Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Ιερά Σύνοδος: «Λανθασμένη συμπεριφορά η μη μνημόνευση των Επισκόπων»

iera-synodos-750x375.jpg
Τι αποφασίστηκε στην Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο για την τακτική μερίδας κληρικών
Με διάλογο επιχειρεί η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης να επιλύσει ένα πρόβλημα που απασχολεί – όπως φαίνεται – τον κλήρο αλλά και τους ποιμενάρχες καθώς το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο μερίδα κληρικών να μην μνημονεύει τους επισκόπους της περιοχής στην οποία υπάγεται η ενορία τους.
Σε σχετικό ανακοινωθέν της η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης χαρακτηρίζει ως «λανθασμένη συμπεριφορά» την τακτική αυτή ενώ παράλληλα αποφασίστηκε η σύσταση τριμελούς επιτροπής η οποία τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει δια ζώσης συναντήσεις με τους εν λόγω ιερείς.
Το κείμενο του ανακοινωθέντος
Αναλυτικότερα, το κείμενο του ανακοινωθέντος έχει ως εξής:
anakoinothen2
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η μνημόνευση του Επισκόπου αποτελεί είδος ομολογίας και πίστης στην ενότητα του ποιμνίου υπό τον ποιμένα του και η παρέκκλιση από τον κανόνα αυτόν προκαλεί αλγεινή εντύπωση.

18 σχόλια :

  1. Εμείς που μαθητευουμε στον σεβαστο πρωτοπρεσβυτερο πατέρα Θεόδωρο Ζηση κουραστήκαμε πια να διαβαζουμε κατηγοριες και αιτιασεις για μη υπακοη, διασπαση της ενοτητος κλπ με την διακοπη μνημονευσης αιρετικου επισκοπου. Επιτέλους ας καθίσουν να διαβάσουν όλοι αυτοί οι ανάξιοι επίσκοποι αρχιεπισκοποι και πατριαρχες και ας μετανοησουν αποκηρυσσοντας τη σύνοδο της Κρήτης και όλες τις αιρέσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιό είναι πιο σημαντικό να ασχοληθούν;
    Η μη μνημόνευση του επισκόπου ή η καταδίκη μιας συνόδου που πήγε κατα διαόλου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λανθασμένη είναι η συμπεριφορά των επισκόπων να νοθεύουν την ορθόδοξη πίστη στην Αγία Τριάδα με λυκοφιλίες που σκανδαλίζουν τους παραδοσιακούς ιερείς και το ποίμνιο.

    Τι θα πούμε στο Κύριο όταν έρθει; "εσύ Κύριε για να μας σώσεις έχτισες με το τίμιο αίμα σου πάνω στον σταυρό την εκκλησία και εμείς οι χριστιανοί γιατι δεν θέλουμε να σωθούμε την γκρεμίζουμε με την αμαρτωλή ζωή μας"

    Να δείτε τότε τι σημαίνει να επιφυλάσσεται για τα προβλεπόμενα ο Θεός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΟΙΝΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Αρχιεπίσκοπος εδώ στην Κρήτη, κ.Παναγιώτη, από τη στιγμή που δεν ελέγχει τον Βαρθολομαίο και σιωπά,είναι Οικουμενιστής. Τό ότι δεν αντέδρασε με επιβολή ποινών είναι προς τιμήν του. Είθε ο Χριστός μας να τον φωτίσει να πράξει Ορθόδοξα.Περιμένω με αγωνία τη συνέχεια.

      Διαγραφή
  5. ..καί γιά τήν ταμπακιέρα κουβέντα! Ποιόν νομίζετε ότι κοροϊδεύετε κύριοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αναρωτιεμαι αν ερχοταν τωρα ο κυριος και ρωτουσε για το ποσες εκκλησιες υπαρχουν στη γη
    Τι θα του απαντουσανε αυτοι που δεχονται το παγκοσμιο συμβουλιο "εκκλησιων"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειμαι Θεολογος,αλλά ως βαπτισμενη κ συνειδητή Χριστιανή ερωτ:τι λένε οι ιεροί κανονες;Ποτε διακόπτεται η μνημονευση του Επισκόπου;Ποιος θα μας απαντήσει απο πλευρας Δογματικης Θεολογ΄ιας;

      Διαγραφή
    2. Εδώ σ'αυτό το μπλοκ έχουν γραφεί και ειπωθεί τόσα πολλά και επίσης οι πατέρες Θεόδωρος Ζήσης και Νικόλαος Μανώλης έχουν πει και γράψει πάρα πολλά. Ψάξτε και θα βρείτε!

      Διαγραφή
    3. ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ! ΟΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ! (ΠΑΤΗΡ ΦΩΤΙΟΣ)

      Διαγραφή
    4. Αγαπητή Ξάνθη αν κάποιος ιερέας είναι σίγουρος ότι ο επίσκοπος του διδάσκει (με λόγια ή με πράξεις ή με κείμενα ή με υπογραφές) αίρεση τότε μπορεί να μην τον μνημονεύει και μάλιστα είναι άξιος για την παύση μνημόνευσης διότι έτσι προστατεύει την Εκκλησία.
      Τότε επιτρέπεται η παύση μνημόνευσης του επισκόπου, όταν διδάσκει αίρεση.

      Διαγραφή
  7. Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΞΗΓΕΙ:

    ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΚΡΙΣΗ ΜΑΣ

    «Για δύο λόγους ή μάλλον για τρεις δεν είναι ακριβής η κρίση μας’ ο πρώτος λόγος είναι ότι, κι αν ακόμη η συνείδησή μας δεν μας κατηγορεί για τίποτε, εν τούτοις έχουμε ανάγκη από κάποιον που θα ελέγχει με ακρίβεια τις αμαρτίες μας και θα μας τις υποδεικνύει’ ο δεύτερος λόγος είναι ότι τα περισσότερα από όσα συμβαίνουν μας διαφεύγουν και μένουν κρυφά’ και ο τρίτος λόγος επί πλέον (μαζί με τους προηγούμενους) ότι πολλές πράξεις των άλλων μας φαίνονται καλές, δεν είναι όμως καλές, γιατί δεν έγιναν με καλή πρόθεση….
    Όταν λοιπόν, και όταν ακόμη η συνείδηση δεν μας ελέγχει για τίποτε κακό, εν τούτοις δεν μπορούμε να είμαστε καθαροί από κάθε ενοχή, ακόμη κι’ όταν πράττουμε κάτι καλό, όχι όμως με αγαθή πρόθεση, και είμαστε επομένως άξιοι τιμωρίας, σκέψου, πόσο απατώνται οι άνθρωποι στις κρίσεις τους»'' (ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΤΟΜΟΣ Γ’ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ-ΠΙΣΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1995, ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Δ. ΧΑΡΩΝΗ, ΟΥΡΑΝΙΑΣ Α. ΛΑΝΑΡΑ, Σελ. 414).

    ΜΕ ΤΙΜΗ

    Υ.Γ

    Αδελφοί εν Χριστώ, Ο ΛΟΓΟΣ: «Λανθασμένη συμπεριφορά η μη μνημόνευση των Επισκόπων», ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΟΝ Β' ΚΑΙ Γ' ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ: (…)ο δεύτερος λόγος είναι ότι τα περισσότερα από όσα συμβαίνουν μας διαφεύγουν και μένουν κρυφά’ και ο τρίτος λόγος επί πλέον (μαζί με τους προηγούμενους) ότι πολλές πράξεις των άλλων μας φαίνονται καλές, δεν είναι όμως καλές, γιατί δεν έγιναν με καλή πρόθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οπως λένε και οι Ιεροί Κανόνες της εκκλησίας μας η διακοπή του μνημοσύνου είναι νόμιμη.
    Διακοπή μνημοσύνου είχαν κάνει πολλοί άγιοι στο παρελθόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτο που λεει ο αγιος νομιζω αφορα ανθρωπινα θεματα και ειναι αναλυση του "μη κρινετε...".Οταν ομως θιγεται η πιστη θα εξετασουμε τις προθεσεις αυτου που το κανει;Το οτι ο χριστος ειναι η μοναδικη οδος σωτηριας ειναι αποκαλυψη του Ιδιου για να τον ακολουθησουν οι ανθρωποι ωστε να σωθουν .Χωρά εδω κριση η προθεση ανθρωπινη;ειναι απλα θεμα να διδασκεται η οδος σωτηριας του κυριου στους αλλους χωρις δισταγμους και συγκρισεις.Αν καποιος σφαλει εδω και διδαξει αιρεση πχ οτι ο κυριος δεν ειναι η μοναδικη οδος σωτηριας μπορει να εχει ελαφρυντικα ωστε να μεινει ακατακριτος;Και ποια ειναι αυτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτά που επιτρέπουν οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίες μας, κανείς δεν μπορεί να τα απαγορεύσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται αυτόματα.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com