Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Κόβει ο ένας, ράβει ο άλλος!

Patr-kai-Papas-syzitoun.jpg

Πήρε την σκυτάλη από τον Βαρθολομαίο ο Φραγκίσκος και αφορίζει την… ακαμψία ζητώντας ακρίβεια πίστης μέσω του Αγίου Πνεύματος
Του Μανώλη Κείου
Ποια δόγματα και ποιους κανόνες; Όλα έχουν σκοπό να τα ισοπεδώσουν Βαρθολομαίος και Φραγκίσκος… Γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο για τα ανοίγματα Βαρθολομαίου από το Σαμπεζύ.
Εχθές το πρωί ο Πάπας Φραγκίσκος πήρε την σκυτάλη μιλώντας στην λειτουργία στην Αγία Μάρθα εναντιώθηκε σε όσους λένε «πρέπει να κάνετε αυτό και τίποτα άλλο», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Έτσι φυλακίστηκαν σε αυτή την ορθολογική νοοτροπία, αν και συχνά η ίδια η Εκκλησία καταδίκασε τον ορθολογισμό, αργότερα συνέβη να εγκλωβιστούν σε μια θεολογία του «ναι, μπορείτε, όχι δεν μπορείτε » και ξέχασαν τη δύναμη, την ελευθερία του Πνεύματος, αυτή την αναγέννηση του Πνεύματος».
Πάλι δηλαδή με την επιχειρηματολογία της ενότητας του Αγίου Πνεύματος επιχειρεί να παρακάμψει τις τόσες σοβαρές διαφορές μας με τους Ρωμαιοκαθολικούς.
«Ο Κύριος μας δίνει το Πνεύμα για να διακηρύξουμε το Ευαγγέλιο χωρίς ακαμψία» ανέφερε
«Ας ρωτήσουμε τον Κύριο», είπε ο Πάπας, γιατί «αυτή η εμπειρία του Πνεύματος μας φέρνει προς τα εμπρός. Η εμπειρία του Πνεύματος είναι που μας δίνει το χρίσμα της πίστης, το χρίσμα της ακρίβειας της πίστης» είπε παραμερίζοντας κανόνες, οικουμενικές συνόδους, αιρέσεις κλπ και μιλώντας για ακρίβεια της πίστης.
Τα περί Αγίου Πνεύματος τα ακούσαμε λίγο ως πολύ και στην Σύνοδο του Κολυμπαρίου εκεί που οι «πεφωτισμένοι» Φαναριώτες και τα εξαπτέρυγά τους μας έλεγαν πως είναι επιτυχημένη επειδή έχει την φώτιση του Αγίου Πνεύματος!
Κι αλήθεια περί ποιου «Αγίου Πνεύματος» μιλούν οι μεν και περί ποιου οι δε; Καθότι οι Λατίνοι πρόσθεσαν στο «Πιστεύω», στο σημείο που λέγει ότι το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα, την φράση «και εκ του Υιού», λατινιστί Filioque, διαστρέφοντας έτσι την τριαδολογία των Οικουμενικών Συνόδων της αδιαίρετης Εκκλησίας.
Και τώρα έρχονται οι εκκλησιαστικοί ταγοί μέσω της θεολογίας του Αγίου Πνεύματος να μας επιβάλλουν την ενότητα….

3 σχόλια :

  1. « Κι αλήθεια περί ποιου «Αγίου Πνεύματος» μιλούν οι μεν και περί ποιου οι δε; Καθότι οι Λατίνοι πρόσθεσαν στο «Πιστεύω», στο σημείο που λέγει ότι το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα, την φράση «και εκ του Υιού», λατινιστί Filioque, διαστρέφοντας έτσι την τριαδολογία των Οικουμενικών Συνόδων της αδιαίρετης Εκκλησίας.
    Και τώρα έρχονται οι εκκλησιαστικοί ταγοί μέσω της θεολογίας του Αγίου Πνεύματος να μας επιβάλλουν την ενότητα….»

    κχ
    Αυτό χρειάζεται να το αναλύσετε. Οι πιστοί δεν γνωρίζουν τη σαμασία, τί σημαίνει και πώς ανατρέπουν οι παπικοί το Δόγμα της αγίας Τριάδος και όχι "τριαδολογίας", όπως κακώς σημειώσατε. Τριαδολογίες αποκτήσαμε πολλές, πολλές βέβαια και οι τριαδικότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απόσπασμα ομιλίας Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου 26.2.1961:

    "...μπορεῖ νὰ μαζευτοῦν καὶ χίλιοι ἀκόμη δεσποτάδες καὶ νὰ βγάλουν μία
    ἀπόφασι. Νομίζετε ὅτι ἀρκεῖ αὐτὸ γιὰ νὰ εἶνε αὐτὴ μία ἁγία Σύνοδος; Γιὰ νὰ
    ὀνομασθῇ μία σύνοδος οἰκουμενικὴ ἢ τοπική, ἐκτὸς τοῦ ὅτι αὐτοὶ πρέπει
    προηγουμένως νὰ νηστέψουν καὶ νὰ παρακαλέσουν τὸ Θεὸ νὰ ἔλθῃ ἐπ᾽ αὐτοὺς
    Πνεῦμα ἅγιο, χρειάζεται καὶ κάτι ἄλλο. Μπορεῖ νὰ γίνῃ καὶ σήμερα μιὰ
    τοπικὴ σύνοδος, νὰ μαζευτοῦν ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι• ἀλλὰ γιὰ νὰ εἶνε ἡ
    συνέλευσίς τους ἁγία Σύνοδος καὶ ὄχι σύνοδος παρανομούντων, πρέπει, μόλις
    βγῇ καὶ ἀκουστῇ ἡ ἀπόφασις, ν᾽ ἀναπαύσῃ τὸ λαό. Τί ὅρους ἔχει θέσει ἡ
    Ἐκκλησία μας! Ἔβγαλε λόγου χάριν ἡ σύνοδος μιὰ ἀπόφασι; πρέπει ὅλο τὸ
    πλήρωμα, μικροὶ καὶ μεγάλοι, νὰ ποῦν «Μάλιστα, ἐδῶ εἶνε ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ»,
    νὰ ἐπιδοκιμάσουν δηλαδὴ αὐτὸ ποὺ ἀποφάσισε ἡ σύνοδος. Ἐὰν ὁ εὐσεβὴς λαὸς
    διαφωνήσῃ --δὲ μᾶς ἐνδιαφέρουν οἱ αἱρετικοὶ ποὺ διαφωνοῦν, ἐννοοῦμε τοὺς
    πιστούς, τοὺς μοναχούς, αὐτοὺς ποὺ πονοῦν τὴν Ἐκκλησία--, ἐὰν αὐτὸς ὁ
    λαὸς διαφωνήσῃ, τότε ξέρετε τί θὰ γίνῃ; Ἡ σύνοδος δὲν θὰ εἶνε ἁγία, ἀλλὰ
    θὰ ὀνομασθῇ λῃστρική. Καὶ ἔχουμε τέτοιες συνόδους στὴν ἐκκλησιαστικὴ
    ἱστορία. Ὥστε κριτήριο πάνω ἀπ᾿ ὅλα εἶνε ὁ λαός, αὐτὸς εἶνε ὁ φύλακας τῆς
    Ὀρθοδοξίας.
    Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει τὸ φιλελεύθερο καὶ συνοδικόν. Ἀπόδειξις αὐτοῦ εἶνε ὅτι
    στὶς χειροτονίες λαμβάνει μέρος ἀπαραιτήτως ὁ λαός. Ὑπάρχει κανόνας! Ἄλλο
    τώρα ὅτι πήραμε τοὺς κανόνες καὶ τοὺς θάψαμε. Οἱ κανόνες λένε• δὲν
    ἐπιτρέπεται διᾶκος ἢ παπᾶς ἢ δεσπότης νὰ χειροτονηθῇ νύχτα μὲ κλειστὲς
    πόρτες. Ὄχι, δὲν εἶνε ὑπόθεσις οἰκογενειακή, τεσσάρων -- πέντε ἀνθρώπων.
    Θὰ χειροτονηθῇ Κυριακὴ ἢ μεγάλη ἑορτή, καὶ θὰ εἰδοποιηθῇ νὰ παρίσταται
    ὅλος ὁ λαὸς ποὺ θὰ τὸν ἔχῃ ποιμένα. Καὶ πρὶν τὴ χειροτονία ὁ προεστὼς θὰ
    ρωτήσῃ• --Εἶνε ἄξιος; Ἐὰν ἀπὸ τὸ ἐκκλησίασμα ἀκουστῇ φωνὴ «ἀνάξιος», τί
    λένε τὰ βιβλία, οἱ κανόνες; -- ἄλλο τὸ τί γίνεται τώρα• ἡ Ὀρθοδοξία λέει•
    θὰ σταματήσῃ ἡ χειροτονία καὶ ὁ ἀρχιερεὺς ποὺ ἔχει συνείδησι τῆς ἀποστολῆς
    του θὰ πῇ• --Ποιός φωνάζει; Ἔλα ἐδῶ, παιδί μου. Τί ἔχεις νὰ πῇς γιὰ τὸν
    χειροτονούμενο; --Ἔχω αὐτὰ κι αὐτά... --Πολὺ καλά. Ἀναβάλλεται ἡ
    χειροτονία γιὰ δύο μῆνες• δὲν χάθηκε ὁ κόσμος. Καὶ στὸ διάστημα αὐτὸ θ᾿
    ἀποδειχθῇ, ἂν οἱ κατηγορίες ἀληθεύουν ἢ εἶνε συκοφαντία.... Δυστυχῶς τώρα,
    ὄχι πέντε -- δέκα, ἀλλὰ ὅλη ἡ Ἑλλάδα νὰ φωνάξῃ «ἀνάξιος», αὐτοὶ μὲ τὴ
    δύναμι ποὺ διαθέτουν, μὲ βίαια μέσα, χειροτονοῦν τοὺς ἀναξίους. Σᾶς λέω
    ὑπευθύνως• χειροτονίες ποὺ γίνονται μὲ φωνὲς «ἀνάξιος», εἶνε
    ἀντικανονικές..."


    Ακολουθεί η ζωντανή ομιλία του Μητροπολίτου Καντιώτου:

    https://www.youtube.com/watch?v=UNG1c46VD1c

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com