Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

Ο Σατανάς υπάρχει πραγματικά; Το ερώτημα διχάζει την παπική ''εκκλησία''

(σ.σ. αντικαταστήσαμε τις λέξεις "καθολική" και "καθολικούς" με τις αντίστοιχες "παπική" και "παπικούς"). 
Αν ο θεός υπάρχει, τότε θα υπάρχει και το Κακό. Γιατί υπάρχουν πόλεμοι και γενοκτονίες; Τα ερωτήματα επανεμφανίζονται στις εσωτερικές συζητήσεις της παπικής "εκκλησίας". Και διχάζουν.
Η πρόσφατη συζήτηση ξεκίνησε από τον επικεφαλής της Τάξης των Ιησουιτών, Arturo Sosa Abascal, ο οποίος τοποθετήθηκε σε αυτή την θέση από τον ίδιο τον Πάπα Φραγκίσκο. Κατάγεται από την Βενεζουέλα και έχει μια πολύ προοδευτική άποψη για την θρησκεία. Πιστεύει, για παράδειγμα, ότι ο Διάβολος δεν υπάρχει και γεννήθηκε από την ανθρώπινη φαντασία.
Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στις 31 Μαΐου στην ισπανική καθημερινή εφημερίδα El Mundo, ο βενεζουελιάνος ιερέας εκτίμησε ότι ο Σατανάς είναι μια συμβολική φιγούρα.
«Κατά την άποψή μου, το κακό αποτελεί μέρος του μυστηρίου της ελευθερίας. Αν ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Εμείς οι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι είμαστε πλασμένοι κατ'εικόνα και καθ' ομοίωση του Θεού, γιατί ο Θεός είναι ελεύθερος, αλλά ο Θεός επιλέγει πάντα να κάνει το καλό γιατί είναι φιλεύσπλαχνος. Εμείς δημιουργήσαμε συμβολικές φιγούρες, όπως τον διάβολο, για να εκφράσουμε το κακό», δήλωσε ο Arturo Sosa.
Ο Πάπας Φραγκίσκος, ο οποίος είναι ο πρώτος ιησουίτης Πάπας στην ιστορία, έχει εντελώς διαφορετική άποψη. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2014 είχε δηλώσει: «Σε αυτή τη γενιά, αλλά και σε πολλές άλλες, έδωσαν την αίσθηση ότι ο διάβολος είναι ένας μύθος, μια ιδέα, η ιδέα του κακού. Αλλά ο διάβολος υπάρχει και πρέπει να πολεμήσουμε εναντίον του. Αυτό λέει ο Απόστολος Παύλος, δεν το λέω εγώ! Ο λόγος του Θεού το λέει».
Η τοποθέτηση του Arturo Sosa άνοιξε έναν νέο κύκλο συζητήσεων στην παπική "εκκλησία". Ο αρχιεπίσκοπος Φιλεδελφείας Charles Chaput έγραψε σε άρθρο του, στις 5 Ιουνίου, στο σάιτ catholicphilly.com: «Ο διάβολος και το κακό εργάζονται ακατάπαυστα στην ανθρώπινη ιστορία και στον αγώνα που δίνει κάθε ανθρώπινη ψυχή μέσα της». Ο αρχιεπίσκοπος Chaput επέκρινε «ορισμένους από τους παπικούς ηγέτες μας, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικοί και χρησιμοποιούν την λέξη διάβολος με συμβολικό τρόπο».
Και ο ιερέας Sante Babolin, συνταξιούχος καθηγητής φιλοσοφίας στο ιησουιτικό Γρηγοριανό πανεπιστήμιο της Ρώμης, αντέδρασε έντονα στις δηλώσεις του ιερέα Sosa. Μιλώντας στην γαλλική Le Figaro, ο Sante Babolin είπε: «Είμαι καθολικός ιερέας και επίτιμος καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Ρώμης όπου δίδαξα φιλοσοφία επί 35 χρόνια. Οταν μου ανέθεσαν αυτό το καθήκον ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ένα ιερέας μπορεί να καταληφθεί από τον δαίμονα... Ο ιερέας Arturo Sosa έχει άδικο. Ο δαίμονας είναι διάβολος και η λέξη προέρχεται από την ελληνική διάβολος, ο «σπείρων διχόνοια». Δεν πρόκειται για σύμβολο, που θα προερχόταν από την ελληνική λέξη σύμβολον, «αυτός που ενώνει». Η λέξη σύμβολον ταιριάζει στον Ιησού εφόσον ένωσε την ανθρωπότητα με το θείο και την ανθρώπινη φύση με την θεϊκή φύση».