Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Κυκλοφορεί το φύλλον 7.4.17 του «Ορθοδόξου Τύπο

Logo.gif
Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
➢ Οἱ Ἅγιοι Γέροντες π. Σίμων καὶ π. Μᾶρκος χαράσσουν τὴν γραμμὴν τοῦ «Ο.Τ.».
➢ Ὄχι εἰς τὰς ἀποτειχίσεις! Πόλεμος κατὰ τῆς «Ἀντι-Εκκλησίας». Τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἱεροθέου Ἀργύρη, Ἱεροκήρυκος.
➢ Τὸ ἑπταετὲς Μνημόσυνον τοῦ μακαριστοῦ Ἱερομονάχου π. Μάρκου.
➢ Ὁ χαλινὸς καὶ ἡ ἐλπίς. Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση.
➢ Ἀποκλείουν τήν Π.Ε.Θ. ἀπό τόν διάλογον διά τά Θρησκευτικά! Ἐπιστολὴ τῆς Π.Ε.Θ. πρὸς τὴν Ἱεραρχίαν.
➢ Ὁ διάλογος διὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου.
➢ Μικρά, ἀλλὰ ὄχι ἀσήμαντα, γεγονότα φανερώνουν τὴν ἀποχριστιανοποίησιν τῆς Ἑλλάδος.
➢ Διωγμὸς ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἐν ἔτει 2017.
➢ Ἔκτρωσις: «Ἐν ψυχρῷ δολοφονία». Μία θλιβερά 30χρονος ἐπέτειος. Τοῦ Ἀρχιμ. π. Νεκταρίου Ζιόμπολα.
➢ Λόγοι Μεγάλης Ἑβδομάδος. Τοῦ Πανοσ. Ἀρχιμ. Κωνσταντίνου Γ. Χαραλαμποπούλου, Πρωτοσυγκέλλου Ἱ. Μ. Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ.
➢ Ἀπειλεῖται ἡ Ἐκκλησία μας μὲ σχίσμα! Γράφει ὁ Πρεσβύτερος π. Εὐστάθιος Κολλᾶς, Ἐκκλ/κὸς Συνήγορος, Ἐπ/μος πρ/δρος Συνδ. Κληρικῶν Ἑλλάδος.
➢ Μέγα ἅλμα εἰς τὸ κενόν. Τοῦ ἁγιορείτου μοναχοῦ Νικολάου.
➢ Ἡ ὀνομασία τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων. Τοῦ κ. Ἰωάννου Φορτούνα, Κοπτολόγου.
➢ Ἡ μέση καὶ βασιλικὴ ὁδὸς κατὰ τὸν μακαριστὸν π. Ἐπιφάνιον. Γράφει ὁ Μοναχὸς Ἀρσένιος, Σκήτη Κουτλουμουσίου, Ἅγιον Ὄρος.
➢ Διχάζει καὶ ἡ Πάτμος: Αἱ «Νέαι Χῶραι» ὑπηρετοῦν τὸν Οἰκουμενισμόν! Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Β. Παπαγεωργίου.
➢ Δῶρα εἰς τὸ Φανάρι.
➢ Ὁ Ἡγούμενος κ. Ἐφραὶμ ἐπιτίθεται εἰς ἁγιορείτας συνασκητάς του;
Γεγονότα καί Σχόλια, βιβλιοκρισίαι καί ἄλλη ἐνδιαφέρουσα ὕλη συμπληρώνουν τό φύλλον.

26 σχόλια :

  1. Θά πρέπει να σπεύσουμε να πάρουμε το φύλλο του Ο.Τ.γιατί τά πράγματα δέν μυρίζουν καθόλου καλά Μυρίζουν ανοιχτό και κηρυγμένο πόλεμο εναντίον της προσπάθειας αντίδρασης εναντίον της ψευδοσυνόδου της Κρήτης και της αιρέσεως του οικουμενισμού μέ την γνωστή κίνηση της αποτειχίσεως από τους αγιορείτες πατέρες και τους λοιπους εν τώ κόσμω πατέρες Μάς δουλεύει ο π. Βολουδάκης ; Εμείς τον ρωτάμε ποιός διευθύνει τον Ο.Τ. και αυτός μας απαντά οτι ΄΄την γραμμήν χαράσσει ΄΄ ο μακαριστός π. Μάρκος Μανώλης ; Σέ ποιόν νομίζει οτι απευθύνεται ; Καμμιά σοβαρότερη απάντηση δέν θα μπορούσε να μας δώσει ; Κανένας άνδρας δέν υπάρχει εκεί στο περιβάλλον του Ο.Τ. ; Καί ποίος είναι ο π. Ιερόθεος Αργύρης που γράφει το άρθρο: ΄΄ Ὄχι εἰς τὰς ἀποτειχίσεις! Πόλεμος κατὰ τῆς «Ἀντι-Εκκλησίας».΄΄ Πού υπηρετεί και ποίου την πνευματική κληρονομιά φέρει ; Μήπως είναι και αυτός συγκληρονόμος του π. Επιφανίου μαζί μέ τον π. Βολουδάκη ; Ο Ο.Τ. σκυλεύει τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο π.Ιερόθεος είναι ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Πειραιώς. Αυτό πιστεύω τά λέει όλα για τον ρόλο του Πειραιώς στον αντιοικουμενιστικό αγώνα. Είναι προφανές ότι προσπαθεί να μάς καπελώσει και κατόπιν να μάς φιμώσει μεθοδικά ,θέλοντας να μπεί ώς επικεφαλής ενός αγώνα που θα μένει μόνο στά παχιά λόγια και ποτέ δεν θα προχωρεί σε πράξεις, σαν ένα είδους ορθοδόξων προτεσταντών που απλά διαμαρτύρονται!!

      Διαγραφή
    2. Eπειδή έχω πληροφορηθεί οτι ο π.Ιερόθεος υπήρξε πνευματικό παιδί του π. Επιφανίου ,καλό θα ήταν να μας δώσει ο ίδιος περαιτέρω εξηγήσεις για τις θέσεις που παίρνει και για το φύλλο του Ο.Τ το οποιο στηρίζει με την υιοθέτηση της γραμμής του και των θέσεών του μέ πρωτοσέλιδο άρθρο , καθώς επίσης και για την σκύλευση του πνευματικού πατρός Αυτό είναι μεγάλη ασέβεια να αφήνουν την εντύπωση οτι αμφότεροι ως πνευματικά παιδιά του μακαριστού πατρός απηχούν τις θέσεις του με΄κάθε ΄΄εγκυρότητα΄΄ ενώ στην ουσία τον σκυλεύουν.....Δέν πρέπει να επαίρεται κανείς για την πνευματική του καταγωγή , αλλά πρωτίστως να την τιμά

      Διαγραφή
  2. Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω ποιος είναι ο λόγος της προβολής της θεματολογίας της συγκεκριμένης εφημερίδας από την «Κατάνυξη», αφού πλέον ο άλλοτε Ορθόδοξος Τύπος αποφάσισε να ταχθεί με το μέρος των ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ!

    Είναι ΝΤΡΟΠΗ να διαβάζουμε τέτοια άρθρα εναντίον (!!!) των Κληρικών που τόλμησαν και αποτειχίστηκαν, αντί η άλλοτε Ορθόδοξη εφημερίδα να τιμήσει ειδικά τον π. Θεόδωρο Ζήση, που επί χρόνια κοσμούσε τις σελίδες της με τα εξαιρετικά κείμενά του.

    Τουλάχιστον, αν δεν θέλουν να υποστηρίξουν τις αποτειχίσεις, ΑΣ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ τη νοημοσύνη μας! Ας συνεχίσουν τα μακροσκελέστατα (περιττά) άρθρα «εναντίον», δήθεν, του Οικουμενισμού (στην πραγματικότητα εξυπηρετούν μονάχα την προσωπική προβολή των ΙΔΙΩΝ αρθρογράφων), τους διαλόγους - κλαυσιγέλους με κομματικά στελέχη (!!!) και κυρίως, το «φίλτρο» που μπαίνει σε όλες τις ειδήσεις πλέον!

    (Παράδειγμα: Εντός ολίγου έχουμε εγκαίνια στο μεγαλοπρεπές ισλαμικό τέμενος της Αθήνας και ο πρώην Ορθόδοξος Τύπος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ ΜΙΛΙΑ!!! Υπάρχει κάποιος λόγος γι' αυτό;)

    Κλείνοντας, θα πω ότι η θεματολογία της εφημερίδας βρίθει εμπαθείας και φθόνου, για όσους πραγματικά αγωνίζονται για την Ορθοδοξία. Σε καμία περίπτωση η άλλοτε ιστορική εφημερίδα δεν είναι πλέον η «ναυαρχίδα» του αντι - οικουμενιστικού αγώνα, το αντίθετο μάλιστα...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως η Κατάνυξι προβάλλει τον Ο.Τ. για να γίνεται αφορμή κριτικής . Η ταπεινή μου γνώμη .... Αυτό δέν αποτελεί προβολή ,αλλά ένα είδος ΄΄στηλίτευσης΄΄ μέ την κυριολεκτική του έννοια ,κατά τό έθος της αρχαίας Αθήνας να αναρτά σέ μία στήλη τά ονόματα των καταδικασμένων ....θά πρέπει να γίνει ένας μεθοδευμένος πόλεμος εναντίον των ΄΄καταληψιών ΄΄ της Νέας Ερυθραίας και υπεράσπισης του αγνού και ιστορικού φύλλου που ανυπεράσπιστο έχει πέσει θύμα στά χέρια των επιτήδειων ....

      Διαγραφή
  3. ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΓΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΝΟΝ Η ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΙΣΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΓΕΙ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ Π. ΜΑΡΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ Π. ΣΙΜΩΝΑ. ΥΠΟΜΟΝΗ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ειμαστε με την Ορθοδοξια ή με την αιρεση του Οικουμενισμου και στα δυο δεν γινεται κοροιδευουμε εαυτους και αλληλους και ουτε οι απ εξω (Παπικοι,Προτεσταντες και αλλοι αιρετικοι)που ειναι καλοπροαιρετοι δεν σωζονται γιατι λενε κοιταξτε τους αυτοι δεν ξερουν τι πιτστευουν και τι θελουν (για μας) και με το δικιο τους.
    Καλη Μετανοια και Καλο Πασχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Mάλιστα: Διευθυντής του Ο.Τ. είναι ο μακαριστός π. Μάρκος Μανώλης ! Αυτή η άποψη ανήκει στον χώρο της υπερβατικότητος …..!
    Το δε κεντρικό άρθρο της πρώτης σελίδος του ιεροκήρυκος π. Ιεροθέου Αργύρη, λίαν διαταραγμένο εννοιολογικά, χρειάζεται και αυτό την επικουρία της υπερβατικότητος , αλλιώς δεν βγαίνει άκρη Όσοι κάνουν αποτείχιση βρισκονται εκτος εκκλησίας , κανουν σχίσμα….. Λίγο λείπει , αν δεν μπορέσει κανείς να παρακολουθήσει τον διαταραγμένο συνειρμό , να ταυτίσει την αποτείχιση με την ΄΄αντι—εκκλησία ΄΄ που αντιστοιχεί στην ρωσική ΄΄ ζώσα εκκλησία ΄΄ που συνεργάστηκε με το κομμουνιστικό καθεστώς Τι θέλει να πεί ο ποιητής ; Είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς τον διαταραγμένο συνειρμό του Σας ευχαριστούμε για την φιλοφρόνηση π. Ιερόθεε ,αλλά σας την ανταποδίδουμε διότι η αποτείχιση έχει όλα τα χαρακτηριστικα της εκκλησίας των κατακομβών ,ενώ ο εκκλησιαστικός χώρος του οικουμενισμού τον οποίο εσείς υπηρετείτε και δεν θέλετε καθόλου να αμφισβητήσετε την αυθαιρεσία να καταργεί τά δόγματα και θέσμια της εκκλησίας αντιστοιχεί στην διεφθαρμένη ΄΄ζώσα εκκλησία΄΄ που συνεργάστηκε με τις εγκόσμιες δυνάμεις του κομμουνιστικού και κάθε άλλου ελληνικού ή ανθελληνικού ή παγκοσμίου καθεστώτος Συνεχίζεται .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  6. Δεν γνωρίζω αν και ο π. Ιερόθεος είναι και αυτός ΄΄συγκληρονόμος΄΄ του π. Βολουδάκη όσον αφορά την ένδοξη πνευματική κληρονομιά του π. ΕπΙφανίου Θεοδωρόπουλου για την οποία τοσον επαίρεται ,αλλά λυπάμαι πάρα πολύ που σκυλεύετε έναν ομολογιακότατο πατέρα που η αντιμετώπιση πολλών εκκλησιολογικών προβλημάτων της συγχρόνου εκκλησίας στηρίζεται σε αυτόν, στην ερμηνεία των Ιερών Κανόνων, που φέρει την πατρότητά του Πότε ο π. Επιφάνιος κατεδίκασε την αποτείχιση και την ταύτισε με το σχίσμα ; Γιατί μπερδεύετε τους αναγνώστες σας με΄ όσα ο π. Επιφάνιος είχε πεί για τά δύο άκρα σχετικά με τους παλαιοημερολογίτες ; Γιατί ύπουλα συμβάλλετε στην ταύτιση της Ιεροκανονικώς κατωχυρωμένης αποτείχισης με τον ζηλωτισμό των παλαιοημερολογιτών ; Γιατί τόσος δόλος ; Τον ίδιον τον μακαριστό γέροντα σκυλεύετε με το να τον διαστρέφετε και δολίως αποπροσανατολίζετε τους αναγνώστες σας Ο π. Επιφάνιος φρονούσε ότι η Ελληνική εκκλησία επί Ιερωνύμου δεν ηταν οικουμενιστική στο μεγαλύτερο μέρος της ,μήπως θα έλεγε και σήμερα το ίδιο μετά την συνοδική επικύρωση του οικουμενισμού και την αναγνώριση της συνόδου της Κρήτης από την Ίερά Σύνοδο της εκκλησίας της Ελλάδος ; Ο π. Επιφάνιος δεν ήταν αυτός που έλεγε ότι η πράξη της αποτείχισης σκοπό έχει την δημιουργίαν αναταραχής ώστε να επισπευθεί η επίλυση της δογματικής ή εκκλησιολογικής ή οποιασδήποτε άλλης ανωμαλίας ; Ο λόγος σας είναι ασαφής , αφερέγγυος , ψευδής και αποπροσανατολιστικός Με το να βαφτιζετε την σύνοδο της Κρήτης ΄΄σύναξη ΄΄ είναι σαν να βαφτίζετε την κότα κρεμμύδι για να καθησυχάζετε την συνείδησή σας Λυπούμεθα που η ιστορική εφημερίδα του Ο.Τ. βυθίζεται συνεχώς στην παρακμή και εκτρέπεται από την ομολογιακή γραμμή που πάντα υπηρέτησε υπο την πνευματική καθοδήγηση αγίων μορφών Λυπούμεθα που όλο και πιο απροκάλυπτα γίνεται ένα φύλλο εχθρικό προς τους πατέρες που ομολογούν και χτυπά τον αγώνα τους
    Η πνευματική κληρονομιά του π. Επιφανίου θεοδωρόπουλου δεν ήταν μόνο ο π. Βολουδάκης ,ο π. Ιερόθεος --αν ήταν -- και ο Ιωήλ Εδέσσης Ο π. Επιφάνιος είχε τόσα άλλα πνευματικά παιδιά που πολλοί από αυτούς έχουν γίνει ιερείς και μοναχοί ,γιατί δεν βγαίνουν να μιλήσουν και να βάλουν τά πράγματα στην θέση τους και να αποκαταστήσουν την αλήθεια περί του πνευματικού πατρος ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γραφει ο Ιεροκηρυκας Αρχιμ.Ιεροθεος Α. οτι προφανως η κυρια αιτια της αποτειχισεως ειναι η διαδοσις της ιδεας της Οικουμενιστικης Θρηκειας.Επειτα αναφερει για τους κρυφους και μη κρυφους αποστατες Οικουμενιστες.Μετα μας κανει μια ιστορικη αναφορα απο τον Χριστο εως την εποχη του Γρ.Παλαμα και τους Οικουμενιστες.Τελικα δεν μας εδωσε την λυση την ιατρειά απλά μας εκανε μια χλιαρη αντιπολιτευση οπως εκανε ο Ακινδυνος στην εποχη του Γρ.Παλαμα και μεν συμφωνουσε και εβριζε απο την αλλη τους Αγιους Πατερες Μ.Βασιλειο , Διονυσιο , Μαξιμο Ομολογητη ....Αναρωτιεμαι αφου ολοι γνωριζουμε οτι ειναι αιρεση ο Οικουμενισμος γιατι ακομα δεν τους ιατρευουμε τους Οικουμενιστες ? αλλα συνεχιζουμε με την Οικονομια δηθεν και με αλλες προφασεις ακομα και το κοινο Ποτηριο και το κοινο Πασχαλιο να το κανουν παντα θα νε γεματες οι Εκκλησιες των ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.Ο κοσμος εχει αγνοια και αυτο οφειλετε στην ελειψη της κατηχησεως.Αμα λειπουν οι Βασεις τα θεμελια , οπου φυσα ο ανεμος παει ο καθενας ,Θα σας το αποδειξω στα επομενα σχολια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  8. Ο Χρόνος ,οσον επρεπε να κατηχωνται , διωρισθη διαφορως κατα διαφορυς καιρους και τόπους.Εις τους μετεπειτα χρονους ομως εκρινεν η Εκκλησια να μακρυνη το χρονο της δοκιμασιας ταυτης , ή δια να μη γεμισθη απο μελη ανάξια ( Ιδε κανονα 2 της εν Νικαια 1ης Οικουμενικης Συνοδ.) , ή δια να μη αυξηση τον αριθμον των αποστατων εις καιρους των διωγμων με την ευκολον ταυτη και κατασπευσμενη υποδοχη εις το βαπτισμα, εντευθεν βλεπομεν εις τας Αποστολικας Διαταγες (Βιβλ.8 κεφ.32 <>)

    Ο τρόπος καθ΄ον διδασκοντο οι κατηχουμενοι , φαινεται εκ των Αποστολικων Διαταγων (Βιβλ.7 , κεφ. 40.41 , σελ. 991-993)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ολαι αι εντολαι επιστηρίζονται εις τα δόγµατα και ανίσως , δεν καταβάλη τις το καλον τουτον θεµέλιον, ή οικοδοµή παντοτοτε σαθρα θέλει κλονειται.

    Νόμισόν μοι οἰκοδομὴν εἶναι τὴν κατήχησιν· [ἐὰν μὴ βαθύνωμεν, καὶ θεμέλιον θῶμεν,] ἐὰν μὴ κατ’ ἀκολουθίαν δεσμοῖς οἰκοδομῆς ἁρμολογήσωμεν τὸν δόμον, ἵνα μὴ εὑρεθῇ τι χαῦνον, καὶ σαθρὰ γένηται ἡ οἰκοδομὴ, οὐδὲν ὄφελος οὐδὲ τοῦ προτέρου κόπου· Προκατηχηχ. 11

    Αυτός, οµοιος του και, θέλει σαλεύεται υπό παντός ανέµου και αυτή ή αρετή του αστήρικτος, καθώς εκείνη των εθνικών φιλοσόφων, θέλει εξελέγχεται εις πάσα περίσταση και αυτή ή πίστις του το να µην έχει ρίζα, θέλει τον αφήνει, εν καιρώ πειρασμού Λουκ.η΄13.

    Άλλα την σήµερον το να αγνοη τις την ιδίαν Θρησκείαν δεν λογίζεται τίποτε.

    Και αυτή η άγνοια (τίς ηθελε το πιστεύσει!) δεν κατέχει µόνους τους ιδιώτας και α.γραµμάτους, αυτη εκτείνεται και εις αυτους τους χρησίµους πεπαιδευµένους ανθρώπους.

    Και δεν ειναι αλλο κοινοτερον την σήµερον παρα το να βλέπη τις τιµίους, λογίους, και πολλάκις διδασκάλους των άλλων, εις µίαν βαθυτάτην άγνοιαν, η τουλάχιστον εις µίαν επιπόλαιον και αµέθοδον γνωσιν της θρησκείας. Και τί ακολουθεί εντευθεν;

    µία γενι.κη διαστροφη των ηθων, µυρίαι προλήψεις και δεισιδαιµο.νίαι φοβούµεθα εκεί οπου δεν ειναι φόβος και τολµωµεν ε.κεί, οπου πρέπει να φοβώµεθα , δεν διακρίνοµεν το συγκε.χωρηµένον απο το κεκωλυµένον ζητεί πας ενας το εαυτού, και κανένας το του ετέρου.

    Δια τί; διότι ή οικοδομή ήµων δεν επιστηρίζεται εις καλον θεµέλιον , διότι δεν εκατηχήθη.µεν την όδόν Κυρίου, καθώς έπρεπεν, εις τον καιρόν της τρυφερας ήλικίας,οταν και τα πάθη δεν ειχον ετι µεταβλη.θωσιν εις έξεις, και ο νους δεν είχε ζοφωθη από την αχλυν των ιδίων συµφερόντων.

    Άς ερευνήσει πας ένας προσεκτικός την ιδίαν συνείδηση, και αυτός πολλάκις ο νομιζόμενος Άγιος, και θέλει καταλάβει, πόσον πλανάται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ή ευλά.βεια δεν είναι ποτέ σταθερά, όταν δεν επιστηρίζηται εις την πληροφορίαν, την οποίαν χρεωστεί πας ένας να έχει της ιδίας θρησκείας, και ή πληροφορία δεν αποκτάται πά.ρεξ δια της ερεύνης, ηγουν δια µιας ευµεθόδου κατηχήσε.ως.
    Οι ιεροκήρυκες λαλουσιν ως επι το πλειστον περί του ηθικού µέρους της θρησκείας, και δεν λαλουσι περι του δογµατικου (βλεπε Ο.Τυπος Χ.Βασιλοπουλος Οικουμενισμος χωρις μασκα σελ. 140-142 Ο Οικουμενισμος αποδογματιζει -αποχριστιανιζει…στο ζηλο μπηκε η χλιαροτης στο δογμα η αδιαφορια στη θερμη Πιστι η ψυχροτης), ειµη εν παρόδω δια το να υποθετωσι τον ακροατή προκατηχηµένον.
    Δεν είναι ιδιον του ιεροκήρυκος το να κατηχεί, ικανό είναι εις αυτόν καµνη την προσαρµογην των προεγνωσµένων αληθειων της κατηχήσεως.
    Δια να σαφηνίσωµεν το λεγόµε.νον δεν είναι ανάρµοστον να φέρωµεν εις µέσον παραδειγµα ο ιεροκήρυξ λαλεί, φέρ’ ειπείν, κατά της κλοπής, καί λέγει, οτι είναι εντολη του Θεου το << ου κλεψεις>> δεικνύει µε πολλας της Γραφης µαρτυρίας και των Πατερων πόσον µέγα κακόν είναι ή κλοπή, αλλά δια να ωφεληθη ο ακροατής, και να συλλάβη τον σωτηριώδη φοβον ταυτης της άµαρτίας, χρεία είναι να ηξεύρη, ποίος είναι αυτος ο Θεός, οστις απαγορεύει την κλοπήν, ποίαι είναι αι απειροι αυτου τελειότητες, και αι αναρίθµητοι πρός ημας ευεργερσιαι του, απο τας οποίας γενναται το χρέος, τό οποιον εχοµεν να ύποτασσώµεθα εις τας εντολας αυτού του υψίστου vοµοθέτου·
    τα οποία ολα είναι µέρη της κατηχή.σεως .Και αν την σήµερον προξενωσι τοσουτον όλίγην ωφελειαν οι διδαχαι των ιεροκηρύκων, δεν είναι άλλο το αιτιον ,παρεξ διότι οι ακροαται δεν είναι προκατηχηµένοι τα της Θρησκειας .
    Ή παλαιά ‘Εκκλησία εδίδασκε συνεχέστερον αφ διδασκουσι την σημερον καθοτι ποτε δεν εγινετο συναξις πιστων , οπου δεν εκηρυττετο ο θειος λογος απ αυτόν τον Επισκοπον δεν εκρινε μ ολον τουτο περιττην την κατηχησιν απαγε ! εξ εναντιας την ενομιζεν αναγκαιότατην , ως θεμελιον , εις το οποιον επωκοδομει υστερον τας καθημερινας ομιλιας.
    Ότι ό χριστιανός χρεωστει να πιστεύη χωρίς ερεύνης, αναγκαίο είναι να εξετάσωµεν, αν απλώς πάσα έρευνα εις τα της θρησκείας είναι ασυγχώρητος.
    Ή Αποκάλυψις είναι µία δήλωσις αληθειών, ητις έγινε διά θαύµατος υπό τής παντοδυναµίας του Θεού.
    Επομένως αυτή περιέχει τίνα πράγµατα, τα όποια δεν εδύνατο ποτέ να καταλάβη ό άνθρωπος µε µόνην την δύναµιν του φυσικού λόγου. Αυτά ο.µως τα ακατάληπτα είναι συνδεδεµένα µε άλλα, τα όποια καταλαµβάνει και χωρίς την βοήθειαν της αποκαλύψεως, και από τουτον τόν σύνδεσµον γεννώνται τοσαύτα κριτή.ρια, δια των όποίων διακρίνεται η αληθής και θεία αποκά.λυψις από τας ψευδείς και κακοπλάστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ει τι πραγµα έχει κριτήρια, είναι ύποκείµενον εις απόδειξιν, και έποµέ.νως εις έρευνα και ουαί εις τους χριστιανούς! Αν η θρη.σκεία των, ήγουν η περί Θεού επιστήµη, δεν είχε απόδει.ξιν. Μία θρησκεία, όποία είναι η ηµετέρα, τεθεµελιωµένη εις την πνευµατικην πτώχεια, εις την ύποµονην των πειρα.σµων, εις τόν καθηµερινόν πόλεµον της σαρκός και του πνεύµατος, µία τόσον στενή και τεθλιµµένη οδός, δεν ήτον πιθανόν να επιστρέψει από τας αλλας θρησκείας, δεν λέγω τοσαύτας µυριάδας, αλλ’ ένα μόνον άνθρωπον, αν δεν είχεν αποδειξιν.
    Η ύπερθαύµαστος οµως άρµονία μεταξύ των δογμάτων και των εντολών, αυτά τα υπέρ λόγο μυστήρια, οι σαφέσταται και αψευδείς προφητειαι, η αναµφίλεκτος αγιοτης των ευαγγελικών συγγραφέων, είναι τόσαι αποδείξεις των οποίων η ενέργεια ηνάγκασε τοσαυτα αναρίθµητα έθνη να αφησωσι την ευρύχωρον και πλατειαν όδόν, την ό.ποιοαν περιπάτησαν οι πατέρες των, και να εισέλθωσιν εις την τεθλιµµένην όδόν του Κυρίου.
    Ή έρευνα λοιπόν των ,τοιούτων αποδείξεων όχι μόνον είναι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαία διότι χωρίς αυτήν δεν είναι δυνατόν να γεννηθεί η πληροφορία εις το ανθρώπινο πνευµα, και χωρίς την πληροφορία είναι αδύνατον να αναγεννηθεί ό άνθρωπος ήγουν να εκδυθεί τον παλαιόν άνθρωπον , και να εν.’δυθη τον νέον. είναι αδύνατον να προκόψει ποτέ εις την αρετή , η να ύπερµαχήση της πίστεως εναντίον εις βασιλείς και τυράννους, να την υπερασπίσει εναντίον εις τους ετεροθρησκους. (Παράμενε ταῖς κατηχήσεσιν· εἰ καὶ πολλὰ παρατείνωμεν λέγοντες, μήποτε ἡ διάνοιά σου ἐκλυθῇ· ὅπλα γὰρ λαμβάνεις κατὰ ἀντικειμένης ἐνεργείας· ὅπλα λαμβάνεις κατὰ αἱρέσεων, κατὰ Ἰουδαίων, καὶ Σαμαρειτῶν, καὶ Ἐθνῶν· πολλοὺς ἐχθροὺς ἔχεις, πολλὰ βέλη λάμβανε· πρὸς πολλοὺς γὰρ ἀκοντίζεις· καὶ χρεία σοι μαθεῖν πῶς κατακοντίσῃς τὸν Ἕλληνα, πῶς ἀγωνίσῃ πρὸς αἱρετικὸν, πρὸς Ἰουδαῖον καὶ Σαμαρείτην· καὶ τὰ μὲν ὅπλα ἕτοιμα, καὶ τὸ ξίφος τοῦ Πνεύματος ἑτοιμότατον· δεῖ δὲ καὶ δεξιὰς τείνειν διὰ προαιρέσεως ἀγαθῆς, ἵνα πόλεμον Κυρίου πολεμήσῃς, ἵνα νικήσῃς ἀντικειμένας ἐνεργείας, ἵνα ἀήττητος γένῃ παντὶ αἱρετικῷ πράγματι. Προκατηχηση 10.)
    Ό απόστολος Πέτρος, γινώσκων την αναγκαιότητα της πληροφορίας ταύτης, µας διδάσκει λέγων..
    Ετοιμοι προς απολογία παντί τω αιτουντι ύµάς λό.γον περι της εν ύµίν ελπίδος.
    Αυτός ό Χριστός προστάσ.ει να ερευνωµεν τας Γραφάς και το να ερευνά, τις τας Γραφας , τι άλλο είναι παρά το να ερευνά, την θρησκεία; Αί Πράξεις των Αποστόλων λέγουσι δια τους ευγενείς εκεί.νους , Ιουδαίους, άτι εδέξαντο τον λόγο του Θεού µετά πάσης προθυμιας , το , το καθ’ ήµέραν ανακρίνοντες τάς γραφάς, ει εχοι ταύτα ουτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ή έρευνα εγέννησεν εις αυτούς την πληροφορίαν, και ή πληροφορία την προθυµίαν.
    Ή λατρεία των χριστιανών ονοµάζεται λογική, και το γάλα της πίστεως λογικό. το όποιον σηµαίνει, ότι ή θρησκεία των χριστιανών έχει λόγον, και έποµένως έρευνα και από.δειξιν, και, άτι δεν είναι τεθεµελιωµένη εις µύθους σεσοφι.σμενους , εναντίους εις τον ορθόν λόγο, καθώς αί ψευδο.θρησκειαι. Και επειδή τοιαυτη ειναι ή ήµετέρα θρησκεία, δια τί να φοβώµεθα να την ερευνήσωµεν, ει εχοι ταυτα ου.τως;
    Το να λέγει τις, άτι πρέπει να πιστεύωµεν χωρίς ερεύ.νης είναι µία αίρεσης, καθώς λέγει ο Μ. Αθανάσιος <> , µεγαλητέρα από ολας τας αλλας αιρέσεις. αυτό είναι ίδιον των ψευδοθρησκειών, το να φοβόνται την έρευναν διότι µε την ερευναν ελέγχεται ή σαθρότης των .
    Των χριστιανών ή Θρησκεία δεν φοβειται την ερευναν, δεν τρέµει την εξέτα.σιν.
    Μεταχειρισθιτι λοιπόν ώ χριστιανέ, ολας τας δυνά.μεις του λογικού φωτός’ γενου κριτής αυστηρός της θρη.κειας σου µη φοβηθείς να την παραστήσης εις το κριτήρια του ορθού λόγου, και να την παραβάλεις µε τας αλλας θρησκείας.Εξετάζον τους μάρτυρας αυτής της θρησκείας ερευνησον αν είναι σύµφωνοι, αν δεν ειχον κανένα κρυπτόν τελος να ψευσθωσι σύγκρινον ιστορία µε ιστορία, περιστάσεις με περιστάσεις όσον ακριβεστέρα είναι ή ερευνα σου , τοσουτον µεγαλητέρα θέλει ειναι ή πληροφορία και ή χαρα σου , διότι δεν επλανήθης. Μέχρι τούτου ή ερευνα είναι όχι συγκεχωρηµένη, αλλά και αναγκαιοτάτη.

    Πηγές:

    Πλάτωνος μητροπολίτου Μόσχας Ορθόδοξος διδασκαλία : ήτοι σύνοψις της χριστιανικής θεολογίας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η εντολή δηλαδή του Χριστού προς τους μαθητές του: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος», δεν σημαίνει τίποτε για τους Οικουμενιστές και δεν είναι ανάγκη να εφαρμόζεται.

    Δηλαδή. ὁδηγοί εἰσι τυφλοὶ τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται. Αφού δεν υπάρχει οικοδομή ούτε αγάπη υπάρχει ούτε ενότητα .

    Τι είναι κατήχησης ?


    Ή Πίστις (λέγει ό απόστολος Παύλος) είναι <<εξ ακοής, ή δέ ακοή διά ρήματος Θεου» ( Ρωμ. ι’,17.)
    ‘Αν δέν ακούση λοιπόν ό άνθρωπος, είναι αδύνατον να πιστεύση και εντεύθεν συνάγεται η αναγκαιότης του να διδάσκεται ό χριστιανός την θρησκείαν του προτού να βαπτισθή, ήγουν προτού να γένη μέλος της Εκκλησίας του Χριστού.
    Αυτή η δια ζώσης φωνής διδασκαλία της θρησκείας (Η αληθής θρησκεία είναι μία ορθή γνώσης και ακριβής φυλακή των , όσα διδάσκει ή Θεολογία Η δε Θεολογία είναι διδασκαλία περί Θεού, και των έργων αυτού, και των, όσα πρέπει να φυλάξωμεν δια να ευαρεστησωμεν εις αυτόν εκ των οποίων φαίνεται, ότι δύο είναι τα ουσιώδη μέ.ρη της Θρησκείας , ήγουν τα «δόγματα και αί εντολαί». ) ονομάζεται Κατήχησης . (Η λέξις «Κατήχησις» παράγεται άπό του «κατηχω» ρήματος, το οποιον σημαίνει το να διδάσκη τις ετερον δια ζώσης φωνής. «Ιδε Λουκ. α’, 4.Πραξ ιη, 25. ‘Ρωμ. β’, 18. Α’ Κορινθ., ιδ’, 19. Γαλάτ. ς’, 6, το δε παθητι.κον σημαίνει προς τούτοις και το άπλως ακούω παρ’ άλλων. «Ιδε Πράξ. κα,21,24.)

    Δέν είναι κανένας, όσον χυδαίος και αν είναι, όστις ήθελε φαντασθή, ότι δύναται να μάθη μίαν επιστήμη, η τέχνη, χωρίς πρώτον να την διδαχτεί μεθοδικός ευρίσκονται όµως πολλοί, οι όποιοι νοµίζουσιν, ότι δια να είναι τις χριστιανός, ήγουν δια να µάθη την ύπερτέραν από ολας τας επιστήµας, την περί Θεού γνώσιν, αρκεί µόνον να βαπτισθή, και να ονομάζεται χριστιανός.

    Πόσον η τοιαύτη δόξα είναι εναντία εις την άγίαν Γραφήν, εις την πράξιν της παλαιάς Εκκλησίας, και εις αυτον τον ορθόν λόγον και πόσον είναι µέγας ό κίνδυνος της σωτηρίας των χριστιανών, όστις γεννάτε εξ αυτής, θέλει το καταλάβει, όστις µε προσοχή εξετάσει τα έπόµενα.

    Ό αρχηγός και τελειωτής της ήµετέρας σωτηρίας Χριστός, αποστέλλων τους ιδίους του µαθητας εις το κή.ρυγµα, είπε προς αυτούς, να µαθητεύσωσι πρώτον τα έθνη, και έπειτα να τα βαπτίσωσιν,( Ματθ. κη’, 19. Μάρκ. ιε’, 16. Το ρητόν του Ματθαίου εξηγών ό µέ.γας ‘Αθανάσιος λέγει’ «δια τουτο γουν και ό Σωτηρ ουχ απλώς ενετείλατο βαπτίζειν, αλλα πρώτον, φησί, µαθητεύσατε, είθ’ οϋτω βαπτίζετε εις το ονοµα Πατρός, και Υιου, και αγίου Πνεύµατος’ ϊν’ εκ της µαθήσεως ή πί.στις ορθή γένηται, και µετα της πίστεως ή του βαπτίσµατος τελείωσις προστεθη». Λόγ. 3. κατά Άρειανών. )
    Ή άγία του ζωη δλη επέρα.σεν εις το να κατηχη τους ανθρώπους, ποτε µεν εις τας συν.αγωγάς, ποτε δε εις τους οίκους, και αλλοτε εις τας οδους αυτήν την νέαν θρησκείαν, την όποίαν εστάλη απο τον ου.ράνιον αύτου πατέρα δια να αποκαλύψη εις ολον το ανθρώ.πινον γένος (Μάρκ. α’, 14, 15, 16,21, 29 κτ.),
    Το αυτό έπραττε προ του Χριστού και ό Πρό.δροµος του Χριστού εκατήχει πρώτον τους ανθρώπους περί Χριστού, έπειτα τους εβάπτιζεν ( Ματθ. γ’, 1-12. Λουκ. γ’, 7-18.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι κατηχήσεις αποσκοπούν στην πνευματική οικοδομή και στη συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας των Μυστηρίων.

    Ο άγιος Κύριλλος θέτει καταρχήν ως βασική προϋπόθεση για το βάπτισμα και την είσοδο στην Εκκλησία την ελεύθερη εκλογή και την << γνήσια προθεσιν >> , όπως χαρακτηριστικά τονίζει.

    Διαφορετικά , το Άγιο Πνεύμα δεν επενεργεί και η χάρη του βαπτίσματος μένει ανεργητη . Προκατ.1 . Πολλοί άνθρωποι μένουν στα εξωτερικά στοιχεία των Μυστηρίων . Δέχονται ύδωρ , το έλαιο , τον οινον , τον άρτο , αλλά δεν μετέχουν στην χάρη.

    Βαπτίζονται χρίονται κοινωνούν αλλά δεν σώζονται. Δεν γίνονται στην ουσία λαός του Θεού , λαός χάριτος , Εκκλησία.

    <>Κλασικό παράδειγμα είναι ο Σιμων ο μάγος που αναφέρεται στην Κ.Δ. και ο οποίος , όπως επεξηγεί ο άγιος Κύριλλος , <>

    Έτσι έμεινε στην εξωτερική διαδικασία του Μυστηρίου χωρίς να καρπωθεί τη χάρη και ασφαλώς χωρίς να δεχθεί τα σωτηριωδη αποτελέσματα του μυστηρίου , αφού τελικά <> μετά του Χριστού. Η εξωτερική αυτή μετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας μπορεί να χαρακτηρισθεί και σαν <> , αφού ο άνθρωπος ουσιαστικά <> και δεν δέχεται την σωτήρια αλλοίωση που αυτή επενεργεί. Προκατήχησης 2.

    Ευθύνη για την άκαιρη προσέλευση στα Μυστήρια (<>), έχουν ασφαλώς οι πιστοί , οι οποίοι πράγματι πολλές φορές ανέτοιμοι προσέρχονται και χωρίς συνείδηση της ιερότητας των τελουμένων. Προκατήχηση 3. Αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την φέρνουν κυρίως <> , οι ποιμένες , οι οποίοι επιτρέπουν όχι μόνο την είσοδο στο ναό αλλά και την μετοχή στα Μυστήρια εκείνων που έχουν <> . Έτσι αφήνοντας οι διάκονοι ανοιχτές τις πόρτες σε όλους (<>), επιτρέπουν μιαν <> πραγματοποιούμενη συμμετοχή , αλλά και δι αυτού του τρόπου βεβήλωση των Μυστηρίων . Αν κατά την εποχή του αγίου Κυρίλλου , κατά την οποία οι χριστιανικές κοινότητες ήταν τόσο μικρές και έκαστος Ποιμένας γνώριζε καλά το ποίμνιο του και την πνευματική κατάσταση των πιστών του , συνέβαιναν τέτοιου είδους εκτροπές και <> , μπορεί να φαντασθεί κανείς τι είναι δυνατό να συμβαίνει στη δική μας εποχή και στις δικές πολυπληθέστατες εκκλησιαστικές ενορίες με εντελώς άγνωστους πιστούς. Η παρατηρούμενη σήμερα πνευματική κατάσταση στην Εκκλησία , πιθανώς να έχει και την αιτία της και στο σημείο αυτό , στην έλλειψη δηλ. εγρηγορσεως εκ μέρους των ποιμένων και στην ελλιπεσταση προετοιμασία εκ μέρους των πιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο άγιος Κύριλλος τονίζει πως κανένας δεν μπορεί να θεωρήσει <> τον εαυτόν του για αυτήν την κατάσταση .

    Εάν υπάρχουν <> και αν η <> είναι γνώρισμα πολλών πιστών , ευθύνη έχουμε όλοι μας , ποιμένες και λαός. Σήμερα , η ευθύνη για την υποκρισία έναντι της πίστεως και μη ευθύνη για την βεβήλωση των Μυστηρίων , συνήθως επιρρίπτεται στο λαό. Ο άγιος Κύριλλος εξαίρει ιδιαίτερα την ευθύνη των ποιμένων. Προκατήχηση , 4. Το άγιο Βάπτισμα θεωρείται στις Κατηχήσεις ως <>.

    Οι νεοφώτιστοι έχουν , επομένως , νέες πνευματικές υποχρεώσεις που δεν τις έχουν οι κατηχούμενοι. Το Βάπτισμα , δεν είναι , ως γνωστό , επαλαμβανομενο μυστήριο. Η <> τέλεση του το κάνει να έχει μια έννοια και σημασία μοναδική. Δεν μπορεί να κει συνέχεια <> Έχει γίνει σαφές στην παράδοση της Εκκλησίας μας σχετικά με το βάπτισμα , πως < >.

    Εδώ επισημαίνεται το καίριο πρόβλημα της Ορθοδοξίας , που εκφράζεται με την εμμονή εις την <> και εις το <> .Αφού <> μόνο υπάρχει. Το <> αναφοράς και ενότητας είναι ο Χριστός , η μια πίστη. Κάθε παρέκκλιση από το χριστολογικο αυτό <> , που μεταφράζεται συγχρόνως σε τριαδολογικο , πνευματολογικο και εκκλησιαλογικο , οδηγεί τελικά εις το <> που είναι η αίρεση. Γι αυτό το λόγο το <> των αιρετικών στην πραγματικότητα <> και ο αιρετικός , επιστρέφοντας εις την <> δέχεται το αληθινό βάπτισμα και <> .Προκατήχηση .7

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 5.23 Ταύτας κατέχετε τὰς παραδόσεις ἀσπίλους, καὶ ἀπροσκόπους ἑαυτοὺς διαφυλάξατε· τῆς κοινωνίας ἑαυτοὺς μὴ ἀπορρήξητε, μὴ διὰ μολυσμὸν ἁμαρτίας τῶν ἱερῶν τούτων καὶ πνευματικῶν ἑαυτοὺς ἀποστερήσητε μυστηρίων. Ὁ δὲ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἁγιάσαι ὑμᾶς ὁλοτελεῖς, καὶ ὁλόκληρον ὑμῶν τὸ σῶμα καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ πνεῦμα ἐν τῇ παρουσίᾳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τηρηθείη," ᾧ ἡ δόξα εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.



    5,23. ο σεβασμός προς τη λειτουργική αυτή. παρά­δοση εκφράζεται κυρίως με τη <> του εαυτού μας «ασπίλου και απροσκόπτoυ», όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο άγιος Κύριλλος. Η λειτoυργική και βιωματική αυτή ερμηνεία της Παραδόσεως είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της 'Ορθόδοξης , Ανατολικής Εκκλησίας μας. Η ηθικής φύσεως κάθαρση από κάθε « μολυσμον αμαρτίας» είναι συχνά μια από τις βασικές εκδηλώσεις αυτής τής συνέπειες προς τη λειτουργική παράδοση. 'Εμείς οι νεώτεροι και σύγ­χρονοι θεολόγοι αισθανόμαστε κάποια δυσκολία στο να δίνουμε μια τέτοια ερμηνεία στη διαφύλαξη της ιερής μας Παραδόσεως. Ίσως γιατί τα ευσεβιστικα κινήματα που πολλές φορές δια μέσου των αιώνων έχουν αποπροσανατολίσει τους σκοπούς και τους στόχους τής Εκκλησίας, δημιούργησαν και στην εποχή μας μια φοβία ως προς τα

    θέματα ηθικής φύσεως και σπάνια τα σχετιζoυμε με την έννοια της πιστότητας μας προς την Παράδοση.

    Ηθική ζωή όμως και βιωματική συνέπεια προς την αιώνια λειτουργική μας παράδοση δεν σημαίνει καθόλου ευσεβισμό στην κακώς νοούμενη σημερινή έννοια . Αντίθετα σημαίνει ουσιαστική μετοχή και ένταξη στη ζωντανή παράδοση. Έτσι τουλάχιστο βλέπει το θέμα ο άγιος Κύ­ριλλος, όταν συμβουλεύει τους πι στους της εποχής του: «ταύτας κατέχετε τάς παραδόσεις ασπιλoυς, και απρoσκοπτους εαυτούς διαφυλάξετε >>. Η δημιουργία κοινότητας πιστών και η μετοχή στην Ευχαριστιακή Τράπεζα αναμ­φισβήτητα προϋποθέτει ηθική ζωή. Ο << μολυσμος>> από την αμαρτία δεν σημαίνει μόνο στέρηση των Μυστηρίων της Εκκλησίας, σημαίνει προπαντός την απομάκρυνσή μας από τη ζωντανή παράδοση της ζωής της Εκκλησίας και την αποκοπή μας από την εκκλησιαστική κοινότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η αίρεση, δηλαδή η αποκοπή από το σώμα της 'Εκκλησίας, δεν μπορεί να είναι μόνο δογματικής-θεωρητικής, φύσεως θέμα. Είναι και «πρακτικό», βιωματικό και ηθικό, δηλαδή διαφοροποίηση κάποιου από το ήθος και την παρά­δοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αίρεση είναι ή απομά­κρυνση από την πίστη άλλά Και από την κοινή ευχαριστιακή τράπεζα, από τη ζωή της Εκκλησίας. Όταν ο άγιος Κύριλλος καλεί με τις Κατηχήσεις του τoυς νεοφώτιστους να <>και να κρατούν «τάς παραδόσεις ασπίλους>> εννοεί, ασφαλώς ,εμμονή ατή μία και αδιαίρετο πίστη, αλλ' εννοεί συγχρόνως και διαφύλαξη του ήθους ζωής που η παράδοση μεταφέρει από γενεά σε γενεά δια μέσου των αιώvων. Η απομάκρυνση των πιστών από κάθε αιτία επιφέρει την <> εξαιτίας ιδιαίτερα του μoλυσμoυ τής αμαρτίας ,εντάσσεται σ αυτή τη γραμμή.

    Δόγμα και ήθος, λοιπόν, αποτελούν τις δυο όψεις της αυτής ενιαίας πραγματικότητας. Κάθε προσπάθεια Χωρισμού των δυο η εξάρσεως της μιας σε βάρος της άλλης, οδηγεί χωρίς αμφιβολία σε αιρετικές αποκλίσεις. Η εκκλησιαστική ιστορία και ή καθημερινή εμπειρία στο χώρο της πίστεως μας έχει δείξει, πως κάθε διαφοροποίηση στα θέ­ματα του δόγματος επιφέρει πάντοτε αλλοιώσεις στο ήθος και στη μορφή βιώσεως της πίστεως. Και αντιστρoφα , κάθε αλλοτρίωση του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους, όπως ,στην περίπτωση π.χ. της εκκοσμικευσεως , δημιovργει την κατάλληλη ατμόσφαιρα και προετoιμαζει το εδαφoς για κάθε είδους αυθαιρεσίες στα θέματα πίστεως και δόγματος.

    Γι' αυτό το λόγο η χριστιανική Κατήχηση δεν αποσκοπεί μόνο στην ενημέρωση των πιστών στα βασικά θέματα αρχών και δόγματος αλλά και στη μύηση τους μέσα στο λειτουργικό, μυσταγωγικό και χαρισματικό τρόπο βιώ­σεως της πίστεως στην καθημερινή τους πραγματικότητα. "Έτσι, μέσα στο χώρο της πίστεως , καθώς διατείνεται εδώ ο άγιος Κύριλλος, << ο Θεός της ειρήνης >> πραγματικά αγιάζει και θα μας αγιάζει πάντοτε << ολοτελώς>> που σημαίνει ότι θα διαφυλαχθεί άσπιλο << ολόκληρο ημών το σώμα και η ψυχή και το πνεύμα εν τη παρουσία του Kυριov ημών Ιησού Χριστού>> και θα << τηρηθεί > > αμόλvντη , αγία και καθαρή, μέσα στην ορθόδοξη πίστη, η ύπαρξη του ανθρώ­που από κάθε <> (απο τις Κατηχησεις Κυρίλλου Ιεροσολύμων Συγγραφέως: Ομότιμου καθ. Γεωργίου Πατρώνου μετάφραση ιερομόναχος Μεθ. Ολυμπιώτης.)Οσοι ενδιαφερονται ας το αγορασουν και να το διαβασουν ολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η αποτίχειση της αποτείχισης ω αποτείχιση. Επανάληψη του παλαιοημερολογιτικού
    δράματος ή μετατροπή των αποτειχισάντων σε ΣΥΡΙΖΑ ;Υ.Γ.Πρώτα διακόπτεις το μνημόσυνο του επισκόπου σου και μετά αναρωτιέσαι πού θα εκκλησιάζεται το ποίμνιο σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει παλαιοημερολογητικο δράμα αλλά η ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ είναι η αιτια,
      Καταδίκη του οικουμενισμού και των οικουμενιστων ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΖΟΝΤΑΙ.

      Όλα είναι παρενέργειες του οικουμενισμού, ο άρρωστος βήχει επειδή είναι άρρωστος δεν αρρώστησε επειδη βήχει.


      Αυτά που συμβαίνουν σε επίσκοπες του εξωτερικού όπου κάθε τρεις και λίγο συμπροσευχονται τι ειναι;;; Δεν ειναι ΔΡΑΜΑ;;;;;;;

      Τι να πουν οι χριστιανοί που έχουν δει τον επίσκοπο τους να φίλα το χέρι του πάπα ;;;;;;;; ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΡΑΜΑ;;;;;;;;

      Τι να πουν οι χριστιανοί που έχουν επισκόπους που συμμετέχουν σε συμπροσευχες και διδάσκουν αιρετικές θεωρίες;;; Εκεί δεν έχουμε δράμα;;;;;



      Στην περίπτωση μας όμως ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΟΔΟΣ.
      Η σύνοδος είχε ορθόδοξα πορίσματα;;;;;;
      ΑΝ ΕΙΧΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ τότε πρέπει να ανοίξει η κουβέντα περί ΠΑΥΣΗΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ. Ο κανόνας 15 έγινε για να πάψει η αίρεση και το σχίσμα και όχι για να γίνει σχισμα.





      ερωτήση:
      ΑΝ ΟΛΟΙ ΥΠΕΓΡΑΦΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΦΕ Ο ΑΘΗΝΩΝ Θα ήταν σαν να έχει απορριφθεί απο την εκκλησία της Ελλάδος η σύνοδος;;;;
      (απορία εκφράζω γιατί σκέπτομαι μήπως είχαν αποφευχθεί ολα αυτά αν απλά και μόνο ο Αθηνών δεν υπεγραφε)

      Αυτή όμως η απορία δημιουργεί και άλλη μία απορία.
      Αν η σύνοδος έχει οικουμενιστικα πορίσματα και με την μη υπογραφή του αρχιεπισκόπου είχαν αποφευχθεί τα προβλήματα (λέω δύο ΑΝ - δε είμαι ειδικός ) τότε μήπως πρέπει να ανοίξει η συζήτηση περί παύσης μνημόνευσης και στην Αθήνα;;; Οι ιερείς και ο πιστός λαός στην Αθήνα έχει χρέος να ξεκαθαρίσει τι συμβαίνει.

      Διαγραφή
  19. Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,
    όποιος έχει ερωτήματα για τον Ο.Τ. να τα απευθύνει στη διεύθυνση συντάξεως του Ο.Τ. για να λάβει υπεύθυνη απάντηση. Δεν είναι δυνατόν ο καθένας να αφήνει υπόννοιες χωρίς να απευθύνεται στο ίδιο το πρόσωπο ή τον φορέα τον οποίο κατηγορεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τη στιγμή που το παρόν ιστολόγιο φιλοξενεί όλες τις απόψεις, στα πλαίσια ενός πολιτισμένου διαλόγου, εσείς γιατί ενοχλείστε; Βεβαίως θα απευθυνθούμε και στον Ο.Τ. και στην «Κατάνυξη» και όπου αλλού κρίνουμε σκόπιμο, προκειμένου να ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ στα ερωτήματά μας για τα ολισθήματα της ιστορικής εφημερίδας. Τονίζω το «απαντήσετε», διότι στο φύλλο της 31ης Μαρτίου 2017 δημοσιεύσατε μακροσκελή «απάντηση» σε παλιότερο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σχόλιό μου, χωρίς όμως να απαντήσετε πουθενά ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ!!!

      Σύντομα, θα λάβετε (αντ)απάντηση κι ελπίζω, αυτή τη φορά, να τοποθετηθείτε ξεκάθαρα. Και κάτι ακόμα: Η δημοσιογραφική (και όχι μόνο) δεοντολογία, επιβάλει τη δημοσίευση και των δύο πλευρών, έτσι ώστε οι αναγνώστες να βγάζουν συμπεράσματα. Εσείς, δημοσιεύετε ΜΟΝΟ τον δικό σας σχολιασμό, με παραπλανητικούς μάλιστα τίτλους («Παραλήρημα συκοφαντιών»). Πώς λοιπόν μας λέτε ότι θα λάβουμε «υπεύθυνες απαντήσεις», όταν δεν τηρείτε στοιχειώδεις κανόνες δημοσιογραφικής συνέπειας;

      Διαγραφή
    2. Υπαρχουν και αναγνώστες που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ερωτήματα, απλα περιμενουν από χριστιανικές εφημερίδες να στηρίξουν περισσοτερο και φανερά τους ιερείς που Μεγάλη Εβδομάδα τους ΕΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ να ιερουργουν επειδή εφάρμοσαν τον κανόνα 15 (σε περίοδο επελασης του οικουμενισμού και ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΚΡΗΤΗΣ).

      Πολλοί ειναι αυτοί που πιστεύουν - επιθυμούν από ένα (το όποιο) χριστιανικό έντυπο να υποστηρίξει μαχητικοτερα αυτούς τους ιερείς , το χριστιανικο έντυπο από τη μεριά του κάνει αυτό που νομιζει. Όλα είναι απόψεις και επιλογές. Μια εφημερίδα που αν μη τι άλλο εκφραζει άποψη (ως εφημερίδα) προφανώς θα δέχεται και τις αποψεις επί των απόψεων που εκφράζει (αυτονόητο είναι αυτό δε λέω κάτι).

      Η κάθε εφημερίδα είναι ελεύθερη να κάνει τις επιλογές της και οι αναγνώστες να εκφράζουν την άποψη τους για την γραμμή της κάθε εφημερίδας.

      Διαγραφή
  20. Κατ'αρχήν δέν αφήσαμε υπόνοιες ,αλλά διατυπώσαμε πολύ σαφή ερωτήματα που μας βασανίζουν από τον καιρό ακόμα της κοιμήσεως του Γεωργίου Ζερβού Δεύτερον δέν είναι άτοπος ο χώρος στον οποίο διατυπώσαμε την κριτική μας ,διότι ειναι ένας δημοσιογραφικός χώρος γνωστός και σέ σχετική μέ το θέμα ανάρτηση Τρίτον οι αιτιάσεις μας δέν απευθύνονται στον διευθυντή συντάξεως της εφημερίδος ,διότι σύμφωνα μέ το καθεστώς της εφημερίδος διατελεί πάντα --δηλαδή η εφημερίδα-- υπο την πνευματική καθοδήγηση γνωστών , καταξιωμένων , μέ εκκλησιαστική , ποιμαντική και θεολογική προσφορά προσωπικοτήτων του εκκλησιαστικού χώρου, όπως αυτοί ήταν ο ιδρυτής της εφημερίδος π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος , τον οποίο διεδέχθη ο π. Μαρκος Μανώλης και ο οποίος ώρισε διευθυντική ομάδα ως συνέχειά του, παρ'όλο που ο Γεώργιος Ζερβός ήταν ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος, που είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη μας Τέταρτον επειδή όλη αυτή η ιστορία βρίθει αδιαφάνειας, δέν θέλουμε αυτή η κουβέντα να συρθεί στά άδυτα των παρασκηνίων του Ο.Τ., όπου δέν μπορεί να υπάρξει ό έλεγχος των φώτων της δημοσιότητος Πέμπτον δέν είναι πολύπλοκα τά ερωτήματα που θέσαμε και δέν χρειάζονται πολύπλοκες απαντήσεις Αγαπούμε και πονούμε την εφημερίδα του Ο.Τ. για την ιστορική της προσφορά στην εκκλησία και γιατί εργάστηκαν και αρθρογράφησαν σέ αυτή άγιοι άνθρωποι Εχομε μάθει να κινούμαστε μέσα στον εκκλησιαστικο χώρο, όπου διδάσκεται το φώς ,η διαφάνεια , η αλήθεια, η ευθύτητα ως στοιχειώδεις χριστιανικές αρετές Δέν νομίζουμε ο Ο.Τ. και οι άνθρωποί του, να θέλουν να αλλάξουν αυτόν το χριστιανικό κώδικα συμπεριφοράς και επικοινωνίας και να υιοθετήσουν την αδιαφάνεια και παρασκηνιακή δραστηριότητα , που δέν αρμόζουν σέ εκκλησιαστικό χώρο ,όπου δέν πρέπει να υπάρχουν αθέατες πλευρές Δεν νομίζω οτι είναι θέμα χώρου ,άν είναι εδώ ή εκεί Την στιγμή που θά έπρεπε η ιστορική και μαχητική εφημερίδα του Ο.Τ. να αναπτύξει όλη την πολεμική της εναντίον της αιρέσεως και να προβάλλει όλα τά όπλα της μέσα από τις στήλες της, τό μόνο άτοπο θα ήταν να αναλώνεται ο χώρος της σέ θέματα που αφορούν την φυσιογνωμία της

    θα ήθελα να απευθύνω την τιμή μου ,αλλά πρός ποίον ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com