Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2017

Τώρα κοροϊδευόμαστε;

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος και Πειραιώς Σεραφείμ συλλειτουργούν σαν να μην συμβαίνει τίποτα όταν ο ένας καρφώνει τον άλλον;


Του Άγγελου Ρούσσου
Πόσα ενώνουν και πόσα χωρίζουν τελικά τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ και τον Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο;
Το σίγουρο είναι πως έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις στο πως αντιλαμβάνονται την Ορθοδοξία μας.
Διαφορετικές προσεγγίσεις από τις οποίες προκύπτει χάσμα όσον αφορά για παράδειγμα τις σχέσεις με τους ετερόδοξους και τους αλλόθρησκους.
Παρόλα αυτά σαν να μην συμβαίνει τίποτα σήμερα το απόγευμα ο ένας θα υποδεχτεί μέσα σε θερμό κλίμα τον άλλον στον ιερό ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιά όπου θα τεθεί προς προσκύνηση η εικόνα της Παναγίας Κοσμοσώτειρας, που αποτελεί το θρησκευτικό σύμβολο της Θράκης και είναι προστάτιδα των απανταχού Θρακιωτών.
Την εικόνα θα κομίσει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, ενώ της υποδοχής θα προεξάρχει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Και μοιάζει πραγματικά με ειρωνεία όταν μόλις πριν από λίγες μέρες ο Ιεράρχης της Βορείου Ελλάδος στηλίτευσε όσους φωνάζουν “όχι στο διάλογο με τους Καθολικούς”. Ως γνωστόν σημαιοφόρος κατά του Παπισμού είναι ο δυναμικός Ιεράρχης του πρώτου λιμανιού της χώρας.
Σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλως συμπεριφορές σαν κι αυτή συνιστούν έναν “αντιχριστιανικό δογματισμό” που απομονώνει την Εκκλησία μας και δεν την αφήνει να αναπνεύσει. Ο κ. Άνθιμος θεωρεί πως είναι μια επίμονη προσκόλληση στο γράμμα, επιλεκτικά κάποιων Κανόνων και όχι στο συνολικό πνεύμα των Κανόνων, μια εγωιστική έπαρση που θεωρεί δεδομένο ότι μόνο εμείς οι Ορθόδοξοι θα σωθούμε!
Δηλαδή ο Μητροπολίτης Σεραφείμ χαρακτηρίζεται από “αντιχριστιανικό δογματισμό”;
Ο ίδιος πάντως ο Σεραφείμ με αφορμή την επερχόμενη Κυριακή της Ορθοδοξίας σε εγκύκλιό του που θα διαβαστεί στους ναούς της μητροπολιτικής περιφέρειάς του αυτήν την Κυριακή λέει:
“Οι Ορθόδοξοι, μαζί με τους Αγίους Πατέρες και τις Άγιες Συνόδους, απορρίπτουμε και αναθεματίζουμε όλες τις αιρέσεις και τους αιρετικούς, που παρουσιάσθηκαν κατά την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας μέχρι και σήμερα. Τον Αρειανισμό με τα κατάλοιπά του τον Ιεχωβισμό και τον Χιλιασμό, την Πνευματομαχία, τον Νεστοριανισμό, τον ακραίο και μετριοπαθή Μονοφυσιτισμό, τον Μονοθελητισμό, τον Μονοενεργητισμό, την Εικονομαχία, τον Αντιησυχασμό, τον Παπισμό, τον Προτεσταντισμό με τις ποικίλες παραφυάδες του και την παναίρεση του διαχριστιανικού και διαθρησκειακού συγκρητιστικού Οικουμενισμού με τις διάφορες αρχές και θεωρίες του” .
Άραγε θα είναι εκεί ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως να τα ακούσει;
Επομένως τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μόνο σύγχυση δημιουργούν στους πιστούς.
Οι δύο Ιεράρχες έχουν αντιπαρατεθεί και στο παρελθόν….
Ποιος ξεχνά την ανοιχτή κόντρα τους πίσω στο 2013 με αφορμή την αργία της Κυριακής όταν ο Σεραφείμ πρότεινε να αποβληθούν της Εκκλησιαστικής κοινωνίας όσοι βουλευτές ψηφίσουν την κατάργηση της Κυριακής αργίας και τότε τον είχε κατακρίνει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως;
Περίοδο Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής διανύουμε και καλό θα ήταν οι ποιμένες να μην σκανδαλίζουν τοιουτοτρόπως τους πιστούς!