Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

Οι αβάπτιστοι δεν μπορούν να μπουν και να απολαύσουν τον Παράδεισο! Δύο διδακτικές μαρτυρίες

thegatestoheaven.jpg
«ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται.»
(Μκ 16,16)
– Γέροντα, ο Θεός οικονομάει να βλέπουν στον ύπνο τους οι άνθρωποι κεκοιμημένους συγγενείς τους και να συνομιλούν μαζί τους, για να βοηθηθούν στην πίστη, στην μετάνοια;
– Ναι, δεν σας έχω πει κι εγώ κάποιο περιστατικό; Ένα μοναχός στο Άγιον Όρος ήταν από ένα χωριό που βρισκόταν στο βουλγαρικό έδαφος και υπήρχαν εκεί πολλοί αβάπτιστοι. Μου είπε λοιπόν ότι, όταν ήταν λαϊκός και ήταν ακόμη αβάπτιστος, είδε στον ύπνο του το ανηψάκι του, που είχε πεθάνει πριν από λίγο καιρό, να είναι έξω από ένα πολύ όμορφο περιβόλι και να κλαίει Μέσα στο περιβόλι ήταν πολλά παιδάκια που έπαιζαν χαρούμενα. «Γιατί δεν πας κι εσύ μέσα;», το ρώτησε. «Πώς να πάω μέσα; Εγώ είμαι αβάπτιστο», απάντησε εκείνο. Μετά από αυτό πήγε αμέσως και βαπτίσθηκε ο ίδιος και ύστερα διηγήθηκε στον παπά το όνειρο που είδε. Έτσι οικονόμησε ο Θεός, για να καταλάβουν και οι άλλοι τι αξία έχει το Βάπτισμα. Έπειτα άρχισαν να βαπτίζουν τα παιδιά τους σ’ εκείνο το χωριό. [1]
Όταν κάποτε επισκέφθηκα τις σπηλιές του Αγίου Όρους, κάποια φορά συνάντησα έναν ασκητή με τον οποίο κάθισα να συζητήσω και να ρωτήσω κάποια πράγματα...
Τον ερώτησα λοιπόν, ανάμεσα σε άλλα, αν σώζονται αυτοί που δεν είναι βαπτισμένοι... Κι εκείνος μου είπε:
«Θα σου πω, παιδί μου, τι συνέβη κάποτε, στην Μ. Ασία...
Ζούσε, κάποτε, εκεί ένας Τούρκος ο οποίος αγαπούσε πολύ τους Χριστιανούς. Βοηθούσε πάρα πολύ την εκκλησία. Βοήθησε μάλιστα να γίνει κι ένα μοναστήρι... Όπου υπήρχε φτωχός, αυτός έτρεχε και βοηθούσε...
Αλλά, ενώ ήταν ο καλύτερος άνθρωπος -κι απ' τους Χριστιανούς καλύτερος- δεν είχε βαπτιστεί· δεν είχε αποφασίσει να βαπτιστεί! Το άφηνε για αργότερα...
Κάποια φορά, όμως, πέθανε. Και πέθανε πριν να βαπτιστεί!
Ο ηγούμενος του μοναστηριού πολύ στεναχωρέθηκε.
Στεναχωρέθηκε, γιατί έφυγε ο άνθρωπος αυτός από τη ζωή, πριν προλάβει να βαπτιστεί...
Αλλ' όμως ήτανε τόσο καλός άνθρωπος ο Χασάν!!...
Έκανε λοιπόν προσευχή πολλή και κάποια μέρα έρχεται ένας άγγελος και του λέγει:
- Θέλεις να πάμε να δεις, που βρίσκεται ο Χασάν;
- Ναι, του είπε ο ηγούμενος...
Τον επήρε λοιπόν ο άγγελος κι ανέβηκαν, ανέβηκαν, ανέβηκαν... κι έφθασαν σ ' έναν περίλαμπρο Ναό.
Άστραφταν όλα εκεί μέσα! Ψαλμωδίες ακούγονταν από παντού...
Ο ηγούμενος τα' χασε. Όταν μπήκε μέσα σ' αυτόν τον περίλαμπρο Ναό, ξέχασε και τον Χασάν..., τα ξέχασε όλα!
Δεν ήθελε να φύγει μέσα από κει!...
Αλλά κάποια στιγμή ο άγγελος πήγε κοντά του και του είπε:
- Πάμε, λοιπόν, να φύγουμε...
Καθώς έφευγαν, τον ρωτάει ο άγγελος:
- Είδες τον Χασάν;
Τότε θυμήθηκε ο ηγούμενος και είπε:
- Όχι, δεν τον είδα!
- Δεν τον είδες;
- Όχι, δεν τον είδα!
- Πάμε, λοιπόν, πίσω για να τον δεις...
Μόλις επέστρεψαν, έξω από το Ναό, εκεί πάνω στις σκάλες του, απέναντι στο φως, υπήρχε ένα σκυλί τυφλό, το οποίο καθόταν σαν να λιαζότανε στο φως. Είπε τότε στον ηγούμενο ο άγγελος:
Αυτή είναι η ψυχή του Χασάν. Δεν καταλαβαίνει που βρίσκεται, δεν βλέπει τίποτα, δεν ακούει τίποτα, αλλά δεν είναι στο πυρ της Κολάσεως!
Το ίδιο -μου είπε καταλήγοντας ο Γέροντας- συμβαίνει και με τις ψυχές των αιρετικών.
Αν είναι καλοί άνθρωποι, ούτε στη γέννα της Κολάσεως πηγαίνουν, αλλά ούτε και στην τρυφή του Παραδείσου...». [2]
[1] ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Δ΄ «Οικογενειακή ζωή» ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ» ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, σελ. 123-124
[2] Από κήρυγμα που απηύθυνε ο Καθηγούμενος του Ιερού Κοινοβίου Οσίου Νικοδήμου αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος προς το εκκλησίασμα που συμμετείχε στην ευχαριστιακή Σύναξη της Κυριακής 28 Μαΐου 2006 (Κυριακή του Τυφλού).

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΦΙΛΟΙ ΙΕΡΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ» ΕΤΟΣ 7ο – ΤΕΥΧΟΣ 38 – ΙΟΥΝΙΟΣ 2006 - ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ: ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟ

8 σχόλια :

  1. Οι Άγιοι Γέροντες όπως ο Άγιος Παϊσιος, μιλούν πολλές φορές διδακτικά. Φυσικά γνωρίζουμε την αξία του Αγίου Βαπτίσματος, αλλά δεν μπορούμε να παίρνουμε κάποια πράγματα "κατά γράμμα". Σήμερα εκατομμύρια έμβρυα θανατώνονται από εκτρώσεις, άλλα παράγονται εργαστηριακά με εξωσωματική γονιμοποίηση και είτε καταψύχονται, είτε πετιούνται, και πάρα πολλά γονιμοποιημένα ωάρια, αποβάλλονται με "φυσικό τρόπο" από το σώμα της μητέρας τις πρώτες μέρες εγκυμοσύνης χωρίς καν να το γνωρίζει η ίδια [σύμφωνα με τις πρόσφατες δυνατότητες ακριβέστερης μέτρησης του επιπέδου των ορμονών]. Υπολογίζεται ότι περίπου το ένα τρίτο των εμβρύων δεν θα καταφέρει να γεννηθεί.
    Όλα αυτά [ακόμα και τα "λίγα κύτταρα" όπως ονομάζουν τα "εργαστηριακά τους παρασκευάσματα, στην εξωσωματική], είναι άνθρωποι και αν εμείς δεν τους γνωρίζουμε, τους γνωρίζει όμως και μάλιστα τους προγνωρίζει ο Θεός προ καταβολής κόσμου. Πως είναι δυνατόν το ένα μωρό να είναι "τυχερό" που κατάφερε να γεννηθεί, και πρόλαβαν να το βαπτίσουν και αμέσως μετά πέθανε, και το άλλο να είναι αδικημένο [και δεν θα σωθεί], επειδή δεν πρόλαβαν ή επειδή επέτρεψε ο Θεός να συμβεί στη μητέρα κάποια αποβολή ή ακόμα χειρότερα το σκότωσαν με έκτρωση;;
    Να πω και κάτι ακόμα.Πολλοί μάρτυρες δεν πρόλαβαν να βαπτιστούν όπως ο στρατιώτης που πήρε τη θέση του 40ου που βγήκε από την παγωμένη λίμνη της Σεβαστείας, και άλλοι που βλέποντας τα μαρτύρια των Αγίων [όπως π.χ. της Αγίας Αικατερίνης], πίστεψαν και τους θανάτωσαν.

    Παρακαλώ δείτε και αυτό το ωραίο κείμενο του π.Π.Κρούσκου


    Πού πάνε τα αβάπτιστα βρέφη όταν πεθάνουν;
    π Παντελεήμων Κρούσκος

    To ερώτημα είναι καθαρά σχολαστικό. Ακαδημαϊκό. Ξεκινά με την προϋπόθεση ενός παραδείσου και μίας κόλασης πού αντιμετωπίζονται ως πραγματικοί τόποι ηθικής ανταμοιβής των καλών και δικαιικής τιμωρίας των πονηρών αντίστοιχα. Έχουμε δηλαδή ως προϋπόθεση εδώ μία ειδωλολατρική δυτικής προελεύσεως "θεολογία" περί δικαιώσεως ή κολασμού των ανθρώπων.Περί κτιστού παραδείσου και κολάσεως και ηθικών προϋποθέσεων για την κατάταξη κάποιου. Αν δεχόμασταν αυτή την "εύκολη θεολογία", δεδομένης της απονηρίας και αναμαρτησίας των αβαπτίστων βρεφών αυτά καταλήγουν αξιωματικά στον τόπο του παραδείσου, ενώ κρίνεται σαδιστικός, οδυνηρός και άδικος ο κολασμός τους, μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν αφώτιστα, δηλ. αβάπτιστα.

    Γνωρίζουμε από την Πατερική Θεολογία πώς το βάπτισμα είναι αναγέννηση του ανθρώπου στην βασιλεία του Θεού και από την Γραφή πώς "όποιος δεν αναγεννηθεί από πνεύμα και ύδωρ" δεν εισοδεύει στην βασιλεία του Θεού. Επίσης ως "δεδομένο" λαμβάνουμε πώς παράδεισος και κόλαση δεν είναι κτιστοί τόποι, αλλά καταστάσεις. Είναι ο ΤΡΟΠΟΣ πού βιώνει ο καθένας μας τον Θεό, ως άκτιστο πυρ και άλλος μετέχει Αυτού παραδείσιος, άλλος απομακρύνεται κολασμένος στην αμεθεξία και την ακοινωνησία, γιατί αυτό το ίδιο άκτιστο πυρ- η άκτιστη ενέργεια είναι καυστική και όχι φωτιστική γι'αυτόν. Μας είναι επίσης παραδεδομένο πώς το Βάπτισμα απαλάσσει τον βαπτιζόμενο από την προπατορική κατάσταση της φθοράς στην οποία γεννώμαστε όλοι και όχι από την προπατορική νομική ενοχή του πρωταρχικού εδεμικού αμαρτήματος-αποστασία από τον Θεό,όπως φρονούν ιδία οι δυτικοί.

    Συνεπώς τα αβάπτιστα βρέφη μην έχοντας συνείδηση μεθέξεως(αλλ'ούτε αυτό φρονώ είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε), ούτε ευκαιρία φωτίσεως(βαπτίσματος)-όπως οι άγιοι, δεν μετέχουν στον βαθμό των αγίων στον Παράδεισο, ούτε στον βαθμό των κολασμένων στην αμεθεξία, γιατί είναι αρτιγενή και απόνηρα κατά την πατερική ορολογία και ενώ έχουν από την ανθρώπινη φύση τους εξ άκρας γεννήσεως τάση προς την αμαρτία(ουσία προπατορικού αμαρτήματος) δεν μπορούμε ωστόσο να τους καταλογίσουμε ηθικό αμάρτημα.Τα βρέφη αυτά μετέχουν ή δεν μετέχουν του Θεού, όπως Αυτός μόνον γνωρίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Συνέχεια)

    Θα είμασταν δογματικά εσφαλμένοι αν μιλούσαμε για παράδεισο και κόλαση γι'αυτά τα βρέφη δεδομένου πώς ούτε εμείς οι ίδιοι δεν είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε τον δικό μας βαθμό μεθέξεως ή αμεθεξίας, είτε είμαστε φωτισμένοι είτε αφώτιστοι. Ασφαλώς αυτά τα βρέφη εντοπίζονται σε χώρον καλόν, στα χέρια του Πατέρα τους.

    Όλοι είμαστε στα χέρια της αγάπης και της μέριμνας του Θεού. Άγιοι και κολασμένοι. Όλοι είμαστε υπό το βλέμμα του και μέσα στο σχέδιο της οικονομίας Του. Ας αφήσουμε τα αφώτιστα βρέφη στα χέρια του Θεού, αφού δεν μπορούμε εμείς οι ίδιοι να προεξοφλήσουμε την ίδια την κατάσταση μας. Παραλάβαμε το βάπτισμα από τα κυριακά χείλή ως προϋπόθεση ένταξης μας στην Βασιλεία, αλλά και την αγνωσία και την αδυναμία μας για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση Κρίσης του Θεού. Ουκ εκπειράσεις Κύριον τον Θεόν σου.

    Τέλος, καταχωρούμε τις σχετικές απόψεις των αγίων Πατέρων, πού χωρίς να αποτελούν δόγματα της Εκκλησίας είναι όμως οι καθαρότερα αξιόπιστες μαρτυρίες περί του θέματος:

    Το δε απειρόκακον νήπιον, μηδεμιάς νόσου των της ψυχής ομμάτων προς την του φωτός μετουσίαν επιπροσθούσης, εν τω κατά φύσιν γίνεται, μη δεόμενον της εκ του καθαρθήναι υγιείας, ότι μηδέ την αρχήν την νόσον τη ψυχή παρεδέξατο” (Αγ. Γρηγορίου Νύσσης: “Περί των νηπίων των προ ώρας αφαρπαζομένων” μέρος 8).

    Πως αμαρτωλοί δι’ αυτόν κατεστάθησαν οι πολλοί; Τι προς ημάς τα εκείνου πταίσματα; πως δε όλως οι μήπω γεγενημένοι καταδεδικάσμεθα συν αυτώ, καίτοι Θεού λέγοντος. ουκ αποθανούνται πατέρες υπέρ τέκνων, ούτε τέκνα υπέρ Πατέρων, ψυχή η αμαρτάνουσα αυτή αποθανείται; Ουκούν ψυχή μεν η αμαρτάνουσα αυτή αποθανείται. Αμαρτωλοί δε γεγόναμεν δια της παρακοής του Αδάμ δια τοιόνδε τρόπον. πεποίητο μεν γαρ επί αφθαρσία και ζωή, ην δε αυτώ και ο βίος αγιοπρεπής εν τω παραδείσω της τρυφής, όλος ην και δια παντός εν θεοπτίαις ο νους, εν ευδεία δε και γαλήνη το σώμα, κατηρεμούσης απάσης αισχράς ηδονής. ου γαρ ην εκτόπων κινημάτων θόρυβος εν αυτώ. Επειδή δε πέπτωκεν υφ’ αμαρτίαν και κατώλισθεν εις φθοράν, εντεύθεν εισέδραμον την της σαρκός φύσιν ηδοναί τε και ακαθαρσίαι, ανέφυ δε και ο εν τοις μέλεσιν ημών αγριαίνων νόμος. Νενόσηκεν ουν η φύσις την αμαρτίαν δια της παρακοής του ενός, τουτέστιν Αδάμ. …..” (Αγ. Κυρίλλου Αλεξανδρείας: Ερμηνεία εις την προς Ρωμαίους Επιστολήν, Migne, P.G., 74, 788-789).

    “Η γαρ άωρος τελευτή των νηπίων ούτε εν αλγεινοίς είναι τον ούτω του ζην παυσάμενον νοείν υποτίθεται ούτε κατά το ίσον τοις δια πάσης αρετής κατά τον τήδε βίον κεκαθαρμένοις γίνεται“ (Αγ. Γρηγορίου Νύσσης: Προς Ιέριον περί των προ ώρας αναρπαζομένων νηπίων, P.G. 46, 192).



    “Μήτε δοξασθήσεται, μήτε κολασθήσεται παρά του δικαίου κριτού, ως ασφραγίστους μεν, απονήρους δε, αλλά παθόντας μάλλον την ζημίαν ή δράσαντας. ου γαρ όστις ου κολάσεως άξιος, ήδη και τιμής“ (Αγ. Γρηγορίου Θεολόγου: Λόγος μ΄. Εις το άγιον Βάπτισμα, P.G. 36, 389).

    “Σας θυμίζω αυτό που λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ότι, όταν έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο και τον έβαλε στον παράδεισο, και ο άνθρωπος είχε τα πάντα, προκειμένου να κάνει τον δρόμο αυτό που χρειαζόταν, για να ανδρωθεί, του έδωσε μία εντολή. Ήταν τέλειος ο άνθρωπος, όπως ένα νήπιο. Ένα νήπιο όλα τα έχει, αλλά είναι νήπιο. πρέπει να ζήσει, για να ανδρωθεί.” (Συμεών Κραγιόπουλου, Πρεσβύτερου: “Αδάμ, που εί;”, σελ. 125).

    Ο Ιερός Χρυσόστομος παρατηρεί ότι βαπτίζουμε και τα νήπια “καίτοι αμαρτήματα ουκ έχοντα“, ώστε να προστεθή “αγιασμός, δικαιοσύνη, υιοθεσία, κληρονομία, αδελφότης του Χριστού τα μέλη είναι, το κατοικητήριον γενέσθαι του πνεύματος“ (Θεοδώρου Ζήση, Πρεσβυτέρου, καθ. Α.Π.Θ. : “Άνθρωπος και κόσμος εν τη οικονομία του Θεού κατά τον Ι. Χρυσόστομον“, σελ. 119).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Κύριος είπε "«ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται.»
    Δεν μπορούμε να παίρνουμε αποσπασματικά κάποιες λέξεις γιατί αλλάζει το νόημα, ούτε πρέπει να ερμηνεύουμε με βάση το γράμμα που θανατώνει αλλά με το πνεύμα ζωοποιεί. Αυτό ακριβώς κάνουν οι αιρετικοί.Πηγαίνουν επιλεκτικά και με βάση το γράμμα.
    Ο Κύριος δεν είπε "ο βαπτισθείς σωθήσεται" και τέλος. Δεν είναι το Βάπτισμα μια "μαγική τελετουργία". Υπάρχει η Πίστη, σαν πρϋπόθεση Σωτηρίας, όπως και η τήρηση των εντολών του Κυρίου. Σήμερα όλοι οι Έλληνες είναι βαπτισμένοι.Οι περισσότεροι όμως είναι άθεοι, υλιστές και αποστατημένοι, ακόμα και βλάσφημοι.
    Θα κατακριθεί λοιπόν όπως είπε ο Κύριος, όποιος απιστήσει, όποιος άκουσε και δεν δέχτηκε, ενώ όποιος πιστέψει (και σαν επακόλουθο βαπτιστεί), θα σωθεί.
    Βαπτίζουμε τα μωρά για να πάρουν την Χάρη του Βαπτίσματος αλλά αν δεν υπάρχει στην μετέπειτα ζωή τους η πίστη, δεν μπορούν να σωθούν. Επίσης όσους δεν τους δόθηκε η δυνατότητα ούτε να ακούσουν (ώστε να πιστέψουν), ούτε να βαπτιστούν, όπως τα αγέννητα ή αβάπτιστα βρέφη, δεν μπορούμε να τους βάζουμε στην ίδια κατηγορία με όσους άκουσαν και δεν δέχτηκαν.
    Ο Ίδιος ο Κύριος είπε για τους Ιουδαίους ότι αν δεν είχαν ακούσει δεν θα είχαν αμαρτία, αλλά άκουσαν, άρα η αμαρτία τους μένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να συμπληρώσω στα προηγούμενα ότι ο Κύριος είπε "«ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται.»
    Δεν μπορούμε όμως να παίρνουμε αποσπασματικά κάποιες λέξεις γιατί αλλάζει το νόημα, ούτε πρέπει να ερμηνεύουμε με βάση το γράμμα που θανατώνει αλλά με το πνεύμα ζωοποιεί. Αυτό ακριβώς κάνουν οι αιρετικοί.Πηγαίνουν επιλεκτικά και με βάση το γράμμα.
    Ο Κύριος δεν είπε "ο βαπτισθείς σωθήσεται" και τέλος. Δεν είναι το Βάπτισμα μια "μαγική τελετουργία". Υπάρχει η Πίστη, σαν προϋπόθεση Σωτηρίας, όπως και η τήρηση των εντολών του Κυρίου. Σήμερα όλοι οι Έλληνες είναι βαπτισμένοι.Οι περισσότεροι όμως είναι άθεοι, υλιστές και αποστατημένοι, ακόμα και βλάσφημοι.
    Θα κατακριθεί λοιπόν όπως είπε ο Κύριος, όποιος απιστήσει, όποιος άκουσε και δεν δέχτηκε, ενώ όποιος πιστέψει (και σαν επακόλουθο βαπτιστεί), θα σωθεί.
    Βαπτίζουμε τα μωρά για να πάρουν την Χάρη του Βαπτίσματος αλλά αν δεν υπάρχει στην μετέπειτα ζωή τους η πίστη, δεν μπορούν να σωθούν. Επίσης όσους δεν τους δόθηκε η δυνατότητα ούτε να ακούσουν (ώστε να πιστέψουν), ούτε να βαπτιστούν, όπως τα αγέννητα ή αβάπτιστα βρέφη, δεν μπορούμε να τους βάζουμε στην ίδια κατηγορία με όσους άκουσαν και δεν δέχτηκαν.
    Ο Ίδιος ο Κύριος είπε για τους Ιουδαίους ότι αν δεν είχαν ακούσει δεν θα είχαν αμαρτία, αλλά άκουσαν, άρα η αμαρτία τους μένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μητροπολίτης Μόρφου, Νεόφυτος: Η Μόρφου είναι η πατρίδα μου! Είναι ένα μέλλον το οποίο με περιμένει.

    Συνέντευξη Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου στους Πέτρο Μελαΐση και Νικολέτα Βούτουνου, περιοδικό « Η φωνή της Μόρφου» Μάρτιος 2017 .

    Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος ανοίγει τα χαρτιά του για την αγαπημένη του Μόρφου, για τις προφητείες του αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, για τη λύση του κυπριακού, που δεν θα επέλθει μέσα από τις συνομιλίες αλλά και για την λυκοφιλία Ρωσίας -Τουρκίας.

    http://immorfou.org.cy/speeches-mitropoliti/1465-morfou417.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρακαλώ θα ήθελα να πω ακόμα κάποια πράγματα πάνω σε αυτό το θέμα. Ξέρουμε ότι το Άγιο Βάπτισμα συμβολίζει τον θάνατο του "παλαιού ανθρώπου" της φθοράς, συμπυκνώνει το μυστήριο της Μετάνοιας [το μέρος του ανθρώπου], και συνοδεύεται από το Άγιο Χρίσμα που δίνει την Θεία Χάρη [το μέρος του Θεού], την οποία ο Άγιος Παϊσιος έλεγε ότι έχουμε "μπαζώσει" και πρέπει να ενεργοποιήσουμε.
    Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ όπως και άλλοι, έλεγε ότι σκοπός της ζωής μας είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος, παρόλο που απευθυνόταν σε βαπτισμένους. Γιατί, για να έχει ο άνθρωπος το Άγιο Πνεύμα, αυτό προϋποθέτει την Πίστη και την τήρηση των εντολών του Θεού. Δεν φτάνει λοιπόν το Βάπτισμα που του έκαναν όταν ήταν μωρό.

    Όταν ο Νικόδημος πήγε στον Κύριο του είπε "Ραββί, ΟΙΔΑΜΕΝ [ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ], ότι από Θεού ελήλυθας διδάσκαλος, ουδείς γαρ ταύτα τα σημεία δύναται ποιείν εαν μη η ο Θεός μετ΄αυτού".
    Αυτή είναι η Πίστη [οι υπόλοιποι είχαν μάτια αλλά δεν έβλεπαν τα θαύματα, γιατί δεν πίστευαν].
    Ο Κύριος λοιπόν του απάντησε "εαν μη τις γεννηθεί άνωθεν, ου δυναται ΙΔΕΙΝ την βασιλείαν του Θεού", δηλ. εσύ τα βλέπεις αυτά [την βασιλεία του Θεού που ΗΔΗ ήρθε και είναι ο Ίδιος ο Χριστός], γιατί πιστεύεις [ότι "από Θεού ήρθα"].
    Στη συνέχεια όταν τον ρωτάει πως γίνεται να γεννηθεί ξανά ενώ είναι γέρος, του λέει:

    "..ἀμὴν ἀμὴν λέγω σοι, ἐὰν μή τις γεννηθῇ ἐξ ὕδατος καὶ Πνεύματος, οὐ δύναται εἰσελθεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.
    6 τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστι, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ Πνεύματος πνεῦμά ἐστι.
    7 μὴ θαυμάσῃς ὅτι εἶπόν σοι, δεῖ ὑμᾶς γεννηθῆναι ἄνωθεν.
    8 τὸ πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ, καὶ τὴν φωνὴν αὐτοῦ ἀκούεις, ἀλλ' οὐκ οἶδας πόθεν ἔρχεται καὶ ποῦ ὑπάγει· οὕτως ἐστὶ πᾶς ὁ γεγεννημένος ἐκ τοῦ Πνεύματος."

    Η φράση "εξ ύδατος και Πνεύματος" δεν μπορεί να απομονωθεί από όλο το υπόλοιπο ευαγγέλιο, και να ερμηνευτεί με στενό νομικίστικο τρόπο.Υπάρχει η συνάφεια της Αγίας Γραφής.
    Φυσικά εδώ εννοείται το Άγιο Βάπτισμα, όμως αυτό συνδέεται άμεσα με την Πίστη και την Μετάνοια ως προϋποθέσεις Σωτηρίας. Είναι το επακόλουθο, η επισφράγιση της Πίστης μας.[Στην περίπτωση του βρέφους όλα αυτά είναι "εν δυνάμει".]

    Η σχολαστική θεολογία της Δύσης σε συνδυασμό με την κακοδοξία της "κτιστής θείας Χάρης" με "ιδιοκτήτη" και "διαχειριστή" τον Πάπα, βγάζει έξω απ΄όλα αυτά την ουσία του "μυστηρίου της αναγέννησης", της "νέας ζωής" που εμφυτεύεται στον άνθρωπο δια της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος, λόγω της Πίστεως στον Χριστό, και αφήνει μόνο το τυπικό της υπόθεσης.
    Μια "μαγική τελετουργία".
    Η αιρετική Δύση εκφυλίστηκε τόσο πολύ ώστε έφτασε στο σημείο να πιστεύει στα συγχωροχάρτια του Πάπα.
    Έτσι λοιπόν θεωρεί ότι και τα Μυστήρια είναι κάποια τελετουργικά, που μεταδίδουν με μηχανικό τρόπο την "κτιστή θεία χάρη" από τους παπικούς κληρικούς οι οποίοι την παίρνουν από τον Πάπα [και όχι από τον Κύριο], που είναι ο "αντιπρόσωπος του Υιού του Θεού" και με βάση το Φιλιόκβε, "εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα" [άρα το "διαχειρίζεται" ο Πάπας]. Επομένως ο πιστός "εξασφαλίζεται" από τον Πάπα με την τυπική τέλεση κάποιων τελετουργικών.
    Δυστυχώς πολλά πράγματα πέρασαν και στην Ανατολή. Ο π.Γ.Μεταλληνός λέει πολλά πάνω σε αυτά, και καταλήγει ότι είμαστε διαρκώς υπό την επίδραση της συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας και μάλιστα με μια διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση.
    Ο Θεός σταμάτησε προσωρινά την απορρόφησή μας από τη Δύση με τη [φοβερή απ΄όλες τις απόψεις] Τουρκοκρατία, η οποία όμως [απορρόφηση] συνεχίζεται σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Λόγος του Κυρίου "Εαν τις δεν γεννηθεί εξ υδατος και Πνεύματος" περιλαμβάνει όλο το μυστήριο της Σωτηρίας που είναι Πίστη-Μετάνοια-Άγιο Βάπτισμα-Δωρεά Αγίου Πνεύματος.
    Βλέπουμε αυτά τα βήματα, έτσι ακριβώς, σε όλο το Ευαγγέλιο. Όταν κήρυξε ο Απ.Πέτρος όσοι πίστεψαν τον ρώτησαν τι να κάνουν για να σωθούν, και εκείνος τους είπε "Μετανοήσατε, και ας βαπτιστεί έκαστος εις το Όνομα του Κυρίου και θα λάβετε την Δωρεά του Αγίου Πνεύματος".
    Στην Σαμαρείτιδα ο Κύριος υπόσχεται το Ύδωρ το Ζων που είναι το Άγιο Πνεύμα.
    Στην επ. προς Εφεσίους ο Απ.Παύλος λέει
    ".. ὁ Χριστὸς ἠγάπησε τὴν ἐκκλησίαν καὶ ἑαυτὸν παρέδωκεν ὑπὲρ αὐτῆς, 26 ἵνα αὐτὴν ἁγιάσῃ καθαρίσας τῷ λουτρῷ τοῦ ὕδατος ἐν ρήματι.."
    Εδώ παρομοιάζεται με νερό ο Λόγος του Θεού [το ρήμα], με τον οποίο καθαρίζεται ο άνθρωπος. Το επιβεβαιώνει ο Κύριος όταν λέει στον Πέτρο " ἤδη ὑμεῖς καθαροί ἐστε διὰ τὸν λόγον ὃν λελάληκα ὑμῖν."
    Εξάλλου όλη η διδασκαλία του Κυρίου ΄και κυρίως η παραβολή του σπορέα μας λέει ότι πέφτει ο σπόρος της πίστης και της νέας ζωής που είναι ο Λόγος του Θεού και αυξάνει με τρόπο μυστικό [δια του Αγίου Πνεύματος].
    Άρα η φράση αυτή έχει πολύ ευρύτερη έννοια από αυτή που της δίνουν.

    Να πω και κάτι τελευταίο. Όταν η Παναγία μας πήγε στην Ελισάβετ, το βρέφος σκίρτησε με αγαλλίαση.Ήταν βέβαια ο μεγαλύτερος των "γεννημένων εκ γυναικός", ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, αλλά βλέπουμε ότι ήδη ως έμβρυο ήταν στα μάτια του Θεού "ο μεγαλύτερος των Προφητών", και είχε το Άγιο Πνεύμα ήδη "εκ κοιλίας μητρός".
    Στον Πρόφήτη Ιερεμία λέει ο Θεός :"πριν σε μορφώσω εν τη κοιλία σε εγνώρισα, και ΠΡΙΝ ΕΞΕΛΘΗΣ ΕΚ ΤΗΣ ΜΗΤΡΑΣ ΣΕ ΗΓΙΑΣΑ, προφήτην εις τα έθνη σε κατέστησα.
    Μήπως φανταζόμαστε εμείς ότι ο άνθρωπος αρχίζει να "επικοινωνεί" με τον Θεό όταν αρχίζει να λειτουργεί και η λογική του; Δηλαδή μετά από κάποιο διάστημα αφού γεννηθεί; Δεν υπάρχει η μυστική ζωή της ψυχής που γνωρίζει τον Πλάστη της και είτε τον αγαπάει είτε τον αποστρέφεται. Αυτά είναι μεγάλα μυστήρια ακατανόητα.
    Υπάρχουν άνθρωποι που είναι σε όλη τους τη ζωή άπιστοι και επιτρέπει ο Θεός να πέσουν σε κώμα, και ενώ λέμε ότι δεν λειτουργεί ο εγκέφαλος και η λογική τους, βλέπουμε ότι δακρύζουν και προσπαθούν να κάνουν τον σταυρό τους. Ίσως έρχονται σε επαφή με τον Θεό, ίσως σώζονται με αυτό τον τρόπο. Πως να μπούμε εμείς σε αυτά τα μυστήρια του Θεού. Με ακατανόητους για μας τρόπους ο Θεός μπορεί να σώσει πολλούς ανθρώπους. Να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο της ζωής τους γιατί "δεν θέλει το θάνατο του αμαρτωλού αλλά να επιστρέψει και να ζήσει".
    Ταπεινή μου άποψη είναι ότι όλα αυτά τα έμβρυα που δεν γεννήθηκαν ποτέ, είναι προγνωρισμένα απ΄τον Θεό.Η προαίρεσή τους με βάση το αυτεξούσιο υπάρχει "δυνάμει", η οποία θα εκδηλωνόταν αν τελικά ζούσαν και είτε θα δεχόταν τον Κύριο είτε όχι, και με βάση αυτό όταν η ψυχή τους έρχεται στην Παρουσία του Άγιου Θεού, είτε μετέχουν είτε όχι της Ζωής Του.
    Κάποια βρέφη τα παίρνει ο Θεός πρόωρα γιατί προγνωρίζει ότι δεν θα καταφέρουν να σωθούν όπως μας έχουν πει Άγιοι Γέροντες, και προσθέτουν πως ο Θεός πάντα παίρνει τον άνθρωπο σε εκείνο ακριβώς το στάδιο που είναι γι αυτόν το καλύτερο με βάση την αιώνια σωτηρία του. Δεν μπορούμε να δούμε διαφορετικά κάποια πράγματα. Δεν είναι άδικος ο Θεός. Αυτό είναι βλασφημία. Δεν γίνεται τίποτα τυχαία, ακόμα και οι τρίχες στο κεφάλι μας είναι μετρημένες. Θα του έλεγαν όλα αυτά τα έμβρυα και τα βρέφη ότι "αδικήθηκαν", γιατί επέτρεψε να πεθάνουν, και δεν μπόρεσαν να ακούσουν τον Λόγο Του, να πιστέψουν, και να βαπτιστούν ή έστω ότι δεν τα άφησε να γεννηθούν, να βαπτιστούν και μετά να τα πάρει κοντά Του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com