Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017

Απάντηση στον Ηγούμενο Εφραίμ, η αναφορά του Μητροπολίτη Λεμεσού και η θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας

ImageHandler.jpg
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Κατά την πρόσφατη ομιλία του Γέροντα Εφραίμ της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στην Κόρινθο (20 Μαρτίου 2017), ακροατής αναφέρθηκε στη  Σύνοδο της Κρήτης, στο σχετικό κείμενο όπου οι αιρετικές κοινότητες και ομάδες καλούνται ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’. Ο Γέροντας Εφραίμ για το τόσο σοβαρό θέμα της Συνόδου της Κρήτης, που τόσο προβλημάτισε το πλήρωμα της Εκκλησίας, απάντησε  με επιμονή ότι: «Εις την Κρήτην έγινε η επισήμανση εις την Πίστιν εις την Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν».  Η απάντηση του Ηγουμένου Εφραίμ αποδίδει επακριβώς τα αναφερόμενα στο σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης; Δεν θα έπρεπε να λάβει αφορμή ο Γέροντας Εφραίμ, να τοποθετηθεί για το τόσο σοβαρό θέμα που συνετάραξε την Ορθόδοξη Εκκλησία;
Το ότι έγινε η επισήμανση αυτή στη  Σύνοδο της Κρήτης είναι αληθές, όπως όμως αληθές είναι και το γεγονός της απαράδεκτης αντίφασης να κληθούν οι αιρετικές κοινότητες και ομάδες, αρχικά ‘’εκκλησίες’’ και ακολούθως συμβιβαστικά ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’. Αυτό εξάλλου είχε αποβεί και η αιτία να μην υπογράψει ο Μητροπολίτης Λεμεσού, ο Αμαθούντος και ο Λήδρας (από το πνευματικό περιβάλλον του Σεβ. Λεμεσού), αλλά και ο Μητροπολίτης Μόρφου, το κείμενο της Συνόδου της Κρήτης. Γιατί τότε οι εν λόγω Επίσκοποι δεν υπέγραψαν;
Μάλιστα ο Μητροπολίτης Λεμεσού σε επιστολή του για τα κείμενα όπως είχαν τεθεί πριν την Σύνοδο της Κρήτης έγραφε μεταξύ άλλων: «Θεωρώ ότι Θεολογικά και δογματικά και νομοκανονικά η απόδοση του τίτλου ‘’Εκκλησία’’ σε αιρετικές ή σχισματικές κοινότητες είναι παντελώς λανθασμένη γιατί μία είναι η Εκκλησία του Χριστού, όπως αναφέρεται και στο άρθρο 1, και δεν μπορεί να ονομασθεί από εμάς μία αιρετική ή σχισματική κοινότητα ως Εκκλησία, εκτός της Ορθόδοξης Εκκλησίας». Αν δεν υπήρχε αυτή η αντίφαση αυτή δεν υπήρχε λόγος ο Μητροπολίτης Λεμεσού να έγραφε τέτοια επιστολή και κατά συνέπεια θα υπέγραφε τα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης, τόσο εκείνος όσο και οι υπόλοιποι Επίσκοποι στην Κύπρο.
Θα σημειώσουμε επίσης ότι στην ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 27 Ιουνίου 2016, όπου αναφέρεται  στο  κείμενο ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, της Συνόδου της Κρήτης, επισημαίνει ότι το κείμενο αυτό προκάλεσε τις περισσότερες αντιδράσεις, γιατί αναφέρει φανερά τον όρο ‘’εκκλησίες’’ για τις διάφορες αιρέσεις, συμπεριλαμβανομένων των Ρωμαιοκαθολικών (Παπικών), Προτεσταντών και Αντιχαλκηδονίων.  
Μάλιστα επισημαίνεται   στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα, και το να ονομάζονται ‘’εκκλησίες’’ είναι θεολογικό, δογματικό και κανονικό λάθος».
Εκτός αυτών θα πρέπει να προσθέσουμε και την αναφορά στη Σύνοδο της Κρήτης, στις εκκλησιολογικές πρϋποθέσεις της «Δήλωσης του Τορόντο». Θα αναφέρουμε από την Δήλωση αυτή το εδάφιο 5, όπου αναφέρει ότι «Οι εκκλησίες – μέλη του Π.Σ.Ε. αναγνωρίζουν στις άλλες εκκλησίες στοιχεία της αληθούς εκκλησίας». Επίσης πρέπει να αναφέρομε και την καταληκτική σημείωση της «Δήλωσης του Τορόντο», η οποία αναφέρει ότι «οι εκκλησίες αναγνωρίζουν ότι το να αποτελεί κάποιος  μέλος της εκκλησίας του Χριστού είναι πιο περιεκτικό από το να αποτελεί  μέλος της ίδιας του της εκκλησίας» και την οποία δυστυχώς οι τότε εκπρόσωποι των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών υπέγραψαν και ακολούθως κατά τη Σύνοδο της Κρήτης έγινε αναφορά σ’ αυτή.
Θα προσθέσομε επιλογικά και την επισήμανση του Ηγουμένου της Μονής Οσίου Γρηγορίου του Αγίου Όρους Γέροντα Χριστοφόρου, ο οποίος ανέφερε ότι ‘’είναι σφάλμα να θεωρηθούν Εκκλησίες, οι κακόδοξες χριστιανικές κοινότητες της Δύσης’’. Προς τι λοιπόν οι τόσες επισημάνσεις, αν ‘’Εις την Κρήτην έγινε η επισήμανση εις την Πίστιν εις την Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’, χωρίς καμιά εκκλησιολογική εκτροπή;

16 σχόλια :

  1. ακουστε την ομιλια απο το 1.26.20" γιατι δεν εχετε ολοκληρωμενη εικονα
    https://youtu.be/V6-GvwT3M-c?t=1h26m49s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπώ και σέβομαι πολύ και ειλικρινά τον Ηγούμενο Εφραίμ, και πιστεύω βαθέως (υπάρχει και δημόσια μαρτυρία γνωστού Θεολόγου-δημοσιογράφου, για μια σχετική αποκάλυψη που έδωσε ο Θεός στο Θεολόγο-δημοσιογράφο) ότι ο Ηγούμενος είναι όντως άνθρωπος του Θεού.


    Φυσικά ΔΕΝ ζητώ από ΚΑΝΕΝΑ άνθρωπο την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ, την οποία τελειότητα έχει ΜΟΝΟ ο ΤΕΛΕΙΟΣ Θεός.

    * * *

    Τα ασαφή λόγια κάποιων Επισκόπων, όχι όλων, δεν με πείθουν, και με αφήνουν μάλλον ανεπηρέαστο. Και αυτούς τους Επισκόπους όμως, τους αγαπώ ειλικρινά σαν ανθρώπους και σαν ποιμένες της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να μην παρεξηγηθώ:
      Δεν αναφέρομαι στον Μητροπολίτη Λεμεσού, τον οποίο αγαπώ και σέβομαι ιδιαιτέρως.

      Διαγραφή
    2. Η προσωπολατρεία κάποιων, σπάει κόκκαλα!!!

      Πρέπει να καταλάβουμε ότι η εκκλησία δεν είναι του π. Εφραίμ, ούτε θα μας σώσει ο π. Εφραίμ. Κι αν έχει πλανηθεί ως άνθρωπος, πρέπει να προσευχόμαστε να τον φωτίσει ο Θεός, όχι να τον υπερασπιζόμαστε οπαδιστικά.

      Διαγραφή
    3. ΕΤΣΙ !ΕΤΣΙ ! ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ! ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑ ΠΕΦΤΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ !!!

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    5. Υποστήριξη μέχρι τελικής πτώσεως.
      Έχει καταντήσει αηδία.
      Από τη σύναξη και μετά όλο συμπόσια με αιρετικούς, συμπροσευχες με αιρετικούς και δημόσιες συναντήσεις για την ενότητα.
      ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΙΣΤΗ Η ΕΝΟΤΗΤΑ.

      Κατά τα αλλα λοιδορίες και κυνηγητό σε όσους διαφωνούν εμπράκτως.
      Εκεί τελειώνει η αγάπη και η ενότητα. Τοση είναι...

      Διαγραφή
  3. Ποιός να είναι ο λόγος για τον οποιό ένας τόσο καταρτισμένος θεολογικά γέροντας να μην λαμβάνει θέση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα;
    α) Δεν έκρινε σωστό να ανοίξει το θέμα στη συγκεκριμένη ομιλία μετά από τόση ώρα.
    β) Προτιμάει τη διπλωματική γλώσσα λόγω Βαρθολομαίου.
    γ) Έχει πλήρως την πεποίθηση ότι το θέμα θα λυθεί σύντομα από άνωθεν. Τα γεγονότα στα εκκλησιαστικά θα "τρέξουν".
    δ) προέχει η ομόνοια των πιστών διότι έρχονται ...εξελίξεις.

    Ειλικρινά δεν γνωρίζω προσωπικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που τον ενδιαφέρει τώρα είναι να περιφέρεται από Μητρόπολη σε Μητρόπολη, περιφέροντας αντίγραφα εικόνων της Μονής από Ναό σε Ναό και κάνοντας ομιλίες "πνευματικού" περιεχομένου σάν στάρ. Να χαρώ εγώ αγιορείτη που όλο εκτός Αγίου Ορους είναι!!

      Διαγραφή
  4. Πάντως, για να μην ξεχνιόμαστε, όλα αυτά οι ηγούμενοι και οι Επίσκοποί "μας" μἠν νομίζετε ότι τα κάνουν απρόσεκτα, όπως είπε και ο κ. Αθανάσιος Λεμεσού. Πολύ προσεκτικά και ήρεμα (όχι ταραγμένα).

    Φσίτ Μπόινγκ, δηλαδή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΑΠΤΟΗΤΟΣ ΤΟΝ ΚΑΤΗΦΟΡΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗΣΕ Ο ΙΩΣΗΦ Ο ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ.

    ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΠΟΚΑΡΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟ ΟΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαβαζω στις Ακτίνες http://aktines.blogspot.gr/2016/12/blog-post_54.html ενα Σχόλιο του Αδαμάντιος Τσακίρογλου και εκεί βρίσκω μια άποψη του Αρχιεπίσκοπου Ἀβέρκιου που ομολογώ ότι δεν ξέρω ποιός ήταν και άν όντως όπως αναφέρει ο κ Τσακίρογλου είναι "μεγάλος πατέρας " .
    Λέει " «Διανύουμε μία τρομερὴ περίοδο. Ἀλλὰ δὲν εἶναι μόνο ἐπειδὴ οἱ δυνάμεις τοῦ παγκόσμιου κακοῦ κερδίζουν ὅλο καὶ μεγαλύτερο ἔδαφος στὸν κόσμο, ἀλλά ἀκόμα περισσότερο, ἐπειδή – τρομερό να το λέει κανείς! – πολλοὶ ὑψηλόβαθμοι ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ διεξάγουν μία πραγματικὴ προδοσία τῆς ἱερῆς μας Πίστεως καὶ τῆς Ἐκκλησίας. Μία ἐντελῶς νέα ἐποχή στὸν Χριστιανισμὸ διακηρύσσεται. Σκέφτονται νὰ δημιουργήσουν νέα ἐκκλησία στὴν ὁποία ὄχι μόνο ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι πρέπει νὰ μετέχουν, ἀλλὰ καὶ οἱ ἑτερόδοξοι, καὶ ἀκόμη καὶ οἱ Μουσουλμάνοι, οἱ Ἑβραίοι καὶ οἱ εἰδωλολάτρες. Μιλᾶνε ἐπίσης καὶ γιὰ κάποιου εἴδους «διάλογο» μὲ τοὺς ἄθεους! Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἀντὶ τῆς ἀληθινῆς Πίστεως καὶ τῆς ἀληθινῆς Ἐκκλησίας, μία ψεύτικη πίστη ἤ,, κατὰ τὴν ἔκφραση τοῦ μεγάλου μας πνευματοφόρου λύχνου, Ἐπισκόπου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου, μία δαιμονικὴ πίστη καὶ μία ψεύτικη ἐκκλησία, ἑτοιμάζεται νὰ ἀνατείλει. Καὶ εἶναι σὲ αὐτὲς τὶς φοβερὲς στιγμές, ποὺ θέλουμε νὰ δοῦμε στὸ πρόσωπό σας τὸν σταθερὸ καὶ ἀκλόνητο πνευματικὸ ἡγέτη μας, ποὺ θὰ μᾶς ἐμπνέει ὅλους στὸν ἱερὸ Ἀγῶνα– τὴν ἱερὴ μάχη – γιὰ τὴν ἀληθινὴ Πίστη καὶ τὴν ἀληθινὴἘκκλησία ἐναντίον αὐτῆς τῆς ψεύτικης πίστεως καὶ ψεύτικης ἐκκλησίας. Αὐτὸ εἶναι ὅ,τι θέλουμε! .. Καὶ μόνο αὐτό!« (Ἀπὸτὸν Χαιρετιστήριο Λόγο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Συρακουσῶν καὶ Ἁγίας Τριάδος Ἀβερκίου πρὸς τὸν Ἅγιο Φιλάρετο Πρωθιεράρχη τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας ἐν Διασπορᾷ – 1/14-12-1967).Καί:
    «Πρέπει νὰ προβοῦμε σὲ ἀποφασιστικὴ ρήξη μὲτὸν Οἰκουμενισμό, καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε καμία κοινωνία μὲ τοὺς συνοδοιπόρους του. Ὁ δρόμος μας δὲν εἶναι ὁ δικός τους. Πρέπει νὰ τὸ ποῦμε αὐτὸ μὲἀποφασιστικότητα καὶ νὰ τὸ δείξουμε μὲ τὶς πράξεις μας. Μία ἐποχὴ πραγματικῆς ὁμολογίας ἔρχεται γιὰ μᾶς, μία ἐποχή, ποὺ ἴσως παραμείνουμε μόνοι καὶ διωκόμενοι. Στὸ βαθμὸ ποὺὅλες οἱ Ὀρθόδοξες Τοπικὲς Ἐκκλησίες ἔχουν πλέον εἰσέλθει στὶς τάξεις τοῦ «Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν» καὶ ἔχουν ὡς ἐκ τούτου προδώσει τὴν Ὀρθοδοξία καὶ προσκυνήσει τὸν Σατανά, ἔχει ἔρθει ἡ ὥρα τῆς πλήρους ἀπομονώσεώς μας. Δὲν μποροῦμε καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε καμία κοινωνία μὲ ἀποστάτες τῆς ἀληθινῆς Ὀρθοδοξίας, καὶ πρέπει νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι, ἐάν ἀπαιτηθεῖ, νὰ ἀναχωρήσουμε στὶς «κατακόμβες». Ἡ θέση μας ὡς μαχητὲς καὶ ὁμολογητὲς τῆς καθαρῆς καὶ ἀμόλυντης ἀλήθειας τοῦ Χριστοῦ, μᾶς θέτει κάτω ὰπὸ μεγάλη ὑποχρέωση, περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη φορὰ στὸ παρελθόν. Πρέπει νὰ θυμόμαστε πάντα, ὅτι ἕνας ἀληθινὸς ποιμένας τῆς ἀληθινῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ δὲν μπορεῖ ποτὲ καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχει ὁποιαδήποτε ἄλλα συμφέροντα, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν καθαρὸ ζῆλο γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν σωτηρία τῶν ψυχῶν τοῦ ποιμνίου του – σὲ αὐτὸ καὶ μόνο πρέπει ὅλες οἱ σκέψεις του, ὅλα τὰ συναισθήματά του καὶ κάθε δραστηριότητα του νὰ κατευθύνεται πάντα» (Ἀπὸ κείμενο τοῦἰδίου Ἱεράρχου γραμμένο τὸ 1969)."

    Δεν ξέρω επαναλαμβάνω ποιός είναι ο π Ἀβέρκιος αλλά νομίζω οτι επαληθεύεται .
    Εχω ξαναγράψη την αποψη μου ότι ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΪΟΣ και ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ αποστάτες κινούνται πολύ πέραν του σχήσματος ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΠΕΡΑ από όλες τις μέχρι σήμερα αιρέσεις .
    Οσο ποιό νωρίς καταλάβουμε οτι αυτοί είναι του ΣΑΤΑΝΑ και ότι δεν υπάρχει ελπίδα "αυτοκαταργησης " τους , όσο ποιό νωρίς καταλάβουμε οτι κυριαρχούν και δεν προβλέπεται να αλλάξουν οι συσχετισμοί τόσο προβάλει επιτακτικό το καθήκον της αναδιοργάνωσης και ανασύνταξης των δυνάμεων μας γύρω απο τους ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ και ΙΕΡΕΙΣ και ΜΟΝΑΧΟΥΣ αλλά και τους Θεολογους κτλ που μας έδωσε ήδη ο ΘΕΟΣ . συνεχίζεται ..


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο αγ Χρυσόστομος και σε διωγμό χειροτονούσε και μόνος του . Δεν μπορώ να καταλάβω ποιός τολμά να αμφισβητήσει τον Ράσκας και τις χειροτονίες του .ΔΕν είναι Εκκλησία ο Ρασκας και ποιός είναι τάχα ? Ο αιρετικός μοιχεπιβάτης ? Δεν είναι εκκλησία ο Πατριάρχης Ειρηναίος και ποιός είναι ο αιρετικός μοιχεπιβάτης ? Αν δεν σας αρέσουν εξ ενός φροντίστε στην επόμενη να είναι περισότεροι .Πάρτε και τον π Λογγίνο ή δεν ξέρω τι θα κάνετε να έχεται και την ευλογία του πατριάρχου Ειρηναίου . Αλλά στα 2000 χρόνια εκκλησιαστικής ιστορίας μας συσπειρωνόμαστε γύρω απο επισκόπους ενάντια στους ψευδοεπισκόπους . Κάτι θεολογίες που λένε οτι οι αιρετικοί μέχρι να καθαιρεθούν είναι ΕΚΚΛΗΣΪΑ και εμείς απέξω είναι του σατανά . Εμείς ήμαστε εκκλησία και κανένας αιρετικός και ουδέποτε δεν αναγνωρίσαμε ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ στα κοπέλια του σατανά.
    Αφήστε το λοιπόν τις ημερίδες και τις μπαρούφες και κοιτάξτε να ανασυντάξετε την εκκλησία μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 2000 χρόνια έτσι πολεμάμε τις αιρέσεις .
    Αλλος τρόπος δεν υπάρχει και δεν έχει δουλέψει μέχρι τώρα . Εαν νομίζεις ότι επειδή θα διαμαρτυρηθείς θα τα βάψουνε μαύρα και οτι θα κάνουνε σύνοδο και θα αυτοκαταργηθούνε ε ... νόμιζε το ... κάποια στιγμή θα δείς οτι σας έχει αποκοιμίσει αιρετικός δάσκαλος με ανουσιες ιδεοληψίες ειδικά ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΔΡΆΣΕΤΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ .
    Οι κανόνες απογυμνώνουν τους αιρετικούς επισκόπους και όσους επισκόπους είναι σε κοινωνία μαζί τους και τους χρακτηρίζουν ψευδοεπισκόπους και μαζεύουν γύρω απο τον ορθοδοξο επίσκοπο που έχουν ΑΠΟΜΈΙΝΕΙ ΠΛΗΡΗ ΕΞΟΥΣΙΑ για να σώσουν την εκκλησία .

    Ετσι ο Αγ Χρυσόστομος πχ διωκόμενος χειροτονεί επισκόπους όπου υπάρχει κενό εξ αιτίας αιρετικού .

    Οι κανόνες δεν υπάρχουν για τους αιρετικούς . Δεν δίνουν κανένα μα κανένα δικαίωμα στους αιρετικούς .Το μόνο που δίνουν στους αιρετικούς είναι το ανάθεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. sotirio δώσε μας σε παρακαλώ την πηγή που διάβασες ότι ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος χειροτονούσε μόνος του. Πηγή είναι βιβλίο, σελ. και εκδόσεις. Ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι. Χωρίς παραπομπή, ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει

      Διαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com