Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ και ο Θεός βοηθός

Ηρωική αυτοχαρκτηρίζει την πράξη του ο Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης, της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Μια πράξη που δεν είναι πρωτοφανής στην εκκλησιαστική ιστορία, αλλά και μια πράξη που ερείδεται επί Ιερών Κανόνων. Στ΄αλήθεια, θέλει ηρωισμό, να πας απέναντι στο σύστημα, το οποίο όχι για την ουσία του θέματος αλλά για το «ονόρε», θα σε εξουθενώσει. Θέλει ανδρεία, σε εποχές οικονομικής δυσπραγίας, να θέτεις τον εαυτό Σου σε κίνδυνο ξεβολέματος από το δημόσιο. Θέλει όμως και τόλμη, να λες ότι θα λειτουργώ χωρίς να μνημονεύω τον επίσκοπο αλλά και δεν θα συλλειτουργώ με τους συνεφημερίους μου.

Η οριστική απόφαση, με όσα καταγράφηκαν στην μαγνητοσκοπημένη δημοσιοποίηση του κηρύγματος του, πιθανόν όχι επ΄εκκλησίας, φαίνεται ότι ήρθε μετά την διανομή του «ήξεις αφήξεις» φυλλαδίου «προς τον Λαό», της Ιεράς Συνόδου. Αυτό μάλλον, σφράγισε την άποψη του, ότι ο Επίσκοπος αποδέχεται τα της εν Κρήτη Συνόδου και εκ τούτου δημοσιοποίησε την αποτείχιση του την ημέρα του Ευαγγελίου της κρίσεως, με τη αποδοχή της αποφάσεως του, υπό το θερμό χειροκρότημα των ακροατών.
Διακοπή μνημοσύνου είχαμε και στο παρελθόν στην Εκκλησίας της Ελλάδος από τρεις Ιεράρχες, αλλά εκείνοι ήταν Δεσποτάδες και είχαν την εξουσία τους και κάτω από αυτήν άλλους. Μάλιστα διέκοψαν το Μνημόσυνο του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, ως Ιεράρχες του Θρόνου, άχρι καιρού διοικητικώς εξαρτώμενοι από την Ελλαδική Εκκλησία, αλλά συνέχισαν να μνημονεύουν την προκαθημένη της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιερά Σύνοδο.
Βέβαια, θα μπορούσε ο εν λόγω κληρικός να ζητούσε την συνέχιση της διακονίας του σε Ιεράρχη, ο οποίος δεν υπέγραψε τις αποφάσεις της Κρήτης και όλα να ήταν μέλι γάλα. Όμως επέλεξε να χαρακτηρίσει τον επίσκοπο του ως Οικουμενιστή και να προκαλέσει παραμένοντας στην Θεσσαλονίκη. Ίσως ένας διαλλακτικός Επίσκοπος να αποδεχόταν το γεγονός και να το κρατούσε λανθάνων, εντός των ορίων της Μητροπόλεως τους. Ο παπά Νικόλας όμως, δεν αφήνει περιθώρια να μην προκληθούν αντιδράσεις στις δικές του δράσεις. Ο Θεός βοηθός.


12 σχόλια :

  1. Συνεση, Φρονηση, Γνησιο Ορθοδοξο Φρονημα, Εμπιστοσυνη στην Εκκλησια, Βαθεια Πνευματικοτητα, Ελλειψη Κενοδοξιας και Αυτοπροβολης χαρακτηριζουν τον π. Αγαθωνα, ο οποιος αν και κατεχει προβεβλημενη θεση (Ηγουμενος Αγιορειτικης Μονης), δεν διακοπτει κανενα μνημοσυνο, αλλα συνεχιζει την ταπεινη Ασκηση του, που θα τον οδηγηση, με την Χαρη του Κυριου, στη Βασιλεια των Ουρανων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μυαλό σου και μια λίρα και του μπογιατζή ο κόπανος. Τόσο ξέρεις τον γ. Αγάθωνα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος 8:41 Ρίξε μια ματιά και σε αυτό το βιντεακι και μετα μιλά για υπακοή και όλα τα άλλα,
      https://www.youtube.com/watch?v=ficj4LC8LCI

      Διαγραφή
    3. και αλλο βιντεακι απο τον μητροπολίτη Καντιώτη https://www.youtube.com/watch?v=LiWurZaJsNg

      Διαγραφή
    4. 8:41 τόσα ξέρεις τόσα λες. Εκτίθεσαι κυρίως στον ουρανό. Ψάξου καλύτερα.

      Διαγραφή
  2. Συνεση, Φρονηση, Γνησιο Ορθοδοξο Φρονημα, Εμπιστοσυνη στον Χριστο, Βαθεια Πνευματικοτητα, Ελλειψη Κενοδοξιας και Αυτοπροβολης χαρακτηριζουν τον π. Νικολαο Μανωλη, ο οποιος αν και δεν κατεχει προβεβλημενη θεση (απλος ιερεας),διακοπτει το μνημοσυνο του επισκοπου του για λογους πιστεως κ συνεχιζει την ταπεινη Ασκηση του, που θα τον οδηγηση, με την Χαρη του Κυριου, στη Βασιλεια των Ουρανων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αργά ξύπνησες, έχεις πρόβλημα, να το κοιτάξεις

      Διαγραφή
    2. Δέν τό διακόπτει, γιατί δεν του τό επιτρέπει ό γέροντάς του, Εφραίμ της Αριζόνα. Λέει συνεχώς για το θέμα του οικουμενισμού ότι "πρέπει να πέσουν κεφάλια στην Εκκλησία!" Μήν τά παρουσιάζεις λοιπόν όπως σέ βολεύει!!

      Διαγραφή
  3. Εξ'αλλου ο αγιος Παίσιος που είχε κόψει το μνημόσυνο του Αθηναγόρα δεν διακρινόταν για Συνεση, Φρονηση, Γνησιο Ορθοδοξο Φρονημα, Εμπιστοσυνη στον Χριστο, Βαθεια Πνευματικοτητα, Ελλειψη Κενοδοξιας και Αυτοπροβολης;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον Αθηναγόρα έπαψε να τον μνημονεύει , γιατί δεν τον έκανε και με τον Βαρθολομαιο? αυτό ειναι ακόμη πιο αιρεσιαρχης απο τον Αθηναγόρα. Όχι μόνο αυτό, ( δηλαδή τον μνημόνευε) αλλα τον χαρακτήρισε και όταν Καλύτερο πατριάρχη που πέρασε απο το οικουμενικό πατριαρχείο. Δηλαδή μεγαλύτερος και απο τον ιερό Χρυσοστομο. Για διαβάστε λίγο.

      Διαγραφή
    2. αλλο καλος πατριαρχης αλλο αγιος πατριαρχης καλος ανθρωπος μπορει να και ενας αθεος αλλα δεν ειναι πιστος τον πατριαρχη τον ειπε καλο με τη εννοια στα διοικητικα οτι θα κουμανταρει σωστα αλλα υπολειπεται στα πνευματικα καθηκοντα που αυτα ειναι πρωτευων θεματα

      Διαγραφή
  4. Ηρωική πράξη του παπα Νικόλαου Μανώλη και επιλέγουμε να συνταχθούμε με τον ήρωα. Όσοι τον πολεμούν κάνουν κακό στην ψυχή τους και ΄δημιουργούν σχίσματα. Βασικά για όσα κατηγορούν τον παπα Νικόλαο, οι ίδιοι τα έχουν πράξει. Αυτά κάνουν, αυτά ξέρουν, γι αυτά ομιλούν. Αν είχαν ορθόδοξα βιώματα,δεν θα τον τιμωρούσαν παρά θα τον επαινούσαν. Αλλά πού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται αυτόματα.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com