Τετάρτη, 12 Απριλίου 2017

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Περί Ακρίβειας & Οικονομίας κατά τη Διακοπή του Μνημοσύνου [ΒΙΝΤΕΟ 2017]

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Περί Ακρίβειας & Οικονομίας κατά τη Διακοπή του Μνημοσύνου [ΒΙΝΤΕΟ 2017]

Πρόσφατη ομιλία (8-4-2017) του εφημερίου του Ι.Ν. Αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης, π. Νικολάου Μανώλη. 
Παρακολουθείστε το βίντεο:
 
    Από τις 19 Φεβρουαρίου 2017, ο π. Νικόλαος έκοψε το μνημόσυνο του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, για θέματα Πίστεως, καταγγέλλοντας τον μητροπολίτη για την παράδοση της Θεσσαλονίκης, στην παναίρεση του Οικουμενισμού μέσω κυρίως της αποδοχής των αποφάσεων της ψευδοσυνόδου της Κρήτης. Παραβαίνοντας τους ιερούς Κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο κ. Άνθιμος, διώκει εκ νέου τον π. Νικόλαο. Διώκοντας και τιμωρώντας τον πατέρα Νικόλαο ο μητροπολίτης, ακολουθεί αντιπατερική γραμμή. Ο ΙΕ' ιερός Κανών της Πρωτοδευτέρας ιερά Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου, επιτάσσει τον έπαινο και απαγορεύει τις τιμωρίες σε περιπτώσεις διακοπής του μνημοσύνου του επισκόπου για θέματα Πίστεως.

(Με παλαιότερη εντολή, 20-11-2015, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, απαγόρευσε και στην ενορία του αγίου Σπυρίδωνος να Ομιλεί ο π. Νικόλαος!!! Κρίνεται ως επικίνδυνος!!!)

    Ο π. Νικόλαος Μανώλης, εφημέριος του ιερού βυζαντινού ναού Προφήτου Ηλιού Θεσσαλονίκης επί 26 έτη, για λόγους Πίστεως (ως γνωστόν ο π. Νικόλαος δίνει μεγάλες μάχες εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού που έχει αλώσει τα υψηλά κλιμάκια της εκκλησιαστικής ηγεσίας), από τις 21 Μαῒου 2015μετατέθηκε αναγκαστικά, με την σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατόπιν αιτήματος του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, και την απόφαση του τελευταίου, στον ιερό ναό Αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας. 
    Στη νέα του ενορία ο π. Νικόλαος, παρά τις συνεχιζόμενες απειλές και τους εκφοβισμούς, συνεχίζει ακάθεκτος το αντιοικουμενιστικό και αντιαιρετικό του έργο καθώς και την εν γένει πνευματική του δραστηριότητα.

14 σχόλια :

  1. “ανθ' ότου ο θείος Κύριλλος ωκονομεί μή αποσχίζεσθαι των της Εώας εν διπτύχοις αναφερόντων τον Θεόδωρον τον Μοψουεστίας αιρετικόν όντα. […] των οικονομιών αι μεν προς καιρόν γεγόνασι παρά των Πατέρων, αι δε τό διηνεκές έχουσιν.” PG 99, 1085

    “Εί ο επίσκοπος ουχ εύρηται εις [...] ψευδοσύλλογον, μνημονεύει δέ τον εν αυτή ευρεθέντα μητροπολίτην αυτού, εκ του πρεσβυτέρου του επισκόπου ορθοδοξούντος εί χρη κοινωνεί, απεκρίθην[...]ότι' Ναί, οικονομίας χάριν.
    [...]Εις ουδέν γαρ εστι, μνημονευομένου του επισκόπου ορθοδόξου όντος, καν εκείνου φόβω αιρετικόν αναφέροντος τον οικείον μητροπολίτην.” PG 99, 1088-1089


    Αν λοιπόν ο Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης και ο Άγιος Κύριλλος αποδέχονται την οικονομία, ας μη το παίζουν μερικοί ποιο ζηλωτές και από αυτούς τους Αγίους.

    Όποιος θέλει και μπορεί ας κρατήσει την ακρίβεια, δεν επιτρέπεται όμως να αφορίζουμε την οικονομία!

    Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης
      Πατρολογία ?
      στο http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Migne/Theodorus%20Studita_PG%2099/Epistulae.pdf
      δες στην πατρολογία τις σελίδες πρωτα τις369,370 και τις μετά ... Και ο Θεός ας σε φωτίσει .

      Διαγραφή
  2. Ωραια ας εφαρμοσουμε λοιπον ολοι την οικονομια,μας πεισατε.Γυριστε πισω στη μνημονευση του οποιου επισκοπου αφου ειναι και δυνητικος ο 15 κανονας και ας μη γινει ποτε ουτε καν καταδειξη των αιρετικων,για αντιδραση δε μιλω σαφως απαγορευεται αφου ο 15 κανων ειναι μονο για καταδειξη του αιρετιζοντος.Εκτος αν πιασουμε τους αποστολικους κανονες.Για την αιρεση ομως υπαρχει κανονας;ποιος ειναι αυτος;τι πρεπει να κανουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς για την οικονομία στη μνημόνευση (ας τον ακούσουν τα πνευματικά του παιδιά) [ΒΙΝΤΕΟ 2017] https://katanixis.blogspot.gr/2017/04/2017_12.html

      Διαγραφή
  3. Η Θεια Λειτουργία χωρίζεται σε 2 μέρη. Στην Λειτουργία των Κατηχουμένων και στων Πιστών. Άμα κάνουμε Οικονομία τους Οικουμενιστες και τους Παπικούς και Προτεστάντες Μονοφυσίτες κ.α… που τελικά να τους κατατάξουμε μαζί μας είναι ομόφρονοι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάξιμος ο Ομολογητής Μυσταγωγία.

    ΙΖ'. Τίνος σύμβολο εἶναι ὁ θεῖος ἀσπασμὸς

    Κι ὁ πνευματικὸς ἀσπασμός, ποὺ ἀπευθύνεται σ' ὅλους, εἶναι πρότυπο καὶ προδιαγραφὴ τῆς ὁμόνοιας, τῆς ὁμοφροσύνης ὅλων μεταξύ τους καὶ τῆς λογικῆς ταυτότητας, ποὺ θὰ πραγματοποιηθῆ τὸν καιρὸ τῆς ἀποκάλυψης τῶν μελλοντικῶν ἀνείπωτων ἀγαθῶν, ποὺ ἀποτελεῖ προσδοκία πίστης κι ἀγάπης. Ἐξαιτίας τῆς ἀποκάλυψης αὐτῆς οἰκειώνονται οἱ ἄξιοι τὸ Λόγο καὶ Θεό. Γιατί τὸ στόμα εἶναι τοῦ λόγου σύμβολο καὶ γιὰ τοῦτο ἀκριβῶς ὅλοι ὅσοι ἔχουν κοινωνήσει τὸ λόγο, σὰν λογικοί, μετέχουν σ' ὅλα καθὼς καὶ στὸν πρῶτο καὶ μοναδικὸ Λόγο, τὸν αἴτιο κάθε λόγου.

    ΙΔ'. Τίνος σύμβολο εἶναι καὶ στὴ γενικὴ σημασία της ἡ θεία ἀνάγνωση τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου

    Στὴ γενικὴ ἐκδοχὴ της ὑποδηλώνει τὴ συντέλεια τοῦ κόσμου τούτου. Ἔπειτα δηλαδὴ ἀπὸ τὴ θεία ἀνάγνωση τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, κατεβαίνει καὶ ὁ ἀρχιερέας ἀπὸ τὸ θρόνο καὶ γίνεται ἀπὸ τοὺς λειτουργοὺς ἡ ἀπόλυση καὶ ἡ ἀπομάκρυνση τῶν κατηχουμένων καὶ ὅσων εἶναι ἀνάξιοι γιὰ τὸ θεῖο ἀντίκρυσμα τῶν μυστηρίων, ποὺ μέλλουν νὰ παρουσιασθοῦν. Δείχνει ἡ ἴδια καὶ προτυπώνει τὴν ἀλήθεια, ποὺ αὐτῆς εἶναι εἰκόνα κι ἀποτύπωση, κι εἶναι σὰν νὰ φωνάζη μὲ ὅλα αὐτὰ ὅτι, ἀφοῦ κηρυχθῆ σ' ὅλη τὴν οἰκουμένη, ὅπως ἔχει γραφῆ, τὸ Εὐαγγέλιο τῆς Βασιλείας, μαρτυρία γιὰ ὅλα τὰ ἔθνη, τότε θὰ φτάση τὸ τέλος. Θὰ φτάση τότε, κατὰ τὴ δεύτερη παρουσία του, θέλω νὰ πῶ ἀπὸ τὸν οὐρανό, μὲ ἀνείπωτη δόξα ὁ μεγάλος Θεὸς καὶ Σωτῆρας μας Ἰησοῦς Χριστός. ὁ ἴδιος ὁ Κύριος μὲ ἐξαγγελτικὴ φωνὴ ἀρχαγγέλου καὶ μὲ τὸν ἦχο τῆς σάλπιγγας τοῦ Θεοῦ θὰ κατεβῆ ἀπὸ τὸν οὐρανό, γράφει ὁ θεῖος Ἀπόστολος. Θὰ τιμωρήση ὅσους τοῦ ἐναντιώθηκαν καὶ θὰ βάλη τοὺς ἁγίους ἀγγέλους του νὰ χωρίσουν τοὺς πιστοὺς ἀπὸ τοὺς ἄπιστους, τοὺς δίκαιους ἀπὸ τοὺς ἄδικους, τοὺς ἁγίους ἀπὸ τοὺς ἁμαρτωλούς. Μ’ ἕνα λόγο, ὅσους ἀκολούθησαν τὴν προσταγὴ τῆς σάρκας ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἐστοίχισαν τὰ βήματά τους σύμφωνα μὲ τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Καὶ θ' ἀποδώση στὸν καθένα, ὅπως βεβαιώνει ἡ ἀλήθεια τῆς θεϊκῆς ὑπόσχεσης, στοὺς ἄπειρους καὶ ἀτελεύτητους αἰῶνες δίκαιη ἀμοιβή, ἀντάξια της ζωῆς ποὺ ἒχουνε ζήσει.

    ΙΕ'. Τίνος σύμβολο εἶναι τὸ κλείσιμο τῶν θυρῶν τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας, ποὺ γίνεται μετὰ τὸ ἅγιο Εὐαγγέλιο

    Τὸ κλείσιμο τώρα τῶν θυρῶν τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας τοῦ Θεοῦ, ποὺ γίνεται μετὰ τὴν ἀνάγνωση τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου καὶ τὴν ἀπομάκρυνση τῶν κατηχουμένων, φανερώνει τὴν παροδικότητα τῶν ὑλικῶν καὶ τὴν εἴσοδο τῶν ἄξιων στὸ νοητὸ κόσμο, δηλαδὴ τὸ νυφικὸ θάλαμο τοῦ Χριστοῦ, ποὺ θὰ γίνη ἒπειτ' ἀπὸ τὸ φοβερὸν ἐκεῖνο χωρισμὸ καὶ τὴ φοβερότερη ἀπόφαση. Φανερώνει ἀκόμα τὴ ριζικὴν ἀπόρριψη τῆς ἀπάτης ποὺ γίνεται μὲ τὶς αἰσθήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠEΡI ΤHΣ EΚΚΛHΣIAΣΤIΚHΣ IEΡAΡΧIAΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ

    Μυστήριον συνάξεως εἴτ' οὖν κοινωνίας.

    Ὁ μὲν ἱεράρχης εὐχὴν ἱερὰν ἐπὶ τοῦ θείου θυσιαστηρίου τελέσας, ἐξ αὐτοῦ τοῦ θυμιᾶν ἀρξάμενος ἐπὶ πᾶσαν ἔρχεται τὴν τοῦ ἱεροῦ χώρου περιοχήν· ἀναλύσας δὲ πάλιν ἐπὶ τὸ θεῖον θυσιαστήριον ἀπάρχεται τῆς ἱερᾶς τῶν ψαλμῶν μελῳδίας συνᾳδούσης αὐτῷ τὴν ψαλμικὴν ἱερολογίαν ἁπάσης τῆς ἐκκλησιαστικῆς διακοσμήσεως. Ἑξῆς δὲ διὰ τῶν λειτουργῶν ἡ τῶν ἁγιογράφων δέλτων ἀνάγνωσις ἀκολούθως γίνεται, καὶ μετὰ ταύτας ἔξω γίνονται τῆς ἱερᾶς περιοχῆς οἱ κατηχούμενοι καὶ πρὸς αὐτοῖς οἱ ἐνεργούμενοι καὶ οἱ ἐν μετανοίᾳ ὄντες, μένουσι δὲ οἱ τῆς τῶν θείων ἐποψίας καὶ κοινωνίας ἄξιοι. Τῶν λειτουργῶν δὲ οἱ μὲν ἑστᾶσι παρὰ τὰς τοῦ ἱεροῦ πύλας συγκεκλεισμένας, οἱ δὲ ἄλλο τι τῶν τῆς οἰκείας τάξεως

    ἐνεργοῦσιν, οἱ δὲ τῆς λειτουργικῆς διακοσμήσεως ἔκκριτοι σὺν τοῖς ἱερεῦσιν ἐπὶ τοῦ θείου θυσιαστηρίου προτιθέασι τὸν ἱερὸν ἄρτον καὶ «Τὸ τῆς εὐλογίας ποτήριον» προομολογηθείσης ὑπὸ παντὸς τοῦ τῆς ἐκκλησίας πληρώματος τῆς καθολικῆς ὑμνολογίας. Πρὸς οἷς ὁ θεῖος ἱεράρχης εὐχὴν ἱερὰν τελεῖ καὶ τὴν ἁγίαν εἰρήνην ἅπασι διαγγέλλει, καὶ ἀσπασαμένων ἀλλήλους ἁπάντων ἡ μυστικὴ τῶν ἱερῶν πτυχῶν ἀνάρρησις ἐπιτελεῖται· καὶ νιψαμένων τὰς χεῖρας ὕδατι τοῦ ἱεράρχου καὶ τῶν ἱερέων ὁ μὲν ἱεράρχης ἐν μέσῳ τοῦ θείου θυσιαστηρίου καθίσταται, περιεστᾶσι δὲ μόνοι μετὰ τῶν ἱερέων οἱ τῶν λειτουργῶν ἔκκριτοι. Καὶ τὰς ἱερὰς θεουργίας ὁ ἱεράρχης ὑμνήσας ἱερουργεῖ τὰ θειότατα καὶ ὑπ' ὄψιν ἄγει τὰ ὑμνημένα διὰ τῶν ἱερῶς προκειμένων συμβόλων, καὶ τὰς δωρεὰς τῶν θεουργιῶν ὑποδείξας εἰς κοινωνίαν αὐτῶν ἱερὰν αὐτός τε ἔρχεται καὶ τοὺς ἄλλους προτρέπεται. Μετασχὼν δὲ καὶ μεταδοὺς τῆς θεαρχικῆς κοινωνίας εἰς εὐχαριστίαν ἱερὰν καταλήγει τῶν πολλῶν μὲν εἰς μόνα τὰ θεῖα σύμβολα παρακυψάντων, αὐτοῦ δὲ ἀεὶ τῷ θεαρχικῷ πνεύματι πρὸς τὰς ἁγίας τῶν τελουμένων ἀρχὰς ἐν μακαρίοις καὶ νοητοῖς θεάμασιν ἱεραρχικῶς ἐν καθαρότητι τῆς θεοειδοῦς ἕξεως ἀναγομένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θεωρία

    <8> Oὕτω δὲ τῆς θεαρχικῆς φιλανθρωπίας ἱερῶς ὑμνηθείσης ἐγκεκαλυμμένος μὲν ὁ θεῖος ἄρτος προτίθεται καὶ «τὸ τῆς εὐλογίας ποτήριον», ὁ δὲ θειότατος ἀσπασμὸς ἱερουργεῖται καὶ τῶν ἁγιογράφων πτυχῶν ἡ μυστικὴ καὶ ὑπερκόσμιος ἀνάρρησις. Oὐ γὰρ ἔνεστι πρὸς τὸ ἓνσυνάγεσθαι καὶ τῆς τοῦ ἑνὸς μετέχειν εἰρηναίας ἑνώσεως τοὺς πρὸς ἑαυτοὺς διῃρημένους. Eἰ γὰρ ὑπὸ τῆς τοῦ ἑνὸς θεωρίας καὶ γνώσεως ἐλλαμπόμενοι πρὸς τὴν ἑνοειδῆ καὶ θείαν συναγωγὴν ἑνοποιηθῶμεν, οὐκ ἂν ἐπὶ τὰς μεριστὰς ἀνασχοίμεθα καταπίπτειν ἐπιθυμίας, ἐξ ὧν αἱ πρόσυλοι δημιουργοῦνται καὶ ἐμπαθεῖς πρὸς τὸ κατὰ φύσιν ὁμοειδὲς ἀπέχθειαι. Ταύτην οὖν ὡς οἶμαι τὴν ἑνοειδῆ καὶ ἀδιαίρετον ζωὴν ἡ τῆς εἰρήνης ἱερουργία νομοθετεῖ τῷ ὁμοίῳ τὸ ὅμοιον ἐνιδρύουσα καὶ τῶν μεριστῶν ἀποδιαστέλλουσα τὰ θεῖα καὶ ἑνιαῖα θεάματα.

    <9> Τῶν δὲ ἱερῶν πτυχῶν ἡ μετὰ τὴν εἰρήνην ἀνάρρησις ἀνακηρύττει τοὺς ὁσίως βεβιωκότας καὶ πρὸς ἐναρέτου ζωῆς τελείωσιν ἀμεταστάτως ἀφικομένους ἡμᾶς μὲν ἐπὶ τὴν δι' ὁμοιότητος αὐτῶν μακαριστήν ἕξιν καὶ θεοειδῆ λῆξιν προτρέπουσα καὶ χειραγωγοῦσα, τοὺς δὲ ὡς ζῶντας ἀνακηρύττουσα καὶ ὡς ἡ θεολογία φησὶν οὐ νεκρωθέντας, ἀλλ' εἰς θειοτάτην ζωὴν ἐκ θανάτου μεταφοιτήσαντας. Σκόπει δέ, ὅτι καὶ μνημοσύνοις ἱεροῖς ἀνατέθεινται τῆς θείας μνήμης οὐκ ἀνθρωπικῶς ἐν τῇ τοῦ μνημονικοῦ φαντασίᾳ δηλουμένης, ἀλλ' ὡς ἄν τις φαίη θεοπρεπῶς κατὰ τὴν ἐν θεῷ τῶν τετελεσμένων θεοειδῶν τιμίαν καὶ ἀμετάστατον γνῶσιν.

    «Ἔγνω» γὰρ ἔφη τὰ λόγια «τοὺς ὄντας αὐτοῦ» καὶ «Τίμιος ἐναντίον κυρίου ὁ θάνατος τῶν ὁσίων αὐτοῦ» (τοῦ θανάτου τῶν ὁσίων ἀντὶ τῆς ἐν ὁσιότητι τελειώσεως εἰρημένου). Καὶ τοῦτο δὲ ἱερῶς ἐννόησον, ὡς ἐπιτεθέντων τῷ θείῳ θυσιαστηρίῳ τῶν σεβασμίων συμβόλων, δι' ὧν ὁ Χριστὸς σημαίνεται καὶ μετέχεται, πάρεστιν ἀδιαστάτως ἡ τῶν ἁγίων ἀπογραφὴ τὸ συνεζευγμένον αὐτῶν ἀδιαιρέτως ἐμφαίνουσα τῆς πρὸς αὐτὸν ὑπερκοσμίου καὶ ἱερᾶς ἑνώσεως.

    Εδώ μας διδάσκουν οι Άγιοι Πατέρες να φεύγουν οι κατηχούμενοι και να παραμένουν οι πιστοί στην Λειτουργία των Πιστών μας μιλάνε για την ὁμοφροσύνη και για ομοειδή και όχι για ετεροφροσύνη/ες ή ετεροειδή/ες.

    Οπότε δεν επιτρέπεται ο ασπασμός αγάπης με ετερόφρονες.

    Ας τα ακούσει ο σημερινός Πατριάρχης Κων/πόλεως που ασπάζεται τον Πάπα στην Θ.Λειτουργία των Πιστών . Φώτο και Βίντεο υπάρχουν πολλά για απόδειξη.

    Επίσης και στο βιβλίο του κ. Μπασδεκη Εμείς και άλλοι … στην σελ. 129 Συνάντηση Πάπα Παύλου ΣΤ με τον Οικ.Πατρ.Αθηναγόρα Ιεροσόλυμα 5-1-1964 ασπασμό αγάπης και Πάτερ ημών…συνέχισαν και συνεχίζουν να πράττουν τα ίδια και οι επόμενοι Πατριάρχες μέχρι σήμερα.Ερωτω ΞΑΝΑ για ποια ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οικονομια και ποια ειναι η αγαπη μας απεναντι στους Οικουμενιστες . ? Θεωριτικα γιορτασαμε μαζι το Πασχα και δεν τους ωφελισαμε σε τιποτε να σωθουν ενοω ουτε εμεις οφελιθηκαμε με την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Υπαρχει κανα οφελος κερδος σωτηριας απο αυτην την κινηση π.Ν.Μανώλη? Καλο Πασχα. Ευχομαι ολοι να ερευνουμε τας γραφας γιατι μας λειπει ολους μας πολλη κατηχηση και μετανοια και να μελεταμε τα συγγραματα των Αγ.Πατερων μας και να τους μιμουμαστε στην πραξη.Παρακατω θα διαβασετε τον 4ο Λογο κατα Ιουδαιων του Ι Χρυσοστομου και οποιος θελει ας τα ακουσει και ας τα πραξει αυτα τα λογια του Αγιου Χρυσοστομου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λόγος Δ΄ Κατά Ιουδαίων

    &7. Η μάχη λοιπόν κατά των Ιουδαίων ας σταματήσει εδώ . Γιατί σήμερα ρίψαμε τα βέλη εναντίον τους , λέγοντας μόνο τόσα , όσα αρκούσαν για την ασφάλεια των αδελφών μας , η καλύτερα και πολύ περισσότερα . Πρέπει όμως τώρα να παρακαλέσω εσάς τους παρόντες, ώστε να δείξετε πολλή φροντίδα για τα μέλη μας και να μη λέτε ‘τι με μέλλει; γιατί ν' ασχολούμαι και να καταγίνομαι εγώ µε τους άλλους;’ Ό Κύριός μας πέθανε για μας, και συ δεν λες ούτε μια λέξη; Και ποια συγχώρηση θα έχεις; ποια δικαιολογία θα· προβάλεις; πως θα σταθείς, πες μου, µε θάρρος ενώπιον του βήματος του Χριστού, αδιαφορώντας για την απώλεια τόσων ψυχών; Μακάρι να μπορούσα να γνωρίζω όλους εκείνους που τρέχουν εκεί και δεν θα χρειαζόμουν τη βοήθειά σας, αλλά θα μπορούσα να τους διορθώσω τάχιστα. 'Όταν χρειάζεται να διορθώσεις τον αδελφό σου, κι αν ακόμη χρειασθεί να προσφέρεις τη ζωή σου, μη αποφύγεις να το κάμεις, αλλά μιμήσου τον Κύριό σου. Και είτε έχεις δούλο, είτε έχεις γυναίκα, κράτησέ τους στο σπίτι με πολλή αυστηρότητα. Γιατί, αν δεν τους επιτρέπεις να πηγαίνουν στο θέατρο, πολύ περισσότερο πρέπει να το κάνης αυτό για τη συναγωγή γιατί αύτη η παρανομία είναι μεγαλύτερη από εκείνη. Στην περίπτωση εκείνη το πράγμα εί­ναι αμαρτία, ενώ σ' αυτήν είναι ασέβεια. Και αυτά τα λέμε όχι για να τους αφήνετε να πηγαίνουν στα θέατρα, γιατί και αυτό είναι κακό, αλλά. για να το εμποδίσετε και αυτό πολύ περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πες μου, τι τρέχεις να δεις στη συναγωγή των θεομάχων Ιουδαίων; ανθρώπους που παίζουν σάλπιγγες; 'Έπρεπε να κάθεσαι στο σπίτι σου και να στενάζεις για εκείνους και να δακρύζεις, που αντι­μάχονται τα προστάγματα του Θεού, που έχουν μαζί τους τον διά­βολο και χορεύουν. Γιατί, όπως είπα παραπάνω, εκείνο που γίνεται παρά το θέλημα του Θεού, κι αν ακόμη κάποτε είχε επιτραπεί να γί­νεται, στη συνέχεια όμως γινόμενο είναι παρανομία και αίτία άπεί­ρων τιμωριών. Σάλπιζαν κάποτε οι 'Ιουδαίοι, τότε που τελούσαν τις θυσίες, άλλα τώρα δεν τους επιτρέπεται να το κάμουν αυτό. Άκουσε όμως και για ποιο λόγο έλαβαν τις σάλπιγγες «κατασκεύασε», λέγει, «για τον εαυτό σου με σφυρηλασία σάλπιγγες αργυρές >>Αριθμ. 10,2 'Έπειτα ανακοινώνοντας τη χρήση αυτών πρόσθεσε «και θα σαλ­πίζετε µε αυτές όταν θα προσφέρετε τα όλοκαυτώματά σας και τις θυσίες προς σωτηρία σας>>Αριθμ.10,10 Που είναι λοιπόν ο βωμός; που είναι ή κιβωτός που είναι ή σκηνή και τα άγια των άγίων; που ο ιερεύς; που τα χερουβίμ της δόξης; που το χρυσό θυμιατήρι; που το ίλαστή­ριο; που οι φιάλες; που τα σκεύη του λιβανισμού; που ή φωτιά που κατέβηκε από τον ουρανό; 'Όλα τα άφησες και κρατάς μόνο τις σάλπιγγες; Βλέπεις ότι παίζουν μάλλον παρά λατρεύουν; 'Αλλ' όπως κατηγορούμε εκείνους, γιατί παρανομούν, έτσι και πολύ περισσότερο κατηγορούμε εσάς, γιατί συναναστρέφεσαι: µε εκείνους που παρανομούν, και όχι μόνο εκείνους πού τρέχουν µμαζί τους στις συναγωγές, αλλά και εκείνους που μπορούν να τους εμποδίσουν και δεν θέλουν. Μη μου λες 'Τι σχέση έχω εγώ με εκείνο μου είναι ξένος και άγνωστος" 'Όσο είναι πιστός και μετέχει μαζί σου στα μυστήρια και συχνάζει στην ίδια εκκλησία, είναι πιο συγγενής και από τους αδελφούς και από τούς συγγενείς και από τους φίλους. 'Όπως δηλαδή όχι μόνο κλέπτες, άλλα και όσοι μπορούν να αποτρέψουν τη κλοπή και δεν το κάμνουν, τιμωρούνται με την ίδια τιμωρία, έτσι τιμωρούνται όμοια όχι μόνον οι ασεβείς, και όσοι μπορούν ν' απομακρύνουν από την ασέβεια, αλλά δεν θέλουν να το κάνουν, η από οκνηρία η από νωθρότητα. Γιατί και εκείνος που απέκρυψε στη γη το τάλαντο, το επέστρεψε ολόκληρο στον κύριό του, άλλα τιμωρήθηκε, γιατί δεν το πολλαπλασίασε Και λοιπόν, αν παραμείνεις καθαρός και ακέραιος, δεν πολλαπλασιάσεις όμως το τάλαντό σου ούτε και οδηγήσεις αδελφό πού χάνεται στη σωτηρία, θα πάθεις τα ίδια με εκείνον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι μεγάλο πράγμα ζητώ από σας, αγαπητοί μου; Ό καθένας σας για χάρη μου ας σώσει κάποιον από τους αδελφούς, ας ένδια· φερθεί κι ας φροντίσει, ώστε στην επόμενη σύναξη μας να συναντηθούμε με πολλή παρρησία, προσφέροντας στον Θεό δώρα, που είναι τιμιότερα από όλα, επαναφέροντας στη σωτηρία τις ψυχές των πλανημένων αδελφών μας. Κι αν χρειασθεί να υβρισθούμε, η να δεχθούμε πλήγματα, η να υπομείνουμε οτιδήποτε άλλο, ας κάμουμε τα πάντα, ώστε να τους επανακτήσουμε. Γιατί και όταν μας κλωτσούν οι ασθενείς και μας υβρίζουν και μας εμπαίζουν τους ανεχόμαστε και δεν ντρεπόμαστε για τις ύβρεις τους, άλλ' ένα μόνο επιθυμούμε να δούμε, την υγεία εκείνου πού κάμνει αυτές τις ασχη­μοσύνες. Ό άρρωστος πολλές φορές ξέσχισε τη στολή τού ιατρού, άλλ' εκείνος δεν παραιτείται γι' αυτό από τη θεραπεία του. Πες λοιπόν δεν είναι παράλογο, εκείνοι που έχουν την πρόνοια των σωμάτων να δείχνουν τόση φροντίδα, και εμείς, βλέποντας τόσες ψυχές να χάνονται, ν' αδιαφορούμε και να νομίζουμε, ότι δεν παθαίνομε κανένα κακό, τη στιγμή που σαπίζουν τα μέλη μας; 'Όμως ο Παύλος δεν ενεργεί έτσι, άλλα πως; «Ποιος, λέγει, «είναι ασθενής και δεν είμαι και εγώ; Ποιος σκανδαλίζεται και δεν φλογίζομαι εγώ . από πόνο;»23. Αύτη λοιπόν τη φλόγα δέξου και σι), κι αν δεις κάποιον αδελφό να χάνεται, είτε σε κακολογεί, είτε σε υβρίζει, είτε σε κτυπά, είτε σε απειλεί ότι θα γίνει εχθρός σου, είτε σε απειλεί ότι θα κάμει οτιδήποτε άλλο, όλα ύπόμεινέ τα με γεανιότητα, ώστε να κερδίσεις τη σωτηρία του. 'Αν αυτός γίνει εχθρός σου, ο θεός θα γίνει φίλος σου και κατά την ήμέρα εκείνη θα σε ανταμείψει με με­γάλα αγαθά. Εύχομαι με τις ευχές των άγίων και οι πλανημένο! να σωθούν, αφού σεις φροντίσετε να τους βρείτε και να τους επαναφέρετε, και αφού απαλλαγούν οι βλάσφημοι εκείνοι άπα την ασέβεια, να γνωρί­σουν τον Χριστό, που σταυρώθηκε γι' αυτούς, ώστε όλοι μαζί και με ένα στόμα να δοξάζουμε τον Θεό και Πατέρα τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον όποιον ανήκει ή δόξα και το κράτος, μαζί και στο Άγιο Πνεύμα, σ' όλους τους αιώνες των αιώνων. 'Αμήν.

    23. Β' Κορ. 11.29. Ελληνική Πατρολογία Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. (John Chrysostom, PG 47 – 64).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την ευχή σου άγιε γέροντά μου!
    Αξιος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Oχι πατερ Νικολαε. πιστευω τους αγιοριτες που εινα τα λιονταρια τις ορθοδοξιας. Υπαρχουν αποθηκες, βουνα δρομοι και πλατειες για λειτουργεια. ακριβεια η οικονομια για μικρο χρονικο διαστημα. Τελικα ποιος θα ηγεθει; οι αγιοριτες με .κατηχημενους λαικους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com