Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017

Αρχ. Παύλος Παπαδόπουλος, "Οικουμενισμός και αποτείχιση"

Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις“Περιμέναμε” έναν θεολογικό αντίλογο από την πλευρά της φιλοοικουμενιστικής πτέρυγας της Εκκλησίας μας στο θέμα της αποτείχισης. “Απορούσαμε” που οι μεταπατερικοί θεολόγοι, δεν έδωσαν το θεολογικό τους στίγμα στο καυτό θέμα της εκκλησιαστικής μας επικαιρότητας. “Η αγωνία” μας κορυφώθηκε διαβάζοντας το παρακάτω κείμενο του πατρός Παύλου Παπαδόπουλου.
Γρήγορα, όμως, απογοητευτήκαμε γιατί, αντί να ακούσουμε λόγο θεολογικό και πατερικό εναντίον της αποτείχισης, "νιώσαμε δίστομη τη μάχαιρα της ψυχολογίας, να σκίζει την ύπαρξή μας και να φέρνει στο φως την ερεβώδη ψυχή μας, γυμνή και τετραχηλισμένη".
Κατά τον Πατέρα Παύλο Παπαδόπουλο (όλοι οι Ορθόδοξοι που τοποθετούμαστε κατά της παναιρέσεως του Οικουμενισμού), είμαστε εμπαθείς, τυπολάτρες, ζητούντες την τήρηση “κάποιων” εκκλησιαστικών κανόνων, κομματικοί, φανατισμένοι, τζιχαντιστές, με χαμηλή αυτοεκτίμηση, κενόδοξοι και υπερήφανοι, δράκουλες που ζούμε με το αίμα τον πραγματικών χριστιανών, ορθόδοξα βαμπίρ, χυδαίοι κ.α.
Δυστυχώς, θα διαφωνήσουμε με τον πατέρα Παύλο στον τρόπο με τον οποίο καταπιάστηκε με το θέμα. Το θέμα είναι εκκλησιαστικό και θεολογικό και ο Πατήρ Παύλος το αντιμετώπισε ως ψυχολογικό και μάλιστα της δικής μας ψυχολογίας. Εκτιμούμε τον κόπο του, δεν αρνούμαστε την αμαρτωλότητά μας, χωρίς, βεβαίως, να την αντιλαμβανόμαστε όπως την παρουσιάζει αυτός.
Συνιστούμε στον πατέρα Παύλο, αντί άλλης απάντησης, να διαβάσει τους λόγους των σεβαστών μας πατέρων Νικολάου Μανώλη και Θεοδώρου Ζήση επί τη αποτειχίση τους και να προσπαθήσει να απαντήσει επί των συγκεκριμένων λόγων που τους οδήγησαν σε αυτό το διάβημα.
Αν, παρά ταύτα, επιθυμεί να παραμείνει στο πεδίο της ψυχολογίας, ας διαβάσει τα κατηγορητήρια της Ι.Μ. Θεσσαλονίκης κατά των δύο αγωνιστών ιερέων και ας μας παρουσιάσει το προφίλ του συντάκτη τους. Είμαστε σίγουροι ότι εκεί θα αναγνωρίσει αγγελικές ψυχές, γεμάτες με τις δωρεές του Αγίου Πνεύματος, με αγάπη για τον άνθρωπο και όχι για “κάποιους” εκκλησιαστικούς κανόνες….
Οικουμενισμός και την αποτείχιση
Αρχ. Παύλος Παπαδόπουλος
Δυστυχώς οι καρδιές κάποιων ανθρώπων το μόνο που ζητούν είναι την τήρηση κάποιων εκκλησιαστικών κανόνων, το μόνο που τους απασχολεί είναι πως θα αποδείξουν ότι οι ίδιοι διασώζουν την Ορθοδοξία. Το τραγικό είναι ότι δεν τους απασχολεί ο Χριστός αλλά η «Ορθοδοξία» τους, δεν τους απασχολεί η Εκκλησία αλλά οι οπαδοί τους.
Όλοι οι Άγιοι Πατέρες μας δεν δημιούργησαν σχίσματα στην Εκκλησία, ούτε δικές τους Συνόδους, ούτε συνιστούσαν στο λαό να συμμετάσχει σε σχίσματα.
Εάν τυχόν έβλεπαν κάποια ανθρώπινα λάθη προσπαθούσαν να διαφυλάξουν τον λαό του Θεού μέσα στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού.
Το να βλέπεις ρασοφόρους, να συνιστούν «αποτείχιση» των πιστών θυμίζει προτεστάντες που ο καθένας φτιάχνει το δικό του κόμμα και ισχυρίζεται ότι αυτός μόνο ορθοτομεί την Αλήθεια και κρατεί τις Παραδόσεις.
Βγαίνουμε αδελφοί μου από την Εκκλησία, για να δείξουμε ότι έχουμε δίκαιο; Πόσο εγωισμό έχουμε; Πόση μεγάλη ιδέα έχουμε για τον εαυτό μας; Και δυστυχώς όχι μόνο οι ίδιοι ζούμε στην πλάνη μας αλλά παρασύρουμε και άλλους μαζί μας.
Βέβαια όλα αυτά συμβαίνουν διότι όπως είπαμε αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν σχέση με τον Χριστό, αλλά με τους εκκλησιαστικούς κανόνες, έχουν θεοποιήσει το «νομοκανονικό» και άφησαν στην άκρη τον Χριστό.
Να αναφέρουμε όμως ότι τέτοια πράγματα γινόντουσαν πάντα μέσα στην Εκκλησία, και όλα σχεδόν άρχιζαν από –κατα τα άλλα- ευλαβείς κληρικούς, από θεολόγους, από ανθρώπους που ξέρανε το γράμμα του νόμου μα ποτέ δεν είχανε σχέση με τον Χριστό.
Είναι δυστύχημα να φαναντίζονται πιστοί από ένα δήθεν πνεύμα θείου ζήλου το οποίο όμως ούτε θεραπευτικό είναι, ούτε αγιαστικό αλλά κολάσιμο.
Αγαπητοί αδελφοί, μέσα στο διαδίκτυο βλέπω και μερικούς από εσάς να υποστηρίζουν τέτοιες αντίχριστες και αντιεκκλησιαστικές κινήσεις που γίνονται στο όνομα της δήθεν «διαφύλαξης της Ορθοδοξίας», και αυτό με λυπεί βαθύτατα.
Η «αποτείχιση» είναι ουσιαστικά έξοδος του ανθρώπου από την Εκκλησία. Με την «αποτείχιση» δεν σώζεται η Ορθοδοξία αλλά εμείς βγαίνουμε απ’αυτήν. Εάν δεν μνημονεύεται ο οικείος Μητροπολίτης όλα τα μυστήρια είναι άκυρα, η Χάρις του Παρακλήτου μας εγκαταλείπει.
Η μνημόνευση του Επισκόπου δεν γίνεται επειδή ο Επίσκοπος είναι άγιος ή αλάθητος αλλά διότι η Εκκλησία τον εξέλεξε δίδοντάς του την ευθύνη του ποιμνίου του.
Η αίρεση του Δονατισμού υποστήριζε κάτι τέτοιο, ότι δηλαδή τα Μυστήρια είναι έγκυρα μόνο εάν ο ιερεύς είναι άγιος· το αναφέρω αυτό, διότι εκεί οδηγούνται τα πράγματα με αυτές τις νοοτροπίες.
Αυτό που παρατηρώ στους οπαδούς των συγκεκριμένων πλανεμένων ιερέων είναι ότι στο όνομα της Ορθοδοξίας βρίζουν χυδαία αρχιερείς, ιερείς και μοναχούς, δεν θα δίσταζαν ακόμα και να χειροδικήσουν για να «υπερασπισθούν την πίστη τους».
Εγώ πάντως άλλα πράγματα διαβάζω στα συναξάρια· διαβάζω ότι οι Άγιοι δώσανε το δικό τους αίμα για την πίστη του Χριστού…δεν έπιναν το αίμα των άλλων.
Και θαύματα να κάνει κάποιος, εάν είναι εκτός Εκκλησίας, να μην τον ακολουθήσεις. Καλύτερα να σφάλεις εντός Εκκλησίας παρά να «ορθοτομείς» εκτός Εκκλησίας.
Γράφει ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος σχετικά με το θέμα:
Ο Χριστός λέει ότι το δέντρο θα το γνωρίσεις από τον καρπό. Κοιτάξτε τους ανθρώπους που σας περιβάλλουν αγαπητοί “αποτειχισμένοι” με το άγριο βλέμμα και τον τζιχαντικού τύπου φανατισμό.
Είναι αυτοί καρποί του Αγίου Πνεύματος, όπως τα περιγράφει ο Απόστολος Παύλος;
Είναι μεγάλος ο πειρασμός για έναν μοναχό και κληρικό η δημιουργία οπαδών και χειροκροτητών. Το μυαλό σαλεύει. Η πλάνη παραμονεύει. Και από την αμαρτία μπορεί κανείς να ξεφύγει, από την πλάνη ποτέ. Τελειώνω με κάτι που διάβασα και που θα πρέπει όλους να μας προβληματίσει.
Ήτανε λέει κάποτε ένας μεγάλος ασκητής που θέλησε ο διάβολος να τον κερδίσει. Έστειλε λοιπόν τον καλύτερο μαθητή του να εφαρμόσει πάνω του ότι είχε διδαχτεί. Έπιασε ο μαθητής να σκανδαλίζει τον γέροντα πρώτα με πειρασμούς γαστριμαργίας, μα δεν πέτυχε τίποτε· ύστερα πορνείας, μα και δω δεν κατάφερε τίποτα. Γι’ αυτό κατέφυγε στη φιλαργυρία -τίποτε· στη λύπη, στην οργή, τέλος στην ακηδία, αλλά ο ασκητής έμενε ακλόνητος.
Έτσι ο μαθητής επέστρεψε άπραχτος στο δάσκαλό του: “Δεν μπορώ να πετύχω τίποτε μ’ αυτόν το Γέροντα”, παραδέχτηκε αποκαρδιωμένος. Ο διάβολος γέλασε με κείνο το σατανικό γέλιο που σπέρνει τον τρόμο σε όσους δεν κρατιούνται γερά από το χέρι του Θεού: “Είσαι νέος ακόμα και ξέχασες την πιο αποτελεσματική μέθοδο απ’ όλες, την κενοδοξία και την υπερηφάνεια! Γύρνα πίσω και φρόντισε να του δημιουργήσεις οπαδούς…”
Υ.Γ.: Κι αν οι ιερείς και μοναχοί τρέφουν την πλάνη τους από την υπερηφάνεια (λόγω των επαίνων από τους λαϊκούς), οι λαϊκοί τρέφουν την πλάνη τους από την αίσθηση ότι κάνουν κάτι σημαντικό και ξεχωρίζουν «από τους λοιπούς των ανθρώπων-χριστιανών».
Συνήθως οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση (και όχι ταπείνωση) καταλήγουν να ακολουθούν τις συγκεκριμένες ιδέες.
Υ.Γ.2: Θα παρακαλούσα όσοι θεωρούν τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη οικουμενιστή, αιρεσιάρχη και όλα τα σχετικά να αποχωρίσουν από το προφίλ μου, μιας και θεωρούν έμμεσα ότι και εγώ είμαι αιρετικός αφού μνημονεύω και τον Οικουμενικό Πατριάρχη στα Σταυροπηγιακά μοναστήρια αλλά και ο Επίσκοπός μου τον οποίο μνηνονεύω, μνημονεύει τον Οικ. Πατριάρχη.

61 σχόλια :

  1. π.Παύλε:
    Για σας δηλαδή ο Όσιος Παίσιος, ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς και πλήθων άλλων, ήταν τυπολάτρες και εμπαθείς που διέκοψαν το μνημόσυνο των επισκόπων τους το '70;

    "Εάν δεν μνημονεύεται ο οικείος Μητροπολίτης όλα τα μυστήρια είναι άκυρα, η Χάρις του Παρακλήτου μας εγκαταλείπει."
    Συγχαρητήρια! Τι μας λέτε δηλαδή; Ότι υπάρχει κανόνας Συνόδου στα πηδάλια της εκκλησίας μας, που λέει να γίνεται διακοπή μνημοσύνου του επισκόπου που κυρρήσει αίρεση, και οδηγεί σε σχίσμα και σε άκυρα μυστήρια;
    Τί είστε πάτερ, πάνω από τις Συνόδους και τους αγίους Πατέρες; Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς όταν έκοψε το μνημόσυνο του αιρετικού πατριάρχουν Ιω Καλέκα, τα μυστήρια που τελούσε ήταν άκυρα; Δε κοινωνούσε Σώμα και Άίμα αλλά ψωμί και κρασί;

    "διαβάζω ότι οι Άγιοι δώσανε το δικό τους αίμα για την πίστη του Χριστού…δεν έπιναν το αίμα των άλλων."
    Ποίος πίνει το αίμα σε ποιους; Δεν είδατε ότι ο γεμάτος από χριστιανική αγάπη μητροπολίτης Λαγκαδά πέταξε από το ναό και το σπίτι τον π.Φώτιο;

    Να φανταστώ ότι σε άλλες σας ομιλίες λέτε πως ο πάπας είναι κανονικός επίσκοπος και οι παπικοί έχουν Χάρη και είναι Εκκλησία;


    Παρακαλώ πολύ απαντήστε: ο Όσιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς βγήκε εκτός Εκκλησίας επειδή διέκοψε το μνημόσυνο του επισκόπου; Επί 6 ολόκληρα χρόνια στο Άγιον Όρος τα μυστήρια που τελούσαν ήταν άκυρα επειδή δε μνημόνευαν τον Αθηναγόρα;


    Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι εσύ κυριε είσαι πάνω από τους ιερούς κανόνες και τις συνόδους, μιας και οι του όμοιοί σου δεν αναγνωρίζουν την Σύνοδο που έγινε στην Κρήτη και την αποκαλούν ψευτοσύνοδο. Η Εκκλησία, δεν είναι κάτι που το μουσειακό, αλλά κάτι το ζωντανό, δυστυχώς όλοι σας μένετε στο τί έγινε κάποτε. Βεβαίως οι Σύνοδοι και οι Ιεροί Κανόνες ισχύουν πάντοτε όμως η Εκκλησία είναι ένας ζωντανός οργανισμός και όχι νεκρός. Αναφέρεστε και στον Μητροπολίτη Λαγκαδά, ότι δεν έχει αγάπη. Απο την μία μιλάτε για κανόνες και από την άλλη (όταν δεν σας συμφέρει) μιλάτε για την αγάπη; αποφασίστε τελικά. Αγάπη θέλετε ή ιερους κανόνες;

      Διαγραφή
    2. Ά!!! ΑΣΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΠΑΣ ΓΙΑ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΚΑΙ ΕΣΥ !

      Διαγραφή
    3. ιεροί κανόνες = αγάπη

      Διαγραφή
    4. Οι ιεροί κανόνες είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την αγάπη.
      Όπως στο πρόσωπο του Χριστού πάνε μαζί η Αγάπη και η Δικαιοσύνη.

      Διαγραφή
  2. τα δωσε τα διαπιστευτηρια του στους επισκοπους.αξιος ο μισθος του.....χαχαχα μωρε τι μας λεει?δηλαδη τοσες επικλησεις στους αγιους πανε στραφει αλλα το μαγικο ονοματακι του δεσποτη τα κανει εγκυρα?...γενικα καταπτυστο το κειμενο του,δηλωτικο ελλειψης ηθικου ερματος....με κανει πιο σιγουρο για τις αποψεις υπερ των αποτειχισμενων πατερων η λυσσα που βγαζουν εναντιων τους ανθρωποι οι οποιοι εργολαβικα εχουν αναλαβει τη προδοσια της ορθοδοξης πιστης.να ξερουν οσοι προσπαθουν με σαχλα επιχειρηματα και περισση εθελοτυφλια να κατηγορουν αγωνιστες πατερες θα μας βρουν απεναντι τους.θα χασουν τον υπνο τους........και γω ενα υστερογραφο οπως ο πατηρ.με σοφισματα στο διαδικτυο δε θα πετυχεις τιποτα.απλα γελοιοποιησαι..να με συγχωρεσουν οι διαχειριστες του ιστολογιου αλλα δε θα μας βγαινουν και απο πανω.απο δω και στο εξης θα μιλαμε οπως τους αξιζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Π. Παύλε είναι πολύ άκυρη η απαντησή σας πάνω σε αυτό το φλέγον εκκλησιαστικό θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ.
    ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. " Κοιτάξτε τους ανθρώπους που σας περιβάλλουν αγαπητοί “αποτειχισμένοι” με το άγριο βλέμμα και τον τζιχαντικού τύπου φανατισμό." γράφετε π.Παύλε.
    Κοιτάξτε το σκοτεινό βλέμμα του Άνθιμου και τα λόγια είναι περιττά. Το δε βλέμμα του Βαρθολομαίου είναι σα να είναι υπνωτισμένος. Ο Θεός να μας συγχωράει όλους και να φανεί ποιος είναι στην αλήθεια και ποιος είναι σε πλάνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ενδιαφέρουσα άποψη αυτή!!! : Οποιος ασχολείται με το ποίμνιο, δεν ασχολείται με την Εκκλησία. Βέβαια γι' αυτόν "Εκκλησία" είναι ο Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος, ο Μητροπολίτης και βεβαίως, ο ίδιος, ὀχι το ποίμνιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φοβερά επιχειρήματα! Κρίνουμε κάποιον όχι απ' αυτά που έχει πει, όχι από την στάση που έχει, αλλά από το τι λογής είναι κάποιοι από αυτούς που τον περιβάλλουν!!!!

    Στο θέμα του οπαδισμού θα συμφωνήσω: θέλει προσοχή. Να μην φανατιζόμαστε εξαιτίας της υπερηφάνειας μας. Αν υπερασπιζόμαστε την Ορθοδοξία, αυτό το κάνουμε από αγάπη για την Ορθοδοξία, όχι από αγάπη για τον καβγά. Και θέλει προσοχή, μην μας καταλάβει ζήλος ου κατ' επίγνωσιν και ξεχάσουμε ότι είμαστε αμαρτωλοί άνθρωποι και όχι άγιοι.

    Αλλά τα λογικά κενά που έχει το κείμενό του, και το πως πηδάει από το ένα επιχείρημα στο άλλο, χωρίς να τα συνδέει, είναι φοβερό!!!
    Όπως φοβερό είναι και το ότι έχει για παραπομπή έναν σύγχρονο επίσκοπο, αλλά δεν παραπέμπει σε κανένα Πατέρα της εκκλησίας!
    Και φυσικά, μια και (όπως είπε πολλές φορές ο π. Νικόλαος Μανώλης) δεν μπορεί να αντικρούσει τα τόσα επιχειρήματα εναντίον του οικουμενισμού, κάνει επίθεση στο χαρακτήρα των ανθρώπων!

    Αυτοί οι οικουμενιστές έχουν πολύ πλάκα κάποιες φορές.
    Θυμάμαι κι εγώ που μίλησα με έναν, και μου τα ωραιοποιούσε όλα για την εν Κολυμπάρι Σύνοδο. Το ψέμα και η παραπλάνηση, είναι φαίνεται η πάγια τακτική τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με λύπη τολμώ και γράφω τα εξής,

    εύχομαι για σάς, ο Κύριος να σάς αγκαλιάσει, το πυρ της Αγάπης του να λιώσει τα γόνατα σας, τα μάτια σας ανοίγοντας και Κύριος τάδε λέγοντας, «σου άνοιξα τα μάτια ός τον εκ γενετής τυφλού, να βλέπεις» να καταλάβετε το ψέμα.
    Όποιος ακολουθεί ψέμα, αγαπάει ψέμα, διδάσκει ψέμα, Κύριε ελέησον, γίνεται Ψεύτης.
    Σήμερα έχουμε δήθεν πατέρες, με "ηρωικές" Αποτειχισης, "ιερατική συνείδηση" να πανηγυρίζουνε, να τους συγκρίνουμε με μεγάλους Αγίους, να μετριούνται δημόσια και με τον Αβραάμ,την Εκκλησία "σώζοντας", κλάψε Ήλιε θρήνησε Γη, ξυπνήστε "όλοι".

    Συγχωρέστε με, τον τρελό.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια χαρά τα λέει ο νεαρός ιερέας σε αντίθεση με τους γηραιούς π. Νικόλαο Μανώλη και π. Θεόδωρο Ζήση. Παρακαλούμε επιτρέψετε μας να έχουμε αντίθετη γνώμη από τη «γραμμή» των εγκρινόμενων σχολίων στο μπλογκ σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Παιδί 35 χρόνων; και ο Χριστός παιδί ήταν για σένα; λίγο σεβασμό τουλάχιστον στην ιεροσυνη που έχει ο ανθρωπος

      Διαγραφή
    2. προς ανώνυμο 11 Μαρτίου 2017 - 9:38 π.μ.Ο ισαπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε «Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και οι ασεβέστεροι των όλων».καλύτερα να δείξουμε σεβασμό στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό παρά στον πάτερ Παύλο Παπαδόπουλο.Χρήστος.Θεόδ.Ελευθεριάδης.

      Διαγραφή
  11. Από πότε το γραφείο τύπου της Ι.Μ Βεροίας, Ναούσης & Καμπανίας ασχολείται με το ερευνητικό κομμάτι της ψυχολογίας; Έχει ειδίκευση στην ανάλυση του έκτακτου γεγονότος; Να μας ενημερώσουν....
    Η επίθεση, ο μηδενισμός και η διαστρέβλωση της αλήθειας, πάντοτε προέρχεται από ψυχικά διαταραγμένα πρόσωπα, φοβικά και με τεράστιο ΕΓΩ!
    ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΜΑΣ.
    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ . ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΑ ΑΡΧΗΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΝΩΣΗ ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΕΩΣ . ΘΑ ΜΑΣ ΜΗΛΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ? ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΤΟΛΜΗΣΑΝ ? ΠΑΤΕΡ ΕΣΥ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΣΕ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙΑ 2 ΜΗΝΩΝ ΙΕΡΕΑΣ . ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΕΙΑΔΑ ΣΟΥ ? ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΣΟΥ ? ΑΝ ΒΓΕΙΣ ΣΕ ΚΙΣΜΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΨΙΑ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΙΕΡΩΜΕΝΟΣ . ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ? ΟΤΑΝ ΕΧΕΤΑΙ ΙΔΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ? ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΑΣ ΤΑ ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ Π.ΘΕΟΔΩΡΟ Π.ΝΙΚΟΛΑΟ Π.ΦΩΤΙΟ. Π.ΣΑΒΒΑ Π.ΠΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ? ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΤΣΙΧΑΝΤΖΙΣΤΕΣ Η ΕΣΕΙΣ ? ΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ . ΓΙΑ ΣΥΜΟΡΦΩΘΗΤΕ ΛΙΓΟ .ΣΤΡΑΒΟΙ ΕΙΣΘΕ? ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΚΑΝΑΝΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ . ΕΝΩ Ο ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΥΣ. ΤΩΡΑ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΒΛΕΠΑΜΕ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ. ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΕ ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ . (ΠΑΤΗΡ ΦΩΤΙΟΣ) Ο ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ ΜΑ ΟΧΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΝΙΑ, ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ. ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ.

      Διαγραφή
    2. τον κανουν και τον παρακανουν τα γενεια τα μαλλια και το ρασο . απο εκει ξεκινησε η εκοσμικευση του κληρου αδερφε. δεν πειραζει το ενα δεν πειραζει το αλλο να που φτασαμε δικιο εχει ο παπαφωτης ποιο πανω.

      Διαγραφή
    3. Μπορει οσυγκεκριμμενος να εχει αυτα τα μαλλια κ. γεννια,εγω προσωπικα οταν τους βλεπω, εκτος των ηλικιωμενων ιερεων, περιποιημενους(ξυρισμενους κ κουρεμενους)αναστατωνομαι και δεν μπορω στην εκκλησια να προσευχηθω.εαν ηθελαν να καλωπιζονται ας εκαναν αλλη εργασια.Λυπαμαι.ευαγγ.Ζαλ

      Διαγραφή
    4. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 5:34 μ.μ.

      ΟΡΘΩΣ.ΟΜΩΣ Η ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ,ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΠΑΠΑ,ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΖΩΝΤΑΝΗ.

      Διαγραφή
    5. Και ποια είναι η Ορθή πίστη αγαπητή, το να αναθεματίζεις και να σηκώνεις δικό σου μπαϊράκι; Η Ορθή πίστη εάν δεν εκδηλώνεται ως αγάπη τότε είναι μια τρύπα στο νερό. Τι να το κάνω να πιστεύω ορθά αλλά να μην έχω αγάπη για κανέναν; και ο Διάβολος ξέρετε, πιστεύει ορθά, αλλά δεν έχει ούτε ταπείνωση, ούτε μετάνοια, ούτε αγάπη για κανέναν. Ο άνθρωπος έχει λίγα γένια και ακόμα και αυτό το χρησιμοποιείται εναντίον του! ΗΜΑΡΤΟΝ. είπαμε για τα άλλα, αλλά όχι και γι'αυτό...

      Διαγραφή
    6. Ποιός αναθεμάτισε ποιόν και πότε;; Γιατί εμείς δεν είδαμε κάτι τέτοιο!!

      Διαγραφή
  13. ΤΟ "καλυτερα να σφαλεις εντος της εκκλησιας παρα εκτος"σε τι ανεφερεται";σε προσωπικα λαθη ανθρωπων-παθη-παθηματα;οι σε ηθελημενες ενεργειες απο λαθος πιστη και εισαγωγη στην εκκλησια αιρεσεων;Ο αγιος που ειπε τη ρηση αυτη εννοουσε δηλαδη,οτι μπορεις να σφαλεις ανθρωπινως και να μεινεις στην εκκλησια προσπαθωντας να σηκωθεις,οχι να φυγεις και να κανεις εκτος της λαθη, χωρις να ελπιζεις σε συγχωρεση των αμαρτιων σου.Δεν εννοουσε οτι ειμαστε ελευθεροι να "σφαλουμε"αιρετικα και ολα καλα.Ο αριος δηλαδη που "εσφαλε αιρετικα"καλα εκανε και εμεινε και ταλαιπωρησε την εκκλησια αιωνες;Η φραση του αγιου εμπεριεχει την αποστολη της εκκλησιας,που ειναι να μας σωσει απο καθε αμαρτια,εισαγει ο ανθρωπος την αμαρτια του στην εκκλησια και ο χριστος που ειναι ο ιδιος η εκκλησια με την θυσια του για την ιδρυση της, την παιρνει πανω του και την σβηνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε αυτά που γράφει ο π.Παύλος γίνεται απόπειρα σκιαγράφησης ή μάλλον καρικατούρας ενός ψυχολογικού προφίλ. Δεν γνωρίζω πώς κατέληξε ο πάτερ σε αυτά τα συμπεράσματα, σίγουρα κανείς δεν είναι τέλειος, και σίγουρα κάποιοι μπορεί να πλανηθούν από "υπέρμετρο ζήλο". Πλην όμως, όταν κάποιος δεν μιλάει για μεμονωμένες περιπτώσεις που μπορεί να έχουν όντως πλανηθεί, αλλά για ΟΛΟΥΣ όσους έχουν ενημέρωση και αποφασίζουν να υπερασπιστούν την Ορθοδοξία με "΄οπλο"τους το Ευαγγέλιο και τους Πατέρες, τότε η προσέγγιση του π. Παύλου είναι εντελώς λανθασμένη και επιφανειακή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι δεν δόθηκε ΟΥΤΕ ΕΝΑ επιχείρημα για να μας δείξει πόσο "λάθος" είμαστε, με θεολογικά κριτήρια. Αυτά δεν υπάρχουν πουθενά στον λόγο του π. Παύλου, ο οποίος δυστυχώς δεν μίλησε ως ποιμένας, αλλά ως δημοσιογράφος, και μάλιστα ελλιπούς ενημερώσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Να κλάψουμε ή να γελάσουμε;;;
    Ντροπιαστικό άρθρο!!
    Δεν διάβασε τον 15ο κανόνα;;
    Δεν παρακολούθησε ποτέ τις οικουμενιστικές δηλώσεις πατριαρχών;;

    Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασε και τον 13ο της Πρωτοδευτέρας.

      Διαγραφή
  16. Βαθιά νυχτωμένος. Η επίκληση ρήσεων του Αργολίδος, ατυχέστατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φοβαμαι αδελφοι μου,πως προκειται για ανθρωπο εντεταλμενο στην υπηρεσια εξυπηρετησης του οικουμενισμου..παραδειγματα σαν το δικο του ειναι ακρως αποκαλυπτικα της ενδειας επιχειρηματων.τωρα το ποιος ιερεας εμας μας μας αποπνει εμπιστοσυνη,και ποιος κανει τον σαλτιμπαγκο ειναι προδηλο σε ολους..ευχομαι οι χριστιανοι που αποτειχιζονται να μην τον-τους αφησουν να τους χαρακτηριζουν ζηλωτες κτλ κτλ..οσο ευγενικοι και να θελουμε να ειμαστε,οι ανθρωποι αυτοι εχουν αποστολη τη μεταπατερικη θεολογια,ενω αν αρχισουμε και μεις να ψυχολογουμε το προφιλ τους και δη του ανθρωπου αυτου σιγουρα μπορουμε να βρουμε απειρα τρωτα.δεν μας το επιτρεπει ομως ουτε η πιστη μας αλλα ουτε η αξιοπρεπεια μας.....αφηνουμε το εξυβριστικο εργο σε αυτους,και τους απανταμε πως εχουν γνωση οι φυλακες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί βρε παιδιά του "Κατάνυξις" περιμένατε κάτι διαφορετικό;; Ο π.Παύλος είναι διαχειριστής του ιστολογίου της Μητροπόλεως Βεροίας, από την οποία εκδιώχθηκε ό π.Ματθαίος Βουλκανέσκου, αυτό τά λέει όλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 4:31 μ.μ.

    ΚΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΕΝΟΣ,Η ΟΡΓΗ,Η ΠΟΝΗΡΙΑ,Η ΔΩΡΟΔΟΚΙΑ,Η ΑΔΙΑΚΡΙΤΗ ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ?ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΑΝ ΟΙ ΘΙΓΜΕΝΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ.ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗ?ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΝ ΩΣ "ΑΔΕΡΦΟΥΣ" ΕΝΙΟΤΕ ΚΑΙ "ΑΓΙΟΤΑΤΟΥΣ"? ΛΙΓΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΑΔΕΡΦΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΟΑΙΜΑΤΟΣ.ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΕΡΦΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΙΜΑ.ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΩΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ.ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ?ΟΛΑ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ.ΖΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ.ΛΕΕΙ "ΟΣΤΙΣ ΘΕΛΕΙ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΕΛΘΕΙΝ".ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ.ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 4:39 μ.μ.

    ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΙ.ΑΛΑΘΗΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΘΕΟΣ.ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.ΠΟΣΟ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ,ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ,ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ,ΑΓΙΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ.ΕΛΕΟΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 4:47 μ.μ.

    ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΙΣΧΥ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ.ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΤΑ ΤΕΛΕΣΟΥΝ ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ.ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ.Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΖΥΓΙΑΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ...ΚΑΛΗ ΦΩΤΗΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 5:01 μ.μ.

    ΕΙΔΑΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥ "ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΙΟΙ,ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ"?ΑΝ ΕΙΣΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ ΘΑ ΒΛΕΠΑΤΕ ΤΟΝ ΠΟΝΟ,ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥΣ.ΟΛΟΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΑΚΟΥΣΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΑΝ.ΚΑΙ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΑ.ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΒΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΤΑΚΤΟΥΣ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΣ ΟΠΑΔΟΥΣ,ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΗΣΥΧΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΝ.ΑΛΛΑ ΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΞΕΡΟΥΝ.ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΙΛΟΦΟΣ10 Μαρτίου 2017 - 5:24 μ.μ.

    ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ.Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ,Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΝ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΝΟΣΗΡΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.ΑΠΛΑ ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ,ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.ΕΜΕΙΣ ΟΣΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΚΑΠΟΥ.ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ,ΣΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ.ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΕΝ ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΥΡΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.ΕΣΕΙΣ ΑΡΑΓΕ ΟΣΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΑΤΕ ΓΡΑΜΜΕΝΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μπράβο στο Χαράλαμπο εκ Θεσσαλονίκης για το σχόλιο του. Ύπάρχει λαός που δεν τρώει κουτόχορτο.

    Φιλαλήθης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τουλάχιστον να δημοσιεύεται όλα τα σχόλια...κρίμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε αν έχεις στείλει κανένα από τα γνωστά σχόλια τα βολικά για τον οικουμενισμο υπάρχει μπλογκ να το εκπέμψει.
      Να σαι σίγουρος ότι θα σπεύσουν. Στείλτο εκεί και μετά ενημέρωσε μας να το διαβάσουμε.

      Κσι επειδή οι καιροί είναι πονηροί δηλώνω ότι είναι Χριστιανός ορθόδοξος , παντελώς άσχετος με τα παιδιά της κατάνυξης δεν ξέρω ουτε τον πατέρα Νικόλαο , ούτε τον πατέρα Ζήση .

      Διαγραφή
  27. Νομίζω τον αδικείται τον π Παύλο. Ούτε ονόμαστε κάποια αίρεση ως Εκκλησία, ουτε κάτι το οικουμενιστικό είπε, το μόνο που αναφέρει ειναι ότι είναι εναντίον της αποτείχισης και καλό είναι να μένουμε μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Έχει βεβαια καυστικη γλωσσα για αυτους που αποτειχισαν, αλλα νομιζω δεν το κανει με εμπαθεια αλλα εκφραζει την αγωνια του και να μου επιτρέχεται να πω και την αγωνια πολλών χριστιανών για την κατασταση αυτη. Ετσι πως παμε θα γινει σχισμα. Συγνωμη που το λεγω αλλα αυτοι που χαιρονται πολύ και τριβουν με ικανοποιηση τα χερια τους είναι οι σχισματικοι του Παλαιού Ημερολογιου. Εύχομαι ο Παναγαθος θεός να φωτισει και τον Πατριάρχη και όλους τους Ορθόδοξους ωστε να μην γινονται λαθη που σκανδαλιζουν τους πιστους και τους οδηγουν σε παρομοιες καταστασεις όπως η αποτειχιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με εμπάθεια το κάνει φίλε μου.Αποτείχιση δεν σημαίνει σχίσμα, καταλάβετε το επιτέλους!!! Μάθετε πρώτα τους Κανόνες σωστά και μετά να εκφέρετε άποψη!!

      Διαγραφή
  28. Μονο εαν γνωρίσετε το πατέρα Παύλο θα καταλάβετε τι σπάνιος ανθρωπος ειναι. Εγώ δεν ξέρω ουτε θεολογικά ουτε για κανόνες, αυτό που ξέρω όμως ειναι ότι ειναι ένας υπέροχος ανθρωπος, ένας ανθρωπος που με τα κηρύγματα του μας ξυπνά ειδικά στην ενορία του στην Νάουσα. Μας έκανε να ξυπνήσουμε και να προσπαθήσουμε να ζήσουμε πιο βαθιά πιο ορθόδοξα. Νιώθω πολυ ευλογημένη που τον έχω και πνευματικό, μου έδειξε τον Πραγματικό Χριστό που ειναι αγάπη και δεν ειναι δικαστής.

    Μαρια από Νάουσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο χριστος δε δικαζει ακομη αλλα συγχωρει τα παντα,θα δικασει ομως σιγουρα,ολους

      Διαγραφή
    2. Αγαπητή Μαρία, άλλο καλός άνθρωπος,άλλο καλός Χριστιανός και άλλο σωστός κληρικός με ορθόδοξο λόγο. Ο συγκεκριμένος στο συγκεκριμένο κείμενο βγάζει εμπάθεια εναντίον όσων είμαστε αντίθετοι με τόν οικουμενισμό. Δεν τόν κρίνουμε, ελέγχουμε!! Αλλο έλεγχος και άλλο κατάκριση!!

      Διαγραφή
  29. Νομιζω ομως οτι η αποτειχιση ειναι κανονας οικουμενικων συνοδων,και περιεργως "διωκεται"σφοδρα.Οι σποστολικοι κανονες ειναι τρομακτικα αυστηροτεροι για τους συναγελαζομενους με αιρετικους.Αν ημουν οικουμενιστης θα προτιμουσα να παθω το πρωτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Με τον Ιγνάτιο το Θεοφόρο η Εκκλησία προχωρεί στη θεολογική θεμελίωση της πορείας της. Η θεολογία του Ιγνατίου έγινε φρόνημα, ήθος και Παράδοση της Εκκλησίας, διότι συνιστά έκφραση και συνέχεια της αποστολικής παράδοσης.
    Η θεολογία του Ιγνατίου μπορεί να διαιρεθεί σε τρία σημεία:
    α) θεολογία του επισκοπικού λειτουργήματος,
    β) θεολογία της ενότητας της Εκκλησίας
    και γ) θεολογία του ευχαριστιακού ρεαλισμού.
    Η παρουσία του επισκόπου και η μνημόνευση του ονόματός του κατά την τέλεση της Θείας Ευχαριστίας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη βεβαίωση της γνησιότητας του μυστηρίου.
    Στην πρώτη τέλεση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας κατά το Μυστικό Δείπνο, αυτουργός της σωτηρίας µας και τελετουργός ήταν ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος μετά την Ανάληψή του άφησε διαδόχους του τους Αποστόλους και αυτοί µε τη σειρά τους, τους επισκόπους που χειροτόνησαν αφήνοντάς τους διαδόχους τους στις τοπικές εκκλησίες .
    Ο άγιος Ιγνάτιος προτρέπει τους πιστούς να συσπειρώνονται γύρω από τον επίσκοπο της τοπικής Εκκλησίας και να µη γίνεται τίποτα χωρίς την έγκρισή του, διότι ο επίσκοπος αποτελεί το επίκεντρο της Θείας Ευχαριστίας, στο όνοµα του οποίου τελείται. Μάλιστα επισημάνει ότι όπου βρίσκεται ο επίσκοπος εκεί βρίσκεται και τα µέλη της Εκκλησίας.
    Τη διδασκαλία αυτή του αγίου Ιγνατίου περί συσπειρώσεως του σώµατος της τοπικής εκκλησίας γύρω από τον επίσκοπο τη βιώνουµε στη Θεία Ευχαριστία κάθε φορά που ακούµε την αίτηση «Ὑπέρ τοῦ Πατρὸς καὶ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν (τοῦ δεῖνος)»
    Το μυστήριο είναι έγκυρο όταν τελείται από τον κανονικώς κεχειροτονηµένο επίσκοπο ή από τον πρεσβύτερο που ο ίδιος ο επίσκοπος έχει ορίσει να το τελεί. Στην αρχαία Εκκλησία όλα τα Μυστήρια (Γάµος, Βάπτισµα, Χρίσµα κ.λ.π.) τελούνταν μέσα στη Θεία Ευχαριστία γι' αυτό ο επίσκοπος παρέχει την άδεια στους ιερείς όχι µόνο για την τέλεση της Θείας Ευχαριστίας αλλά και των λοιπών Μυστηρίων.
    Τονίζει δε ο άγιος Ιγνάτιος, στην προς Σµυρναίους επιστολή του, ότι κανένα από τα µυστήρια δεν επιτρέπεται να τελείται χωρίς την άδεια του επισκόπου 10. Και επισηµάνει, συνεχίζοντας τις προτροπές του, ότι πρέπει να υπάρχει ομόνοια των µελών της Εκκλησίας, µε προκαθήμενο τον επίσκοπο και τους πρεσβυτέρους να αποτελούν το επιτελείο του.
    Η προτροπή αυτή φυσικά δεν μεταφράζεται ως επισκοποκρατία, δηλ. υπεροχή ενός προσώπου μέσα στο σύνολο των µελών της Εκκλησίας, αλλά µέσω της διδασκαλίας του αγίου Ιγνατίου προβάλλεται ο θεσμός του επισκόπου ως του κατ εξοχήν φύλακα του λογικού ποιμνίου της Εκκλησίας του Χριστού.
    Ο επίσκοπος όπως σημειώνει ο άγιος Ιγνάτιος στην προς Φιλαδελφείς επιστολή του γνωρίζει ότι το αξίωμα που κατέχει δεν το φέρει αφ' εαυτού αλλά αξιώθηκε να δεχτεί αυτή τη διακονία λόγω της αγάπης του Ιησού Χριστού.
    Παραγγέλλει επίσης το ευσεβές πλήρωμα να ακολουθεί σύσσωμο τον επίσκοπο, τον οποίο χαρακτηρίζει ως ποιμένα διότι έξω από την Εκκλησία υπάρχουν πολλοί μεταμφιεσμένοι λύκοι που προσπαθούν να δημιουργούν συνεχώς διχόνιες, σχίσματα και φατρίες που αποσκοπούν στο διαμελισμό της Εκκλησίας.
    Όταν όμως τα µέλη της Εκκλησίας παραμένουν ενωμένα και συσπειρωμένα γύρω από τον ποιμένα τους τότε οι εχθροί της Εκκλησίας δεν μπορούν να εισχωρήσουν και να διαπράξουν το φθοροποιό τους έργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Άγιος καλεί να ακολουθώ την εικόνα του Χριστού και όχι τον γιό του διαβόλου.
      Και θα τολμήσω να πο κάτι ακόμα,

      Οταν μνημονεύεται αιρετικός, αίρεση ίσων διαβολική διαστροφή, ίσων Σατανάς, τη ακολουθείς?

      Παρακάτω θα γράψω μονο και μόνο επειδή μένω Ανώνυμος, για να καταλάβει ο καθένας ότι φταίμε ΌΛΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΌΛΑ.

      Ημέρα Ανάστασης Κυρίου 2015, δοξολογούμενος τον Κύριο γιατί με αξίωσε να περάσω το Πάσχα κοιτούσα άνωθεν και σκεφτόμουν, τώρα η θριαμβεουσα Εκκλησία υμνεί τον Κύριο και πανηγυρίζει,

      ευθύς είδα θήρα ανοικτή στον ουρανό και μια Ακτίνα απερίγραπτου Φωτός να πέφτει πάνω στην κτήση, να διαπερνά τα πάντα, είδα την ψυχή να περιβάλλει τα όντα, να τα κρατά στην ύπαρξη, στην ακαταμάχητη αγκαλιά του,
      εκστατικός θαύμαζα την Δυναμει την Αγάπη την Πραότητα του Κυρίου.
      Γεμάτος Ειρήνη, αγαλλίαση, ακουσα Φωνή λέγειν, ζούμε και κινούμαστε μέσα στην Αγάπη του Θεού,σου ανοίχτηκαν τα μάτια ώς τον εκ γενετής τυφλού για να βλέπεις,
      κάποια στιγμή εγώ ανταποκρίθηκα και είπα την Ευχή του Ιησού μου,

      και ευθύς με γέμισε μία ουράνια ευωδία, μια γλυκύτητα που με λόγια κτηστα δεν περιγράφεται.
      Από τότες την αναζητώ και θέλοντας αποθανών είς αυτήν άλλαξα ολόκληρος,
      Πόσο κράτησε δεν μπορώ να πο, αδύνατων.
      Μεθυσμένος και κουρδισμενος ήθελα να τρέχω στους Δρόμους φωνάζοντας, ξυπνάτε ζει Κύριος ο Θεός, σας αγαπάει.
      Εκανα μέρες να συνέλθω, όλα έγιναν ευωδία, γλύκα, χαρά, μονο το όνομά του αναφερόμενος αιχμάλωτος πλέον της Αγάπης του δάκρυα άφθονα, γλυκά έχυνα.
      Ο φόβος βαδίζοντας στην αγκαλιά του Χριστού μου, το Άγιο Ποτήρι, μέχρι τότε το κρυφό κέντρο της ζωής μου, είχε γίνει Αγάπη, αφοσίωση, το στήθος του Ιησού μου που ήθελα να κλείνω την τιποτενια κεφάλι μου.

      Θα μπορούσα να συνεχίσω μέρες, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι,

      Καθε "ορθόδοξος χριστιανός" δυνατή να ζήσει αυτή τη υπέρτελεια χαρά.
      Ανοίξτε την θήρα της καρδιάς στον Κύριο,καλέστε τον ής δείπνο, χαθείτε στην αγκαλιά του, ζείτε για αυτόν, είς δόξα αυτού.
      Ζείτε την λατρεία και όχι τον τύπον,
      Αλυσοδεμένοι με τον σύνδεσμο της Αγάπης ακολουθείται αυτόν,
      Αναπνέουμε αυτόν,
      αναζητήσουμε αυτόν,
      αναστήθουμε με αυτόν,
      και εν Ημέρα Κυρίου αγαλλίασωμεθα και ευθρανθωμεν εν αυτόν.

      Αποτειχιση εστί ιερό Καθήκον, Κανόνας Αγάπης, σκεπή σωτηρίας ,
      Φεύγετε κακοδοξους, φεύγετε θεολόγους που δεν γνωρίζουν τον Θεο Λογο, φεύγετε Επισκόπους, φωνή Κυρίου ακουστε,αδειάζετε το μαντρί, και λύκος χωρίς τροφή εγκαταλείπει, ψωφαει.

      Φεύγετε αδέρφια, φεύγετε.


      Διαγραφή
    2. Αυτό είναι ο γενικός κανόνας στην Εκκλησία. Όταν όμως ο επίσκοπος αποκλίνει από την πατερική διδασκαλία, τι γίνεται; Ο κανόνας στον οποίο βασίζονται όλες οι αποτειχίσεις, ο ιε' της πρωτοδευτέρας συνόδου, επιτρέπει τη διακοπή του μνημοσύνου προ συνοδικής κρίσεως στη μοναδική περίπτωση που ο επίσκοπος κηρύττει κατεγνωσμένη αίρεση. Συνεπώς, οι διακόπτοντες το μνημόσυνο των επισκόπων τους δεν το κάνουν από έλλειψη αγάπης ή σεβασμού αλλά ως αγώνα πίστεως, επεξηγώντας σαφώς γιατί αντιλαμβάνονται ως αιρετική την όποια διδασκαλία και προβάλλοντας πατερικώς και νομοκανονικώς τεκμηριωμένα τα επιχειρήματά τους, στα οποία ουδείς μέχρι σήμερα εξέφρασε αντίλογο εξίσου τεκμηριωμένο, αποδεικνύοντας για παράδειγμα το άτοπον του συλλογισμού, παρά μόνο παραπέμποντας σε άλλα χωρία, θαρρείς και τα πρώτα δεν ανήκουν στην εκκλησιαστική παράδοση.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Μια φορά θα απαντήσω ακόμα, με συντομία, της εντολές της γνωρίζουμε?
      Της τηρούμε? Μερικός.
      Τούς κανόνες τούς γνωρίζουμε, τούς τηρούμε? Μερικός.
      Γιατί? Απλούστατα, δεν τηρούμε την πρώτη Εντολή Κυρίου, την ρίζα τον εντολών, πάνω στην οποία στηρίζονται όλοι ή κανόνες.
      Ο Αβραάμ γνώριζε κανόνες, ο Μωυσής,τη έχουν όλοι η Άγιοι οποίο εμείς δεν έχουμε?
      Τη είχαν η πρώτη χριστιανή που προτιμούσαν το μαρτύριο αντί μιας απλής κίνησης του χεριού.
      Κανόνες χωρίς ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ= σημερινή κατάσταση.
      Λυπηρό.

      Αν στεναχώρησα η λύπησα κάποιον, συγχωρέστε με.

      Διαγραφή
  31. Παρακολουθώ το πΠαυλο πολυ καιρό και κατάλαβα ότι ειναι ένας ιερέας πολυ μπροστά. Μακάρι να ήταν όλοι οι ιερείς μας έτσι. Και εγώ νομίζω όπως μερικοί φίλοι ότι έγραψε ουσιαστικά εναντίον ενος(μελλοντικού) σχίσματος και όχι για να δικαίωση τους οικουμενιστες. Και σε τελευταία του ανάρτηση χθες πάλι έγραψε ότι "Μόνο εάν κενώθώ από το εγώ μου μπορώ να πληρωθώ από τον Θεό και τον συνάνθρωπό μου.
    Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σε συνδιασμό της θέλησης του ανθρώπου και των Μυστηρίων- της Χάρης του Θεού". Το να τον ονομάζεται οικουμενιστή δεν τιμά τους συντάκτες του ιστολογίου. Εύχεστε καλό υπόλοιπο Σαρακοστής

    Γιώργος Θεσσαλονικιός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως ο π. Παύλος είναι πραγματικά "πολύ μπροστά"; Μήπως είναι πολύυυυυ....μπροστά και έχασε την επαφή με την πραγματικότητα; Μήπως έχασε επαφή με τον κόσμο από το οποίο προήλθε, έχασε τον "δρόμο" του , και δεν δεν ξέρει που πηγαίνει ; Ας κοιτάξει λίγο πίσω του και ίσως δει "που χάθηκε", ποὐ έκανε λάθος. Εκεί που πηγαίνει, έχει μαζί του την πυξίδα, το Ευαγγέλιο και την Ιερά παράδοση της Εκκλησίας μας; Μάλλον θα έχει εκπλήξεις με μια τέτοια αναδρομή στο "παρελθόν" του.
      Κάποιος που "πραγματικά" τον αγαπά.

      Διαγραφή
    2. Το ζητουμενο στην εκκλησια δεν ειναι το "πολυ μπροστα και το προχωρημενο",αυτα ειναι για τις τεχνες τις επιστημες τη μοδα.Το ζητουμενο στην εκκλησια ειναι οι ανθρωποι της να ορθοτομουν αυτα που τους εχουν παραδοθει απο το διδασκαλο χριστο και τους πατερες και αγιους του, και να μην αλλαξει ουτε κεραια

      Διαγραφή
    3. Το ζητουμενο στην εκκλησια δεν ειναι το "πολυ μπροστα και το προχωρημενο",αυτα ειναι για τις τεχνες τις επιστημες τη μοδα.Το ζητουμενο στην εκκλησια ειναι οι ανθρωποι της να ορθοτομουν αυτα που τους εχουν παραδοθει απο το διδασκαλο χριστο και τους πατερες και αγιους του, και να μην αλλαξει ουτε κεραια

      Διαγραφή
  32. Εντελώς ακίνδυνος αρχιμανδρίτης.

    Αν είχε φιλοδοξίες να γίνει τουλάχιστον οικουμενικός πατριάρχης, θα ακολουθούσε καλύτερη μέθοδο από εκθεσούλες στο facebook: θα έβγαινε λάβρος κατά του οικουμενισμού και των αιρέσεων με σκοπό να κερδίσει από την μια πλευρά την εμπιστοσύνη των ορθοδόξων , μπορεί να πήγαινε να βγει φωτογραφία και με κανέναν άγιο ή ομολογητή της πίστεως πχ με τον π.Θεόδωρο Ζήση ή τον π.Νικόλαο Μανώλη ή τον π.Φώτιο Βεζύνια και από την άλλη να προκαλέσει τους οικουμενιστές αρχιερείς να τον εγκαλέσουν για να δουνε από κοντά τις προθέσεις του. Τότε θα του δινόταν η μεγάλη ευκαιρία της ζωής του να εξαγοραστεί, να πει ότι όλοι οι " αγώνες " του υπέρ της πίστεως κοστίζουν μια.. επισκοπική μήτρα. Αφού δεν μπορεί να παίξει "σκληρό πόκερ" δουλεύοντας πότε την μια πλευρά πότε την άλλη, ας συνεχίσει να μας διασκεδάζει με εμπνευσμένα παραμυθάκια εκλιπαρώντας υποσυνείδητα για λίγα ψίχουλα like.

    Α
    κίν
    δυ
    νος
    τελείως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Οι "έξυπνοι" είναι οι επικίνδυνοι κοινωνιολόγε.
    Από αυτούς θα έλθει το κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Δυστυχώς οι καρδιές κάποιων ανθρώπων το μόνο που ζητούν είναι την τήρηση κάποιων εκκλησιαστικών κανόνων.αυτό σημαίνει οτι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση με ορθόδοξο παπά και άμα υπήρχε ένας ορθόδοξος επίσκοπος στην Ελλάδα έπρεπε με συνοπτικές διαδικασίες να πετάξει εκτός εκκλησίας αυτόν τον επικίνδυνο άνθρωπο.Χρήστος.Θεόδ.Ελευθεριάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Δυστυχώς οι καρδιές κάποιων ανθρώπων το μόνο που ζητούν είναι την τήρηση κάποιων εκκλησιαστικών κανόνων.αυτό σημαίνει οτι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση με ορθόδοξο παπά και άμα υπήρχε ένας ορθόδοξος επίσκοπος στην Ελλάδα έπρεπε με συνοπτικές διαδικασίες να πετάξει εκτός εκκλησίας αυτόν τον επικίνδυνο άνθρωπο.Χρήστος.Θεόδ.Ελευθεριάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται αυτόματα.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com