Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ: Η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ παίρνει θέση ενάντια στα τηλεσκουπίδια

Ιστολόγιο Κατάνυξις: Είναι γεγονός ότι οι ΕΛΜΕ, το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών, έχουν λίγο έως πολύ, μείνει άνευ αντικειμένου, μιας και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει υλοποιήσει τις ιδεοληψίες του χώρου και συνεχώς κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Αφού λοιπόν, η αριστερή ατζέντα έχει υλοποιηθεί, η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αποφάσισε να ασχοληθεί με το survivor, να το καταγγείλει ως «τηλεοπτικό σκουπίδι, που πλήττει κατάφωρα αξίες και ιδανικά, απολύτως αντίθετα με αυτά  που επιχειρούμε κοπιωδώς κι απελπισμένα να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας. Γι αυτό έχουμε χρέος να τις στηλιτεύσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο».

Για να δούμε λίγο τις αξίες και τα ιδανικά, που προσπαθούν οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, να εμπνεύσουνε στους μαθητές στο σύγχρονο σχολείο:  

1) Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Αντιφασιστικό - αντιρατσιστικό συλλαλητήριο 18/3. Όλοι στη διαδήλωση το Σάββατο 18/3/2017, παγκόσμια ημέρα κατά τουρατσισμού και φασισμού, στις 12.00μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου. Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τα ανθρώπινα δικαίωμα των προσφύγων, για αξιοπρεπή στέγαση, σίτιση, περίθαλψη και εκπαίδευση. 
Για να ανοίξουν τα σύνορα, να ανοίξουν οι φράχτες της ΕΕ και να εξασφαλιστεί η άμεση μετακίνηση των προσφύγων στις χώρες που επιθυμούν και η ασφαλής μετεγκατάστασή τους στις χώρες τελικού προορισμού τους. 
Για να σταματήσει ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που διαλύουν χώρες και αφανίζουν λαούς. 
Για τους εκπαιδευτικούς, η εκπαίδευση όλων των παιδιών που ζουν στη χώρα μας, ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή και θρήσκευμα, αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, μαζί με το δικαίωμα στη στέγαση, τη σίτιση, την περίθαλψη.

2) Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Αντίθετες με την Παιδαγωγική οι παρελάσεις«Oι παρελάσεις δεν βρίσκουν ούτε καν στοιχειώδες έρεισμα σε οποιαδήποτε επιστημονική παιδαγωγική προσέγγιση και αντιβαίνουν κατάφωρα τις αρχές του σεβασμού της διαφορετικότητας, της ειρήνης και των ίσων δικαιωμάτων, που το σύγχρονο σχολείο καλείται να υπηρετήσει» τονίζει σε ανακοίνωση του το Διοικητικό Συμβούλιο της Γ’ ΕΛΜΕ. 
Σύμφωνα με την Γ’ ΕΛΜΕ-Θ, οι παρελάσεις αποτελούν συντηρητικά ιδεολογικά σύμβολα και αναχρονιστικές πρακτικές που αντιτίθενται στην υπόσχεση της Παιδαγωγικής ως επιστήμης της εκπαίδευσης για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά, που προετοιμάζει το δημιουργικό, κοινωνικό, ικανό για συνεργασία και ολόπλευρα ολοκληρωμένο άνθρωπο.

3) Στο θέμα της θεματικής εβδομάδας και των έμφυλων ταυτοτήτων η ΕΛΜΕ αξιακά και ιδεολογικά δεν είχε κανένα πρόβλημα. Η μόνη κριτική που είχε να ασκήσει στην κυβέρνηση, ήταν ότι αυτές οι θεματικές εβδομάδες, θα μπορούσαν να υλοποιούνται στο πλαίσιο ήδη υπαρχόντων μαθημάτων και όχι εν είδη ειδικών προγραμμάτων, καθώς έτσι επιτεύχθηκε η μείωση διδακτικών ωρών συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Δηλαδή η κριτική περιορίστηκε σε συνδικαλιστικά προβλήματα που επέφερε η θεματική εβδομάδα στον κλάδο των εκπαιδευτικών .

Σαν ιστολόγιο, αυτό που έχουμε να πούμε στην Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, είναι ότι, η πολύχρονη παρουσία σας στα σχολεία της χώρας μας, όλα αυτά τα χρόνια, κατέστησε το σχολείο πραγματικό survivor για κάθε ελληνορθόδοξη μαθητική ψυχή και συνεισέφερε τα μέγιστα στην απώλεια κάθε εθνικής και πνευματικής αυτοσυνειδησίας.

Στην κατακλείδα της η ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να γίνουν μαχητές στον αγώνα για μια απελευθερωτική παιδεία στα πλαίσια μιας δίκαιης και ανθρώπινης κοινωνίας. Μόνο που η ΕΛΜΕ φαίνεται να αγνοεί ότι οι μόνες αξίες, που με συνέπεια υπηρετεί είναι αυτές της Νέας Εποχής.

Μια είναι η ΠΑΝΑΞΙΑ στα σχολεία στις μέρες μας, η αποδοχή της διαφορετικότηταςΈξω οι ήρωες μαζί με την φιλοπατρία, έξω οι άγιοι μαζί με την πίστη, έξω ο προσωπικός γνώριμος αποκεκαλυμένος Θεός .

Αξιότιμοι κύριοι της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, οι αξίες που εσείς  διατρανώνετε μέσα στις σχολικές κοινότητες, έχουν διαμορφώσει ένα τόσο απαράκλητο, σκληρό και ψυχρό  πνευματικό σχολικό περιβάλλον που κάνει το SURVIVOR να φαντάζει όχι και τόσο μεγάλο πρόβλημα …..
#survivor, #katanixis_comment, #συνδικαλισμός_στη_μέση_εκπαίδευση,
 
Η Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ παίρνει θέση ενάντια στα τηλεσκουπίδια
2.500. 000 τηλεθεατές μεταξύ των οποίων εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές  μας, ακόμη και παιδιά του Δημοτικού (δυναμικό κοινό το λένε) παρακολουθούν κάθε βράδυ το ελληνικό «Survivor» που σπάει τα ρεκόρ τηλεθέασης το ένα μετά το άλλο.
Δεν πρόκειται για δασκαλίστικη γκρίνια που «δεν διαβάζουν τα μαθήματά τους» εκείνη την ώρα. Οι αξίες που επιβάλλονται μέσα από την τηλεοπτική εικόνα είναι απόλυτα αντίθετες με αυτές που επιχειρούμε κοπιωδώς κι απελπισμένα να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας . Γι αυτό έχουμε χρέος να τις στηλιτεύσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.  
 Το ΣΚΑΙ, το  κανάλι με την πιο εχθρική στάση απέναντι στους  κοινωνικούς αγώνες και την πιο φιλική στην πολιτική καταστροφής των δικαιωμάτων μας και ιδιαίτερα αυτών  της νέας γενιάς, προβάλλει ένα  ακραία διαστροφικό, ανταγωνιστικό, “αθλητικό παιχνίδι”, στο οποίο ανώνυμοι και διάσημοι αποκομμένοι από το κοινωνικό περιβάλλον, διεκδικούν μέχρι «τελικής πτώσεως» το έπαθλο που συνήθως είναι η …τροφή ! Αφού δεν έχει άρτο, πάρτε θεάματα… με άρτο!
Σταδιακά, ο ανταγωνισμός μεταξύ ομάδων και ατόμων οδηγεί στην
ανάδειξη του νικητή μέσω της απόρριψης των άλλων, της ψυχολογικής ή σωματικής κατάρρευσης (που εξιτάρει τους θεατές), του τελικού αποκλεισμού. «Όποιος μένει πίσω θα πρέπει να φτύνει αίμα!», λέει μια παίκτρια.
Το κοινό παρακολουθεί τις αντιδράσεις, τις αντοχές και τις συμπεριφορές των «μαχητών» συμμετέχοντας μέσω SMS που αποφέρουν κέρδη σε τηλεοπτικές/πολυεθνικές εταιρείες.
Με άλλα λόγια: ατομικισμός, προδοσία, αλληλοεξόντωση, απαξίωση των άλλων, κατάρρευση των ηττημένων, αποκλεισμός των αδύναμων…
Η τηλε-πραγματικότητα μοιάζει να αντανακλά τον κοινωνικό δαρβινισμό ενός συστήματος που ξέρει πώς να διαλύει κάθε ανθρώπινο δεσμό, πρωτίστως στο πεδίο της εργασίας,  ή των εξετάσεων όπου κυριαρχεί το «ο θάνατός σου, η ζωή μου».
Για την «επιβίωση του πιο προσαρμοσμένου» (survival of the fittest) μίλησε ο Δαρβίνος, όμως τόσο στον Άγιο Δομίνικο όσο και στον εργασιακό στίβο η καλή φόρμα, η fitness σε κάνει survivor, σε κάνει «απασχολήσιμο».
Σήμερα το «Survivor» μάς διδάσκει ότι καμία ξευτίλα, καμιά μικρή προδοσία, κανένα συναισθηματικό ξεγύμνωμα, κανένα κάρφωμα του διπλανού σου δεν είναι ντροπή προκειμένου να επιβιώσει κανείς.
Η πειθαρχία, η τυφλή υπακοή στους άνωθεν κανόνες, ακόμα και τους πιο γελοίους και παράλογους, είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη για όσους θέλουν να παραμείνουν στο παιχνίδι. Όλα αυτά πρέπει να εμπεδώσουν έγκαιρα οι μαθητές μας.
Δεν είναι «απλά ένα παιχνίδι» είναι η επιβολή του παράλογου. παρηκμασμένου πολιτισμού του κυρίαρχου συστήματος στα παιδιά μας, απ' αυτούς που τα έχουν στερήσει το πραγματικό παιχνίδι, το γέλιο, τη χαρά και την ελπίδα!
Το πιο εξοργιστικό είναι ότι το «Survivor»   προβάλλεται την  εποχή της αέναης λιτότητας,  της φτώχειας, της πείνας, των μαθητών μας που λιγοθυμούν, ( μόλις προχθές μια 17χρονη  μαθήτρια στην Πάτρα λιποθύμησε γιατί είχε τρεις μέρες να φάει κανονικά), του υποκατώτατου μισθού, της μαθητείας –δουλείας, της γιγαντιαίας και ενίοτε ανακυκλούμενης ανεργίας των νέων, των 400χιλ. παιδιών μας που μεταναστεύουν στο εξωτερικό. Εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες ζουν στο κοινωνικό λυκόφως, κόβουν από το φαΐ, τη θέρμανση, το ρεύμα. Ένας λαός φυλακισμένος στο μνημονιακό Survivor.
 Καλούμε τους συναδέλφους της τάξης να δώσουμε ακόμη μια μάχη ενάντια στα τηλεοπτικά σκουπίδια, προβάλλοντας της αξίες της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, του σεβασμού του Άλλου, της φιλίας,  του γνήσιου αθλητικού πνεύματος, του αληθινού αγώνα για μια απελευθερωτική Παιδεία στα πλαίσια μιας δίκαιης κι ανθρώπινης κοινωνίας.
Να γίνουμε όλοι μαχητές σε τούτο τον αγώνα!
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας                           Νίκος Παλάντζας