ρόουζ (ποὺ μᾶς τὰ ὑπενθυμίζει ὁ ἁδελφὸς κ. Τσακίρογλου, σὲ πρόσφατο ἄρθρο του, γιὰ τὸν ὁποῖο θέλουμε νὰ πιστεύουμε ὅτι δὲν θεωρεῖ ἑαυτὸν καὶ τοὺς σὺν αὐτῷ ὡς τοὺς μόνους διακριτικοὺς ὁμολογητὲς τῆς σήμερον. Ταπεινούμενοι, ὅλοι μας, συντόμως θὰ βρεθοῦμε ἐπὶ τὸ αὐτό. Γνησίως ταπεινούμενοι) : «Ἡ ἱστορία τοῦ 20ου αἰῶνα μᾶς ἔχει ἤδη φανερώσει ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ περιμένουμε πολλὰ ἀπὸ τὸν «ἐκκλησιαστικὸ ὀργανισμό». Ἐκεῖ ἐκτὸς ἀπὸ τὶς αἱρέσεις ὑπάρχει ἔντονη ἐκκοσμίκευση». Καὶ προβλέπει διαισθητικῶς, ἂν ὄχι προφητεύει: «ἡ καλύτερη ἐλπίδα γιὰ τὴν διατήρηση τῆς ἀληθινῆς Ὀρθοδοξίας στὰ προσεχῆ χρόνια θὰ ὑπάρξει σὲ τέτοιες μικρὲς συναθροίσεις πιστῶν, ὅσον τὸ δυνατὸν ἑνὸς νοῦ καὶ μιᾶς ψυχῆς». Ἄρα, οἱ ἀποτειχίσεις ἀπὸ τὴν Οἰκουμενιστικὴ-ἐκκοσμικευμένη Ἱεραρχία καὶ καὶ τοὺς κοινωνούντας μετ’ αὐτῆς εἶναι καὶ θὰ εἶναι λογικὲς καὶ ἀναγκαῖες. Γιὰ νὰ παραμείνῃ τὸ ὀρθόδοξο λεῖμμα, γιὰ νὰ ὑπάρχῃ ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Καὶ ὅσο θὰ πλησιάζουμε στὰ χρόνια τοῦ Ἀντιχρίστου θὰ ἰσχύῃ ἀκόμη περισσότερο αὐτὸ ποὺ προφητεύει ὁ ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος: «Παντοῦ θὰ εἶναι ἀκουστὸ τὸ ὄνομα Χριστιανός. Παντοῦ θὰ ὑπάρχουν Ναοὶ καὶ ἱερὲς Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ ὅλα αὐτὰ θὰ εἶναι μόνον στὴν ἐπιφάνεια. Ἐντὸς αὐτῶν θὰ ὑπάρχη τελεία ἀποστασία. Στὸ ἔδαφος αὐτὸ θὰ γεννηθῆ καὶ θὰ αὐξηθῆ ὁ Ἀντίχριστος, μὲ τὸ πνεῦμα τῆς ἐπιφανειακότητος, χωρὶς τὴν οὐσία τοῦ πράγματος». Μήπως οἱ θιασῶται τῆς μὴ ἀποτειχίσεως καὶ τότε θὰ μᾶς λένε «νὰ παραμείνουμε στὴν Ἐκκλησία»;

    Υ.Γ. Παρακαλῶ, ἐὰν εἶναι εὐλογημένο, μήπως δὲν εἶναι καλὸ νὰ ἐξυψώνετε τὸν πατέρα Νικόλαο Μανώλη (διότι μᾶλλον ζημία τοῦ προκαλεῖτε); Προστατεύστε τον γιὰ νὰ διατηρῆται ταπεινός. Ἀκολουθοῦν πιὸ δύσκολες ἡμέρες... Καλὴ μετάνοια σὲ ὅλους μας.

    Β.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τον εξυψώνουμε , τα πρόσωπα απο μονα τους εχουν το ειδικό τους βάρος.

      Διαγραφή
    2. Υπέροχη τοποθέτηση. Σ.Τ.

      Διαγραφή
    3. Ο πάτερ Νικόλαος δεν έχει ανάγκη από προστασία τρίτων
      30 χρόνια πρωτοπαλίκαρο του Γέροντα Αγάθωνα έμαθε να πατάει και να μην παρασύρεται
      Αυτό αποδεικνύεται σε κάθε του ομιλία που φαίνεται η απλότητά του, σε κάθε έλεγχο που κάνει απο ιερή αγανάκτηση, η έλλειψη εμπάθειας και ο πόνος για τον ελεγχόμενο

      Διαγραφή
  11. Το ιστολόγιο Κατάνυξις μέχρι τώρα ανέβαζε τον άγιο Γορτυνίας και τώρα τον κατηγορεί, κοιτάτε το δέντρο και όχι το δάσος. Πάτερ Νικόλαε άρχοντα κριτή της Οικουμένης, ευλόγησον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσυ κοιτα τα δακτυλα σου γιατι πληκτρολογείς μόνο και μόνο για να την πεις και και να προωθήσεις τον οικουμενισμό,
      Κάνε και καμιά προσευχή όπως είπε ο Γόρτυνος.

      Διαγραφή
    2. Μακάρι να βρισκόντουσταν κι άλλοι να ελέγχουν . Αχ γέροντά μας , φίλε του Αγίου Βασιλείου καόλων των πατέρων σπουδαίο έργο προσφέρεις στην εκκλήσία !

      Διαγραφή
  12. Πολύ καλά τα λέει ο σεβασμιότατος, έτσι ακριβώς είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας έπεισες! Θεολογικοτατη τοποθέτηση
      ΒΒ

      Διαγραφή
    2. Προσευχήσου αγαπητε έτσι είπε ο Σεβασμιότατος , τι σουλατσαρεις στο διαδίκτυο και σχολιάζεις;

      Διαγραφή
    3. Βαλμένος είσαι; Απαράδεκτος ο σεβασμιώτατος.

      Διαγραφή
  13. Το "τέρας" του ακραίου ζηλωτισμου που τόσα χρόνια ταΐζετε σεβασμιότατε, εσείς και κάποιοι άλλοι επίσκοποι, ήρθε η ώρα να σας "δαγκώσει".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το σταματάς το παραμύθι;
      Το τέρας του ζηλωτισμού΄.....ΑΝΟΗΤΕ!!!!!!!!!!!!!!!!
      Το ΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ δεν το βλέπεις; ή είσαι και συ απο τους καλοαναθρεμένους του;
      O Γόρτυνος δίδασκε και νουθετούσε το ποίμνιο του κατά ΧΡΙΣΤΟΝ,έτσι ακριβώς όπως πρέπει να κάνει ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ. Γι' αυτό και τον καμαρώναμε.
      Τώρα τι έπαθε και άλλαξε! Μάλλον θα φταίνε οι κακές συναναστροφές!
      Για πες μας τώρα και κάτι άλλο.
      Ποίοι παρεβρίσκονταν εντός του Ναού στην Πρωτοχρονιάτικη Δοξολογία μετά του Μακαριωτάτου;
      Καταπατώνται διαρκως οι ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Ή ΟΧΙ;
      ΚΟΛΛΑΤΕ ΤΗΝ ΤΑΜΠΕΛΑ ΤΟΥ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΌΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ν'ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ!
      Αλλά ότι και αν πείτε,ότι και αν κάνετε οι φάτσες σας,φανερώνουν ποιανού ακόλουθοι είστε.
      ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ πάντως ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ.

      Διαγραφή
  14. Μα είχα την εντύπωση, ότι ο κ. Ιρεμίας ήταν σούπερ Επίσκοπος!
    Πω, πω! Πως αλλάζουν οι καιροί!!! Και ακόμη δεν ήρθαν τα χειρότερα!
    Πάντως δεν οίδα έναν σύγχρονο Ορθόδοξο Επίσκοπο να πεθαίνει στην εξορία.
    Όλοι τους εξισορροπιστές είναι;
    Αδελφέ πατήρ Νικόλαε κουράγιο! Στεφάνια παίρνεις.
    Ου γαρ οίδασι τι ποιούσιν.Ο Άγιος Νικόλαος να σε ενισχύει.
    Σου ευχόμαστε καλή χρονιά,η οποία απ΄ότι φαίνεται θα είναι γεμάτη από
    αντιαιρετικούς αγώνες και ομολογία πίστεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χειρουργός ιατρός Σεβασμιώτατε. Όχι χειρούργος (κατά το πανούργος και ραδιούργος)!!!! ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ. ΕΙΜΑΙ ΣΑΦΩΣ ΑΜΑΡΤΩΛΗ, ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΜΕ ΔΙΔΑΞΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΜΟΥ. Ο ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ. ΟΣΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΗΣΑΝ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ, ΖΗΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ -ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΑΣ- ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ, ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΥΡΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΜΝΕΤΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΕΤΕ. 1 ΚΑΙ 1 ΚΑΝΟΥΝ 2 ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΛΙ 1 ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ "ΚΥΝΗΓΑΤΕ" ΜΕ "ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΦΙΣΜΑΤΑ" ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΘΑ ΣΑΣ ΚΥΝΗΓΗΣΕΙ ΚΙ ΕΚΕΙΝΗ ΚΑΤΑ ΠΟΔΑΣ. ΜΕΤΑΝΟΗΣΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΑΜΑ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΝ, ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΜΑΖΙ ΦΑΛΑΓΓΙ. ΤΙΜΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΡΑΣΑ ΣΑΣ ΚΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΟΜΠΩΔΗ ΛΟΓΥΔΡΙΑ! ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ! ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΒΓΕΙ ΑΠ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Είναι καθαρές και κρυστάλλινες οι εξηγήσεις που δίνει ο Μητροπολίτης Γόρτυνος στην επιστολή του.
    Χρησιμοποιεί πατερικά χωρία για να κατοχυρώση τις θέσεις του, δείχνει ταπεινό φρόνημα ζητώντας συγγνώμην για τον σκανδαλισμό του ποιμνίου από παλαιότερες απόψεις του, χρησιμοποιεί την πανεπιστημιακή μόρφωση του για να παρουσιάση παραδείγματα από την Γραφή, δείχνει τον σεβασμό του για το Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας, και δηλώνει ότι χρειάζεται ταπείνωση, ευγένεια και αγάπη για τον αντιαιρετικό διάλογο, όχι μίσος και μισαλλοδοξία.
    Οποιος διαβάζει την επιστολή του με καλή προαίρεση, (πράγμα δύσκολο για μερικούς απο το ιστολόγιο, και για μερικούς σχολιαστές), δεν μπορεί παρά να τού απευθύνη ένα μεγάλο ΕΥΓΕ για το Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό φρόνημα του !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αλλά όταν λειτουργει και μνημονεύει αιρετικούς τότε το ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα πάει περίπατο...
      Κ. Μ.

      Διαγραφή
    2. Γιατί σπευδει να απολογηθει πριν ακόμη τοποθετηθεί ο π.Νικολαος;Μόνο ταπεινωση δεν δείχνει η αντίδραση αυτή και τα λόγια των πατέρων που χρησιμοποιεί γίνονται μπούμερανγκ και γυρίζουν επάνω του

      Διαγραφή
    3. Δε μπορούμε να πούμε εύγε στον Σεβασμιώτατο γιατι ο λόγος του δεν είναι πατερικός , διότι 1) Εγινε μια ληστρική Σύνοδος , τό όφειλε να κάνει για να διαφυλα΄ξει ποίμνιο και πίστη ; ομιλούν οι πατέρες 2) Αντάυτού τί κάνει ; Διαστρέφει τους λόγους του Αγ.Ιωάννη του Χρυσοστόμου , ο οποίος στον συγκεκριμένο λόγο ομιλεί ακριβώς για τους υπερήφανους εκείνους που αχολούμενοι με τα δόγματα τα διαστρέφουν , δεν αναπαύονται στα παραδεδομένα , αλλά σκαλίζουν σκαλίζουν χωρίς να ειρηνεύουν . Ομιλεί στο συγκεκριμένο χωρίο για την αιτία της αίρεσης . Κατα την γνώμηην μου αποκλείεται να είχε διαβάσει ολόκληρο τον λόγο,κάποιος του τον σέρβιρε και τον κατάπιε αμάσητο. , 3) Και πού είναι οι καρποί της πνευματικής ζωής για την οποία ομιλεί όταν πάλι δεν μιμείται τους πατέρες που έλεγχαν κατα συνείδηση και απο αγάπη ο ένας τον άλλον και πρόκοβαν στην ορθή πίστη και στην αρετή . Όταν ο ίδιος δεν αντέχει τον έλεγχο . Δεν είναι ορθόδοξο Εκκλησιαστικο το φρόνημα του , είναι γιαλαντζί.

      Διαγραφή
  17. Δεν είναι η πρώτη "μεταμόρφωση" του αγίου Γόρτυνος!
    Ο λαός του Θεού, μετά και την πρόσφατη ατυχέστατη και προκαλούσα δεινή απογοήτευση στο ποίμνιο εγύκλιό του, δεν μπορεί να μην μνησθεί και της αποσύρσεως της υπογραφής του εν λόγω μητροπολίτου από τη γνωστή "Ομολογία Πίστεως κατά του οικουμενισμού" που έλαβε χώρα προ ετών.
    Οι προβληθείσες, τότε, δικαιολογίες κάθε άλλο παρά έπεισαν τους πιστούς.
    Μετά και τη σημερινή απευκταία εξέλιξη δύο αρχαία λόγια κεντούν τη μνήμη μας:
    "Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού" και η γνωστή ρήση του κυνικού φιλοσόφου Διογένους παραφρασμένη ως ακολούθως : "επίσκοπον ζητώ"!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μερικούς Χριστιανούς η ρήση του Διογένους πρέπει να παραφραστή ως εξής.
      "Επίσκοπον ζητώ, που να συμφωνή με αυτά που λέω εγώ !"

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω σε ποιους Χριστιανούς αναφέρεσαι. Πάντως, αυτό που ισχύει στις μέρες μας είναι ''Έπίσκοπον (αλλά και απλό παπά και λαικό) ζητώ, που να συμφωνεί με την Αγία Γραφή, την Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας''!
      Πάψτε επιτέλους ορισμένοι να συμπεριφέρεστε με τόση εθελοτυφλία! Έλεος πια!

      Διαγραφή
    3. Προς 6:45, αυτό που γράψατε δεν συνιστά απάντηση φυσικά!
      Προφανώς επί της ουσίας δεν έχετε να απαντήσετε.
      Λ.Ν.

      Διαγραφή
  18. Θ.Ζ. Το σχόλιο του Ιστολογίου "...Δεν επιδεικνύει ο Σεβασμιότατος, ούτε τη στοιχειώδη ψυχραιμία και υπομονή, ώστε να ακούσει τις (θεολογικές και πατερικές) θέσεις του πατρός Νικολάου και σπεύδει να προκαταλάβει τον πιστό λαό Του Θεού. Βιάζεται και χαρακτηρίζει την πολύ σύντομη δήλωση του πατρός Νικολάου ως κείμενο!!! Γράφει στον υπότιτλο της μητροπολιτικής επιστολής: “Μέ ἀφορμή τό κατ᾽ ἐμοῦ κείμενο τοῦ Πρωτ. Νικολάου Μανώλη”. Είναι προφανές πως ο Σεβασμιότατος, ευρίσκεται σε πανικό και ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος. Τι φοβάται;
    Η στοιχειώδης ευγένεια που ευαγγελίζεται για τον έλεγχο των αιρετικών, ο επιστημονικός διάλογος, ακόμη και η διαφωνία, σε θεολογικό επίπεδο, δεν του επιβάλει πρώτα να ακούσει την άλλη πλευρά;", είναι εύστοχο και ορθό. Ο Σεβ. κ. Ιερεμίας επειδή είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου της Π. Διαθήκης, έπρεπε να ενθυμηθεί και να εφαρμόσει στην πράξη τον θεόπνευστο λόγο που υπάρχει στο Παρ.18:13. "ος αποκρίνεται λόγον πριν ακούσαι, αφροσύνη αυτώ εστι και όνειδος(Ο').Παραθέτω και από το Εβρ.Μετ. Ν.Βάμβα "Το να αποκρίνεται τις πριν ακούση, είναι εις αυτόν αφροσύνη και όνειδος". Οι αναγνώστες του ιστολογίου θα κρίνουν εάν έχουν εφαρμογή ή όχι στο πρόσωπό του, όσα αναφέρονται στο θεόπνευστο αυτό εδάφιο. Έπρεπε πρώτα να κάνει την κριτική του ο π. Μανώλης και μετά να απαντήσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Όταν καίγεται το σπίτι μας άγιε Γορτυνος δεν ποτιζουμε τα λουλούδια Αγωνιζομαστε Πολύ σωστά είπατε ότι η αγωνιστικοτητα είναι χάρισμα αλλά δεν δίνετε σε όλους βλέπουμε αυτό το χάρισμα στον πατέρα Νικόλαο Μανώλη Αγωνίζεται με όλους τους κινδύνους με κάθε προσωπικό κόστος για την Ορθόδοξη πίστη και μόνο, γιατί εκεί βρίσκεται η σωτηρία του ποιμνιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γιατί σας ενοχλούν τα αρνητικά σχόλια του λαού κ Ιερεμια; Μήπως εσείς λογομαχειτε προς καταστροφή των ακουοντων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν μας είπες άγιε ποιμεναρχη μας ο Πατριαρχης Βαρθολομαιος κάνει αγώνα κατά των αιρεσεων και τον εμποδιζουν οι "σούπερ χριστιανοί"; Όπως πχ ο πατήρ Νικόλαος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τι ενόχλησε επιτέλους το Δεσπότη και εβαλε απέναντι του τους αγωνιστές; Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου και ας είναι και Ιεράρχης.Χθες με τον αντιαιρετικό αγώνα, ενάντια στις επαίσχυντες αποφάσεις της Κρήτης και όλα τα παρατράγουδα με τις συμπροσευχές και τις αγαπολογίες των οικουμενιστών κ σήμερα "κολοτούμπες"Τι είδους πρακτικές είναι αυτές; Μας λυπείτε σφόδρα Σεβασμιότατε Γόρτυνος!!! Χάθηκε το ανδρείο φρόνημα!!! Λειψανδρεία έχουμε, και πρέπει να το εμπεδώσουμε, ελάχιστοι έμειναν, ως το "σταφυλαγωγημα".....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά! Ας ελπίσουμε το 2017 να είναι μια χρονιά με δημοκρατία στην Εκκλησία, με ελευθερία σκέψης, θάρρος γνώμης και την χάρη του διαλόγου.

    Βάλτε για μια ημέρα τον πάτερ νικόλαο μητροπολίτη στην μεγαλόπολη και τον πάτερ ιερεμία εφημέριο στον άγιο σπυρίδωνα στην τριανδρία: όταν θα έχει ο πάτερ νικόλαος-επίσκοπος απέναντί του τον πάτερ νικόλαο-παπά και ταυτοχρόνως ο πάτερ ιερεμίας-επίσκοπος απέναντι στον πάτερ ιερεμία-παπά, η σοβαρότητα της πρόσκρουσης θα ματαβληθεί σε αδελφικό ασπασμό!

    Μόνο ένας παράφρων θα χτυπούσε στο πρόσωπο τον εαυτό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς και αυτό αποδεικνύει ότι ο Γόρτυνος μονο αδελφός δεν είναι!
      Νομίζει αλλά δεν...

      Διαγραφή
  24. «η έκκαυσις του φανατισμού του όχλου είναι αναγκαία προς δημιουργίαν και διατήρησιν σχισμάτων και είνε αδύνατον έπειτα να επιβάλωμεν τάξιν». (Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για να κανει καποιος αντιαιρετικο αγωνα χρειαζεται να καθαρίσει την ψυχη του πρωτα. πρωταρχικό ειναι αυτό.. Τι κακό είπε ο Γορτυνος και πεσατε σαν λύκοι να τον φατε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για να γίνει κανείς επίσκοπος χρειάζεται να καθαρίσει την ψυχή του πρώτα Ο Γόρτυνος πώς έγινε επίσκοπος ,χωρίς καθαρή ψυχή ;

      Διαγραφή
    2. Καλα τα λεει ο μητροπολιτης πρεπει να καθαρισει την ψυχη του πρωτα. Σωστα.
      Ποιος ομως ρε φιλε μπορει να ισχυριστει οτι εχει καθαρισει την ψυχη του ; Οτι ειναι δηλ. αγιος ;
      Oλοι δεν εχουμε παθη κ αμαρτιες ; Eιναι κανεις αναμαρτητος ;
      Αν το παμε ετσι τοτε ποτε δεν θα γινονταν αντιαιρετικος αγωνας γιατι πολυ απλα κανενας δεν μπορει να ισχυριστει οτι εχει καθαρισει την ψυχη του. Ακομα κ οι αγιοι δεν λεγαν οτι εχουν καθαρισει την ψυχη τους. Αν καποιος το πει αυτο κινδυνευει να πεσει σε υπερηφανεια...
      Στους αγωνες αδερφε,ο καθενας με τα λαθη του κ τις αδυναμιες του προσφερει οτι μπορει. Οπως και στον πολεμο. Ολοι πρεπει να πολεμανε δυνατοι,αδυνατοι,κουτσοι,στραβοι ο καθενας προσφερει οτι μπορει.
      Τα υπολοιπα ειναι παρα πολυ εκ του πονηρου. Απλα.

      Διαγραφή
    3. Πως κανείς θα καθαρίσει την ψυχή του για πες μας;
      Κάνοντας υπακοή; Σε ποιούς ;Σ'αυτούς που δυστυχώς καταπατούν τους Ιερούς Κανόνες;
      Δεν βλέπεις τι γίνεται;Tόσο καιρό υπάρχει έντονη διαμαρτυρία των πιστών γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο και οι δεσποτάδες όχι δεν κάνουν πίσω αλλά συνεχίζουν ακάθεκτοι.Ένας δεν υπάρχει που να έχει το σθένος να σταθεί στο υψος των περιστάσεων!. Ν'ακολουθησει ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ,ΤΟΥΣ ΣΠΟΣΤΟΛΟΥΣ,ΤΟΥΣ ΠΑΤΈΡΕΣ και όχι τον Βαρθολομαίο και όλη αυτή την παλιοφάρα.
      Ο Γόρτυνος εεε! μας απογοήτευσε τι να κάνουμε.
      Μακάρι να τον φωτίσει ο Θεός.

      Διαγραφή
    4. Μοίρασε ένα φυλλάδιο με τον τίτλο που βλέπεις.....απερισκεπτα Είναι λίγο για έναν ιεράρχη;

      Διαγραφή
    5. Ο Γόρτυνος αυτοαποκαλείται άγιος σε πνευματικά του παιδια
      Θεωρεί ότι τερμάτισε προφανώς
      Γιαυτό και οι τόσο εωσφορικες αντιδράσεις του κατά καιρούς
      Τον έχει πιασει ο διάβολος από τις ακαδημαϊκές του γνώσεις και τον χοροπηδάει γύρω γύρω
      Έτσι εξηγούνται και οι "ευλογημένες του τούμπες"
      Πολλές αντιοικουμενιστικές θεωρίες, αλλά λαγός στην πράξη
      Αλήθεια γέροντα έχει να σφραγίζει τις πραξεις του, ή έφτασε σε τέτοια μέτρα αγιότητος που ούτε αυτό το έχει ανάγκη;

      Διαγραφή
  26. Ενοχές πολλές και τύψεις συνειδήσεως στα λόγια του κ.Ιερεμία,συνάμα και αδυναμία επιχειρηματολογίας.
    Κ.Ιερεμία ΕΠΕΣΕ...ΕΠΕΣΕ...ΒΑΒΥΛΩΝ η μεγάλη πάνω στην οποία εκάθισαν εδώ και χρόνια οι επίσκοποι,οι αρχιεπίσκοποι και οι πατριαρχαίοι...Δεν βλέπετε ότι τα "ζωντόβολα",τα "ντουβάρια" ο λαουτζίκος ξύπνησε και κράζει;Το δηλητήριο της αποκοιμήσεως που τον ποτίζατε τόσα χρόνια με την αλαζονεία σας, έφερε τους καρπούς του...
    Ξυπνήσανε οι δούλοι σας και γίναν πάλι δούλοι του Μοναδικού και Τίμιου Αρχιερέως Χριστού...του Αληθινού Διάδοχου του θρόνου.Ενοχλείστε για την κριτική;Αν ήσασταν ταπεινός θα χαιρόσασταν για όσα ακούτε και θα λέγατε τέτοιος είμαι και χειρότερος κατά την συνήθεια την Αγίων δούλων του Χριστού.Το δεσποτικό σας πνεύμα ερεθίζεται γιατί νομίζετε ότι είστε αυθεντία και εσείς και οι συνάδελφοι σας επίσκοποι και δεν δέχεστε ουδεμία υποψία κριτικής μέσα στην αυτοκρατορική αυλή σας....
    Με όλα όσα γράφετε δυστυχώς μας θυμίζετε παιδάκι που το μάλωσαν και διαμαρτύρεται.
    ΓΙΑΤΙ Κ.ΙΕΡΕΜΙΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΗΦΑΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ, ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, βαρθολομαίο ΤΟΝ ΑΡΧΙΠΕΙΡΑΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;ΤΟΛΜΑΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ;ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΑΣ.ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΣΕ ΑΝΤΡΑ Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΝΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ, βαρθολομαίο ΤΟΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ....
    ΕΙΣΑΣΤΕ ΟΛΙΓΟΝ ΕΛΛΙΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΤΕ....ΑΠΟΣΥΡΘΗΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΜΑΥΡΩΣΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ !!!
    Υφαντής Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Για τον αρχιεπίσκοπο και κάποιους δεσποτάδες που ποτέ δεν είχαμε ακούσει την φωνούλα τους, στους οποίους ταιριάζει απόλυτα "οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός" (Αποκ. 3,15), ΔΕΝ θα σχολιάσουμε.
    Αντιλαμβανόμαστε τώρα γιατί "ξύπνησαν" αυτοί που τόσες δεκαετίες παρίσταναν τους δεσποτάδες.


    Αντιλαμβανόμαστε επίσης γιατί παρίσταναν για 1-2 μήνες ότι τάχα διαμαρτυρόταν για τα θρησκευτικά: για να ασχολείται ο κόσμος με αυτό το θέμα, να ασχοληθούν μόνον με αυτό στην Σύνοδο (της Ιεραρχίας) του Οκτωβρίου, να στραφεί η οργή του πιστού λαού στην αριστερή κυβέρνηση και να αποφύγουν το επίμαχο θέμα της ψευδοσυνόδου της Κρήτης.
    Στο τέλος του βίντεο αναγγέλλεται η ομιλία του μητροπολίτη Πειραιώς για "τα Θρησκευτικά"!
    Κουτοί δεν είμαστε "Άγιε" Πειραιώς.


    Όσο για τον μητροπολίτη Γόρτυνος, υπάρξει μια σοφή παροιμία, την οποία έχουμε δει πολλές φορές να επαληθεύεται :
    "ΑΠΑΞ ΠΡΟΔΟΤΗΣ, ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΔΟΤΗΣ".

    Ήταν αυτός που απέσυρε την υπογραφή του από την Ομολογία Πίστεως και ορκιζόταν δημόσια στον Βαρθολομαίο ότι θα του είναι "πρόθυμον εἰς τά κελεύσματά Σας μέχρι θυσίας".




    "Στό κείμενό μου αὐτό ζητῶ συγγνώμη ἀπό τόν Πατριάρχη μας γιά τήν πικρία πού τοῦ ἐπροξένησα, ἐξηγῶ ὅτι ὑπέγραψα τό κείμενο νομίσας ὅτι θά ὑπογραφεῖ ἀπό πολλούς Ἱεράρχες καί ὄχι μόνο ἀπό τρεῖς".
    Καμαρώστε σθένος!!! Το υπέγραψε λέει επειδή νόμιζε ότι θα το υπογράψουν και άλλοι!
    Και μετά αυτοί οι δεσποτάδες μας ζητάνε να τους έχουμε εμπιστοσύνη!



    Για όσους δεν γνωρίζετε για την κολοτούμπα του μητροπολίτη Γόρτυνος, διαβάστε εδώ: http://opaidagogos.blogspot.gr/2015/12/blog-post_29.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Οι αποσχιστές "λυσσάξανε" μετά το "άδειασμα" από τον Γόρτυνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη φαντασία σου βλέπεις το "άδειασμα" 1:18!

      Διαγραφή
  29. Τί έγινε άγιε Γόρτυνος;;; 1 κουβέντα είπε ό π. Νικόλαος Μανώλης,100 λέτε εσείς.Κατάκριση ήταν αυτό που είπε εκείνος, εσείς δεν πέφτετε σε κατάκριση έτσι όπως εκφράζεστε;;;Τί θα πεί "όλο με τον πάπα θά ασχολούμαστε;" Οταν υπάρχουν συνεχείς μάχες σε έναν πόλεμο, έχετε δεί ποτέ τους στρατιώτες να λένε "όλο με τον πόλεμο θα ασχολούμαστε;" Είναι λογική ορθόδοξου ποιμενάρχη αυτή;; Ειλικρινά κρίμα Σεβασμιώτατε, γιατί υπήρξατε καθηγητής μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΥΓΕ στο Δημήτρη Αναστασιάδη!
      Λ.Ν.

      Διαγραφή
  30. Οι γνωρίζοντες αγγλικά θα μπορούσαν να δουν την επιστολή Ιεραμία μεσα από το πρίσμα την νέας "επιστήμης" της AGNOTOLOGY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. "Στό κείμενό μου αὐτό ζητῶ συγγνώμη ἀπό τόν Πατριάρχη μας γιά τήν πικρία πού τοῦ ἐπροξένησα, ἐξηγῶ ὅτι ὑπέγραψα τό κείμενο νομίσας ὅτι θά ὑπογραφεῖ ἀπό πολλούς Ἱεράρχες καί ὄχι μόνο ἀπό τρεῖς".


    Το προηγούμενο κείμενο, μέσα στα διπλά εισαγωγικά, δεν το γνώριζα, το πληροφορούμαι μόνο τώρα.

    Τι σημασία έχει, εάν το κείμενο το υπέγραψαν μόνο τρείς Ιεράρχες;
    Θα μπορούσε να το υπογράψει και ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ (συνολικά) Ιεράρχης.

    Η ΑΛΗΘΕΙΑ, από ΜΟΝΗ ΤΗΣ, έχει την απόλυτη πλειοψηφία. Πρέπει όμως η συνείδηση αυτού που υπογράφει το κείμενο, να δίνει την πλήρη δική της συναίνεση (η συνείδηση να συμφωνεί πλήρως) σε όσα γράφονται στο κείμενο.

    Ο Μητροπολίτης λέγει ότι στενοχώρησε τον Πατριάρχη. Το ότι ο Πατριάρχη σκανδαλίζει (και συνεπώς στενοχωρεί) επίμονα και παρατεταμένα τον παγκόσμιο Ορθόδοξο λαό, διότι καταπατά συστηματικά και προμελετημένα τους Ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτό δεν μετρά σε τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Χαίρομαι που μέσα στο ιστολόγιο υπάρχουν φωνές που διαφωνούν και το εκφράζουν. Όπως στρώνεις κοιμάσαι. Εκτιμώ πολύ τον π. Νικόλαο Μανώλη αλλά τα τελευταία χρόνια δυστυχώς διαφωνώ με την στάση του. Προβλέπω σύντομα όμως αποπομπή του από το σώμα της Εκκλησίας. Είθε η ευχή του γερο - Αγάθωνα να τον προστατεύσει. Τα κίνητρα του είναι αγαθά πιθανόν αλλά η στάση του προκλητική στο έπακρο. Ταπεινά ζητώ την ευχή του π. Νικολάου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχουν "φωνές που διαφωνούν και το εκφράζουν"...ΕΝΑΣ εισαι και εχεις παρει σβαρνα τις αναρτησεις! Κάνε και κανένα κομποσχοίνι! Όπως βλέπεις, είμαστε πολλοί και θα κουραστείς ν'απαντάς σε όλους και για όλα!

      Διαγραφή
    2. Εσωτερική κατά Θεόν παμθρορμηση 7:46

      Διαγραφή
  33. Όπως η Πολιτεία, έτσι και η Εκκλησία στρώνει το χαλί για τον Αντίχριστο.
    Όπως μετατράπηκε το «ΟΧΙ» του δημοψηφίσματος σε «ΝΑΙ» χωρίς την έγκριση του λαού, έτσι αλλοιώθηκε και η απόφαση της Ιεραρχίας του περασμένου Μαΐου χωρίς την έγκρισή της.
    Επίσης, και στις δύο περιπτώσεις προσπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα λέγοντας ότι «δέχθηκαν πιέσεις».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ας γνωρίζουν όλοι, όσοι δεν το γνωρίζουν ήδη, ότι:

    Ο Οικουμενισμός γεννήθηκε και προωθείται από τον σκληρό πυρήνα του διεθνούς Σιωνισμού.
    Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ σκοπός τον οποίο υπηρετεί ο Οικουμενισμός, είναι να προετοιμάσει με διαδοχικά βήματα την διεθνή κοινότητα, για να δεχτεί αυτή τον μελλοντικό επερχόμενο άνθρωπο Αντίχριστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ο Βαρθολομαῖος, ἐπισκεπτόμενος τὸ Ἅγιον Ὄρος, ἀπὸ τὴν ἱ. μονὴ Καρακάλλου, ὅπου εὑρίσκετο ἀπὸ τὸ πρωί, ἀνεχώρησε γιὰ τὴν γειτονικὴ ἱ. μονὴ Φιλοθέου. Ἔφερε μαζί του καὶ τμῆμα ἱεροῦ λειψάνου τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, τὸ ὁποῖο ἐδώρισε στὴ μονὴ Φιλοθέου, ἀπὸ τὴν ὁποία ὡς γνωστὸν προέρχεται ὁ ἅγιος Κοσμᾶς.
    Μετὰ τὴν τελετὴ τῆς ὑποδοχῆς, τὶς προσφωνήσεις καὶ ἀντιφωνήσεις, ὁ παναγιώτατος παρεκάθησε στὴν τράπεζα. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς τραπέζης κάποιοι ἀπὸ τοὺς πατέρας τοῦ εἶπαν, ὅτι στὴν μονὴ ζῇ κλινήρης σὲ ἡλικία 93 ἐτῶν ὁ προηγούμενος Εὐγένιος Φιλοθεΐτης, ὁ ὁποῖος ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἔχει διατελέσει ἀντιπρόσωπος τῆς μονῆς τους παρὰ τῇ Ἱερᾷ Κοινότητι. Ὁ πατριάρχης ἐξεδήλωσε ἐνδιαφέρον νὰ τὸν ἐπισκεφθῇ. Ἐξερχόμενος λοιπὸν ἀπὸ τὴν τράπεζα συνοδείᾳ μοναχῶν μετέβη στὸ κελλὶ τοῦ ἀσθενοῦντος προηγουμένου, ὁ ὁποῖος μολονότι κλινήρης ἔχει σώας τὰς φρένας καὶ διατηρεῖ τὴν ὀξύνοιά του. Μόλις ὅμως ὁ κ. Βαρθολομαῖος εἰσῆλθε στὸ κελλί, ὁ κλινήρης γέρων Εὐγένιος, πρὸς κατάπληξιν ὅλων, ἀκούστηκε νὰ τοῦ φωνάζῃ δυνατά·
    Ι.Μ.ΦΙΛΟΘΕΟΥ
    ―Τί εἶνε αὐτὰ ποὺ κάνετε καὶ συμπροσεύχεσθε μὲ τὸν πάπα; Δὲν ξέρετε ὅτι εἶνε αἱρετικὸς καὶ κακόδοξος;
    Ἦτο τόσο ἔντονο τὸ ὕφος καὶ ἡ φωνὴ τοῦ προηγουμένου Εὐγενίου, ὥστε ὁ πατριάρχης ἀναγκάστηκε ν᾿ ἀποχωρήσῃ σιωπῶν. Οἱ παρευρισκόμενοι ἔμειναν ἄναυδοι.

    πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2013/09/oikoumenismos.html#ixzz4UcMipYzF

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Οι Επίσκοποι της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πρέπει να θυμούνται συνεχώς ότι κάθονται πάνω στις Πνευματικές θέσεις των Αγίων Αποστόλων.
    Συνεπώς οι ευθύνες των Επισκόπων μπροστά στον Ορθόδοξο λαό, είναι πραγματικά τεράστιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ειμαι μελισοκομος και ορθοδοξος χριστιανος. η κηνονια του μελισιου ειναι ομια με τη κηνονια της εκλησιας. αποτελιται απο τον χορο που φιλοξενιται το μελιση την κυψελι, που στο εσοτερικοτης αποτελιται απο της κερηθρες που αποθηκευουν οι μελισες το μελι, τους καλοκερινους μηνες για να τρεφοντε τον χειμονα. οι μελισσες εχουν μια βασσιλισα που απο αυτοι περνουν ολες τοις εντολες, για της διαφορες εργασιες της καθημερινοτητας που εκμπεμπουν μαι φερομονες, πχ τορα εξο στη φυση υπαρχη αυφονο μελι βγειται να το μαζεψεται και κανουν πυστη υπακοει, αποτελιται η απικια και απο τους κυφηνες οι οπιοι ειναι χρισιμοι στη γονιμοπιοιση τους ανιξιατικους μηνες. τους υπολιπους μηνες που δεν τους χρειαζονται περνει αποφασοι ολοι η αποικια και τους σκοτονοι, για να μην σπαταλουν την τροφη χορης λογο, ενεργη ο κανονας οικονομιας τροφον . οπος προαναφεραμαι ολες οι μελισσες κανουν πιστη υπακοη στη μονακρηβη βασσιλισα. οταν η βασιλισσα καθοδηγη σοστα την αποικια. οταν αντιλιυφη η αποικια οτι η βασιλισσα δεν καθοδιγη σοστα πχ υπαρχει μελι στη φυση και δεν εκπεμπη εντολι να το σηλεξουν τοτε περνει αποφαση η αποικια για αντικατασταση της βασιλισσας ,σταματαοι να σιτιζει την παλια βασιλισσα. και σιτηζη την καινουργια βασιλισσα ετσι η παλια βασσιλισα πεθενοι απο ασιτια και ζη η καινουργια βασιλισσα. ενεργη ο κανονας επιβιοσης για να μην χαθη η αποικια ολα αυτα που γινονται εντος του μελισιου γινονται για την καλη λιτουργια. και αν δεν ενεργουσαν οι διαφοροι κανονες θα ειχαμαι την εξαφανηση του μελισσιου. ετσι και εμοις ορθοδοξοι μοναχει,μοναχες, ιεροις,αρχειερης δεσποταδες ,πατρειαρχαδες,πιστος λαος ειμασται σε καταστασοι που δεν εφαρμοζεται κανενας κανονας πια θα ειναι τα αποτελεσματα.συγνομη για την ορθογραφια δεν το κατεχο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστός αδελφέ και ας μην κατέχεις την ορθογραφία.
      Ας έλεγαν και οι δεσποτάδες το, δεν το κατέχο, στην ορθογραφία και ας σκεφτονταν όπως εσύ

      Διαγραφή
  38. Φυσικά θα ασχολούμαστε με τον πάπα και τα ψεύδη του, για να μάθουν όλοι με ποιόν θέλουν οι δικοί μας να κάνουν την πολυπόθητη για αυτούς ένωση! Ποιους ενοχλεί η ενημέρωση και η αλήθεια; ''Όταν ο λόγος είναι περί πίστεως, δεν μπορούμε να πούμε: Εγώ ποιος είμαι, δεν μου πέφτει λόγος...αλίμονο, οι λίθοι θα κραυγάσουν και εσύ θα μείνης σιωπηλός και αμέριμνος;''(Άγ. Θεοδώρου του Στουδίτου) Αυτά συμβουλεύουν οι Άγιοι Πατέρες και είναι εντολή Κυρίου να μη σιωπούμε όταν η πίστης κινδυνεύει. Και αυτή η εντολή απευθύνεται σε όλους, μορφωμένους και αμόρφωτους, κληρικούς και λαικούς, δίκαιους και αμαρτωλούς.Επίσης, ο Μέγας Βασίλειος, έλεγε πως ''το να εφησυχάζει κανείς όταν η πίστη κινδυνεύει, αυτό είναι το ίδιο με την άρνηση, το να ελέγχει όμως, είναι ομολογία ειλικρινής''. Πώς γίνεται να ισχυρίζονται το αντίθετο και να ζητούνε πτυχία και γνώσεις ειδικές για να αγωνιστεί κανείς για την πίστη του που κινδυνεύει από την παναίρεση του οικουμενισμού! Θα περιμένουμε δηλ. να αποκτήσουμε πτυχία για να αντιδράσουμε στο κατάπτυστο κείμενο της ψευδοσυνόδου της Κρήτης;;Και είναι παραπλάνηση να αναφέρονται στα λόγια των Αγίων αυτών που μίλησαν για την παπική ''Εκκλησία'' εντός εισαγωγικών, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να απορρίψουν την αυθεντικότητά της, σε αντίθεση με αυτό που έγινε σε εκείνο το θέατρο του παραλόγου!
    Αφού δεν είμαστε εχθροί και δεν είμαστε εναντίον του Χριστού, ας αφήσουμε τον π.Νικόλαο και όλους τους αντιαιρετικούς αγωνιστές να κάνουν αυτό τους επιβάλει η αγάπη τους προς την Ορθόδοξη Εκκλησία και την αλήθεια του Ευαγγελίου, προς Δόξαν Θεού πάντοτε, και παράλληλα θα γίνεται και ο αγώνας για την σωτηρία της ψυχής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Σεβασμιώτατε, αν δεν κάνω λάθος αυτό είναι το ΠΡΩΤΟ κήρυγμά σας (ή μήπως Εγκύκλιος;) για το 2017! Και, επιλέγετε να ασχοληθείτε με προσωπική επίθεση σε Ιερέα, αντί για κάτι άλλο; Και, αυτό το μακροσκελέστατο και ανούσιο κείμενο διαβάστηκε, να υποθέσω, στους Ιερούς Ναούς της Ι. Μητροπόλεώς σας;

    ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ;;;

    Με τίποτα άλλο, πιο εποικοδομητικό και ουσιώδες, που θα ποιμάνει τον λαό, δεν είχατε να ασχοληθείτε;

    Γράψατε ολόκληρο «κατεβατό» για να ξυφουλκήσετε εναντίον ενός Ιερέα, που όπως γνωρίζετε καλά, ό,τι και να πει, ό,τι και να γράψει εναντίον σας, αυτός θα απολογηθεί στις αρμόδιες εκκλησιαστικές αρχές;

    Ειλικρινά, είναι να απορεί κανείς με τι ασχολούνται (και μάλιστα ενδελεχώς!) στις Ι. Μητροπόλεις! Λέτε «να μην μιλάμε συνέχεια για τον Πάπα», αλλά εσείς καθήσατε και γράψατε ολόκληρο...μυθιστόρημα ως απάντηση σε μερικές γραμμές που ξεστόμισε «εναντίον σας» ένας Ιερέας!!!

    Τρομερά πράγματα, που μας κάνουν να καταλαβαίνουμε γιατί ο λαός στις περισσότερες Μητροπόλεις παραμένει αποίμαντος!

    Καλή Χρονιά και καλά μυαλά σε όλους μας...!

    Δ. Σωτηρόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο κύριε Σωτηρόπουλε, μπράβο και πάλι μπράβο!!!
      Ένα κήρυγμα "ΔΟΞΆΣΤΕ ΜΕ" από έναν επίσκοπο για αρχή χρονιάς που τρέμουν οι θρόνοι της Ορθοδοξίας
      Και δυστυχώς έτσι δεν παραμένει μόνο ο λαός αποίμαντος αλλά και οι ιερείς, γιατί όπως λέει κι ο λαός το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι δυστυχώς...

      Διαγραφή
  40. Κάποιος από τους Αγίους πατέρες της Εκκλησίας (δεν θυμάμαι ποιος είναι), έχει πει ότι ο (επερχόμενος) Αντίχριστος θα κυριαρχήσει (και) μέσα στην Εκκλησία του Ιησού Χριστού.

    * * *

    Οι απαράδεκτες Οικουμενιστικές ενέργειες που γίνονται μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, οπωσδήποτε δεν είναι ενθαρρυντικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Πολλά επίκαιρα και πολύ σημαντικά μηνύματα, του Αγίου Σέρβου Επισκόπου Νικολάου Βελιμίροβιτς.

    http://redskywarning.blogspot.gr/2016/12/blog-post_30.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Μπορει ο κατα τα αλλα αγωνιστης Σεβασμιωτατος Γορτυνος να μας πει που ακριβως, βιβλιο και σελιδα , αποκαλεσε τους δυτικους εκκλησια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ντροπή στον σεβασμιώτατο για αυτά πιυ κάθισε και είπε. Ντροπή του. Δεν είναι σωστά λόγια αυτά από έναν σεβασμιώτατο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Εγώ δεν κατάλαβα από που έβγαλε το συμπέρασμα ο αγιος Γόρτυνος ότι ο π.Νικόλαος δεν προσεύχεται;
    Δυστυχισμένε, ο π. Νικόλαος έδωσε αίμα για να πάρει πνεύμα!
    Λιώσαν τα γονατάκια του από τις μετάνοιες
    Μάτωσε ο λαιμός του στην ευχή
    Τσαλακώθηκε αμέτρητες φορές για να κερδίσει την ταπείνωση
    Και φυσικά όλα αυτά κάτω από το μικροσκοπιο και την επίβλεψη του αγίου Γέροντά του Αγάθωνα
    Βρήκε την ευχή στην απολυτη αγάπη για τον Γέροντά του, όπως ο αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος στον Χριστό
    Αλλά συγνώμη αυτό είναι Καινή Διαθήκη, δεν είναι Παλαιά...
    Κι εγώ δεν είμαι χειρούργος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Κι εγώ δεν καταλαβα πως εβγαλε το συμπερασμα ο Γόρτυνος οτι ο πατερ ειναι θυμωδης και οργίλος -το ξερει λεει!-ότι δεν ξερει την Αγία Γραφή, ούτε την Πατερική Παράδοση, και πως κάνει έτσι, λέει, αντιοικουμενιστικο-αντιαιρετικό αγώνα!!! Καλά κι αυτός γιατι στηριζε τον π. Νικόλαο αφού τον θεωρούσε οργίλο κι αθεολόγητο και κυρίως AYTA πίστευε για τον π. Νικόλαο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com