Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Απάντηση σε σχολιασμό στήριξης της αιρετικής πλάνης περί της Θείας Χάριτος του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σε κείμενό μου που δημοσιεύτηκε στο Ιστολόγιο Κατάνυξις, που τιτλοφορείται ’Έχει χρέος ο Ηγούμενος Εφραίμ να  απολογηθεί για την προβολή της αιρετικής πλάνης του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού περί της Θείας Χάριτος’’, σχολιαστές όχι μόνο στήριξαν, αλλά επιχειρηματολόγησαν για στήριξη της πλάνης αυτής.

Αν και δεν είναι εύκολο να απαντάς σε σχολιασμούς κειμένων σου, εν τούτοις όταν πρόκειται για παραχάραξη της αλήθειας, είναι τούτο αναπόφευκτο. Θα σταθώ ιδιαίτερα στο σχολιασμό του κ. Μενέλαου Πέτσα. Επακριβώς ο κ. Μενέλαος Πέτσας καταγράφει τα εξής σε σχολιασμό του: «Είναι αιρετικό ότι η θεία χάρις υποτάσσεται στον νου όταν ο νους είναι καθαρός; Είναι αιρετικό ότι ο Θεός υποτάσσεται στον άνθρωπο και τον κάνει ίδιο με αυτόν όταν ο άνθρωπος γίνει καθαρό δοχείο; Είναι αιρετικό ότι όταν ο άνθρωπος εξομολογείται ο Θεός υποχρεώνεται και τον καθαρίζει και του αποστέλλει την θεία χάρη; Ο Θεός δεν είναι λογική αλλά μυστήριο μυστηρίων όπως είπε και ο γέροντας Ιωσήφ και παρότι είναι πάνω απόλους έρχεται και μας κάνει ίδιους με αυτόν όταν πληρούμε τις προυποθέσεις. Ο άγιος γέροντας Ιωσήφ δεν έχει ανάγκη από συκοφαντίες αλλά εμείς να προσέχουμε τι λέμε για τους αγίους και να προσέχουμε πως θεολογούμε κύριε Χαραλάμπους».

Κατ’ αρχή ο κ. Πέτσας αποδίδει κατά το δοκούν και όχι με ακρίβεια, όσα ανέφερε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός. Φυσικά όχι μόνο αυτός, αλλά και όλοι όσοι προσπάθησαν  να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, όσοι προσπάθησαν δηλαδή να δικαιολογήσουν μια αίρεση, είχαν εμφανέστατα ένα κοινό χαρακτηριστικό. Όλοι από εκείνους που προσπάθησαν να δικαιολογήσουν την αιρετική αυτή πλάνη, τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό είχαν ως μοναδικό σκοπό να υποστηρίξουν. Δηλαδή εκ των προτέρων υπήρχε πρόσθεση στήριξης των λόγων του, όποια κι αν ήταν αυτοί. Εάν άλλος τα έλεγε, θα είχαν το σθένος να πολεμήσουν την αιρετική αυτή πλάνη, αλλά επειδή το είπε ο π. Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, έπρεπε να βρεθεί μια δικαιολογία. Η ίδια η Μονή Βατοπαιδίου επειδή γνωρίζει ότι πρόκειται για κακοδοξία, σιωπά. Αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται περί κακοδοξίας. Όπως και για τη Σύνοδο της Κρήτης, γνωρίζουν για παράδειγμα τι είναι το Π.Σ.Ε., αλλ’ όμως με τόση θέρμη αναφέρθηκε τη Σύνοδο της Κρήτης, κατά την επίσκεψή του ο Ηγούμενος Εφραίμ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (δέστε παλιές τοποθετήσεις του για το Π.Σ.Ε. και θα αντιληφθείτε τι εννοώ), και καμιά αναφορά δεν έκανε για την αναφορά του σχετικού κειμένου για το Π.Σ.Ε. και τη Δήλωση του Τορόντο.

Ο σκοπός των σχολιαστών, δεν ήταν να ειπωθεί κάτι  με βάση την Πατερική μας Παράδοση και ορολογία, αλλά πάση θυσία να στηριχθεί ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός. Γι’ αυτό η ‘’εκ των προτέρων’’ στήριξή του. Κρίμα γιατί η σιωπή και η προβολή τέτοιας αίρεσης από την Ι. Μ. Βατοπαιδίου, έχει κάνει πολλούς μέτοχους αυτής.  

Ρωτάτε κ. Πέτσα ένα δογματολόγο ή ένα Πατρολόγο και θα μάθετε. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει κορυφαίο Πατρολόγο, ο οποίος μάλιστα είναι και εξαίρετος ιερέας με ομολογιακό θάρρος. Μάλιστα οι θεολογικές επισημάνσεις του για τη Σύνοδο της Κρήτης είναι υποδειγματικές για την Ορθόδοξη ακρίβειά τους. Συμβουλευτείτε λοιπόν πριν να στηρίξετε δημοσίως μια αίρεση. Θα πάρετε την απάντηση η οποία θα είναι επόμενη τοις Αγίοις Πατράσι, γιατί ο εξαίρετος αυτός ιερέας της Εκκλησίας μας, γνωρίζει επακριβώς τι θα πει Ορθόδοξη Αλήθεια και το απέδειξε. Ρωτάτε λοιπόν.
Εκτός και αν θέλετε να καταφύγετε στον Ηγούμενο Εφραίμ, για ψυχολογική στήριξη της δικαιολόγησης της αιρετικής αυτής πλάνης του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που τόσο αφειδώλευτα έχετε κάνει, σε σημείο μάλιστα να μου καταλογίσετε τη ύβρη της συκοφαντίας.  Συμβουλευτείτε πριν να στηρίξετε δημοσίως μια αίρεση. ‘’Ίσως’’ είναι καλύτερα να προτιμήσετε αυτούς που για καμιά σκοπιμότητα δεν φείδονται να ομιλούν και να υπερασπίζονται τις Αλήθειες της Πίστης μας. Το θέμα της αιρετικής διδασκαλίας για τη Θεία Χάρη, που δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, είναι αρκετά σοβαρό.

Δεν αποτελεί η αιρετική αυτή πλάνη λεκτικό λάθος ή μια φραστική εκτροπή αφηγηματικού ειρμού. Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, μειωτική και βλάσφημη.  Μάλιστα αυτή η αιρετική καινοτομία κατοχυρώνεται ‘’θεολογικά’’, ότι η αιτία της κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, έγκειται στο γεγονός (κατά την πλάνη του), ότι ‘’η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπο’’. Που βρήκε αυτή την κακόδοξη ανοησία; Ο χαρακτηρισμός αυτών των λόγων ως «μυστήρια μυστηρίων», καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη την αιρετική καινοτομία, αναφέροντας ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος». Γνωρίζοντας ότι τούτο είναι παραδοξολόγημα, το χαρακτήρισε ως «μυστήρια μυστηρίων», και όχι όπως αυθαίρετα αναφέρατε ότι «Ο Θεός δεν είναι λογική αλλά μυστήριο μυστηρίων όπως είπε και ο γέροντας Ιωσήφ». Που είδατε ότι είπε κάτι τέτοιο; Ούτε κατά προσέγγιση δεν είπε κάτι τέτοιο. Μυστήρια μυστηρίων την πλάνη του χαρακτήρισε. Ξανακούστε την ομιλία του.  
«Η χάρη όμως και η αλήθεια στον Χριστιανισμό», κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, «δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά ζώντα μέλη της προσωπικότητας του Θεανθρώπου Χριστού».

21 σχόλια :

  1. Αγαπητέ κ.Χαραλάμπους, από ότι ξαναβλέπω τα σχόλια, μόνο ο κ.Πέτσας υποστήριξε τη πλανεμένη άποψη του π.Ιωσήφ ως μη αιρετική.

    Όλοι οι υπόλοιποι είπαμε απλούστατα, θεωρώντας ως αγιασμένη μορφή τον π.Ιωσήφ, ότι για να διδάσκει μία αίρεση αυτό θα το έκανε εν αγνοία του όπως τη πάτησαν και παλαιότερα Άγιοι.

    Από εκεί και πέρα τονίσαμε ότι δε στηρίζουμε την αίρεση και πρέπει να δωθεί εκ μέρους της μονής η ορθόδοξη διδασκαλία ως απάντηση στη αίρεση. Στηρίζοντας τον π.Ιωσήφ δε στηρίζουμε την αίρεση. Τόσο απλά.

    Χαράλαμπος εκ Θεσσαλονίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είστε ο μόνος θεολόγος που μιλάτε για αιρετική πλάνη του γέροντα Ιωσήφ.Δεν έχω ακούσει κάποιον άλλον.Νομίζω ότι δεν καταλάβατε τον γέροντα και τον αδικείτε.Ο γέροντας Ιωσήφ είναι πνευματικό τέκνο του γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή και Σπηλαιώτη τον οποίον όλως τυχαίως τον λέγανε και αυτόν πλανεμένο.Αυτός ο πλανεμένος γέμισε τα μοναστήρια του Αγίου Όρους με Άγιους γέροντες .Είμαστε υπόχρεοι στη σημερινή εποχή απέναντι σε αυτούς τους γέροντες για τη παρακαταθήκη τους και εμεί αντί να τους ευγνωμονούμε τους εμπαίζουμε και τους συκοφαντούμε εν μέσω Μεγάλης Τεσσαρακοστής.Άμα βγούνε όλοι οι ορθόδοξοι θεολόγοι και πατέρες και το καταδικάσουνε εγώ θα είμαι ο πρώτος που θα σας ζητήσω συγγνώμη.Είναι όμως δυνατόν να πλανάται για τη θεία χάρη ο γέροντας που ο ίδιος τη βίωνε σε πλαίσια που εμείς δεν μπορούμε να διανοηθούμε;Προς το ιστολόγιο Κατάνυξις και τους διαχειριστές του:Επειδή ανεβάσατε την παραπάνω επιστολή στη οποία αναφέρετε το όνομά μου ενώ κάλλιστα ο κύριος Χαραλάμπους θα μπορούσε να μου απαντήσει με ένα απλό σχόλιο να πάρετε και εσείς μία θέση καθώς πιστεύω πως λάθος ανεβάσατε το αρχικό δημοσίευμα περί πλάνης του γέροντα Ιωσήφ.Ένας αναγνώστης σας και υποστηρικτής του πατρός Νικόλαου Μανώλη και προσκυνητής της Ι.Μ. Κωνσταμονίτου.Ευχόμενος να λάμψει η αλήθεια,Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι αλλά κανείς δεν είναι infallible (εκτός βέβαια από το γνωστό εκάστοτε αγόρι της Ρώμης). Οπότε γιατί είναι αδύνατο να έχει κάνει λάθος ο γέροντας στο συγκεκριμένο θέμα; Άλλωστε και Άγιοι έχουν ελεγχθεί για λάθη που έχουν κάνει.

      Διαγραφή
  3. Και ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, κ. Πέτσα, μαθητής του Χριστού ήτανε. Δεν αγίασε, όμως, όπως οι άλλοι μαθητές. Συνεπώς, δεν αρκεί να είσαι μαθητής κάποιου αγίου, για να αγιάσεις.

    Αλλά απ' ότι φαίνεται, για άλλη μια φορά η προσωπολατρεία χτύπησε κόκκινο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κύριε Πέτσα τοποθετηθήκατε σωστά στα ατυχή λεγόμενα στου κυρίου Χαραλάμπους. Συμπληρώνω ότι η Ιερά Μονή Βατοπεδίου επειδή γνωρίζει ότι ΔΕΝ πρόκειται για κακοδοξία, σιωπά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιά την κακοδοξία όμως περί τών "αψύχων εμβρύων", γιατί βγάζει ως συκοφάντες εκείνους που ηχογράφησαν τον Ιωσήφ και ΔΕΝ απαίτησεν τόσα χρόνια την κασέτα για επιστημονική εξακρίβωση της αυθεντίας της;

      Προφανώς γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι αν προέβαινε σε τέτοιο βήμα. Κοντολογίς όποιος διενεργεί τεκμηρειωμένη κριτική κατά των σωρηδόν πλανών και κακοδοξιών των νεοΒατοπαιδινών είναι συκοφάντης. Ομοούσια τακτική των οικουμενιστών.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. "Συμπληρώνω ότι η Ιερά Μονή Βατοπεδίου επειδή γνωρίζει ότι ΔΕΝ πρόκειται για κακοδοξία, σιωπά."

      Είστε άσος στην προπαγάνδα αγαπητέ Λιλιόπουλε. Θα μπορούσατε να μας πείτε και το άλλο το χαριτωμένο: Εφόσον ο ηγούμενος μιλά ex cathedra, αυτομάτως ενεργοποιείται και το γνωστό "pontificius infallibilitas" για να αναπαυτείτε.

      Διαγραφή
  5. Δυστυχώς ο θεολόγος κ. Βασίλειος Χαραλάμπους έχει δίκαιον.

    Οι πλάνες του μοναχού Ιωσήφ του "Χαμογελαστού" είναι πάμπολες.

    Αν οι νεορθόδοξοι Βατοπαιδινοί θέλουν να τον τιμώσι ως άγιο καλόγερο δικαίωμά τους.

    Το ανήθικον της εν λόγω υποθέσεως είναι η ανελέητη προπαγάνδα αγιοποίησις αυτού λές και ήταν απλανής πατέρας. Ποιός ΑΠΛΑΝΗΣ πατέρας της Εκλησίας υποστήριξε ότι το έμβρυο εμψυχούται μετά από δύο μήνες;

    ΟΥΔΕΙΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τό ότι το πρόσωπό του κατά την εξόδιο ακολουθία ήταν χαμογελαστό είναι δική μας προσπάθεια αγιοποίησής του και όχι σημάδι έξ ουρανού;; Λέω εγώ τώρα!!

      Διαγραφή
    2. Προσωπικά δεν είμουν παρών στη νεκρώσιμη ακολουθία του ψευδοπροφήτου και πλανημένου Ιωσήφ του "Χαμογελαστού", συνεπώς ώς απόντας και μή έχοντας προσωπικήν εμπειρία του γεγονότος αμφισβητώ το γεγονός ακόμη και αν είναι εκ Θεού. Εδώ κοτζάμ Απόστολος Θωμάς αμφέβαλλε περί της Αναστάσεως και μένουμε προκολλημένοι στα ψευδοχαμόγελα;

      Αν ψάξεις το ζήτημα περί νεκρών, υπάρχουν φωτογραφίες και χαμογελαστών ταλιμπάν. Και τούτο είναι από Θεού σημείον; Να πιστέψω τι; Τις φωτογραφίες;

      Η επιβολή του γεγονότος των φωγογραφιών και μόνο, είναι απόδειξη της ανήθικης προπαγάνδας αγιοποίησις τινός πεπλανημένου καλόγερου.

      Εσείς εν Χριστώ αδελφέ έχετε δικαίωμα να πιστεύετε και στον φτερωτό ρόζ ελέφαντα.

      Διαγραφή
  6. Να ήταν μόνο αυτές οι καινοτομίες των Βατοπεδινών!

    Στο Πόρτο- Λάγος στην λίμνη Βιστωνίδα έχουν αγιογραφημένους σε παρεκκλήσι τους: π. Σωφρόνιος του Έσσεξ, π. Αμφιλόχιος Μακρής, π. Εφραίμ Κατουνακιώτης, π. Ιωσήφ ο ησυχαστής, μαζί με τον π. Παΐσιο και τον π. Πορφύριο, χρόνια πριν αγιοκαταταχθούν οι 2 τελευταίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό δεν το μέμφομαι μη γινόμεθα υπερβολικοί. Γιά τους πιό πάνω αγίους γέροντες υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για "ρόζ σκάνδαλα" ψευδοπροφητείες, αιρέσεις κ.ο.κ.;

      Γιά τον "χαχανούλη" μακαριστό Μοναχό Ιωσήφ τον Εμβρυοκτόνο, όμως, υφίσταντο σωρηδόν, όχι απλές ενδείξεις, αλλά αποδείξεις!

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ αγαπητέ. Μην ξεχνάμε, όμως, ότι ο π. Παΐσιος για τον όσιο Αρσένιο τον Καππαδόκη (που ήξερε ότι ήταν άγιος) στα εικονάκια που έκανε, τον έγραφε "γέρων Αρσένιος​". Και το εικονάκι του το είχε κρεμασμένο πιο χαμηλά από τα άλλα. Όταν ρωτήθηκε γιατί το κάνει, είπε: "Αν θέλει, να ανέβει μόνος του", εννοώντας να κάνει ενέργειες για να αγιοκαταταχθεί.

      Παραπομπή : Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, σελ. 213-214

      Διαγραφή
    3. Η διαφορά τους με τον π. Παΐσιο είναι ότι οι Βατοπεδινοί στις εν λόγω τοιχογραφίες έχουν γράψει άγιος Σωφρόνιος, άγιος Αμφιλόχιος, κτλ

      Διαγραφή
    4. Αυτό που λέτε τώρα είναι εσφαλμένο από Αγιολογικής απόψεως διότι προκαταλαμβάνουσι το Χριστώνυμο πλήρωμα και ενεργούσι προπαγανδιστικά λές και έχουσι την ανάγκη μας οί όντως άγιοι Φίλοι του Θεού.Επιβεβαιώνετε δηλαδή όσα προανέφερα πιό πάνω και σας ευχαριστώ.

      Τελικά ποιός ανακηρύττει τους Αγίους; Το Φανάρι; Το Βατοπαίδι; Ή το Βασίλειον Ιεράτευμα, η συνείδησις της Εκκλησίας;

      Διαγραφή
  7. Δεν με αναπαύουν τα σχόλια του κ. Παναγιώτη Νούνη με τους απίστευτους χαρακτηρισμούς ( ψευδοπροφήτης, χαχανούλης,πεπλανημένος,μέχρι και ροζ σκάνδαλα γράφει τρομάρα του) για τον σεβαστό γέροντα Ιωσήφ ούτε η εμπαθής στάση του κυρίου Χαραλάμπους. Ειλικρινά κύριοι περισσότερα κερδίζω εαν ακούσω ένα 10λεπτο βίντεο του γέροντος Ιωσήφ σπό το να διαβάζω τα "κατορθώματα" σας.
    Φυσικά και σε όσα έχει πει ο γέροντας καταλογίζω άδολη και αθώα πρόθεση, δεν θα έλεγα το ίδιο και για σας που με την πρώτη ευκαιρία του σύρετε τα εξ αμάξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου. Ούτε και εγώ αναπαύομαι με τέτοιους χαρακτηρισμούς..

      Διαγραφή
  8. Η περί ής ο λόγος θέση/διδασκαλία του Ιωσήφ Βατοπεδινού- Χάρις ,"εργαλείο",νούς 'πρόσωπο" εις το οποίο αυτή "υποτάσσεται"- είναι εντελώς αθεμελίωτη αγιογραφικά και αμάρτυρη στην πατερική μας παράδοση και,ως τέτοια,σαφώς αιρετική.Αλλοίμονο εάν δεχθούμε ότι η άκτιστη Θεία Χάρις δυνατόν να υποτάσσεται/ "αιχμαλωτίζεται",με έναν τρόπο περίπου μηχανιστικό,στον νού,όσον κεκαθαρμένος και αν θεωρηθεί αυτός. Το αμαυρωμένο και πεπτωκός κατ'εικόνα είναι εκείνο το οποίο επαναγίγνεται,αποκαθαιρόμενο και αναμορφούμενο,διά της Χάριτος,η οποία εφελκύεται από τον επίμονο,εν πίστει αληθή,πνευματικό αγώνα του ανθρώπου,καθ'οδόν προς το καθ'ομοίωσιν.Επ'αυτού έχουν λεχθεί ικανά,το δε εμπεριστατωμένο σχόλιο του κ.Βασ.Χαραλάμπους καλύπτει επαρκώς το θέμα.Τώρα,όσον αφορά τα περί "χαμογελαστού" Ιωσήφ Βατοπεδινού,κατά την εξόδιον αυτού ακολουθία και το κατά πόσον μπορεί αυτό να σημαίνει οτιδήποτε και ιδιαίτερα εάν μπορεί εξ αυτύ να συναχθεί τεκμήριο αγιότητος,αναγόμεθα,κατ'ανάγκην,στην σφαίρα του υποκειμενισμού και των προσωπικών πεποιθήσεων και-νομίζω-θα υποτιμούσαμε και την θεολογική μας κατάρτιση αλλά και την σοβαρότητά μας,από ένα σημείο και μετά,εάν θεωρούσαμε το στοιχείο αυτό,και αληθές υποτιθέμενο,(διότι και εδώ πολλά έχουν λεχθεί και ο καθείς λέγει ό,τι είδε ή ότι ενόμισε πως είδε ή ό,τι άκουσε από τρίτους ή διάβασε εδώ κι εκεί),ως ένδειξη θεοσημίας. Το γεγονός ότι κατά την νεότητά του υπήρξε ακόλουθος ή υποτακτικός του γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή,δεν σημαίνει και πολλά πράγματα. "Εκαστο δένδρο εκ του ιδίου καρπού γιγνώσκεται". Οσο γιά το Βατοπέδι,είναι αλήθεια ότι από ετών έχει γίνει κέντρο νεωτεριζουσών θεολογικών θέσεων και αμφιλεγομένων δράσεων,εσχάτως δε αποδεικνύεται και ως η αιχμή του δόρατος του οικουμενισμού στο Αγιον Ορος.Βεβαίως,τυγχάνει μεγάλης προβολής λόγω της οικονομικής του ισχύος,ενός καλώς λειτουργούντος μηχανισμού δημοσίων σχέσεων και των πολλών και πολυειδών διασυνδέσεων εντός και εκτός ελλαδικού χώρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΣ -ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ- ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ -ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ- ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΕΩΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Παναγιώτη εδώ να διαφωνώ μαζί σας διότι ο Γέρων Ιωσήφ δέν ήτο υπέρ των εκτρώσεων αλλά υποστήριζε πεπλανημένα την Σχολαστική κακοδοξία ότι το έμβρυο εμψυχούται κατά τον τρίτον μήνα αφήνωντας έτσι το περιθώριο να υποβόσκει ότι ήτον θετικός υπέρ της "διακοπής της κυήσεως".

      Εκτός κι αν μερικοί οπαδοί του έλαβαν ευλογία να προχωρήσουν σε "θεραπευτική άμβλωση";

      Μή ξεχνάτε ότι και ο αφορισμένος κ.Ανδρέας Πιτσιλλίδης την ίδια κακοδοξία αναπαράγει.

      Το απαράδεκτο της υπόθεσης είναι που μερικοί έχουσι σχεδόν αναγάγει την προσωποληψία σε υψηλή τέχνη καθότι ευνούχισαν το λογικό τους... κρίμας που υπερασπίζονται τις κακοδοξίες του Ιωσήφ, αντί να εύχονται για την ανάπαυση της ψυχής του.

      Διαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com