Τρίτη, 2 Μαΐου 2017

Μεσαιωνικές κατηγορίες κατά Χρυσόστομου

1kn20a.jpg
Ζακύνθου Χρυσόστομος. Δεν πρόκειται να ζητήσει συγγνώμη σήμερα στο εκκλησιαστικό δικαστήριο, αφού ­όπως λέει δεν είναι ούτε αιρετικός ούτε ετερόδοξος

ΟΛΟΣ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
«ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ, ΛΑΪΚΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ»
«Εχθρός του Έθνους και της Ορθοδοξίας»
«Ουδέποτε εκήρυξε την αίρεσιν του Νικολαϊτισμού»
Ακόμη και ως εχθρό της Ορθοδοξίας κατηγορούν τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο οι μάρτυρες οι οποίοι κατέθεσαν εναντίον του για όσα υποστήριξε σε περιοδικό περί των προγαμιαίων σχέσεων.
Οι περισσότεροι από τους 28 μάρτυρες (κυρίως θεολόγοι και φοιτητές της Θεολογίας), αλλά και ο κ. Χατζηφώτης, οι οποίοι κλήθηκαν από τον ανακριτή Μητροπολίτη Μεσσηνίας, κατηγόρησαν τον κ. Χρυσόστομο ως «αιρετικό, λαϊκιστή και ως άνθρωπο ο οποίος γκρεμίζει όσα κτίζονται στα σχολεία» ­ εκφράσεις οι οποίες παραπέμπουν στον Μεσαίωνα ­, κάνουν λόγο για πραγματικό σκανδαλισμό των πιστών, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι προκάλεσε «ζημία ανεπανόρθωτον» στην Εκκλησία.
Στον αντίποδα, καθηγητές Πανεπιστημίου, δημοσιογράφοι, γιατροί, αλλά και παράγοντες της Ζακύνθου υποστηρίζουν ότι ο Μητροπολίτης δεν είχε σκοπό τον σκανδαλισμό των πιστών. Ούτε, βεβαίως, ότι έχει αιρετικές απόψεις. Παρ' όλ' αυτά η Σύνοδος απεφάσισε την παραπομπή του κ. Χρυσόστομου και σήμερα τα μέλη του πρωτοβάθμιου εκκλησιαστικού δικαστηρίου καλούνται να αποφασίσουν αν θα τον καταδικάσουν ή θα τον αθωώσουν. Ο ίδιος ο Ζακύνθου δεν φαίνεται διατεθειμένος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ­ όπως λέει ­ δεν δίδαξε την πορνεία ούτε οι απόψεις του έχουν καμία σχέση με αιρέσεις...
ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Συμπαραστάτες του στη σημερινή δική θα έχει και αρκετούς κληρικούς από τη Ζάκυνθο, αλλά και απλούς πολίτες, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν στο πλευρό του Μητροπολίτη τους.
Το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει ζητήσει συγγνώμη είναι, όπως εκτιμούν ακόμη και οι συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου, ένα από τα αρνητικά στοιχεία.
Ο κ. Χριστόδουλος αυτό που θέλει τώρα είναι να κλείσει και αυτό το μέτωπο, όπως έγινε και με τα σκάνδαλα για τη διαχείριση της περιουσίας.
Όμως, στη σύνθεση του δικαστηρίου υπάρχουν ιεράρχες οι οποίοι κατά το παρελθόν έχουν έρθει σε σύγκρουση με τον Ζακύνθου και αυτό είναι ένα από τα προβλήματα.
Πέρα από αυτά, όμως, στο ανακριτικό υλικό, το οποίο βρίσκεται στα χέρια των δικαστών ιεραρχών, υπάρχουν θέσεις σαφέστατες κατά του Ζακύνθου, τις οποίες θεωρούν «σοβαρές», ενώ αφήνουν να εννοηθεί ότι σε περίπτωση που δεν ζητηθεί συγγνώμη θα τις λάβουν υπόψη.
ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Ως μάρτυρες κατηγορίας κατέθεσαν οι καθηγητές Πανεπιστημίου: Στυλιανός Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Μουρατίδης, Παναγιώτης Μπούμης, Ξενοφών Παπαχαραλάμπους, Κωνσταντίνος Σκουτέρης, Δημήτριος Τεγγελίδης, Νικόλαος Μπρατσιώτης, Γεώργιος Χριστοδούλου, οι θεολόγοι Παναγιώτης Ανδιόπουλος, Δημήτριος Παπαχατζής, Παναγιώτης Πυρομάλλης, οι ιερείς Βασίλειος Βολουδάκης, Γεώργιος Μεταλληνός, Νικόλαος Ιωαννίδης, Ευστάθιος Κολλάς, Θεόδωρος Ζήσης, Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος, Νικόλαος Φίλιας, Διονύσιος Λιβέρης, Εφραίμ Τρανάκας, ο δημοσιογράφος - συγγραφέας Γιάννης Χατζηφώτης, οι φοιτητές Γεώργιος Ανδρουτσόπουλος, Δημήτριος Ιεραπετρίτης, Αναστάσιος Βασιλόπουλος, Θρασύβουλος Μπαταγιάννης.
ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ
Ως μάρτυρες υπεράσπισης κατέθεσαν οι: Νικόλαος Κασκανίδης, συνδικαλιστής, Νικόλαος Λούντζης, δικηγόρος, Στυλιανός Αραβαντινός, καθηγητής θεολόγος, Αιμίλιος Μεταξόπουλος, πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, Ηλίας Γεωργόπουλος, καθηγητής Ιατρικής, Κωνσταντίνος Κοντογιάννης, γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Σταύρος Ψυχάρης, εκδότης του «Βήματος», διοικητής του Αγίου Όρους, Μιχάλης Σταθόπουλος, καθηγητής Νομικής, Σπυρίδων Τρωιανός, καθηγητής Νομικής επίσης, Μάριος Μπέζγος, καθηγητής Πανεπιστημίου, Δημήτρης Παπαϊωάννου, θεολόγος, Χρήστος Βούλγαρης, κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής, Βλάσσης Φειδάς, καθηγητής της Θεολογικής Σχολής, Αριστόβουλος Μάνεσης, ομότιμος καθηγητής της Νομικής, Παναγιώτης Καποδίστριας, ιερέας, Ιωάννης Τουρίκης, νομάρχης Ζακύνθου, Φώτης Αλδικός, δήμαρχος Ζακυνθίων, Αντώνης Αντίοχος, πρόεδρος αγροτικών συνεταιρισμών, Ιωάννης Παπαδάτος, βουλευτής, Κωνσταντίνος Μαλαπέτσας, δημοσιογράφος, Σπύρος Χαμπιώτης, δημοσιογράφος, Παναγιώτης Σούλης, επιχειρηματίας, Χαράλαμπος Παπαστάθης καθηγητής Νομικής, Δημήτρης Γκλαβάς, δημοσιογράφος, Αριστείδης Μανωλάκος, δημοσιογράφος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, δημοσιογράφος - ποιητής, Αλέξανδρος Μαγκάκης, πρώην υπουργός, Χαράλαμπος Μουτσόπουλος, καθηγητής Ιατρικής.
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ αιώνες παραπέμπουν οι καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας οι οποίοι κατέθεσαν στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο. Δεν διστάζουν να τον καταγγείλουν ως εχθρό του Έθνους και της Ορθοδοξίας, ζητώντας την κεφαλήν του επί πίνακι: Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Κωνσταντίνος Μουρατίδης μεταξύ των άλλων αναφέρει: «Οι ερωτικές σχέσεις εκτός γάμου χαρακτηρίζονται ως πορνεία... Η αμετανόητος εμμονή του Μητροπολίτου Ζακύνθου τον κατατάσσει εις την κατηγορίαν των αιρετικών. Κατατάσσεται ακόμη εις την κατηγορίαν των επιόρκων». Και ακόμη: «Οι αιρετικές αυτές δοξασίες του Μητροπολίτου και η εμμονή του σ' αυτές, που συνιστούν την αίρεση του Νικολαϊτισμού, καθιστούν αυτόν επικίνδυνον μακροχρονίως δια την Εκκλησίαν»...
Ο κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος, καθηγητής θεολόγος, υποστηρίζει: «Με όσα εδήλωσε για τις προγαμιαίες σχέσεις θέτει στα θεμέλια της οικογενείας και του έθνους μας δυναμίτιδα. Γκρεμίζει τα όσα εμείς οι καθηγηταί κτίζουμε στα σχολεία».
Ο πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Βολουδάκης, εφημέριος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, καταθέτει: «Υψοί το ανάστημά του υπεράνω της Εκκλησίας και επιχειρεί να φέρει την κακοδοξία του αυτήν ώστε εις τον ναόν του Θεού καθίσαι», ενώ, απαντώντας στο αν προκάλεσαν σκανδαλισμό οι απόψεις του Μητροπολίτη, λέει ότι αυτός είναι προφανής και μέγιστος.
Ο κ. Γιάννης Χατζηφώτης καταθέτει: «Αι προγαμιαίαι σχέσεις δεν πρέπει να ταυτισθούν με τον Νικολαϊτισμόν. Είναι τελείως αδιανόητοι και απαράδεκτοι. Έχω γίνει δέκτης ποικίλων αντιδράσεων και δι' επιστολών και δια τηλεφωνημάτων και συζητήσεων χαρακτηριστικών της προκληθείσης εις το χριστεπώνυμον πλήρωμα ανησυχίας μέχρι και αγανακτήσεως». Αναφερόμενος στο περιοδικό ο κ. Χατζηφώτης είπε ότι αυτό «χαρακτηρίζεται δια το ευτελές και εξαθλιωτικόν της ανθρωπίνης φύσεως περιεχόμενόν του».
Ο πρόεδρος του ΙΣΚΕ (βρίσκεται σε διαρκή κόντρα με τον Χρυσόστομο) κ. Ευστάθιος Κολλάς κάνει λόγο για εχθρό της Ορθοδοξίας: «Έβλαψε και κατασκανδάλισε τους πιστούς εντός και εκτός Ελλάδος. Είναι γνωστόν ότι ουδείς δύναται να γίνει ιερεύς, κατά τους ιερούς κανόνες, όταν έχει προγαμιαίες σχέσεις. Υποστηρίζει την επάρατον αίρεσιν του Νικολαϊτισμού. Παραθεολογεί και ετεροδιδασκαλεί».
Ο φοιτητής κ. Δημήτριος Ιεραπετρίτης δηλώνει στενοχωρημένος από τη συνέντευξη του Χρυσοστόμου και συμπληρώνει: «Η συγκεκριμένη συνέντευξις είναι εκτός παραδόσεως και σίγουρα ταυτίζεται με τον Νικολαϊτισμό. Ως συνειδητός χριστιανός, κάνοντας κάποιον αγώνα, θεωρώ ως απαράδεκτον την προτροπήν αυτήν του Μητροπολίτου, η οποία προσβάλλει τον χριστιανικόν αγώνα περί ηθικού βίου των νέων».
1kn20b.gif
Το ντοκουμέντο. Ακόμη κι ότι είναι εχθρός της Ορθοδοξίας κατηγορούν τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο. Θεολόγοι, επίσης, τον χαρακτηρίζουν αιρετικό, αλλά και άνθρωπο ο οποίος γκρεμίζει τα πάντα..., στα αποσπάσματα των καταθέσεων που δημοσιεύουμε
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ
ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ υπερασπίσεως εκτιμούν ότι οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Ζακύνθου δεν έχουν καμία σχέση με αιρέσεις, ενώ υποστηρίζουν ότι ο ιεράρχης ουδέποτε προέτρεψε τους νέους σε προγαμιαίες σχέσεις ­ το αντίθετο.
Ο θεολόγος καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης κ. Στυλιανός Αραβαντινός αναφέρει: «Ουδέποτε ο μητροπολίτης εκήρυξε ούτε γραπτώς ούτε προφορικώς, ούτε εμμέσως, ούτε αμέσως την αίρεσιν του Νικολαϊτισμού. Αντιθέτως, την απεχθάνεται μετά βδελυγμίας».
Ο Αιμίλιος Μεταξόπουλος, πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, υποστηρίζει: «Ο μητροπολίτης δεν ήταν δυνατόν να μεταμεληθεί για αμάρτημα που κατά την γνώμη μου δεν διέπραξε. Δεν είναι δυνατόν να αγνοήσουμε την περιρρέουσα κοινωνική πραγματικότητα, αλλά με έμφαση ετόνισε ο Ζακύνθου ότι είναι πολέμιος της ελαφρότητος στις διανθρώπινες σχέσεις όσον και της ακόλαστης σεξουαλικής συμπεριφοράς». Ο Κωνσταντίνος Κοντογιάννης, γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, κατέθεσε: «Πιστεύω ότι η πρόθεση του Μητροπολίτη Ζακύνθου και τα καλόπιστα ελατήριά του ήταν να προσεγγίσει με θάρρος αλλά και αγάπη ένα κοινωνικό θέμα και να αποδεχτεί σε σχετική ερώτηση την προγαμιαία σαρκική σχέση ως προϋπόθεση προετοιμασίας για έναν επιτυχημένο γάμο. Έχω επισκεφθεί τη Ζάκυνθο και έχω διαπίστωση τον σεβασμό και την αγάπη που έχει εμπνεύσει στο ποίμνιό του».
Ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μιχάλης Σταθόπουλος λέει: «Όπως ήδη ετόνισα συμφωνώ με τις απόψεις του Μητροπολίτου Ζακύνθου ως προς τις προγαμιαίες σχέσεις και επομένως δεν βλέπω κάτι το επίμεμπτον στο ότι εμμένει στις απόψεις του»...
Ο θεολόγος σύμβουλος του υπουργού Παιδείας κ. Δημήτριος Παπαϊωάνου αναφέρει: «Πιστεύω ότι δεν υπάρχει γυμνή τη κεφαλή κήρυξις του Νικολαϊτισμού, δεδομένου ότι και στην απολογία του αρνείται και αποκηρύσσει την αίρεσιν του Νικολαϊτισμού. Πιστεώω ότι πρόκειται διά μιαν κατ' οικονομίαν προσέγγισιν των αδυνάτων επ' ωφελεία της Εκκλησίας». Ο ομότιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αριστόβουλος Μάνεσης τονίζει: «Νομίζω ότι δεν διαφαίνεται εκ της διατυπώσεως ότι πρόκειται περί προτροπής ούτε ότι κάμνει διδαχήν εν προκειμένω υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων. Απλώς συζητεί με δημοσιογράφον και θέτει το ζήτημα το οποίον εκφράζει την ισχύουσα κοινωνικήν πραγματικότητα».
Ο κ. Αλέξανδρος Μαγκάκης, πρώην υπουργός, υποστήριξε μεταξύ άλλων: «Πιστεύω ότι ο μητροπολίτης με την συνέντευξή του γενικότερα αλλά και με την θέση του σχετικά με τις προγαμιαίες σχέσεις θέλησε να φέρει εγγύτερα τους νέους στη Εκκλησία».
«Ο επίσκοπος ετάχθη υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων όχι γιατί πιστεύει στον έκλυτο βίο, αλλά διότι, όπως τόνισε, ένα ζευγάρι που ζει μαζί γνωρίζεται πολύ καλύτερα και φθάνει σ' ένα γάμο με θεμέλια όταν έχει αυτή τη γνωριμία», λέγει στην κατάθεσή του ο γνωστός δημοσιογράφος και ποιητής κ. Λευτέρης Παπαδόπουλος. Και συμπληρώνει: «Και όπως ο Αρχιεπίσκοπος καλεί τους νέους με σκουλαρίκια και με τα μίνι και μιλάει στη γλώσσα τους λέγοντας "σάς πάω", έτσι και ο Χρυσόστομος μιλάει έχοντας στον νου του τη ζωή των νέων. Εγώ δεν σκανδαλίστηκα. Η γυναίκα μου δεν σκανδαλίστηκε. Τα παιδιά μου δεν σκανδαλίστηκαν. Αντιθέτως, όλοι είπαν μπράβο σ' αυτόν τον αρχιερέα που είναι κοντά στην εποχή του».

5 σχόλια :

  1. Εχετε τρελαθει στα σχολια ρε παιδια αυτη την εποχη.Μηπως κανετε προσληψεις για τη σεζον;Καταφερατε και κανατε λοβοτομη στους αντιαιρετικους αγωνιστες μπραβο.Τωρα τα παιδια με τις μερσεντες και τα "τορνευτα"αρχονταρικια θα εχουν πιο ςυκολο "εργο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν και δεν κατανοώ προς τι η ανάρτηση αυτή για ένα θέμα κάποιων ετών.....θα σας πω τούτο....Αφήστε τον κύριο [ τι ωραίος που ήταν με το κουστουμάκι του στη Κίνα ] να ησυχάσει στο ταπεινό του ησυχαστήριο κατά Πάτμο μεριά [τοποθεσία "άσπρη"]το οποίο του παραχωρήθει [;] από το μοναστήρι και γιατί του το έδωσαν;;;;; Το αγόρασε [;] και γιατί το αγόρασε;;;; Αφήστε τον να απολαύσει την απέραντη θέα του αρχιπελάγους,με τα πόσα κελιά [δωμάτια] είπαμε;;;;;με την ωραία σάουνα [τί δεν καταλαβαίνετε;;;]με τους....υψηλούς φιλοξενουμένους [ασχέτως φύλλου και ηλικίας]....Κρίμα που δεν ζεί ο επιστήθιος φίλος του εκεί απέναντι,που φρόντιζε πάντα για δαύτον.....Αφήστε τον λοιπόν στην......[ έ ρε βούνευρο που χρειάζονται κάποιοι]

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com