Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Μήνυση σε θεολόγο για διανομή ομοφοβικού φυλλαδίου σε σχολείο της Ξάνθης

minisi-fylladio-1.jpg
Μήνυση για διανομή φυλλαδίου με ομοφοβικό περιεχόμενο κατατέθηκε σε βάρος θεολόγου σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ξάνθης, στο οποίο η ομοφυλοφιλία παρουσιάζεται ως ασθένεια.
Η μήνυση έχει κατατεθεί στο Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της ΕΛΑΣ και έχει διαβιβαστεί αρμοδίως στις διωκτικές αρχές της Ξάνθης, προκειμένου να ενεργήσουν. Την έχουν καταθέσει το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι, το Τμήμα Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας Φύλου του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, η  Πολύχρωμη Πολυπολιτισμική Ομπρέλα Ξάνθης και τοΦεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας Athens Pride.
Το ζήτημα απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα ενώ η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης Μαρία Λουκοπούλου αναφέρει ότι το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ασχοληθεί με το θέμα καθώς η Ένωση είναι πάντα αντίθετη σε κάθε εκδήλωση ρατσιστικής συμπεριφοράς και συμμετέχει σε όλες τις αντίστοιχες δράσεις ενάντια στο ρατσισμό και θα εξετάσει τι έχει συμβεί προκειμένου να πάρει θέση.
Τι αναφέρει το φυλλάδιο
Πρόκειται για φυλλάδιο που έχει διανεμηθεί σε όλους τους χριστιανούς μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, το περιεχόμενο του οποίου χαρακτηρίζεται από τους μηνυτές, στο σύνολό του και με πρόθεση ομοερωτοφοβικό, αφού μεταξύ άλλων αποκαλεί την ομοφυλοφιλία προσβλητικά “διαταραχή” και “ασθένεια,” που «δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία” ενώ υποστηρίζεται ότι τα ομοερωτικά άτομα “παρουσιάζουν πολύ συχνότερα κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, διαταραχή διαγωγής, χρήση ουσιών, αλκοολισμό… αυξημένο κίνδυνο για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα” ή ότι «η ομοφυλοφιλία ευθύνεται για την τρομακτική αύξηση του καρκίνου του στόματος σε ποσοστό 80%.”
Τι αναφέρει η μήνυση
«το έντυπο παραβιάζει δια του τύπου το άρθρο 1 του αντιρατσιστικού νόμου (με την επιβαρυντική διάταξη της παραγράφου 5), σε συνδυασμό με το άρθρο 5, που προβλέπουν:
Άρθρο 1: 1. Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή δια του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, υποκινεί, προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, κατά τρόπο που εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή ενέχει απειλή για τη ζωή, την ελευθερία ή τη σωματική ακεραιότητα των ως άνω προσώπων, τιμωρείται με φυλάκιση τριών (3) μηνών έως τριών (3) ετών και με χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000 – 20.000) ευρώ. (…) 5. Αν η πράξη των προηγουμένων παραγράφων τελέστηκε από δημόσιο λειτουργό ή υπάλληλο, κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτόν καθηκόντων, επιβάλλεται: α) στις περιπτώσεις των παραγράφων 1 και 2, φυλάκιση έξι (6) μηνών έως τριών (3) ετών και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων έως είκοσι πέντε χιλιάδων (10.000 -25.000) ευρώ και β) στην περίπτωση της παραγράφου 3, φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή είκοσι πέντε χιλιάδων έως πενήντα χιλιάδων (25.000 – 50.000) ευρώ.»
Άρθρο 5: 1. Οι πράξεις που περιγράφονται στον παρόντα νόμο, καθώς και τα εγκλήματα που τελούνται συνεπεία αυτών, διώκονται αυτεπαγγέλτως. Ο παθών, κατά την υποβολή της έγκλησης, όπως και όταν παρίσταται ως πολιτικώς ενάγων, δεν καταβάλλει το σχετικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου.
Γενικότερα, πρέπει να συνεκτιμηθεί η απόφαση 3490/2006 του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας όπου αναφέρεται πως η ομοερωτική κοινωνική ομάδα προστατεύεται από το Σύνταγμα, αφού «οι ερωτικές επιλογές της, όχι μόνο δεν αποδοκιμάζονται από την συνταγματική τάξη της χώρας, αλλά τουναντίον επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 (σεβασμός και προστασία της αξίας του ανθρώπου) και 5 παρ. 1 (προστασία της προσωπικής ελευθερίας), ως εκδήλωση ελεύθερης επιλογής των αποτελούντων αυτή, να γίνονται απολύτως σεβαστές».
Τέλος, πρέπει να ληφθεί υπόψη απόφαση του ΕΔΔΑ που επικύρωσε καταδίκη δικαστηρίων της Σουηδίας για διανομή σε μαθητές φυλλαδίων με ανάλογο ομοερωτοφοβικό περιεχόμενο (CASE OF VEJDELAND AND OTHERS v. SWEDEN – Application no. 1813/07 – JUDGMENT. STRASBOURG. 9 February 2012) τα βασικά σημεία της οποίας σε δική μας μετάφραση παρατίθενται στη συνέχεια:
“54. (…) Το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τα φυλλάδια, η ομοφυλοφιλία ήταν «μια αποκλίνουσα σεξουαλική ροπή» που είχε «μια ηθικά καταστροφική επίδραση επί της ουσίας της κοινωνίας». Τα φυλλάδια ισχυρίζονταν επίσης ότι η ομοφυλοφιλία ήταν ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους το HIV και το AIDS είχαν ριζωθεί και ότι το «ομοφυλοφιλικό λόμπι» προσπάθησε να υποβαθμίσει την παιδεραστία. Κατά τη γνώμη του Δικαστηρίου, αν και αυτές οι δηλώσεις δεν προτρέπουν άμεσα άτομα να διαπράξουν μισαλλόδοξες πράξεις, είναι σοβαροί ισχυρισμοί που δημιουργούν προκαταλήψεις.
55. Επιπλέον, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι η υποκίνηση σε μίσος δεν συνεπάγεται κατ’ ανάγκη μια προτροπή σε διάπραξη πράξης βίας, ή άλλων εγκληματικών πράξεων. Επιθέσεις σε πρόσωπα που γίνονται με εξύβριση, γελοιοποίηση ή συκοφαντική δυσφήμηση συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού μπορεί να είναι επαρκείς ώστε οι αρχές να ταχθούν υπέρ της καταπολέμησης του ρατσιστικού λόγου όταν η ελευθερία της έκφρασης ασκείται με ανεύθυνο τρόπο (βλ Féret ν. Βελγίου, δεν υπάρχει. 15615/07, § 73, 16 Ιουλίου 2009). Από την άποψη αυτή, το Δικαστήριο υπογραμμίζει ότι οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού είναι το ίδιο σοβαρές με τις διακρίσεις με βάση την «φυλή, την καταγωγή ή το χρώμα» (βλέπε, μεταξύ άλλων, Smith και Grady v. Ηνωμένου Βασιλείου, αρ. 33985/96 και 33986 / 96, § 97, ΕΔΑΔ 1999-VI).
56. Το Δικαστήριο λαμβάνει επίσης υπόψη ότι τα φυλλάδια τοποθετήθηκαν στις θυρίδες νέων ανθρώπων που ήταν σε ευαίσθητη και ευεπηρέαστη ηλικία και οι οποίοι δεν είχαν τη δυνατότητα να αρνηθούν να τα αποδεχθούν (βλέπε, τηρουμένων των αναλογιών, Handyside κατά. Το Ηνωμένο Βασίλειο, 7η Δεκεμβρίου 1976, § 52, σειρά Α, αριθ. 24).”
Με την παρούσα καταμηνύουμε τον/την εκπαιδευτικό στο Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, που έχει μοναδική στην Ελλάδα εμπειρία στη διερεύνηση μηνύσεων για ρατσιστικά εγκλήματα, ζητάμε την άμεση ποινική δίωξη και αυστηρότατη τιμωρία του/της, δηλώνουμε παράσταση πολιτικής αγωγής για την ηθική βλάβη που υποστήκαμε (πλην του πρώτου) καθώς και όλα τα (ή πολλά) μέλη των οργανώσεων μας ως ομοερωτικά άτομα από την προαναφερόμενη παράνομη πράξη του/της εγκαλούμενου/ης και ζητούμε από αυτόν/ήν χρηματική ικανοποίηση 44 ευρώ για την ηθική βλάβη από την ως άνω παράνομη συμπεριφορά, με την επιφύλαξη διεκδίκησης περαιτέρω ικανοποίησης ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.
Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
Τμήμα Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας Φύλου
του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι
Πολύχρωμη Πολυπολιτισμική Ομπρέλα Ξάνθης
Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας Athens Pride
Το φυλλάδιο
Θρησκευτικά 1
Θρησκευτικά 2

11 σχόλια :

  1. Για τους συνειδητούς και πραγματικούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, ισχύει ο επόμενος Αποστολικός λόγος της Καινής Διαθήκης:

    Πρέπει να πειθαρχούμε περισσότερο στο Θεό, παρά στους ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι διαβάσατε βιαστικά το κείμενο.
      1) Δεν αποκαλεί την ομοφυλοφιλία τίποτε ο αρθρογράφος. Απλώς κάνει ένα πρωθύστερο σχήμα. Την αποκαλεί «ψυχιατρική διαταραχή και ασθένεια» η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρία.
      2) Το «δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία” δεν το λέει ο αρθρογράφος αλλά οι στατιστικές
      3) Τα υπόλοιπα περί κατάθλιψης, χρήσης ουσιών, ΣΜΝ, και καρκίνου, πάλι δεν τα λέει ο αρθρογράφος, αλλά πρόσφατες έρευνες.
      4) Το φυλλάδιο αυτό μοιράστηκε σε παιδιά Λυκείου στα πλαίσια του μαθήματος. Ήταν μια προσπάθεια του καθηγητή να εξηγήσει στους μαθητές και τις μαθήτριες, τι λέει η εκκλησία επ’ αυτού. Δεν διανεμήθηκε στο κοινό. Πως ακριβώς κατακρίνει μια κοινωνική ομάδα?
      5) Σίγουρα τα παραπάνω προβλήματα τα υφίστανται και οι ετεροφυλόφιλοι. Αλλά εσείς κάνετε λήψη του ζητουμένου. Δεν καταφέρεται το φυλλάδιο εναντίον των ανθρώπων, αλλά εναντίον της αμαρτίας. Και αυτό επειδή η Ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία την θεωρεί αμαρτία.
      6) Αν οι ομοφυλόφιλοι είναι σεμνοί και καλοί άνθρωποι, να θυμάστε ότι η Κόλαση είναι γεμάτη από καλούς ανθρώπους που έμειναν αμετανόητοι.
      7) Τέλος, οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι κοινωνική ομάδα. Είναι μια κατηγορία αμαρτωλών (με βάση την διδασκαλία της Ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας). Και όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούν τόσο περισσότερο χρόνο θα έχουν για να μετανοήσουν και να προσπαθήσουν να απαλλαγούν από το πάθος τους αυτό. Αλλιώς, θα κληρονομήσουν την Κόλαση, όπως λέει ο απ. Παύλος (Ά Κορ. στ΄, 9-11).

      Διαγραφή
    2. ''αποκαλεί την ομοφυλοφιλία προσβλητικά “διαταραχή” και “ασθένεια,” που «δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία” ενώ υποστηρίζεται ότι τα ομοερωτικά άτομα “παρουσιάζουν πολύ συχνότερα κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, διαταραχή διαγωγής, χρήση ουσιών, αλκοολισμό… αυξημένο κίνδυνο για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα” ή ότι «η ομοφυλοφιλία ευθύνεται για την τρομακτική αύξηση του καρκίνου του στόματος σε ποσοστό 80%.”''

      Εργαζομουν 12 ετη νυχτα σε διαφορα μπαρ, κλαμπ κλπ.Εχω δει τα παντα.
      Ακριβως οπως τα γραφει ο θεολογος ειναι τα πραγματα . Οι γκει ειναι οι χειροτεροι ολων, ακομη κι απο σχιζοφρενεις πιο επικινδυνοι..

      Διαγραφή
    3. Φίλε μου labitochromis, σαφώς και η Εκκλησία απορρίπτει την αμαρτία κι όχι τον αμαρτωλό. Ωστόσο, σε κηρύγματα πολλών ιεραρχών δε διαφαίνεται κάτι τέτοιο. Έτσι, αν κάποιος είναι αρχάριος ή ακατήχητος στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό, εύκολα μπορεί να παρασυρθεί στο να απορρίπτει ανθρώπους. Έστω λοιπόν πως κάποιος αντιπαθεί τους γκέι. Άμα ακούει ύστερα ένα κήρυγμα από έναν κληρικό ή θεολόγο στο οποίο δε φαίνεται καθαρά το μίσος για την αμαρτία και η αγάπη για τον αμαρτωλό, πιθανόν θα σκεφτεί: ''Αυτοί οι παλιογκέι. Να! Τους βρίζουν και κληρικοί και θεολόγοι. Δικαιολογούμαι να τους μισώ'' ή κάτι σχετικό.
      Πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία μπορεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε σαρκικό πάθος. Δεν παρενοχλούνται μόνο μικρά αγόρια.
      Φυσικά, σεμνοί και καλοί άνθρωποι μπορεί να είναι πολλοί αλλά κι αμετανόητοι. Εγώ απλά αναφέρθηκα στο ότι οι ετεροφυλόφιλοι κατηγορούν τους ομοφυλόφιλους για χυδαιότητα και διάφορα τέτοια, αλλά εγώ παρατηρήσει πως συχνά -όχι πάντα, έτσι;- οι ετεροφυλόφιλοι συμπεριφέρονται με μεγαλύτερη χυδαιότητα. Αν περάσεις κάποιο διάστημα της ζωής σε κάποιο βυσματικό στρατόπεδο, θα το αντιληφθείς.
      Οι ομοφυλόφιλοι ναι, δεν αποτελούν κοινωνική ομάδα. Έκανα μια λάθος διατύπωση. Μάλλον αποτελούν ερωτικοσεξουαλική ομάδα.
      Προσωπικά, θεωρώ πως το καλύτερο είναι να ακούμε τα επιχειρήματα αυτών που υποστηρίζουν ή αποδοκιμάζουν την ομοφυλοφιλία. Δηλαδή γιατί την υποστηρίζουν ή γιατί την απορρίπτουν. Όμως, πιστεύω πως η Εκκλησία μαζί με την αποδοκιμασία των σαρκικών αμαρτημάτων, θα πρέπει να τονίζει και ποια πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι στον αμαρτωλό για τον λόγο που ανέφερα παραπάνω.


      Τέλος, αναφέρεσαι και στο θέμα τής μετάνοιας και πολύ καλά έκανες. Για κάποιο όμως λόγο έχω αντιληφθεί ότι η μετάνοια και η πίστη στον Χριστό δεν έρχονται λόγω δικής μας θελήσεως. Το όλο θέμα είναι πολύ μεγάλο, δύσκολο να συζητηθεί μέσω Διαδικτύου και δεν έχει άμεση σχέση με το κείμενο. Έτσι, δε μπορώ να επεκταθώ περισσότερο (εκτός αν θες να το συζητήσουμε).




      Όσο για σένα, hardorockas aor, έχω να πω πως αυτό που θες είναι να κοντράρεις. Αφού έχεις εργαστεί 12 χρόνια σε τέτοιους χώρους, θα 'χεις αντιληφθεί ότι οι γκέι που είναι χειρότεροι όλων ουσιαστικά είναι -συνήθως βέβαια- ομοφυλοφιλοποιημένοι ετεροφυλόφιλοι, οι οποίοι μέθυσαν κι ''έβγαλαν'' έναν άλλον εαυτό.

      Διαγραφή
  3. "Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας Athens Pride."


    Το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας (των ομοφυλόφιλων) Αθήνας Athens Pride, ας γνωρίζει ότι (σύμφωνα με την Αγία Γραφή):

    Ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο όντως γενναίος αυτός θεολόγος, τό όνομα τού οποίου κακώς δέν αναφέρεται (διότι πρέπει νά αποτελέση λαμπρό παράδειγμα πρός μίμησιν) χρήζει υποστηρίξεως υπό πάντων! Οι δυνάμεις τού σκότους γιά άλλη μιά φορά επιτίθενται μετά δαιμονικής μανίας κατά τής λογικής καί τών πανανθρωπίνων ηθικών αξιών, εν τέλει δέ κατά τής πίστεώς μας! Τά αισχρά καί άνομα ανδρείκελα τής Νέας Τάξης διαβρώνουν συστηματικώς τά θέμέλια τής κοινωνίας, χρησιμοποιώντας τά όπλα που τούς έδωσε δυστυχώς ο νόμος! Αυτός ο νόμος που ψήφισαν ΟΛΟΙ στό κυνο-βούλιο, μέ τήν συνευδοκία τής διοικουσης Εκκλησίας (νά μήν ξεχνιόμαστε....)!
    Έχουμε χρέος νά αντισταθούμε μέ όλες μας τίς δυνάμεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο του τοῦ θεολόγου γιὰ τὸ θάρρος του! Εἶπε τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους χωρὶς φόβο καὶ χωρὶς πάθος... μακάρι νὰ τοῦ μοιάζαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όλες οι υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας, να αντισταθούν ανυποχώρητα (πάντα με ειρηνικά μέσα), στη φοβερή διάβρωση της κοινωνίας, που προσπαθούν να προκαλέσουν οι διάφοροι αυτοαποκαλούμενοι "προοδευτικοί".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια στον θεολόγο αυτό, όμως ας κάνουν μήνυση και σε όλους εμάς που πιστεύουμε στο Ευαγγέλιο, ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία, και μάλιστα θανάσιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com