Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Ο π. Βαρνάβας Γιάγκου προωθεί την παναίρεση του Οικουμενισμού [ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ 2016]


Αναδημοσιεύουμε από την Orthodoxia.info παλαιότερη ανάρτηση και προσθέτουμε και μία Ομιλία του π.Νικολάου Μανώλη, σχετική με την ντροπιαστική οικουμενιστική δράση του αρχ. Βαρνάβα Γιάγκου. Αρχικά, την πρώτη φορά που αναρτήσαμε την Ομιλία αυτήν, μας ζητήθηκε από τον π. Νικόλαο, να την κατεβάσουμε κατόπιν παρακλήσεως του π. Βαρνάβα που διαβεβαίωνε πως δεν γνώριζε την σύνθεση του εκκλησιάσματος. Να θυμίσουμε τότε πως είχαμε επισημάνει ότι η θέση του π. Βαρνάβα για το περιστατικό, "ελέγχεται και αποτελεί μια δικαιολογία για τα αδικαιολόγητα".  Το δικό μας ρεπορτάζ επιμένει μέχρι σήμερα, ότι εν γνώση του ηγουμένου της αγίας Θεοδώρας έγινε ότι έγινε. Άλλωστε και στην orthodoxia.info παίζει ακόμα η συγκεκριμένη δημοσίευση... 
Παρακολουθήστε την Ομιλία και δείτε το φωτογραφικό υλικό που μόνο τυχαίο δεν είναι.
Από τη Ρώμη στη Θεσσαλονίκη για να γνωρίσουν την ορθόδοξη παράδοση
Οικουμενικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το εκκλησίασμα που παρακολούθησε την Τρίτη το απόγευμα τον εσπερινό για την απόδοση της εορτής του Πάσχα στην μονή της αγίας Θεοδώρας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.Εκτός από τους πιστούς της περιοχής, μια ομάδα σπουδαστών θεολογίας σε πανεπιστήμιο της Ρώμης, μεταξύ αυτών ιερείς και μοναχοί της Καθολικής Εκκλησίας, συμμετείχε στην εσπερινή δέηση.Τα μέλη της ομάδας αυτής προέρχονται από όλο σχεδόν τον κόσμο και σπουδάζουν θεολογία στην Ιταλία. Ανήκουν σε διάφορα μοναχικά τάγματα ενώ κάποιοι από αυτά είναι πάστορες. Μετά το τέλος των σπουδών τους, θα είναι υπεύθυνοι για να εκπαιδεύσουν άλλους θεολόγους σε όλο τον κόσμο, όπως εξήγησε στο orthodoxia.info ο επικεφαλής της ομάδας.Ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ κ. Νίκος Μαγγιώρος, έχοντας σπουδάσει ο ίδιος στην Ιταλία, ανέλαβε να ξεναγήσει τους σπουδαστές στη Θεσσαλονίκη. “Υπάρχει παραδοσιακή σχέση της Θεολογικής με τα αντίστοιχα πανεπιστήμια της Ιταλίας”, δήλωσε στο orthodoxia.info.Η ομάδα των σπουδαστών θα επισκεφθεί, εκτός από ναούς και θρησκευτικά μνημεία της Θεσσαλονίκης, ορισμένους ιερούς τόπους της Β. Ελλάδας, όπως το Άγιον Όρος και τα Μετέωρα. Σκοπός του ταξιδιού τους στη χώρα μας είναι να γνωρίσουν από κοντά και να μελετήσουν την ορθόδοξη πίστη και παράδοση.Ο ηγούμενος της μονής της αγίας Θεοδώρας αρχιμανδρίτης Βαρνάβας Γιάγκου, στο τέλος του εσπερινού, μίλησε στους σπουδαστές για τον μοναχισμό και την αποστολή του στον κόσμο. “Πλησιάζουμε τον κόσμο με συμπάθεια και φιλανθρωπία”, είπε χαρακτηριστικά ενώ δέχθηκε ερωτήσεις από τους σπουδαστές σχετικά με την μοναχική ζωή.Ακόμη, έκανε λόγο για την μονή της αγίας Θεοδώρας και την αποστολή της στην πόλη καθώς εκεί φιλοξενούνται σπουδαστές θεολογικών σχολών της Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά του, ο εφημέριους του ναού της μονής πατήρ Πολύκαρπος τους μίλησε για τη λειτουργική ζωή της μονής.Μετά την ακολουθία, οι σπουδαστές από τη Ρώμη είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και να ξεναγηθούν στους χώρους της μονής. Δείτε το σχετικό φωτογραφικό ρεπορτάζ από την orthodoxia.info

3a530723d8524d5d95ed6fcadb70500d.jpg

bf155eb7eb0bdad2b5c749afb2c188a3.jpg
f3e9881b5a1ca6cd53b1e0a77e994000.jpg
cd9917ec5bec816dd800b38857894b32.jpg
e627a099fe2983507a90561a95c7d594.jpg
f1ea7e86cfbda1702572998d9163de2f.jpg
008de12283922b880e5b79c59c28d96e (1).jpg
de53520f410735154d20c92a4cf1bd57.jpg
38427a449f25b6625055ec47d41bc873.jpg
7abfdeef5654dfdb8393e03539196379.jpg
2d0d7998c7551a78535316797066c376.jpg
71a2b033d427f25297800e4200cd6493.jpg
d82b212c79e0426a54890444175aba14.jpg
f5a06ace834f5321315f8271faa7f239.jpg
a68194f0d33e9f40b5e61bcdcf8697f8.jpg
32b5254b6b718b0f8bd55ee8ff35d484.jpg
984e0c992a0c82d8c7a1fc6b51511d65.jpg
cdc1d18d20ecd4b2b27fa72ffd2ac1f2.jpg
3ba56eded9dff2d958f1fa6bce30f31a.jpg
35e757d4a60064a0e93c6ce42df1b4b1.jpg
301d196f01c521e9ca097b8527828c6e.jpg
1d98d896b23c1c35c3e956aa5d70dc2a.jpg
38771da9ab5fcab18bd79b6ad3f4c4a7.jpg
f72715660904ba6cce70ca29fa1c9351.jpg

16 σχόλια :

  1. Η Εκκλησία μας θεωρώ οτι πρέπει να είναι ανοιχτη για όλων των κόσμο!!
    Είναι δυνατόν κάποιος να θέλει να παρακολουθήσει την Ορθόδοξη λειτουργία κ να του κλείσουμε την πόρτα??
    Να τον διώξουμε δηλαδή?
    Κ αν θα έβρισκε πιο σωστή την δικη μας εκκλησία κ τον τρόπο που ζούνε ποι δικοί μας μοναχοί κ εμεις του κλεισαμε την πόρτα δεν είναι άδικο αυτό ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, αδελφέ. Είναι πλάνη αυτή η σκέψη και ψευδοδίλημμα. Η αίρεση είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να υπάρξει για τη σωτηρία του ανθρώπου. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να ταρακουνηθούν και να συνέλθουν αυτοί οι άνθρωποι και πάλι ελάχιστοι θα μεταστραφούν. Οι Πατέρες τυχαία δεν θέσπισαν τόσο αυστηρούς Κανόνες.

      Διαγραφή
    2. Ακούμε στη Θεία Λειτουργία το παρακάτω:
      "Ὅσοι κατηχούμενοι, προέλθετε· οἱ κατηχούμενοι, προέλθετε· ὅσοι κατηχούμενοι, προέλθετε. Μή τις τῶν κατηχουμένων."

      (Αν δε το ακούμε θα πει πως ο ιερέας το διαβάζει "μυστικώς" - αλλά όπως και να είναι το διαβάζει!)

      Ποιοί είναι οι κατηχούμενοι; Αυτοί που κατηχούνται στην Ορθοδοξία, έχουν πετάξει τη παλαιά τους πίστη (είτε αίρεση είτε άλλη πίστη) και πρόκειται να λάβουν το Βάπτισμα.
      Αυτοί λοιπόν οι κατηχούμενοι πριν τη "λειτουργία των πιστών" όπως λέγεται, δηλαδή πριν ξεκινήσει ο χερουβικός ύμνος, καλούνται από τον ιερέα, με τα παραπάνω λόγια, να φύγουν. Να φύγουν όλοι οι κατηχούμενοι. Να μην υπάρχει στη λειτουργία των πιστών κανένας από τους κατηχούμενους!
      Διότι στο κύριο μέρος της Θείας Λειτουργίας επιτρέπεται να συμμετέχουν ΜΟΝΟ αυτοί που αποτελούν το Σώμα της Εκκλησίας, δηλαδή οι βαπτισμένοι Ορθόδοξοι.

      Από εδώ καταλαβαίνεις πως αν η Εκκλησία δεν επιτρέπει στους κατηχουμένους που είναι κατα πάντα Ορθόδοξοι, διδάσκονται την αληθινή Πίστη και πρόκειται να λάβουν το Βάπτισμα, αν δεν επιτρέπει σε αυτούς να παραμείνουν εντός του Ναού πόσο μάλλον δεν επιτρέπει να παραβρίσκονται οι Αιρετικοί! Έτι περισσότερο να παρεβρίσκονται "ιερείς" αιρέσεων φορώντας το μαύρο τους ρασάκι προβάλλοντας την "ιεροσύνη" τους.

      Και δε μπαίνω καν στο κόπο να αναφέρω κανόνες κτλ.

      Άσε που από ότι φαίνεται στις εικόνες η συντριπτική πλειοψηφία, αν όχι όλοι είναι αιρετικοί. Τι είδους ακολουθία είναι όταν ο μόνος Ορθόδοξος είναι ο ιερέας.
      Ψάξε ακόμη να δεις τη στάση των Αγίων όταν ερχόταν 1 αιρετικός στο κελί τους για να συμπροσευχηθούν τί στάση τηρούσαν (Όσιος Πορφύριος, γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης, π.Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος κα).

      Διαγραφή
  2. Επιτέλους πάτερ Νικόλαε κάποιος έπρεπε να τα πει έξω από τα δόντια και στον π. Βαρνάβα και στην Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, μήπως και έρθουν σε συναίσθηση και καταλάβουν την ευθύνη τους απέναντι στο ποίμνιό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν έγινε για να τους κατηχήσει και να γίνουν ορθόδοξοι δεν είχαν καμία δουλειά μέσα στην ακολουθία. Να τους πήγαινε σε μια αίθουσα. Αλλά δεν έγινε για αυτό. Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευθύνη για την άκαιρη προσέλευση στα Μυστήρια (<>), έχουν ασφαλώς οι πιστοί , οι οποίοι πράγματι πολλές φορές ανέτοιμοι προσέρχονται και χωρίς συνείδηση της ιερότητας των τελουμένων. Προκατήχηση 3. Αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την φέρνουν κυρίως <> , οι ποιμένες , οι οποίοι επιτρέπουν όχι μόνο την είσοδο στο ναό αλλά και την μετοχή στα Μυστήρια εκείνων που έχουν <> . Έτσι αφήνοντας οι διάκονοι ανοιχτές τις πόρτες σε όλους (<>), επιτρέπουν μιαν <> πραγματοποιούμενη συμμετοχή , αλλά και δι αυτού του τρόπου βεβήλωση των Μυστηρίων . Αν κατά την εποχή του αγίου Κυρίλλου , κατά την οποία οι χριστιανικές κοινότητες ήταν τόσο μικρές και έκαστος Ποιμένας γνώριζε καλά το ποίμνιο του και την πνευματική κατάσταση των πιστών του , συνέβαιναν τέτοιου είδους εκτροπές και <> , μπορεί να φαντασθεί κανείς τι είναι δυνατό να συμβαίνει στη δική μας εποχή και στις δικές πολυπληθέστατες εκκλησιαστικές ενορίες με εντελώς άγνωστους πιστούς. Η παρατηρούμενη σήμερα πνευματική κατάσταση στην Εκκλησία , πιθανώς να έχει και την αιτία της και στο σημείο αυτό , στην έλλειψη δηλ. εγρηγορσεως εκ μέρους των ποιμένων και στην ελλιπεσταση προετοιμασία εκ μέρους των πιστών.

    Ο άγιος Κύριλλος τονίζει πως κανένας δεν μπορεί να θεωρήσει <> τον εαυτόν του για αυτήν την κατάσταση .

    Εάν υπάρχουν <> και αν η <> είναι γνώρισμα πολλών πιστών , ευθύνη έχουμε όλοι μας , ποιμένες και λαός. Σήμερα , η ευθύνη για την υποκρισία έναντι της πίστεως και μη ευθύνη για την βεβήλωση των Μυστηρίων , συνήθως επιρρίπτεται στο λαό. Ο άγιος Κύριλλος εξαίρει ιδιαίτερα την ευθύνη των ποιμένων. Προκατήχηση , 4. Το άγιο Βάπτισμα θεωρείται στις Κατηχήσεις ως <>.

    Οι νεοφώτιστοι έχουν , επομένως , νέες πνευματικές υποχρεώσεις που δεν τις έχουν οι κατηχούμενοι. Το Βάπτισμα , δεν είναι , ως γνωστό , επαλαμβανομενο μυστήριο. Η <> τέλεση του το κάνει να έχει μια έννοια και σημασία μοναδική. Δεν μπορεί να κει συνέχεια <> Έχει γίνει σαφές στην παράδοση της Εκκλησίας μας σχετικά με το βάπτισμα , πως < >.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και πιο συγκεκριμένα στο 1ο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως , δηλ. το << περί Θεού>> , σχετίζεται άμεσα και με το θεμα <>. Η σύνδεση του ανθρώπου με την αληθινή Εκκλησία του Χριστού και η παραμονή του στη μια αδιαίρετη πίστη είναι βασική προϋπόθεση για μια Θεογνωσία που να σώζει τον άνθρωπο. Η αίρεση είναι μια πλανερή γνώση του Θεού που οδηγεί στην απώλεια.

    Γνώση όμως του Θεού σημαίνει πρώτιστα γνώση της Δημιουργίας , της πλάσεως και του ανθρώπου. << γην οικεις και το τέλος της σης οικιας , της γης , ου γιγνωσκεις και πως τον κατασκευαστήν αξίως νοησαι δυνηση ; >> Εδώ έχουμε μια θαυμαστή αποδοχή και καταξίωση της ανθρώπινης έρευνας. Μιας έρευνας , όμως , που δεν επαίρεται για τη γνώση της και δεν αυθαδιάζει έναντι των βασικών αρχών της πίστεως. Πολύ δε περισσότερο δεν συνεργεί στην απομάκρυνση του ανθρώπου ως δημιουργήματος από το Θεό και δημιουργό του κόσμου. Η αληθινή επιστήμη είναι ένας δρόμος αναγωγής του ανθρώπου προς το Θεό << θεωρείς τους αστερας , τον δε ποιητήν ου θεωρείς ; >> Λατρεύσαμε την κτίση παρά τον κτισαντα βλέπε (Μ.Αθανασιο , Κατα Ελληνων 8 και 47). Γι αυτό η γνώση χρειάζεται να συμπορεύεται με την πίστη. Η ανθρώπινη γνώση , όμως , έχει και τους πνευματικούς κινδύνους της . Δεν πρόκειται μόνο για τον κίνδυνο της απιστίας και ειδωλατρειας , που μπορεί να έχει ως πηγή τη φυσική ανθρώπινη γνώση . Κατηχ. 6.10 αλλά και οι αιρέσεις συνήθως τροφοδοτούνται από ένα είδος πλανερής και σφαλερής γνώσεως , που οδηγει τελικα τον άνθρωπο στο να <>και να αποσχίζεται από την κοινή πιστη και να μην αναγνωρίζει το Θεό ως Δημιουργό του κόσμου και σωτήρα της ανθρωπότητας. Κατηχ. 6,13.Η πολυθεΐα και η πλάνη των αιρέσεων υποβιβάζουν τη γνώση του ανθρώπου κι θέτουν υπό αμφισβήτηση την πνευματική της αξία. Αντίθετα η πίστη << εις ένα Θεό >> καταξιώνει και την γνώση και την πίστη. Η χριστιανική πίστη είναι αληθινή και πραγματική και είναι αντιμέτωπη σε όσους διδάσκουν την πλάνη που μπορεί να προέρχονται από << Ελληνας και Ιουδαίους ομου και παντας τους αιρετικούς >> Κατηχ. 8,1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 1,4-5. Αποτάσσεσαι , λοιπόν , και και αποστρέφεσαι τα έργα του Σατανά , κάθε λόγο ,εργασία και λογισμό όπου γίνεται παραλόγως.

    Αυτή η <> είχε κεντρική θέση στην Κατήχηση της πρώτης Εκκλησίας αλλά και στην πράξη εισόδου των ανθρώπων στη νέα πίστη . Σήμερα η είσοδος στην Εκκλησία και η Κατήχηση έχουν γίνει δυστυχώς μια απλή τυπική λατρευτική πράξη , που δεν σημαίνουν ουσιαστική αλλαγή ζωής. Ο αναγνώστης μελετώντας τις παραγράφους αυτές της 1ης Κατηχήσεως θα καταλάβει , ασφαλώς , πως << απόταξη >> και << σύνταξη >>σημαίνουν καθολική μεταμόρφωση της ζωής.

    1,6-7. Η << σύνταξις τω Χριστώ >> δεν είναι τίποτε άλλο παρά ό ουσιαστικός εκκεντρισμός του ανθρώπου στο εκκλησιολογικο σώμα του Χριστού, όπως τόνισε ο Απόστ. Παύλος, ή η χριστοποίηση και θέωση , όπως κατανοήθηκε ο εκκεντρισμός αυτός από τους Πατέρες της Εκκλησίας. Αυτό σημαίνει για τις Μυσταγωγικές Κατηχήσεις ριζική αλλαγή τρόπου ζωής, νοοτροπίας και ήθους. Η ένταξη κάποιου στην Εκκλησία και η << σύνταξή>> του με το Χριστό έχει επιπτώσεις και στην κοινωνική συμπεριφορά του. Η ζωή ενός πιστού θα πρέπει να είναι διαφορετική από τη ζωή ενός απίστου.

    Τα ενδιαφέροντα και οι σκοποί της ζωής θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικά. Οι μεν μεριμνούν τα του κόσμου, οι άλλοι τα του Θεoυ . H σημερινή κατάσταση, κατά την όποία πιστοί και οι άπιστοι δεν διαφερoυν καθόλου στην καθημερινή ζωή, στα ενδιαφέροντά τους και στη συμπεριφορά τους, θεωρείται εντελώς απαράδεκτη σύμφωνα με την κατηχητική διδασκαλία του άγίου Κυρίλ­λου. Εκκοσμίκευση σημαίνει απώλεια του χριστιανικού ήθους, αλλοτρίωση της χριστιανικής πολιτείας. Ό άνθρωπος σ' αυτή την αλλοτρίωσή Του μπορεί να γίνει φορέας και <> κάθε σατανικής διαφθοράς και δαιμονικής ψυχοφθόρov ενέργειας. Είναι πολύ χαρακτηριστικό, διότι στο σημείο αυτό ο άγιος Κύριλλος εμμένει ιδιαίτερα στις δαι­μονικές μορφές μιας ψυχοφθόρου ψυχαγωγίας. Και τις ονομάζει <>, πού οδηγούν τον άνθρωπο στην καταστροφή. 'Η μορφή ψυχαγωγίας και ο τρόπος διαθέσεως του ελεύθερου χρόνου είναι πολύ ενδεικτικά για την πνευματικότητα κάποιου. 'Η ασκητική θεολογία θα τόνιζε ανεπιφύλακτα εδώ, πως έχει μεγάλη σημασία για την όλη πνευματική κατεύθυνση του καθενός , στο που τελικά επαναπαύεται η καρδιά του ανθρώπου, που βρίσκεται η χαρά του και του είναι αυτό που τον ξεκουράζει και τον γεμίζει . Βέβαια ή ζωή των ανθρώπων μπορεί εσωτερικά να είναι κοινή. Το ίδιο ψωμί τρώνε όλοι και το ίδιο κρασί πίνουν. Άλλά, όπως ο άρτος και ο οίνος είναι απλά και κοινά για όλους, προσαγόμενα όμως στη Θεια Λειτουργία γίνονται σώμα και αίμα Χριστού, όμοια μεταμορφώνεται και η ζωή τού άνθρώπου, με όλες τις εκφράσεις και εκδη­λώσεις της, όταν αναφέρεται και προσφέρεται στην << προσκυνητή Τριάδα >> . Αντίστροφα, η ζωή του ανθρώπου είναι δυνατό να ανοίγεται και να προσφέρεται στην επήρεια και στις μεθοδείες τού Πονηρού, και τότε είναι που όλα γίνον­ται βέβηλα και βρώμικα. Μία βέβηλη και βρώμικη ζωή, με βέβηλες και βρώμικες εκδηλώσεις, μια ζωή με δαιμονικές ροπές και πονηρά ενδιαφέροντα, δείχνει πως ο πιστός δεν έχει ακόμη << απoτάξει >> τον κόσμο τού Πονηρού και ασφα­λώς δεν έχει << συνταχθεί >> με τον κόσμο τού Θεού, τον κόσμο των Άγίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1,8. H αποκοπή και η απoμάκρυνση από τον κόσμο του κακού πρέπει να είναι ολοκληρωτική και τελεσίδικη. Γιατί, υπάρχει έστω και η παραμικρή παλινδρόμηση, ο πειρα­σμός θα ενταθεί. o άγιος Kύριλλoς καλεί μάλιστα τους νεοφώτιστους σε μια βαθύτατη και ουσιαστική εσωτερική κάθαρση. "Όχι μόνο της συνειδήσεως αλλά και του υποσυνειδήτου. Και αυτής ακόμη τής μνήμης του παρελθόντος. Έτσι η Κατήχηση στοχεύει σε μια ουσιαστική ανάπλαση του νου και της ιστορικής μνήμης του ανθρωπoυ. Ο άνθρωπος καλείται να εξέλθει από το δαιμονικό κόσμο μιας πολυ­διάστατης σατανικής τυραννίας , οπoυ ο άνθρωπος είναι καθολικά δουλωμένος σωματικά και ψυχικά.

    Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του άγίου Κυρίλλου σε μιαν αφάνταστη ποικιλία μορφών ειδωλολατρίας . Ήθη και έθιμα μιας παγανιστικής και σατανικής μορφής ζωής, όνειρα, μαντείες, οιωνοσκοπία, φυλαχτά και πέταλα , όλα αυτά εντάσσονται στις μεθοδείες του Διαβόλου που έρχεται να δoυλώσει την ψυχή και να κατατυραννήσει το σώμα του ανθρώπου. Ό όλος άνθρωπος η δαιμονοκρατείται σώζεται. Γι αυτό όποιος βάζει το χέρι του πάνω στο αλέτρι της αλλαγής δεν κοιτάζει προς τα πίσω. Ή νέα ζωή στη χώρα τής πίστεως είναι ένας δημιoυργικος δυναμισμός, που διαγράφει το παρελθόν και ατενίζει το μέλλον μ' ελπίδα και δημιουργική προσπάθεια. '0 πιστός καλείται να οικοδομήσει πάνω σέ μίά νέα ύπαρξη, με νέες μνήμες και νέες προσδοκίες. Ό άνθρωπος της πίστεως είναι ή καινή ύπαρξη ενός κόσμου που έρχεται να δημιουργήσει μια νέα ιστορία , την ιερή ιστορία της χριστιανικής αποκαλύψεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 5.23 Ταύτας κατέχετε τὰς παραδόσεις ἀσπίλους, καὶ ἀπροσκόπους ἑαυτοὺς διαφυλάξατε· τῆς κοινωνίας ἑαυτοὺς μὴ ἀπορρήξητε, μὴ διὰ μολυσμὸν ἁμαρτίας τῶν ἱερῶν τούτων καὶ πνευματικῶν ἑαυτοὺς ἀποστερήσητε μυστηρίων. Ὁ δὲ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἁγιάσαι ὑμᾶς ὁλοτελεῖς, καὶ ὁλόκληρον ὑμῶν τὸ σῶμα καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ πνεῦμα ἐν τῇ παρουσίᾳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τηρηθείη," ᾧ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.



    5,23. ο σεβασμός προς τη λειτουργική αυτή. παρά­δοση εκφράζεται κυρίως με τη <> του εαυτού μας «ασπίλου και απροσκόπτoυ», όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο άγιος Κύριλλος. Η λειτoυργική και βιωματική αυτή ερμηνεία της Παραδόσεως είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της 'Ορθόδοξης , Ανατολικής Εκκλησίας μας. Η ηθικής φύσεως κάθαρση από κάθε « μολυσμον αμαρτίας» είναι συχνά μια από τις βασικές εκδηλώσεις αυτής τής συνέπειες προς τη λειτουργική παράδοση. 'Εμείς οι νεώτεροι και σύγ­χρονοι θεολόγοι αισθανόμαστε κάποια δυσκολία στο να δίνουμε μια τέτοια ερμηνεία στη διαφύλαξη της ιερής μας Παραδόσεως. Ίσως γιατί τα ευσεβιστικα κινήματα που πολλές φορές δια μέσου των αιώνων έχουν αποπροσανατολίσει τους σκοπούς και τους στόχους τής Εκκλησίας, δημιούργησαν και στην εποχή μας μια φοβία ως προς τα

    θέματα ηθικής φύσεως και σπάνια τα σχετιζoυμε με την έννοια της πιστότητας μας προς την Παράδοση.

    Ηθική ζωή όμως και βιωματική συνέπεια προς την αιώνια λειτουργική μας παράδοση δεν σημαίνει καθόλου ευσεβισμό στην κακώς νοούμενη σημερινή έννοια . Αντίθετα σημαίνει ουσιαστική μετοχή και ένταξη στη ζωντανή παράδοση. Έτσι τουλάχιστο βλέπει το θέμα ο άγιος Κύ­ριλλος, όταν συμβουλεύει τους πι στους της εποχής του: «ταύτας κατέχετε τάς παραδόσεις ασπιλoυς, και απρoσκοπτους εαυτούς διαφυλάξετε >>. Η δημιουργία κοινότητας πιστών και η μετοχή στην Ευχαριστιακή Τράπεζα αναμ­φισβήτητα προϋποθέτει ηθική ζωή. Ο << μολυσμος>> από την αμαρτία δεν σημαίνει μόνο στέρηση των Μυστηρίων της Εκκλησίας, σημαίνει προπαντός την απομάκρυνσή μας από τη ζωντανή παράδοση της ζωής της Εκκλησίας και την αποκοπή μας από την εκκλησιαστική κοινότητα.

    Η αίρεση, δηλαδή η αποκοπή από το σώμα της 'Εκκλησίας, δεν μπορεί να είναι μόνο δογματικής-θεωρητικής, φύσεως θέμα. Είναι και «πρακτικό», βιωματικό και ηθικό, δηλαδή διαφοροποίηση κάποιου από το ήθος και την παρά­δοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αίρεση είναι ή απομά­κρυνση από την πίστη άλλά Και από την κοινή ευχαριστιακή τράπεζα, από τη ζωή της Εκκλησίας. Όταν ο άγιος Κύριλλος καλεί με τις Κατηχήσεις του τoυς νεοφώτιστους να <>και να κρατούν «τάς παραδόσεις ασπίλους>> εννοεί, ασφαλώς ,εμμονή ατή μία και αδιαίρετο πίστη, αλλ' εννοεί συγχρόνως και διαφύλαξη του ήθους ζωής που η παράδοση μεταφέρει από γενεά σε γενεά δια μέσου των αιώvων. Η απομάκρυνση των πιστών από κάθε αιτία επιφέρει την <> εξαιτίας ιδιαίτερα του μoλυσμoυ τής αμαρτίας ,εντάσσεται σ αυτή τη γραμμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δόγμα και ήθος, λοιπόν, αποτελούν τις δυο όψεις της αυτής ενιαίας πραγματικότητας. Κάθε προσπάθεια Χωρισμού των δυο η εξάρσεως της μιας σε βάρος της άλλης, οδηγεί χωρίς αμφιβολία σε αιρετικές αποκλίσεις. Η εκκλησιαστική ιστορία και ή καθημερινή εμπειρία στο χώρο της πίστεως μας έχει δείξει, πως κάθε διαφοροποίηση στα θέ­ματα του δόγματος επιφέρει πάντοτε αλλοιώσεις στο ήθος και στη μορφή βιώσεως της πίστεως. Και αντιστρoφα , κάθε αλλοτρίωση του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους, όπως ,στην περίπτωση π.χ. της εκκοσμικευσεως , δημιovργει την κατάλληλη ατμόσφαιρα και προετoιμαζει το εδαφoς για κάθε είδους αυθαιρεσίες στα θέματα πίστεως και δόγματος.

    Γι' αυτό το λόγο η χριστιανική Κατήχηση δεν αποσκοπεί μόνο στην ενημέρωση των πιστών στα βασικά θέματα αρχών και δόγματος αλλά και στη μύηση τους μέσα στο λειτουργικό, μυσταγωγικό και χαρισματικό τρόπο βιώ­σεως της πίστεως στην καθημερινή τους πραγματικότητα. "Έτσι, μέσα στο χώρο της πίστεως , καθώς διατείνεται εδώ ο άγιος Κύριλλος, << ο Θεός της ειρήνης >> πραγματικά αγιάζει και θα μας αγιάζει πάντοτε << ολοτελώς>> που σημαίνει ότι θα διαφυλαχθεί άσπιλο << ολόκληρο ημών το σώμα και η ψυχή και το πνεύμα εν τη παρουσία του Kυριov ημών Ιησού Χριστού>> και θα << τηρηθεί > > αμόλvντη , αγία και καθαρή, μέσα στην ορθόδοξη πίστη, η ύπαρξη του ανθρώ­που από κάθε <> Ευχομαι να λυθει η αγνοια να ,ελετουμε τους Αγ Πατερες και να φερουμε πισω τα απολωλοτα αφου διαδαχθουμε απο τους Πατερες την Αληθεια.Καλη μετανοια σε ολους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για να δούμε τον θησαυρό και την αλήθεια από τα κείμενα τους που τα κρύβουν οι Οικουμενιστες συγγραφείς και κήρυκες.

    [ Στις 12 Σεπτεβρίου 1982 στο Διορθόρθοξο Κέντρο στο Σιαμπεζύ μετά την λήξη της Διάσκεψης, είπε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτωνος, {σε πολύ έντονο και απογοητευτικό ύφος.}{του Αθ.Μπασδέκη} . Συνεχίζει ο Μητροπολίτης <<Αδελφοί μου αγαπητοί!….Εδώ , αυτήν την φορά , πέραν από τας μετριόφρονας εκκλησιατικάς μας αποφάσεις επί των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως , εκάναμε την σπουδαιότεραν ανακάλυψιν ότι υπάρχετε και εσείς,..το πλήρωμα , με την πλήρη έννοιαν , σεις όλοι που σας εβαπτίσαμε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εις τήν κολυμβρήθραν της Ορθοδόξου πίστεως και μετά δέν σας εκατηχήσαμε , περιορισθέντες εις το Πιστεύω του αναδόχου , αλλά σας εγκαταλείψαμε εις την τύχη σας. {Βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.45-46} ][Δεν είναι υπερβολή, αν λεχθεί, ότι πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί, λαϊκοί και κληρικοί, δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οργάνωση, τη δομή και τις διαχριστιανικές σχέσεις της με τις άλλες Εκκλησίες. { βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.20]

    [Γι΄αυτό και συχνά παρατηρούσε ότι οι Χριστιανοί ηγέτες έπρεπε με κάθε τρόπο να βγούν από τα χαρακώματα της χθές, προκειμένου να αγωνισθούν για την εκπλήρωση του αιώνιου και απαραχάρακτου σχεδίου του Θεού, που είναι αγάπη, οικοδομή και ενότητα. από τα Οικουμενικά ανάλεκτα του π.Γ. Τσετση σελ. 127.-132.Η εντολή δηλαδή του Χριστού προς τους μαθητές του: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος», δεν σημαίνει τίποτε για τους Οικουμενιστές και δεν είναι ανάγκη να εφαρμόζεται.

    Δηλαδή. ὁδηγοί εἰσι τυφλοὶ τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται. Αφού δεν υπάρχει οικοδομή ούτε αγάπη υπάρχει ούτε ενότητα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πλάτωνος μητροπολίτου Μόσχας Ορθόδοξος Διδασκαλία : ήτοι Σύνοψις της Χριστιανικής Θεολογίας. Οποιοι ενδιαφερονται καλα ειναι να ξεκινησουν απο τον Πλατωνα Μοσχας για να μαθουν τι εστι κατηχηση .
    Διαβαστε ενα αποσπασμα και αναρωτηθητε που παμε?Ο Χρόνος ,οσον επρεπε να κατηχωνται , διωρισθη διαφορως κατα διαφορυς καιρους και τόπους.Εις τους μετεπειτα χρονους ομως εκρινεν η Εκκλησια να μακρυνη το χρονο της δοκιμασιας ταυτης , ή δια να μη γεμισθη απο μελη ανάξια ( Ιδε κανονα 2 της εν Νικαια 1ης Οικουμενικης Συνοδ.) , ή δια να μη αυξηση τον αριθμον των αποστατων εις καιρους των διωγμων με την ευκολον ταυτη και κατασπευσμενη υποδοχη εις το βαπτισμα, εντευθεν βλεπομεν εις τας Αποστολικας Διαταγες (Βιβλ.8 κεφ.32 <>)

    Ο τρόπος καθ΄ον διδασκοντο οι κατηχουμενοι , φαινεται εκ των Αποστολικων Διαταγων (Βιβλ.7 , κεφ. 40.41 , σελ. 991-993)

    Ο τόπος όπου εστεκον ηταν ο προναος ή ναρθηκας .

    Οι τάξεις κατηχουμενων ηταν πολλες και διαφορες.Αναφερω μερικες των ακροωμενων των συναιτουντων και μετανοούντων , των γονυ κλινοντων …Άλλα την σήµερον το να αγνοη τις την ιδίαν Θρησκείαν δεν λογίζεται τίποτε.

    Και αυτή η άγνοια (τίς ηθελε το πιστεύσει!) δεν κατέχει µόνους τους ιδιώτας και α.γραµμάτους, αυτη εκτείνεται και εις αυτους τους χρησίµους πεπαιδευµένους ανθρώπους.

    Και δεν ειναι αλλο κοινοτερον την σήµερον παρα το να βλέπη τις τιµίους, λογίους, και πολλάκις διδασκάλους των άλλων, εις µίαν βαθυτάτην άγνοιαν, η τουλάχιστον εις µίαν επιπόλαιον και αµέθοδον γνωσιν της θρησκείας. Και τί ακολουθεί εντευθεν;

    µία γενι.κη διαστροφη των ηθων, µυρίαι προλήψεις και δεισιδαιµο.νίαι φοβούµεθα εκεί οπου δεν ειναι φόβος και τολµωµεν ε.κεί, οπου πρέπει να φοβώµεθα , δεν διακρίνοµεν το συγκε.χωρηµένον απο το κεκωλυµένον ζητεί πας ενας το εαυτού, και κανένας το του ετέρου.

    Δια τί; διότι ή οικοδομή ήµων δεν επιστηρίζεται εις καλον θεµέλιον , διότι δεν εκατηχήθη.µεν την όδόν Κυρίου, καθώς έπρεπεν, εις τον καιρόν της τρυφερας ήλικίας,οταν και τα πάθη δεν ειχον ετι µεταβλη.θωσιν εις έξεις, και ο νους δεν είχε ζοφωθη από την αχλυν των ιδίων συµφερόντων.

    Άς ερευνήσει πας ένας προσεκτικός την ιδίαν συνείδηση, και αυτός πολλάκις ο νομιζόμενος Άγιος, και θέλει καταλάβει, πόσον πλανάται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ή ευλά.βεια δεν είναι ποτέ σταθερά, όταν δεν επιστηρίζηται εις την πληροφορίαν, την οποίαν χρεωστεί πας ένας να έχει της ιδίας θρησκείας, και ή πληροφορία δεν αποκτάται πά.ρεξ δια της ερεύνης, ηγουν δια µιας ευµεθόδου κατηχήσε.ως.
    Οι ιεροκήρυκες λαλουσιν ως επι το πλειστον περί του ηθικού µέρους της θρησκείας, και δεν λαλουσι περι του δογµατικου (βλεπε Ο.Τυπος Χ.Βασιλοπουλος Οικουμενισμος χωρις μασκα σελ. 140-142 Ο Οικουμενισμος αποδογματιζει -αποχριστιανιζει…στο ζηλο μπηκε η χλιαροτης στο δογμα η αδιαφορια στη θερμη Πιστι η ψυχροτης), ειµη εν παρόδω δια το να υποθετωσι τον ακροατή προκατηχηµένον.
    Δεν είναι ιδιον του ιεροκήρυκος το να κατηχεί, ικανό είναι εις αυτόν καµνη την προσαρµογην των προεγνωσµένων αληθειων της κατηχήσεως.
    Δια να σαφηνίσωµεν το λεγόµε.νον δεν είναι ανάρµοστον να φέρωµεν εις µέσον παραδειγµα ο ιεροκήρυξ λαλεί, φέρ’ ειπείν, κατά της κλοπής, καί λέγει, οτι είναι εντολη του Θεου το << ου κλεψεις>> δεικνύει µε πολλας της Γραφης µαρτυρίας και των Πατερων πόσον µέγα κακόν είναι ή κλοπή, αλλά δια να ωφεληθη ο ακροατής, και να συλλάβη τον σωτηριώδη φοβον ταυτης της άµαρτίας, χρεία είναι να ηξεύρη, ποίος είναι αυτος ο Θεός, οστις απαγορεύει την κλοπήν, ποίαι είναι αι απειροι αυτου τελειότητες, και αι αναρίθµητοι πρός ημας ευεργερσιαι του, απο τας οποίας γενναται το χρέος, τό οποιον εχοµεν να ύποτασσώµεθα εις τας εντολας αυτού του υψίστου vοµοθέτου·

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ή έρευνα λοιπόν των ,τοιούτων αποδείξεων όχι μόνον είναι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαία διότι χωρίς αυτήν δεν είναι δυνατόν να γεννηθεί η πληροφορία εις το ανθρώπινο πνευµα, και χωρίς την πληροφορία είναι αδύνατον να αναγεννηθεί ό άνθρωπος ήγουν να εκδυθεί τον παλαιόν άνθρωπον , και να εν.’δυθη τον νέον. είναι αδύνατον να προκόψει ποτέ εις την αρετή , η να ύπερµαχήση της πίστεως εναντίον εις βασιλείς και τυράννους, να την υπερασπίσει εναντίον εις τους ετεροθρησκους. (Παράμενε ταῖς κατηχήσεσιν· εἰ καὶ πολλὰ παρατείνωμεν λέγοντες, μήποτε ἡ διάνοιά σου ἐκλυθῇ· ὅπλα γὰρ λαμβάνεις κατὰ ἀντικειμένης ἐνεργείας· ὅπλα λαμβάνεις κατὰ αἱρέσεων, κατὰ Ἰουδαίων, καὶ Σαμαρειτῶν, καὶ Ἐθνῶν· πολλοὺς ἐχθροὺς ἔχεις, πολλὰ βέλη λάμβανε· πρὸς πολλοὺς γὰρ ἀκοντίζεις· καὶ χρεία σοι μαθεῖν πῶς κατακοντίσῃς τὸν Ἕλληνα, πῶς ἀγωνίσῃ πρὸς αἱρετικὸν, πρὸς Ἰουδαῖον καὶ Σαμαρείτην· καὶ τὰ μὲν ὅπλα ἕτοιμα, καὶ τὸ ξίφος τοῦ Πνεύματος ἑτοιμότατον· δεῖ δὲ καὶ δεξιὰς τείνειν διὰ προαιρέσεως ἀγαθῆς, ἵνα πόλεμον Κυρίου πολεμήσῃς, ἵνα νικήσῃς ἀντικειμένας ἐνεργείας, ἵνα ἀήττητος γένῃ παντὶ αἱρετικῷ πράγματι. Προκατηχηση 10.)
    Ό απόστολος Πέτρος, γινώσκων την αναγκαιότητα της πληροφορίας ταύτης, µας διδάσκει λέγων..
    Ετοιμοι προς απολογία παντί τω αιτουντι ύµάς λό.γον περι της εν ύµίν ελπίδος.
    Αυτός ό Χριστός προστάσ.ει να ερευνωµεν τας Γραφάς και το να ερευνά, τις τας Γραφας , τι άλλο είναι παρά το να ερευνά, την θρησκεία; Αί Πράξεις των Αποστόλων λέγουσι δια τους ευγενείς εκεί.νους , Ιουδαίους, άτι εδέξαντο τον λόγο του Θεού µετά πάσης προθυμιας , το , το καθ’ ήµέραν ανακρίνοντες τάς γραφάς, ει εχοι ταύτα ουτως.

    Ή έρευνα εγέννησεν εις αυτούς την πληροφορίαν, και ή πληροφορία την προθυµίαν.
    Ή λατρεία των χριστιανών ονοµάζεται λογική, και το γάλα της πίστεως λογικό. το όποιον σηµαίνει, ότι ή θρησκεία των χριστιανών έχει λόγον, και έποµένως έρευνα και από.δειξιν, και, άτι δεν είναι τεθεµελιωµένη εις µύθους σεσοφι.σμενους , εναντίους εις τον ορθόν λόγο, καθώς αί ψευδο.θρησκειαι. Και επειδή τοιαυτη ειναι ή ήµετέρα θρησκεία, δια τί να φοβώµεθα να την ερευνήσωµεν, ει εχοι ταυτα ου.τως;
    Το να λέγει τις, άτι πρέπει να πιστεύωµεν χωρίς ερεύ.νης είναι µία αίρεσης, καθώς λέγει ο Μ. Αθανάσιος <> , µεγαλητέρα από ολας τας αλλας αιρέσεις. αυτό είναι ίδιον των ψευδοθρησκειών, το να φοβόνται την έρευναν διότι µε την ερευναν ελέγχεται ή σαθρότης των .
    Των χριστιανών ή Θρησκεία δεν φοβειται την ερευναν, δεν τρέµει την εξέτα.σιν.Μεταχειρισθιτι λοιπόν ώ χριστιανέ, ολας τας δυνά.μεις του λογικού φωτός’ γενου κριτής αυστηρός της θρη.κειας σου µη φοβηθείς να την παραστήσης εις το κριτήρια του ορθού λόγου, και να την παραβάλεις µε τας αλλας θρησκείας.Εξετάζον τους μάρτυρας αυτής της θρησκείας ερευνησον αν είναι σύµφωνοι, αν δεν ειχον κανένα κρυπτόν τελος να ψευσθωσι σύγκρινον ιστορία µε ιστορία, περιστάσεις με περιστάσεις όσον ακριβεστέρα είναι ή ερευνα σου , τοσουτον µεγαλητέρα θέλει ειναι ή πληροφορία και ή χαρα σου , διότι δεν επλανήθης. Μέχρι τούτου ή ερευνα είναι όχι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαιοτάτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Β Παραλ. 4,9 καὶ ἐποίησε τὴν αὐλὴν τῶν ἱερέων καὶ τὴν αὐλὴν τὴν μεγάλην καὶ θύρας τῇ αὐλῇ καὶ θυρώματα αὐτῶν κατακεχαλκωμένα χαλκῷ·

    Β Παραλ. 4,9 Κατεσκεύασε την εσωτερικήν αυλήν δια τους ιερείς και την μεγάλην εξωτερικήν αυλήν και τας θύρας αυτών των αυλών. Τα δε θυρόφυλλο των θυρών τα ενέδυσε με χαλκόν.



    Το ιερό κείμενο δεν αναφέρει άλλες αυλές στο ναό του Σολομώντος. Φαίνεται όμως ότι υπήρχαν δύο ακόμη, τις οποίες συναντούμε στο ναό του Ηρώδου, πού είχε κτιστεί στη θέση του παλαιού ναού του Σολομώντος.

    Σ' αυτόν υπήρχε η αυλή των γυναικών και η αυλή των εθνικών.

    Σχετικώς με τούς εθνικούς, έχει βρεθεί μία επιγραφή, η οποία υπήρχε στην αυλή και απαγόρευε με ποινή θανάτου να προχωρήσουν οι εθνικοί πέρα από την αυλή των εθνικών, για να μη μο­λύνουν τον ιερό χώρο του ναού.
    «Μηθένα αλλοεθνή είσπορεύεσται εντός του περί το ιερό δρυφράκτου και περιβόλου ος δ' αν ληφθη , εαυτό αίτιος εσται διά το , έξακολουθείν θάνατον».
    Κανείς από τούς εθνικούς δεν επιτρεπόταν να μπει στον ιερό χώρο της αυλής των 'Ισραηλιτών.
    Θα θυμάσαι ασφαλώς την περίπτωση του αποστόλου Παύλου, πού κινδύνευε να θανατωθεί, επειδή οι 'Ιουδαίοι νόμισαν ότι πήρε μαζί του στο ιερό ειδωλολάτρη (Πράξ. κα' 27 και εξ.).Μεταξύ της αυλής των ιερέων και της αυλής των λαϊκών, Όπως αναφέρει κάποιος ερμηνευτής, κάποιο «θριγκίον», δηλαδή χώρισμα, κιγκλίδωμα , οποίο ήταν χαμηλό και χώριζε τις δύο αυλές. Και ήταν επίτηδες έτσι κατασκευασμένο, αφενός μεν για να εμποδίζει την είσοδο των λαϊκών στον κυρίως ναό και την αυλή των ιερέων, αφετέρου δε για να επιτρέπει να παρακολουθούν οι ευσεβείς 'Ισραηλίτες τη λατρεία.

    Όπως βλέπετε ούτε οι Ιουδαίοι της Παλαιάς Διαθήκης δεν βεβήλωναν τον Ναό, αντιθέτως τον σέβονταν. Σήμερα έγινε κέντρο διασκέδασης , καλλιστεία γυναικών , δεν πάνε οι «μοντέρνοι Χριστιανοί», για την ψυχή τους , αλλά το πώς να φανούν πιο όμορφοι και μπαίνουν και διάφοροι άθεοι , αιρετικοί κ.α ...δίχως να κάνουν τον έλεγχο οι Διάκονοι και οι Ιερείς και οι Δεσποτάδες. Μεγάλη υποκρισία των σημερινών «Χριστιανών» . Ξεπεράσαμε και τους Ιουδαίους της Π.Δ. στην υποκρισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com