Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Κρύος ιδρώτας έχει λούσει τους Ιεράρχες με τις διακοπές μνημονεύσεων! Θα πάρει θέση η Διαρκής Ιερά Σύνοδος;

Του Άγγελου Ρούσσου
Πριν από μια εβδομάδα γράφαμε πως ολοένα και περισσότεροι Ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας έχουν θορυβηθεί με τις διακοπές μνημονεύσεων από πλευράς αρκετών πλέον ιερέων και πως το σήριαλ αυτό κατά πως φαίνεται θα έχει πολλά επεισόδια και απρόβλεπτες εξελίξεις.
Στους προηγούμενους Χαιρετισμούς λοιπόν ήταν ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος αυτός που μίλησε ενάντια στους “ζηλωτές”.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο:
Χθες Κυριακή στον Πανίερο Ναό της Ευαγγελιστρίας Τήνου ενώπιον του Μητροπολίτου Σύρου Δωρόθεου ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Ιερώνυμος Νικολόπουλος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε “στον κίνδυνο αυτονόμησης του Χριστιανού από την Εκκλησία και της πεποίθησης στις δυνάμεις του εαυτού του, χωρίς την αναφορά του, για ό,τι πράττει στο όνομα του Ιησού Χριστού”. Συμπλήρωσε δε ότι “η Εκκλησία μας με την Επισκοποκεντρική διδασκαλία των Πατέρων της διδάσκει τους πιστούς για την υπακοή, με την έννοια του σεβασμού εν αγάπη, προς το πρόσωπο του Επισκόπου”.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ουκ ολίγοι Ιεράρχες έχουν αναφερθεί στο θέμα.
Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας σε πρόσφατο κήρυγμά του είχε πει: «Την ευθύνη των εκκλησιαστικών ζητημάτων την έχουν οι στρατηγοί της εκκλησίας, δηλαδή οι επίσκοποί της και όχι οι απλοί στρατιώτες».
Ο Μητροπολίτης Μαντινείας την περασμένη Κυριακή από την Λαμία έστειλε και εκείνος μήνυμα.
Ο Μητροπολίτης Κορίνθου πήγε ένα βήμα παραπέρα χαρακτηρίζοντας “αίρεση” την ανυπακοή στον Επίσκοπο.
Για λίγο μάλιστα οι Ιεράρχες πανηγύρισαν με την μεταστροφή του Κρητικού ιερέα, π. Εμμανουήλ Σαρρή, και την επιστροφή στην μνημόνευση του Επισκόπου του.
Μάλιστα ο άμεσα ενδιαφερόμενος Μητροπολίτης Ρεθύμνου κ. Ευγένιος, χθες το απόγευμα χοροστάτησε κατά τον Κατανυκτικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό της Παναγίας Ελευθερωτρίας Άνω Καλλιθέας Ρεθύμνου, όπου διακονεί ο π. Εμμανουήλ Σαρρής.
Αρχές του άλλου μήνα όπως κάθε μήνα θα διεξαχθεί η νέα συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Θα πάρει θέση περί όλων αυτών των ηχηρών εξελίξεων η επίσημη Εκκλησία ή και σε αυτό το θύμα να νίπτει τας χείρας της;;;

64 σχόλια :

  1. Από πότε π.Ιερώνυμε ή Εκκλησία είναι επισκοποκεντρική;;; Εμείς ξέρουμε ότι είναι χριστοκεντρική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπετε σε τι "ορθόδοξη" "εκκλησία" βρίσκεστε κύριε Αναστασιάδη?

      Χαίρομαι που διαπιστώνετε τις κακοδοξίες (παπικού τύπου) που επικρατούν στην επίσημη "εκκλησία" και τη διαστροφή της έννοιας της υπακοής.

      Σας περιμένουμε στον αγώνα. ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ

      Διαγραφή
    2. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί κ.Βαρβέρη!! Εγώ παραμένω στην Εκκλησία, όπως έκαναν και άλλοι αγωνιστές της πίστεως και δεν πρόκειται να αποσκιρτήσω ποτέ, όπως κάνετε εσείς και άλλοι αφελείς!! Αγώνας μόνο μέσα στην Εκκλησία!!

      Διαγραφή
    3. Γράφετε : "Αγώνας μόνο μέσα στην Εκκλησία!!"

      Πείτε μου λοιπόν :

      1) Με ποιους τρόπους προτίθεστε να αγωνιστείτε ΜΕΣΑ στην Κρατική και Οικουμενιστική "Εκκλησία" της Ελλάδος.

      2) Πως θα διασφαλίσετε την αποτελεσματικότητα του αγώνος σας.

      3) Αποδείξτε μου, με Αγιογραφική και Αγιοπατερική τεκμηρίωση, ότι εκεί που παραμένετε είναι όντως ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

      4) Όσον αφορά το σχοινί του κρεμασμένου, αν μελετήσετε λίγο την ιστορία θα διαπιστώσετε ποιος και γιατί δημιουργεί εκκλησιολογικές εκτροπές (όπως η σημερινή) και ποιος εισάγει ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ.

      Πάντως, για την ιστορία, ο Μασόνος Μελέτιος Μεταξάκης δεν ήταν ΓΟΧ .

      Διαγραφή
    4. 1) Θά αγωνιστώ,όπως αγωνίστηκαν και όσοι διέκοψαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα, αλλά δεν αποσχίστηκαν από την Εκκλησία κάνοντας δική τους αλά ΓΟΧ "εκκλησία".
      2)Ισχύει ή από πάνω απάντηση!!
      3)Πες μου εσύ ένα θαύμα αγίου που να έχει γίνει στους ΓΟΧ! Αντίθετα, όλα τά καταγεγραμμένα και μή θαύματα έχουν γίνει μόνο στην Εκκλησία!
      4)Αν και, υποτίθεται, Χριστιανός, κρίνεις ορθολογιστικά!! Με την δική σου λογική, επειδή υπήρξε ένας Ιούδας ανάμεσα στους 12,άρα δεν έπρεπε να πιστεύουμε στους 12 Αποστόλους ώς Αγίους. Και επειδή ό Μεταξάκης έκανε ότι έκανε, τί σημαίνει, ότι όλη ή Εκκλησία είναι σε πλάνη;; Από πότε υπάρχει πάπας στην Ορθοδοξία;;
      Είναι λοιπόν προφανές ότι προσπαθείς απεγνωσμένα να χρυσώσεις το χάπι της αποκοπής σου από την Εκκλησία!! Καλή φώτιση!!

      Διαγραφή
  2. η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων λένε υπακοή στον Επίσκοπο απο πότε? και όχι σε αυτά που δίδαξε ο Χριστός? ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΌΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟ! ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΈΧΕΤΕ ΞΕΦΥΓΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι αυτοί είναι ΜΕΤΑ-ΠΑΤΕΡΙΚΟΙ.

      Δεν τους νοιάζει η ορθόδοξη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Μόνο η θέση τους, τους νοιάζει.

      Διαγραφή
  3. Για όλα φταίει η αδρανοποίηση του κανόνα 15 αλλά
    ας οψονται τα εξαπτέρυγα κληρικοι και λαϊκοί που απο προσωπικό συμφέρον και προκειμένου να έχουν τον έπαινο των κακών ψευδοεπισκοπων αντί να τιμήσουν όσους δικαίως αντιδρουσαν έγιναν φερέφωνα του κάθε οικουμενιστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Αδρανοποίηση του 15ου Κανόνα της ΑΒ Συνόδου = Δυνητικότητα του Κανόνα = Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.

      Αυτό, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους, είναι η πικρή ΑΛΗΘΕΙΑ .

      Διαγραφή
    2. Φίλε δε εννοώ τον π Επιφάνειο γιατί πριν 30 και 40 χρόνια που έγραφε ο π. Επιφάνειος ήταν αλλα τα προβλήματα.Το κακό είναι ότι το φάρμακο που πρότεινε ο π. Επιφανειος για τότε θεωρούν κάποιοι πως πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε και τώρα που η αρρώστια του οικουμενισμού έχει κάνει μεταστάσεις.

      Ο π. Επιφάνειος τότε πριν 40 χρόνια έγραψε και αυτό:
      Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως»

      Απλά κάποιοι επικαλούνται τον π. Επιφανειο εκεί που θέλουν και εκεί που δε θέλουν δεν αναφέρονται καν.

      Πόσο σίγουροι είναι όλοι αυτοί που επικαλούνται τον πάτερ Επιφάνειο ότι στις μέρες μας ο π. Επιφάνειος δεν θα πιανε ορισμένους από αυτούς τους μεταπατερικους με τις πέτρες;

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Στο κάτω κατω επικαλούνται προσωπικές επιστολές του π . Επιφανειου που ίσως και να ταν η καλύτερη απάντηση τότε για την ψυχή αυτού που τις έπαιρνε.
      Τώρα 40 χρόνια μετά με κακοδοξίες νέες κακοδοξιες
      κακοδοξία της “διηρημένης Εκκλησίας”,
      κακοδοξία της “διευρυμένης Εκκλησίας”,
      κακοδοξία της πέραν της Εκκλησίας σωτηρίας.

      Είμαι περίεργος τι θα έγραφε ο π. Επιφάνειος σε σους ακολουθούν τους εισηγητές των παραπάνω θεωριών πως θα τους αντιμετώπιζε και τι θα τους εσουρνε.

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο 15ος κανόνας μιλάει για αποτείχιση και όχι για σχίσμα. Αποτείχιση είναι όταν διακόπτεις την μνημόνευση χωρίς να μνημονεύεις κάποιον άλλον.

    Σχίσμα είναι όταν μνημονεύεις κάποιον άλλον.

    Αν οι νεοημερολογίτες έχουν μυστήρια και χάρη, άρα δεν είναι αιρετικοί, αλλά αιρετίζουν. Αν δεν έχουν μυστήρια και χάρη, άρα είναι αιρετικοί.

    Είναι διαφορετική η προσέγγιση σε κάθε περίπτωση.

    Στον αιρετικό κόβεις κάθε κοινωνία και τον αποφεύγεις. Στον αιρετίζοντα μπορείς να κόψεις το μνημόσυνο, μπορείς και να μην το κόψεις. Και μπορείς ​να μην το κόψεις γιατί έχει χάρη. Έχει μυστήρια.

    Συνεπώς: έχει το νέο ημερολόγιο έχει χάρη ? Αυτή είναι η ερώτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντηση : Στο νέο ημερολόγιο γίνεται μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού .

      Αλλά :

      Εάν κοινωνείς εις γνώσιν σου ότι η Κρατική Εκκλησία της Ελλάδος (δια της Συνόδου της) αποδέχθηκε (σιωπηρά ή μη δεν έχει σημασία. Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ) κακοδοξίες και στην ουσία καταπάτησε το Σύμβολο της Πίστεως, τότε πολύ απλά εμπαίζεις τον Κύριο και η κοινωνία αυτή γίνεται εις Κρίμα και Κατάκριμα.

      Τα βρέφη και οι άνθρωποι που δεν έχουν ( λόγω ηλικίας ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο) τη δυνατότητα να μελετήσουν και να ασχοληθούν με αυτά τα λεπτά ζητήματα και να αντιδράσουν, θα κοινωνήσουν Σώμα και Αίμα Χριστού. Και αυτό βέβαια δε θα γίνεται επ'άπειρον καθώς όταν θα γίνει μια πραγματικά Ορθόδοξη Σύνοδος που θα καταδικάσει όλα τα παραπάνω τότε ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ.

      ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ = ΣΑΤΑΝΑΣ .

      Εσύ, εις γνώσιν σου ότι ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ = ΣΑΤΑΝΑΣ, γιατί έχεις αμφιβολία αν θα έπρεπε να κόψεις ή όχι το μνημόσυνό και την εκκλησιαστική κοινωνία και επικοινωνία ???

      Διαγραφή
    2. συγχαρητήρια!!!!! Δημιουργήσατε μια νέα θεωρία, μια νέα θεολογία, μια νέα αίρεση

      Διαγραφή
    3. Να ρωτήσω κάτι. Έτσι δηλαδή που τα γράφετε όλη η Ελληνική Εκκλησία μας οδηγεί σε κρίμα όταν κοινωνικές. Το ίδιο και κάθε Εκκλησία που συμμετείχε. Κατάλαβες τι γράφεις η τα έχεις χάσει ? Έχεις κάποια ιδιότητα η είσαι Λαϊκός ? Και σε ποια Μητροπολη ανηκεις

      Διαγραφή
    4. Συνεχίστε λοιπόν να έχετε εν γνώση σας κοινωνία με την κακοδοξία.

      Εκτός βέβαια αν πιστεύετε ότι η Κρατική Εκκλησία της Ελλάδος στην Κρήτη αποδέχθηκε και υπέγραψε ορθόδοξα κείμενα. Τότε ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω.

      Όσο για την αίρεση που λέτε ότι δημιούργησα, αποδείξτε το πρώτα με λογικά και πατερικά επιχειρήματα και μετά τα ξαναλέμε !

      Επιπλέον αν επιμένετε να νομίζετε ότι δημιούργησα μια καινούρια αίρεση τότε λογικά ότι έγραψα παραπάνω είναι αιρετικό και επομένως ακυρώνεται από μόνοι σας τη φράση :

      "Στο νέο ημερολόγιο γίνεται μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού . "

      Συγχαρητήρια, μόλις ακυρωσατε τα μυστήρια του Νέου Ημερολογίου !

      Διαγραφή
    5. Και ένας αιρετικός, πχ παπικός, μπορεί να αποδεχτεί την εγκυρότητα κάποιων Μυστηρίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εμείς, όμως, πιστεύουμε ότι αυτός βρίσκεται σε πλάνη. Άρα τι σημαίνει αυτό; Ότι ακυρώνουμε τα Μυστήρια της Ορθοδοξίας (εννοώντας φυσικά της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και όχι κάποιας σχισματικής παρασυναγωγής); Όχι φυσικά! Και η μαντευομένη των Φιλλίπων αποδεχόταν τους Αποστόλους ως ανθρώπους εκ Θεού... Η επίγνωση της αλήθειας που κατέχει η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν βασίζεται, και πως θα μπορούσε άλλωστε, στη γνώμη που έχουν για αυτήν οι κάθε λογής άθεοι, αιρετικοί ή σχισματικοί.

      Διαγραφή
    6. Γράφετε :

      "Και ένας αιρετικός, πχ παπικός, μπορεί να αποδεχτεί την εγκυρότητα κάποιων Μυστηρίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας."

      Δεν ξέρω κύριε τι επαφές έχετε με τους παπικούς ή άλλους αιρετικούς και παρουσιάζετε τους ισχυρισμούς τους !

      Εγώ πάντως ξέρω ότι είμαι Ορθόδοξος και ότι έχω απομακρυνθεί από την κακοδοξία του οικουμενισμού.

      Δεν ξέρω και δεν ενδιαφέρομαι να μάθω τι "πιστεύουν" κεκριμένοι αιρετικοί.

      Διαγραφή
    7. Μήπως, όμως, αγαπητέ, ενεργείτε, ανεπιγνώστως, σαν αυτούς; Σκεφτείτε το. Προσωπικά, πάντως, επαφές δεν έχω με κανέναν αιρετικό ή σχισματικό. Αυτό, όμως, δεν με εμποδίζει να γνωρίζω, στο βαθμό που γνωρίζω, τις όποιες κακοδοξίες τους.

      Διαγραφή
    8. https://1.bp.blogspot.com/-IF9q5gT4_M0/WNgvtj478WI/AAAAAAAAOw4/uWqPmUuoGkstqsz6dH08feWKLOG_w4aCwCLcB/s1600/efraim.jpg

      Διαγραφή
    9. https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/03/blog-post_823.html?m=1

      Να τους χαίρεστε !

      Διαγραφή
    10. Αυτό δεν είναι συμπροσευχή ?

      https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/03/blog-post_582.html?m=1

      Μήπως και εδώ οι κανόνες είναι δυνητικοί ?

      Διαγραφή
    11. Ο Αγιώτατος !!!


      https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/03/blog-post_288.html?m=1

      Διαγραφή
    12. Και λοιπόν; Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι θα πρέπει να πέφτουμε από τη φωτιά στο νερό;
      Βεβαίως και είμαστε αντίθετοι με τον οικουμενισμό, την εκκοσμίκευση κτλ. Θα τα πολεμήσουμε, όμως, εντός Εκκλησίας και όχι εκτός, για να έχει ο αγώνας μας αυτός αξία και εγκυρότητα, και ο Θεός οπωσδήποτε δεν πρόκειται να αδιαφορήσει στις δίκαιες ανησυχίες μας.
      Διαφορετικά, πιστεύω, κάνουμε το θέλημα του Διαβόλου.

      Διαγραφή
    13. Γράφετε :

      "Θα τα πολεμήσουμε, όμως, εντός Εκκλησίας και όχι εκτός"

      Προφανώς έχετε ταυτίσει την Εκκλησία μόνο με τα ντουβάρια, γιατί εκεί που βρίσκεστε όλα τα παραπάνω όχι μόνο τα αποδέχονται αλλά τα προωθούν κιόλας.

      Εκκλησία είναι εκεί που βρίσκεται ανοθευτη η Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση.

      Διαγραφή
    14. Δυστυχώς, αγαπητέ, κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια. Δεν μπορεί κανείς να σας πείσει για το ανεδαφικό των επιχειρημάτων σας. Αλλά αν το βλέπετε έτσι, ακόμη και τα ''ντουβάρια'' της δικής μου Εκκλησίας ανήκουν στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία! Τα ντουβάρια της δικής σας ομολογίας που ανήκουν άραγε...; Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια για να λέμε...

      Διαγραφή
    15. Καλημέρα κ.Παράσχο.Καταρχήν όλοι δεχόμαστε τον ιε πρωτοδευτέρας συνόδου.Αφού λοιπόν υπάρχει και είναι σε ισχύ μπορεί κάποιος να τον χρησιμοποιήσει.Μέχρι εδώ συμφωνούμε;Οπότε μπορούμε να πούμε ότι οι επίσκοποι που δεν δέχονται αυτούς που κάνουν παύση μνημοσύνου δεν δέχονται και τον κανόνα.Δεν δέχονται τους αγιους πατέρες.Αλλιώς για ποιόν λόγο υπάρχει ο κανόνας;Για να τον έχουμε σα παραμυθάκι στα παιδάκια μας;Εγω αγαπητέ θεωρώ ότι η αποτείχηση είναι ζήτημα προσωπικής ευαισθησίας του καθενός.Κάποιοι άλλοι έχουν ανοχές κάποιοι άλλοι όχι.Εσείς μπορεί να είστε πιο ανεκτικός.Αν όμως μία ωραία κυριακή δείτε εναν παπικό,μονοφυσίτη,αιρετικό τελοσπάντων στο Αγιο Βήμα έτοιμο,για λόγους οικονομίας και αγάπης,να σας μετάλαβει τα Αγια Μυστήρια τί θα κάνετε;Και αν όσο και να φωνάξετε κανένας δε θα σας ακούσει πως αλλιώς μπορείται να διαμαρτυρηθείτε προβλεπόμενα;Προσωπικά δεν έχω αποτειχιστεί γιατί θεωρώ ότι έχω πρώτα να λύσω τα δικά μου προσωπικά ζητήματα και πάθη και μετά αν κρίνω τον εαυτό μου άξιο και μετά απο προσευχή θα το πράξω.Δε μπορώ όμως σίγουρα να κρίνω αποφάσεις άγιων πατέρων και κανόνες εκπορευόμενους απο το άγιο πνεύμα μέσω αυτών,κανόνες πλήρως αναγνωρισμένους απο όλες τις αγίες οικουμενικές συνόδους σαν μη πραγματοποιήσιμους.Και σίγουρα δε μπορώ με τίποτα να πώ ότι αυτοί που εφαρμόζουν κανόνα αγίας,οικουμενικής συνόδου ότι είναι εκτός εκκλησίας.

      Διαγραφή
    16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    17. Κύριε Παναγιώτη, καλημέρα σας! Συμφωνώ απόλυτα με τις τοποθετήσεις σας! Όμως, νομίζω ότι ο κίνδυνος που ελλοχεύει έγκειται στο αν δεν περιορισθούμε στην αποτείχηση αλλά προχωρήσουμε σε σχίσμα με την Εκκλησία. Αυτό θεωρώ ότι θα ήταν ολέθριο λάθος. Πιστεύω ακράδαντα ότι ο Θεός μας θέλει στην κανονική Του Εκκλησία (λογικό δεν είναι αυτό;) και ας είναι οι περισσότεροι ταγοί της πλανεμένοι. Θα βρει τον τρόπο και τους ανθρώπους του ο Θεός και θα διορθωθεί, έστω σε κάποιο βαθμό, κάποια στιγμή η κατάσταση. Η διαμαρτυρία μας είναι θεμιτή και επιβεβλημένη, όμως, μη καταλήξουμε ''προτεστάντες'' εντός, ή καλύτερα, εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας όπως μερικοί διατείνονται. Ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο π. Νικόλαος Μανώλης αλλά και όλοι οι υπόλοιποι που έχουν αποτειχιστεί, νομίζω ότι συμφωνούν με τον τρόπο που σκέφτομαι και δεν έχουν καμία πρόθεση να δημιουργήσουν σχίσματα και παρασυναγωγές. Ανεξάρτητα από το αν ήταν ή δεν ήταν σωστός ο τρόπος που διεξήγαγαν την αποτείχησή τους, ωστόσο, προς το παρόν δεν μπορεί κανείς στην πραγματικότητα να τους κατηγορήσει για σχίσμα. Μόνο αν στο μέλλον δημιουργήσουν και αυτοί τις δικές τους ''γνήσιες εκκλησίες''…

      Διαγραφή
    18. Εννοείται αγαπητέ ότι μιλάμε για αποτείχηση και μόνο γι'αυτή.Η καινούρια επισκοπή,αρχιεπισκοπή είναι σχίσμα.Απ΄όσο γνωρίζω οι μέχρι τώρα αποτιχεισθέντες απλά δεν μνημονεύουν,κάποιοι τηρούν και το παλαιό ημερολόγιο όπως στο Αγιον όρος χωρίς όμως να έχουν εισχωρήσει σε καμία παλαιοημερολογίτικη παραταξη αναγνωρίζοντας τα μυστήρια της κανονικής εκκλησίας.Θεωρώ ότι συμφωνούμε απολύτως και χαίρομαι γι'αυτό!

      Διαγραφή
    19. Προς κύριο Παράσχο :

      1) Γράφετε : "Δεν μπορεί κανείς να σας πείσει για το ανεδαφικό των επιχειρημάτων σας."

      Απάντηση : Βεβαίως και μπορείτε να με πείσετε, αρκεί τα επιχειρήματά σας να είναι βασισμένα και πλήρως τεκμηριωμένα με βάση την Αγία Γραφή και τους Αγίους Πατέρες. Κάτι που δεν βλέπω μέχρι τώρα να κάνετε.

      2)Όσον αφορά τη "Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία" και τον ισχυρισμό σας ότι η Κρατική "Εκκλησία" της Ελλάδος εξακολουθεί να ανήκει σε Αυτήν :

      Μπορείτε να μου πείτε πώς γίνεται η Κρατική "Εκκλησία" της Ελλάδος να ανήκει στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να είναι ιδρυτικό μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ (ΠΣΕ) ΚΑΙ να έχει αποδεχθεί στην ΚΡΗΤΗ την ιστορική ονομασία (άρα και ύπαρξη) ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ?

      Επίσης μπορείτε να μου πείτε πως γίνετε να είναι κάποιος ταυτόχρονα και ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ? Θέλετε να μας πείτε ότι υπάρχει ετερόδοξος Χριστός ?

      Θα ήθελα λοιπόν τις, Αγιογραφικά και Αγιοπατερικά, τεκμηριωμένες απαντήσεις σας, στα παραπάνω ερωτήματα.

      Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια για να λέμε...

      Διαγραφή

    20. ΤΙ ΕΛΕΓΕ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΩΡΑ : ΙΔΟΥ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΦΕΡΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ :

      https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/03/2007.html

      ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΤΕ !!!

      Διαγραφή
  6. Απορώ πώς εμπλέκουμε το όνομα του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου σέ τέτοιου είδους θεωρίες Ο π. Επιφάνιος ναί μίλησε για δυνητικό Κανόνα ,όμως δέν μίλησε για κανόνα ΄΄περί ορέξεως κολοκυθόπιτα΄΄ και επρόκειτο περί ενός ομολογιακού γίγαντα που άν τον είχαμε σήμερα θα είχει σείσει το σύμπαν Τί είναι αυτά που λέτε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυνητικότητα του Κανόνα = περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

      Ο Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ως εφευρέτης και προπαγανδιστής του αχρι-καιρισμού έδωσε άπλετο ζωτικό χώρο και χρόνο στον οικουμενισμό ( και στις θεραπενίδες του), με αποτέλεσμα να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα.

      Μτ Ε-19. ος δ’ αν ποιήση και διδάξη, ούτος μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών.

      Διαγραφή
    2. Ελάτε κ. Βαρβέρη απαλλαγείτε από μονόπλευρες αγκυλώσεις Ετσι δέν οδηγούμαστε πουθενά Ετσι όπως ερμήνευσε τον Κανόνα ο π. Επιφάνιος επέρχεται μία ισορροπία και προλαμβάνονται τά παρατράγουδα Τωρα με τις αποτειχίσεις θα έπρεπε να είχαμε γίνει μαλλιά κουβάρια μέσα στην εκκλησία όπως άλλοτε με το ημερολόγιο Θά τό θεωρούσατε αυτό μία ευχάριστη εξέλιξη; Σέ κάθε περίπτωση δέν θέλω να ανοίξω μαζί σας μία κουβέντα περί του ημερολογίου ,δέν είμαι το κατάλληλο πρόσωπο για να το κάνω και οι φήμες λένε οτι είστε αγύριστα κεφάλια Συγγνώμη παρ'όλη την συμπάθειά μου για το δράμα το δικό σας και της εκκλησίας Ενώ βλέπετε οτι εμείς βγαίνουμε από τον οικουμενισμό εσεις βλέπω οτι συνεχως τσακώνεστε περί του τί έγινε, όταν έγινε .... Ο σκοπός δέν είναι να δικαιωθεί κάποιος αλλά να πορευθεί η εκκλησία στον δρόμο της Αλήθειας μέ ποιμαντικά πάντα κριτήρια που σημαίνει οτι μερικά πράγματα δέν γυρνάνε πισω άπαξ και έγιναν .....

      Διαγραφή
    3. Να ευχαριστήσω την κυρία Λωρίτου Ελένη για τη φιλοφρόνηση "οι φήμες λένε οτι είστε αγύριστα κεφάλια".

      Ναι λοιπόν όσο αφορά την ορθόδοξη πίστη είμαστε ( και είμαι ) αγύριστα κεφάλια.

      Διαγραφή
    4. http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/03/blog-post_90.html?m=1

      Διαγραφή
    5. Το ΞΑΝΑ γράφω, για τους αμαθέστατους· Μγ' Πενθέκτης και κα' Αποστολικός.

      Όποιος έχει νου, καιρός να το χρησιμοποιήσει...

      Διαγραφή
  7. Τα θεματα των Ι.Κανονων , χρηζουν προσοχης.

    Οι απαντησεις για το ποιος μπορει να κρινει δογματικα τους Ι.Κανονες,δινονται απο τους απλοικους πιστους ,απο τους μοναχους που ακολουθουν πιστα τους αγιους Πατερες,απο αυτους που ζουν εν αμεσω κοινωνια μετα Του Θεου εν φωτι κ ερωτι,ωστε ειναι ικανοι κ να αιστανθουν το κεντρι της αιρεσεως απο το θανατιφορο κενο οπως λεγει ο αγ Γρηγ. Θεολογος,απο τους διδασκαλους,τους θεολογους,απο την αρχιερεσια,απο που;;;

    Απαντηστε μου σε αυτη την ερωτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Ι. Κανόνες δεν κρίνονται δογματικά, αλλά ερμηνεύονται δογματικά.

      Στην ερώτησή σας: ο αρμόδιος είναι αυτός που ζει εν αμέσω κοινωνία με τον Θεό.

      Διαγραφή
    2. Οχι να ερμηνευει,,,,,να κρινει ,το εχω βρει στα πατερικα κειμενα.
      Το να ερμηνευει και το να κρινει εχει διαφορα.

      Διαγραφή
    3. «Τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´» (βλ. Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161). Τό ἴδιο καί οἱ "ἀντι-οικουμενισταί" πού κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς, ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ των ὅτι εἶναι αἱρετικοί. Αὐτό σᾶς λέγει ὁ κ. Βαρβέρης, ἀλλά πᾶτε νά τόν βγάλετε ... αἱρετικόν!!! Ἑπόμενον ἦτο, ἐφόσον οὐσιαστικῶς συντάσσεσθε μέ τήν αἵρεσιν καί πολεμεῖτε λυσσωδῶς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, νά λέτε τό ἄσπρον μαῦρον καί τό μαῦρον ἄσπρον! Κρῖμα! Διότι ὁ κόσμος ἐσφαλμένως νομίζει ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εἶναι αὐτή πού διοικοῦν οἱ κακόδοξοι (Βαρθολομαῖος κ.ἄ.).

      Διαγραφή
    4. Απορώ, κ. Δ. Χατζηνικολάου. Λέτε: " Τό ἴδιο καί οἱ "ἀντι-οικουμενισταί" πού κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς, ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ των ὅτι εἶναι αἱρετικοί."
      Δηλαδή, κ. Δ. Χατζηνικολάου, μας λέτε ότι όλοι οι του Νέου ημερολογίου είναι αιρετικοί ? Ή μας λέτε ότι οι αντι-οικουμενιστές του νέου ημερολογίου είναι αιρετικοί?

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραίο το άρθρο.
    Η Ορθόδοξη εκκλησία είναι Χριστοκεντρική και όχι επισκοποκεντρική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε Κυριάκο, χαίρετε!
    Προφανώς, δεν αποδέχεστε την ''κρατική'' εν Ελλάδι Ορθόδοξη Εκκλησία ως τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία (δεν γνωρίζω, βέβαια, αν εκτός από την κρατική Εκκλησία, δεν αποδέχεστε και οτιδήποτε άλλο είναι κρατικό). Μέχρι χθες την αποδεχόσασταν, σωστά; Τώρα που δεν την αποδέχεστε, τι νομίζετε; Ότι αυτή έπαψε να είναι αυτό που είναι; Από τη δική σας γνώμη εξαρτάται αυτό; Και ποια, δηλαδή, κατά τη γνώμη σας, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία;
    Είναι δυνατόν, και λογικά να το δούμε το πράγμα, να πιστέψουμε ότι ο Θεός ευλόγησε η Εκκλησία Του να είναι μια περιθωριακή παρασυναγωγή, δυστυχώς λυπάμαι που το λέω, φαντασμένων εν πολλοίς (και ας έχουν και ορισμένες ορθές αρχές) ανθρώπων; Και μη μου πείτε τώρα για το μικρό ποίμνιο. Το μικρό ποίμνιο είναι η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία (και όλοι γνωρίζουμε ποια είναι αυτή)!
    Αλλά, ας μου πείτε εσείς καλύτερα, πού λέει στην Αγία Γραφή ή στην Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ότι πρέπει σε ενδεχόμενη πλάνη επισκόπου ή επισκόπων να γυρίζουμε την πλάτη στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία και να δημιουργούμε δικές μας συναγωγές; Οι όποιες εξαιρέσεις ορισμένων αγίων μας α) δεν είχαν χαρακτήρα ούτε πρόθεση οριστικού και αμετάκλητου σχίσματος από την κανονική Εκκλησία, β) ήταν χρονικά περιορισμένες, γ) ποτέ οι άγιοι αυτοί δεν θεώρησαν ότι η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία εξέπεσε στο επίπεδο μιας αιρετικής ομολογίας και έπαψε να αποτελεί την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία έστω και αν υπήρχαν ορισμένοι πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι όντως αιρετικοί, δ) ήταν ακριβώς εξαιρέσεις, ευλογημένες μεν, αλλά που δεν αποτελούν τον κανόνα ακριβώς επειδή ήταν αναγκαστικές πράξεις που τα γεγονότα εξώθησαν.
    Οι άγιοί μας πάντα δρούσαν εντός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Και η ιστορία, μας αποδεικνύει ότι δυστυχώς πολύ συχνά υπήρξαν, στην καλύτερη περίπτωση μειοδότες, στη χειρότερη περίπτωση αιρετικοί, πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι. Αν όλοι οι Ορθόδοξοι ανά τους αιώνες γύριζαν την πλάτη στην κανονική Εκκλησία και δεν μάχονταν εντός της αλλά δημιουργούσαν σχίσματα για την κάθε πλάνη του οποιουδήποτε πατριάρχη, τότε πολύ φοβάμαι ότι στις μέρες μας τα ''Ορθόδοξα'' σχίσματα θα ήταν περισσότερα και από τις προτεσταντικές αιρέσεις! Θα μου πείτε ότι στις μέρες μας τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από ότι στο παρελθόν! Αν μπορούσαμε, όμως, να περιπλανηθούμε στο χωροχρόνο, θεωρώ ότι θα διαπιστώναμε πως και οι Ορθόδοξοι χριστιανοί ανά τους αιώνες έτσι βλέπανε την εποχή τους, ως τη χειρότερη δηλαδή όλων των προηγουμένων. Αυτό, όμως, δεν τους οδήγησε στο να απομακρυνθούν, και μάλιστα οριστικά, από την κανονική Εκκλησία. Το αντίθετο μάλιστα! Μόνο εγωιστές άνθρωποι απομακρύνθηκαν από Αυτήν.
    Δυστυχώς, στις μέρες μας όντως υφίστανται σύγχρονοι ''λατινόφρονες'' επίσκοποι σαν εκείνους επί των ημερών του Βέκκου, οι οποίοι ήταν, τρόπον τινά, οι ''οικουμενιστές'' της εποχής εκείνης. Δυστυχώς, αυτά τα λανθασμένα τους φρονήματα θεμελιώνονται ανέκαθεν, εν πολλοίς, στην απώλεια της ελπίδας τους, και κατ΄ επέκταση της πίστης τους, στον Κύριο, τα οποία παρέδωσαν σε ανθρώπους άρχοντες, από τους οποίους, όμως, ως γνωστών, δεν παρέχεται καμία δυνατότητα σωτηρίας. Ωστόσο, χρέος μας είναι να διορθώσουμε, στο βαθμό που μπορούμε, την κατάσταση εκ των έσω και όχι εκ του ασφαλούς από την απέξω.
    Σε κάθε περίπτωση, έχετε, φυσικά, δικαίωμα να πιστεύετε ότι θέλετε. Απλώς, την ταπεινή μου γνώμη σας καταθέτω. Συγγνώμη, αν ενδεχομένως σε ορισμένα σημεία των απαντήσεών μου προς εσάς, φαίνεται επιθετικό το ύφος μου. Δεν έχω πρόθεση να επιτεθώ σε κανέναν. Να βοηθήσω με τις σκέψεις μου μόνο θέλω. Προσωπικά, ωστόσο, δεν θα επιθυμούσα να συνεχίσω άλλο αυτόν τον διάλογο εδώ δημόσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Δεν είναι σωστό να απαντάτε σε ερωτήσεις, με άλλες ερωτήσεις.

      Περιμένω απάντησή σας στις παρακάτω ερωτήσεις που σας έθεσα :

      Όσον αφορά τη "Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία" και τον ισχυρισμό σας ότι η Κρατική "Εκκλησία" της Ελλάδος εξακολουθεί να ανήκει σε Αυτήν :

      1)Μπορείτε να μου πείτε πώς γίνεται η Κρατική "Εκκλησία" της Ελλάδος να ανήκει στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να είναι ιδρυτικό μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ (ΠΣΕ) ΚΑΙ να έχει αποδεχθεί στην ΚΡΗΤΗ την ιστορική ονομασία (άρα και ύπαρξη) ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ?

      2)Επίσης μπορείτε να μου πείτε πως γίνετε να είναι κάποιος ταυτόχρονα και ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ? Θέλετε να μας πείτε ότι υπάρχει ετερόδοξος Χριστός ?

      Θα ήθελα λοιπόν τις, Αγιογραφικά και Αγιοπατερικά, τεκμηριωμένες απαντήσεις σας, στα παραπάνω ερωτήματα.

      Όταν μου δώσετε ακριβείς απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις (χωρίς υπεκφυγές ) τότε θα σας απαντήσω και στις δικές σας.

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ κ. Varveris, περιμένω να μου απαντήσετε στην ερώτηση που σας έκανα: Έχει το Νέο ημερολόγιο χάρη και μυστήρια ?

      Διαγραφή
    3. Κατ'εξαίρεση θα σας απαντήσω στο ποιο σημαντικό ερώτημά σας :

      " Και ποια, δηλαδή, κατά τη γνώμη σας, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία; "

      Απάντηση:

      Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι εκείνη στην οποία βρίσκεται ανόθευτη και απαρασάλευτη η Ορθόδοξη Πίστη, Διδασκαλία και Παράδοση.

      Επομένως υπάρχουν τρία (3) κριτήρια τα οποία δρώντας συνδυαστικά διασφαλίζουν πλήρως την ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησία :

      1ον) Η Ορθόδοξη Πίστη
      2ον) Η Ορθόδοξη Διδασκαλία
      3ον) Η Ορθόδοξη Παράδοση

      Λογική και κριτική σκέψη πιστεύω ότι έχετε. Γι'αυτό σας αφήνω να βγάλετε μόνος σας το συμπέρασμα για το αν η Κρατική "Εκκλησία" της Ελλάδος έχει τις παραπάνω προϋποθέσεις.

      Διαγραφή
    4. Αγαπητέ κύριε Βαρβέρη, θεωρώ ότι σας απάντησα επαρκώς. Δεν έχω και δεν επιθυμώ κάτι άλλο να προσθέσω. Είναι σαφές ότι έχουμε διαφορετικές αντιλήψεις επί του θέματος. Ωστόσο, ως ελεύθεροι άνθρωποι που είμαστε, μπορούμε, κατά συνέπεια, ελεύθερα να πιστεύουμε ότι θέλουμε. Εγώ δεν επιτίθεμαι σε εσάς ή στους ομόφρονές σας. Αντιθέτως, θεωρώ ότι έχετε ορθές ανησυχίες και αγωνιστικό φρόνημα. Διαφωνώ, όμως, ως προς τον τρόπο δράσης γιατί πιστεύω ότι ο Θεός με θέλει στην κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία, διότι πιστεύω ότι μόνο εντός Αυτής υπάρχει δυνατότητα σωτηρίας, παρά τα όποια προβλήματα δημιουργούν ανέκαθεν ορισμένοι, και συνήθως μάλιστα υψηλά ιστάμενοι, εντός της.
      Οπωσδήποτε, μια ημέρα θα αποδειχτεί, όχι με θεωρίες αλλά με πράξη, ποιανού η στάση και η πεποίθηση ήταν ορθή. Και αν δεν το βιώσουμε αυτό σε αυτή τη ζωή, σίγουρα η αλήθεια αυτή θα μας φανερωθεί στην άλλη. Όπου ελπίζω τελικώς να συγκαταριθμηθούμε, παρά τις όποιες διαφορές μας, μετά αγίων και δικαίων, αμήν.

      Διαγραφή
    5. Σας απάντησα αλλά με είπατε αιρετικό.

      Τελικά μάλλον είστε χρυσόψαρο με κοντή μνήμη και όχι Λαβιδοχρωμίς.

      Διαγραφή
    6. Μου απαντήσατε ? Εντάξει. Να συνοψίσω την απάντησή σας, λοιπόν: "Στο Νέο ημερολόγιο υπάρχει και χάρη και μυστήρια ΚΑΙ αίρεση" !

      Αυτό μου απαντήσατε! Σας ξαναείπα ότι επειδή είστε όψιμος χριστιανός της 11ης ώρας, γι' αυτό και έχετε το ζήλο του νεοφώτιστου. Δεν σας κατηγορώ, ούτε σας κατακρίνω για το ζήλο ου κατ' επίγνωσιν. είναι φυσιολογικό να συμβαίνει.

      Πρέπει, όμως να ξέρετε: Ο Χριστός δεν είναι μια αλήθεια, είναι ο ίδιος η Αλήθεια. Δεν έχει σχέση με το ψέμα. Η αίρεση είναι ψέμα. Άρα διώχνει τον Χριστό. Συνεπώς, η αίρεση διώχνει τη χάρη. Πως, λοιπόν, συνυπάρχουν στο Νέο ημερολόγιο και η χάρη και η αίρεση ? Εσείς μου είπατε ότι συνυπάρχουν.

      Διαγραφή
    7. Αφού με θεωρείτε αιρετικό, γιατί ομιλείτε μαζί μου. Ούτε χαίρετε δεν έπρεπε να μου λέτε σύμφωνα με το μαθητή της Αγάπης. Μήπως κι αυτό είναι δυνητικό?

      Τέλος μη διαστρεφεις αυτά που γράφω.

      Διαγραφή
    8. Σας είπα ότι είμαι γνήσιος αντιοικουμενιστής της 11ης ώρας, όχι όψιμος χριστιανός. Το ομολογώ ότι βρισκόμουν κι εγώ στην πλάνη του αχρικαιρισμού που βρίσκετε κι εσείς τώρα.

      Διαγραφή
    9. Είπατε κ. Varveris : "Εάν κοινωνείς εις γνώσιν σου ότι η Κρατική Εκκλησία της Ελλάδος (δια της Συνόδου της) αποδέχθηκε (σιωπηρά ή μη δεν έχει σημασία. Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ) κακοδοξίες και στην ουσία καταπάτησε το Σύμβολο της Πίστεως, τότε πολύ απλά εμπαίζεις τον Κύριο και η κοινωνία αυτή γίνεται εις Κρίμα και Κατάκριμα. "

      Τι σημαίνει αυτό ?

      Διαγραφή
    10. Που το βρήκατε ότι είναι εις κρίμα και κατάκριμα ?

      Το διαβάσετε κάπου ?

      Διαγραφή
    11. Είστε ιερεύς και δεν ξέρετε ?

      Διαγραφή
  10. Διαβάζοντας τα σχόλια ορισμένων έμεινα άφωνος.Συμφωνα μ' αυτούς οι Αγ. Μάξιμος ο Ομολογητής,ο Μεγας Αθανάσιος, Ιωάννης ο Δαμασκηνός και γενικά όλοι όσοι είχαν κόψει την κοινωνία με τους αιρετικούς ή αιρετίζοντες επισκόπους,ήταν εκτός Εκκλησίας.Απορω γιατί θεωρούν ως αγίους τους μαρτυρήσαντες επί λατινόφρωνος Βέκκου.Γιατι αν αυτοί ορθά έκοψαν το μνημόσυνο του μόνο και μόνο επειδή ήταν λατινόφρων, τότε τι πρέπει να κάνουν με τον εκατό φορές πιο αιρετικό Βαρθολομαίο? Κι αντί να τιμήσουν-μιμηθούν τους Αγίους κάθονται και "αγωνίζονται" λέει "εντός Εκκλησίας", παρέα πάντα βέβαια με τους αιρετικους.Τωρα πως γίνεται να είναι όλοι μαζί, αιρετικοί και ορθόδοξοι εντός Εκκλησίας είναι ένα μυστήριο ανεξήγητο.Αυτο βέβαια που δεν μπορούν ή δεν θέλουν με καταλάβουν είναι ότι κόβοντας το μνημόσυνο ενός αιρετικού επισκόπου δεν βγαίνεις εκτός Εκκλησίας αλλά βγάζεις τον αιρετικό εκτός Εκκλησίας.Αλλα αυτό θέλει αγώνα και θυσίες κι αν έχεις γίνει χλιαρός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά, δεν είμαι κατά της εφαρμογής του 15ου κανόνα. Αυτό, όμως, ειδικά στις μέρες μας αλλά και πάντα, απαιτεί και σωστό συντονισμό και ορθές ενέργειες. Διότι εύκολα μπορούμε από την αποτείχηση (μη μνημόνευση επισκόπου) που είναι κάτι θεμιτό εφόσον συντρέχουν οι λόγοι, να περιπέσουμε (έχοντας κατά νου προτεσταντικές λογικές) σε δημιουργία σχισματικών παραφυάδων που η εμπειρία μέχρι τώρα έχει αποδείξει ότι το μόνο αποτέλεσμα που φέρνουν είναι ο, σε κάθε επίπεδο, εκφυλισμός! Χρειάζεται προσοχή λοιπόν. Άλλο αποτείχηση, άλλο σχίσμα. Ρωτήστε και τους π. Θεόδωρο Ζήση και π. Νικόλαο Μανώλη (αφού τους εμπιστεύεστε) ή ανατρέξτε στις ομιλίες της αποτείχησής τους και θα διαπιστώσετε αν έχω δίκιο ή όχι.

      Διαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com