Τρίτη, 8 Αυγούστου 2017

Έντονο Παρασκήνιο για τη Μητρόπολη Φιλίππων

Ιστολόγιον Κατάνυξις:  Από μηνύματα που δεχόμαστε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο, γινόμαστε μάρτυρες του έντονου παρασκηνίου που διαδραματίζεται σχετικά με την διαδοχή του μακαριστού κκ Προκοπίου. Από τις ειδήσεις που διαρρέονται από διάφορες πλευρές, προκύπτει η διαμόρφωση τεσσάρων ρευμάτων επιρροής:

Το Φανάρι: “Κάντο όπως στο Σικάγο”
Κρατά καλά κλειστά τα χαρτιά του και με τη γνωστή πλέον “Βατικάνεια” μεθοδολογία που εσχάτως κλυδωνίζει την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, για την εκλογή του νέου μητροπολίτη Σικάγο.
Η μονή Πετράκη: “Κάντο όπως στα Γιάννενα”
Έσπευσε να δώσει σκανδαλωδώς το στίγμα της ακόμα και στην εξόδιο ακολουθία, αδιαφορώντας επιδεικτικά για το λαό του Θεού, σε έναν άτυπο αγώνα επίδειξης ισχύος απέναντι στο Φανάρι.
Η φωνή του λαού: “Κάντο όπως οι Φλώρινιώτες”
Θεωρούμε πως εκφράζεται κυρίως από την επιστολή του κ. Αποστολίδη, που δημοσιεύεται στη συνέχεια και θεωρείται ότι εκφράζει και σημαντικής μερίδας του τοπικού ποιμνίου. Η αίσθηση είναι πως είναι προτιμότερο να εκλεγεί τοπικός κληρικός, από το να έρθει κάποιος άλλος “καρφωτός”.  Σημειώνουμε εδώ πως ενθυμούμαστε ζωηρά, ότι κατά την εκλογή του νυν Φλωρίνης σύσσωμη η τοπική πολιτική ηγεσία, ιδιωτικοί φορείς, αδελφότητες κλπ της περιοχής είχαν κατακλύσει την Ιερά Σύνοδο με επιστολές υποστήριξης της υποψηφιότητας Θεόκλητου και... το αποτέλεσμα το βλέπουμε.
Πολιτικοί και το μασωνικό λόμπι της Καβάλας: "Κάντο όπως μας συμφέρει"
Στην Καβάλα δρα ισχυρή Μασωνία με μεγάλη Στοά, που είναι φυσικό να θέλει κάποιον, για να προωθούνται ευκολότερα τα σχέδιά τους.
Είμαστε λοιπόν εξαιρετικά επιφυλακτικοί στον οποιονδήποτε. Το κινδυνευόμενον είναι η πίστις, ο Οικουμενισμός βρίσκεται εντός της διοικούσης Εκκλησίας, για το Ορθόδοξο κριτήριό του θα κριθεί και όχι για τις παρασκηνιακές και βλάσφημες μηχανοραφίες.
Παραθέτουμε δημοσιεύματα από την Καβάλα για να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις.  
Οι Καβαλιώτες «βλέπουν» τον επόμενο Μητροπολίτη τους στο πρόσωπο του πατέρα Παύλου
Xιλιάδες πολίτες, χρήστες του facebook τα τελευταία 24ωρα εκφράζουν, επιδοκιμάζουν, συμφωνούν και επαυξάνουν, προωθούν την «πρόταση» να είναι ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλως & Θάσου Αρχιμανδρίτης Παύλος Κίτσος ο επόμενος Μητροπολίτης ΦΝΘ. Χιλιάδες άνθρωποι, δίχως να είναι συνεννοημένοι, δίχως να υπάρχει κάποιος «μπροστάρης» ή «καθοδηγητής», εντελώς αυθόρμητα ποστάρουν φωτογραφίες του «δικού μας» πατέρα Παύλου, κάνουν Like και Κοινοποιούν αντίστοιχα άρθρα ή status, σχολιάζουν και αλληλεπιδρούν με στόχο να αποκτήσουν «λόγο» στην εκλογή του νέου ποιμενάρχη τους.
Η μαζικότητα της «συμμετοχής» των πολιτών σε αυτήν την προσπάθεια είναι τέτοια που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως... «παύλειο κίνημα»!
Το μεσημέρι της Τετάρτης 2 Αυγούστου 2017 δημοσιεύτηκε η «ανοιχτή» επιστολή του δικηγόρου Δημήτρη Αποστολίδη προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο (διαβάστε την εδώ). Μέσα σε λίγες ώρες, μόνον μέσα από τη σελίδα του KAVALA POST στο facebook, το άρθρο έχει πάνω από 150 Κοινοποιήσεις και πάνω από 25.000 «απήχηση»!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής Αποστολίδη.
«Μακαριώτατε,
Δυστυχώς, ο θρόνος της ιστορικής εκκλησίας των Φιλίππων χήρεψε. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας, σύντομα, θα κληθεί να εκλέξει τον νέο ποιμενάρχη της τοπικής μας εκκλησίας. Κι όπως συνηθίζεται, για άλλη μια φορά, η βούληση της τοπικής κοινωνίας θα μείνει ανέκφραστη κι αδιερεύνητη. Το αξίωμα «φήφω κλήρω και λαού» θα παραμείνει εξακολουθητικά στην ανενεργό μακαριότητα. Αποτελεί, στ’ αλήθεια, τραγικό παράδοξο, ο λαός να αναδεικνύει τους πολιτικούς του ηγέτες και τους αυτοδιοικητικούς του αξιωματούχους και να μην έχει λόγο συμμετοχικής δυνατότητας στην ανάδειξη του πνευματικού του ποιμένα. Διορίζεται ένας ποιμενάρχης –γιατί περί αυτού πρόκειται– με την ίδια αντίληψη εξουσιαστικής διοίκησης που διορίζεται ένας διοικητής στρατιάς ή ένας αστυνομικός διευθυντής. Όμως δεν πρόκειται περί ομοίων. Δεν είναι δυνατόν η Ιεραρχία, η υπέρτατη συλλογική έκφραση της Εκκλησίας, να υποπίπτει σε υπηρεσιακό συμβούλιο. Το τελευταίο διορίζει ή παύει παράγοντες του υπηρεσιακού δημόσιου βίου  και τέτοιος δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ο επίσκοπος. Με άλλα λόγια, δεν μου παρέχεται λόγος ευθύνης στην εκλογή του επισκόπου μου, όταν ο επίσκοπος έχει λόγο στην εκλογή του Αρχιεπισκόπου ή πάλι όταν ο μοναχός της κάθε Μονής έχει ψήφο στην εκλογή του Ηγουμένου του.
Ο αντίλογος πως μέσα από τη συλλογική βούληση της Εκκλησίας εκφράζεται το Άγιο Πνεύμα και άρα η κοινωνική βούληση –ως ασθενέστερη– υποχωρεί, δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Η μακροχρόνια πρακτική, δυστυχώς, απέδειξε πως οι προεκλογικές ζυμώσεις, οι συγκερασμοί δυνάμεων και η εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων –όχι κατ’ ανάγκη αθέμιτων– δρουν απαγορευτικά σε οποιαδήποτε συνέργια του Αγίου Πνεύματος. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη κατάδειξης αυτής της αλήθειας. Η ανάδειξη πνευματικών ηγετών μέσα στο πέρασμα των αιώνων, που δεν ήταν απλώς αδόκιμοι αλλά που κατά κυριολεξία δεν τήρησαν καν την απαιτούμενη ευπρέπεια του αρχιερατικού σχήματος, αποτελεί απόδειξη υψηλής πιστότητας πως το Άγιο Πνεύμα, όχι απλώς δεν συμμετέχει, αλλά αντίθετα λυπάται.
Εξ ίσου αλυσιτελές είναι και το προτασσόμενο πως η κατά τον τρόπο αυτό εκλογή επισκόπου αποτελεί μακραίωνα παράδοση της Εκκλησίας. Η Εκκλησία οφείλει να διατηρήσει τη δογματική της ταυτότητα, να διαφυλάξει τη δέσμη των αξιών της και να υπηρετήσει την παράδοσή της. Ο τρόπος της οργάνωσής της όμως, οφείλει να παρακολουθεί τις δικαιϊκές εξελίξεις και το μεταλλασσόμενο περί Δικαίου αίσθημα.  Αποτελεί άκρατη υποκρισία να αντιλαμβανόμαστε τη δομική διαμόρφωση και λειτουργία της Εκκλησίας ως έκφραση τελειότητας.
Οφείλω να  επισημάνω πως η διαφωνία μου –που δεν είναι μόνο δική μου– αφορά στις συντελούμενες εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη επισκόπων και δεν συνδέεται καθόλου με τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη της διαποίμανσης των τοπικών εκκλησιών. Είχα την τύχη να γνωρίσω αρκετούς από τους επισκόπους των γειτνιαζουσών Μητροπόλεων. Ο καθένας τους είχε το δικό του προσωπικό ηγετικό αποτύπωμα που προσωπικά μου ενέπνευσε μόνον ευγενή αισθήματα. Άλλωστε, και με τον μακαριστό Ποιμενάρχη μου κυρό Προκόπιο συνδεόμουν με προσωπική φιλία μέσα από την οποία εκκολάφθηκε η επί δύο τουλάχιστον δεκαετίες συνεργασία μου με την τοπική μας εκκλησία στους τομείς της Εξωτερικής Ιεραποστολής, της Ορθοδόξου Μαρτυρίας, των σχέσεων της Μητροπόλεώς μας με το Άγιο Όρος και της παροχής της οιασδήποτε νομικής συνδρομής. Ο ίδιος άλλωστε ο Ποιμενάρχης μου με τίμησε ποικιλοτρόπως, αφού κατ’ επανάληψη με όρισε μέλος του Μητροπολιτικού Συμβουλίου και δεν δίστασε να διαλάβει στις εκδόσεις της Μητροπόλεώς μας πολλά από τα συγγράμματά μου και να με καλέσει αρκετές φορές στο βήμα της Πνευματικής Εστίας ως ομιλητή. Είναι αυτονόητο πώς η ίδια διάθεση σεβασμού και συνεργασίας θα υπάρξει από την πλευρά μου και προς τον νέο επίσκοπο που θα εκλεγεί.
Τούτων δοθέντων, εκτιμώ πως η Ιεραρχία θα πρέπει να ψηλαφίσει τη βούληση της εκκλησίας των Φιλίππων, της πλέον ιστορικής εκκλησίας της Ευρώπης. Στη συνείδηση όλων μας είναι ενθρονισμένος ως ο νέος Ποιμενάρχης μας ο Ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Αρχιμανδρίτης Παύλος Κίτσος. Δεν πρόκειται απλώς για ενάρετο εκκλησιαστικό άνδρα με πλούσια θεολογική παιδεία και σπάνιο εκκλησιαστικό ήθος. Όσοι τον γνωρίζουμε, έχουμε την ασφαλή και αμετάθετη πεποίθηση πως καταφεύγουμε στη θαλπωρή ενός αγίου. Καβαλιώτης στην καταγωγή, έχει ανατρέψει τη λαϊκή σοφία που δεν επιτρέπει σε κανέναν να αγιάσει στον τόπο του. Ο π. Παύλος βιώνει μια άγια ζωή μέσα στην ταπείνωση, την αγάπη, την ηρεμία του ασκητή και την εύλαλη σιωπή. Είμαι βέβαιος πως οι περισσότεροι από τους Ιεράρχες μπορεί να μην τον  γνωρίζουν καν! Έτσι συμβαίνει όμως με όλους τους ταπεινούς που αθόρυβα διακονούν μέσα στην Εκκλησία. Αποστρέφονται και την προβολή και τη δημοσιότητα. Έτσι ακριβώς λειτουργεί και ο π. Παύλος. Όντας επί δεκαετίες μέσα στην πνευματική και οργανωτική κεντρόσφαιρα της τοπικής μας εκκλησίας, αδιάλειπτος παραστάτης του μακαριστού Ποιμενάρχη μας, παρέμεινε και παραμένει σιωπηλός.
Λοιπόν; Όταν η Ιεραρχία κληθεί να εκλέξει, πώς μπορεί να τον αγνοήσει; Πώς μπορεί να τον υπερβεί; Πώς μπορεί να τον αγνοήσει; Δεν είναι απλώς άξιος, είναι ο πλέον άξιος να ηγηθεί της τοπικής μας εκκλησίας.
Δεν έχω καμία προσωπική ένσταση για τα όσα ονόματα, βάσιμα ή αβάσιμα, ακούγονται και γράφονται ως πιθανοί διάδοχοι του μακαριστού Προκοπίου. Δεν τους γνωρίζω καν. Για τους λόγους που εξήγησα, έχω κατάφαση λόγου για τον π. Παύλο. Όταν κληθώ να επιβεβαιώσω την αξιότητά του, με την πανηγυρική –αλλά πάντως τυπική και χωρίς καμία νόμιμη επιρροή– αναφώνηση «άξιος», θα είμαι απόλυτα βέβαιος πως δεν πρόκειται για εθιμική πρακτική, αλλά για ουσιαστική επιβράβευση.
Θα μπορούσα, Μακαριώτατε, να Σας αποστείλω μια κατ’ ιδία επιστολή. Δεν το πράττω συνειδητά. Κι αυτό γιατί η επιστολή αυτή δεν είναι προσωπική μου υπόθεση, αφού διερμηνεύει τη βούληση και την επιθυμία ολόκληρου του ποιμνίου της τοπικής μας Εκκλησίας. Δικό μου καθήκον ήταν να Σας καταστήσω κοινωνό της σφοδρής επιθυμίας του λαού της εκκλησίας των Φιλίππων. Δικό Σας καθήκον είναι να τη διερευνήσετε και να την πραγματώσετε.
Καβάλα, 2 Αυγούστου 2017
Με διακρίνοντα σεβασμό,
Δημήτρης Αποστολίδης
Δικηγόρος
Δημοσίευση-ανάρτηση «υπέρ Παύλου» έκαναν επίσης ο τ. νομάρχης Θόδωρος Καλλιοντζής και ο  τ.υπερνομάρχης Κώστας Τάτσης, αναφέροντας τα εξής:


Και οι δύο δημοσιεύσεις των κ.κ. Τάτση και Καλλιοντζή είχαν ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση. Ενδεικτικό είναι ότι αυτή του τ. νομάρχη (που προηγήθηκε χρονικά) «μετράει» ήδη μέσα σε 48 ώρες πάνω από... 550 Likes, 70 Κοινοποιήσεις και 140 σχόλια - νούμερα ιδιαίτερα εντυπωσιακά για ένα προσωπικό προφίλ χρήστη (και όχι, δηλαδή, για μια Σελίδα με χιλιάδες, ενδεχομένως, «ακόλουθους»).
Βέβαια, το facebook δεν... «βγάζει» επίσκοπο, αλλά το «κλίμα» που ήδη διαμορφώνεται -εντελώς αυθόρμητα, έχει τη σημασία του αυτό- τα τελευταία 24ωρα, από μόνο του «λέει» πολλά. Μένει να δούμε στο άμεσο μέλλον εάν τη «φωνή» των πολιτών αφουγκραστούν και οι Αρχές του τόπου…